atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Viss ir Viens budismā vs kristietība
Mulders
Iesūtīts: 2007.11.23 10:25:47
Šitāda tēma ienācās!

Cik manas necilās zināšanas dod, tad budistiskā Nirvāna ir kā indivīds-piliens izšķīst lielajā visumā (vai kā tur to Budismā sauc) kā piliens jūrā!

Arī kristietībā ir koncepcija "Jūs visi būsiet viens kā Es un Tēvs esam viens" "Visi vienā Garā" "Visi ir Viens Kristū" etc.

Ar ko atšķiras jūsuprāt šīs koncepcijas?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 10:26:14
Ideāli ja izsakās zinātāji, bet ja tādu nav, tad arī nezinātāji

KN īpaši gaidīts vismaz budistisko pusi izstāstīt!
KarotesNav
# Labojis KarotesNav: 2007.11.23 11:08:41
Nedomāju, ka pārzinu budismu tā, lai manus skaidrojumus varētu pieņemt kā autoritatīvus.

Manuprāt, ir tā:

Nirvānā izšķīst ne indivīds, bet tikai viņa "zemākais es". Praktiski, tas "zemākais es" ir ilūzija, apmēram tas, kas aktierim loma, "es esmu Hamlets". Hamlets izšķīst, pazūd, lai gan var teikt, ka viņš patiesībā nekad reāli nav eksistējis. Kaut kas līdzīgs sapņa tēlam. Šajā variantā gan sanāk, ka arī aktiera nav, vai arī - ir tikai viens aktieris, kas vienlaicīgi spēlē visas lomas. Patiesais, kas eksistē un IR, ir tikai viens.

Tiesa, te ir arī citi varianti - kad tomēr eksistē atsevišķas būtnes, nevis tikai viena. Tad nirvāna ir atbrīvošanās no lomām, un aktieris paliek, tādu pašu viņam līdzīgu aktieru vidū. Varbūt, ka tur pastāv arī Dievs kā atsevišķa personība. Par to budisms neko nerunā.

Toties krišnaīti runā (nesaku - hinduisms, jo tur atkal ir varianti). Budisti netiek no krišnaītu puses labi ieredzēti, jo tiecas pēc nirvānas, ko krišnaīti saprot kā saplūšanu ar Dievu un savas individualitātes pazaudēšanu. Krišnaītu mērķis ir cits - palikt kā individualitātēm, pie kam atjaunojot attiecības ar Dievu.

Kristietībā es tās frāzes sapratu simboliski, kā "būt vienam, vienā" drīzāk kā vienotus uzskatus un sajūtas. Kā "būt Bērziņam", visai Bērziņu ģimenei ir tāda veida vienotība un sajūta. Nez vai te domāts, ka kristietis kā personība pazudīs. Tāpat, diez vai visas tās ilūzijas un aktieru lomas būs kristīgs uzskats.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.23 11:10:18
vilks
Es arī tā sapratu, taču, ja pieņem, ka cilvēks kā atsevišķa personība vispār neeksistē, tad nav arī kam pazust.
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.11.23 11:16:52
budismā mērķis ir izšķīst un pazaudēt savu es, pazust pavisam un vairs nebūt pašam sev, bet daļai no VISA. Savukārt kristietībā cilvēks paliek cilvēks (personība) arī tad, kad ir vienots ar Dievu.
Tā vis tomēr gluži nesanāks, jo arī kristietības koncepcijā cilvēka personība debesu valstībā tiks apgraizīta, nogriežot no tās nost `grēku`, kā rezultātā, ja gluži nevar apgalvot, ka kristietības gadījumā cilvēks pazaudēs savu personību, tad modificēta tā (personība) tiek nenoliedzami.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 11:20:34
KN es arī tā vienmēr esmu sapratis, ka Kristietības "Viens" ir Garā, kas ir augstāka līmeņa vienotība nekā individuālais ES vai miesīgā miesa... To varbūt var raksturot tādējādi, ka ja mēs ar tevi domājam par kādu lietu vienādi, tad mēs esam viens Garā! Tiešām laikam "domubidru klubiņš" būtu tuvs attēlojums šim Garam!

Analoģiski arī pat sekulārā pasaulē ir jēdziens "Juridiska Persona", tas ir kad daudzi indivīdi izveido it kā atsevišķu entīti - personu - uz kuru pat var attiecināt visas personas īpašības, tiesības, pienākumus! Taču uzņēmumā neviens indivīds nav "izšķīdināts"
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 11:23:39
Šeksna nepareizi!
Ja cilvēkam tiek nogriezti "augoņi" tad netiek ierobežots viņš, bet tieši otrādi - atbrīvots? Ja no aizsērējušas caurules noplēš nost visus netīrumus un sanesumu tad caurule daudz vairāk laiž cauri ūdeni un labāk funkcionē. Šis grēks NAV kristieša indentitāti definējoša lieta. Tas gan neticīgajam nav saprotams, jo tā kā neticīgais identificē sevi arī ar saviem trūkumiem un grēku, tad viņam nav skaidra un saprotama kristiešu šizofrēniskā uzbūve!
Lepra arī saēd tā cilvēku ka pēc tam tu vairs nespēj atšķirt kur ir slimība un kur pats cilvēks, tikai tad, kad šo netīro slimību noņem, tikai tad var ieraudzīt to kāds cilvēks ir īstenībā.
Taču ja tu sevi identificē ar šo lepras slimnieku, tad tevis tur vairs nav... ir tikai slimība un tā ir uzvarējusi! Un tā definē tavu rīcību - kasīties, smirdēt, pūt...
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.11.23 11:47:29
Taču uzņēmumā neviens indivīds nav "izšķīdināts"
Tai pat laikā - uzņēmuma intereses dominē par jebkura atsevišķi ņemta šī uzņēmuma veidojošā indivīda interesēm.

bet loģiski domājot - manas slimības (kā tuvredzība, piemēram) taču nav definējoša mana ķermeņa sastāvdaļa, bez kuras mans ķermenis vairs nebūtu manējais?
Nejauc slimības (hārda gļukus) ar grēku, kurš kristiešu izpratnē ir softa gļuks

Tas gan neticīgajam nav saprotams, jo tā kā neticīgais identificē sevi arī ar saviem trūkumiem un grēku, tad viņam nav skaidra un saprotama kristiešu šizofrēniskā uzbūve!
Nu, tas man drusku atgādina sovjetu cīņu ar buržujiem Kad buržujisko domāšanu cilvēkus likvidēja vai nu labākajā gadījumā ar smadzeņu skalošanu vai, ļaunākajā gadījumā - ar nepareizi domājošo cilvēku izolāciju vai fizisku iznīcināšanu.

`Grēka` pamats, jeb tādas rakstura īpašības kā slinkums, egoisms un stulbums IR cilvēka personības neatņemamas sastāvdaļas. Jautājums ir, vai tās ir iespējams par 100% izgriezt ārā no cilvēka personības, dajebkādas mācības ietvaros? Baidos, ka nevar gan:
1) slinkumu remūvot kristieši/Jēzus netaisās VISPĀR, ibo debesu valstībā cilvēkus negaidot vis smags/ne tik smags/ darbs, bet gan tāda vai savādāka laba laika pavadīšana (aka - tusiņš ar dievu, slavas dziesmu dziedāšana, rotaļāšanās ar Jēzu ziedošā pļavā). Neredzu, KĀ slinkums tam traucētu.
2) egoismu kristieši/Jēzus arī netaisās remūvot, ibo debesu valstība savā ziņā līdzinās `vēlmju piepildītājam`, bet vēlme nonākt debesu valstībā (kur būs `labi`) - pati par sevi IR egoistiska (paredz domāšanu un rīcību SAVĀS interesēs). Labākajā gadījumā kristietība runā par egoisma IEROBEŽOŠANU tiktāl, lai tas netraucētu nonākt debesu valstībā.
3) muļķību/stulbumu arī kristieši/Jēzus netaisās remūvot, katrā ziņā šādu viennozīmīgu uzstādījumu (a ļa, Jēzus nesaka `debesu valstībā jūs būsit tikpat viszinīgi kā dievs`) bībele nedod. Vienīgais, ka Pāvils vienā vēstulē sola, ka tur `viss būs redzams skaidri, nevis miglaini kā spogulī`, bet tas nedod 100% pārliecību par muļķības/stulbuma remūvošanu. Tas tikpat labi var attiekties uz smadzeņu izskalošanu un tās rezultātā panākto svētlaimīgo stāvokli.

Tātad, pamatojoties uz 1, 2 un 3, es secinu, ka debesu valstībā cilvēka grēcīgas dabas pamatelementus nemaz nav plānots remūvot, secīgi visi Muldera iebildumi par leprām un augoņiem ir izmetami ftopkā.
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.11.23 11:50:47
Šeksna, tad tu prefero gļukainu Windows iepretīm tādam Windows kas ir salabots? Dīvains tu esi! Tu vari arī nepiekrist, bet Kristieši tiešām grib savu personību mainīt un iznīdēt no tās slinkumu, egoismu, neiecietību - you name it!
Tavs teksts liek secināt, ka tavs grēks tev ir mīļš un patiešām definē tavu personību! Tā arī ir šī atšķirība... Kristieši kratās vaļā no šīs vecās personības un iemanto jauno, labāku, īstāku un tai pat laikā Mulders būs tas pats Mulders un man joprojām garšos zirņi ar speķi!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.23 11:54:38
Mulders
Te labāk derētu līdzība ar kādu garīgu kaiti. Teiksim, dusmu lēkmes.

Tad ateisti būtu tie, kas ir pārliecināti, ka tās lēkmes ir OK un neatņemama personības sastāvdaļa. Palīdz labāk malku skaldīt, kaut vai.

Ticīgie - apzinās, ka lēkmes ir sliktas.
Muldera varianta ticīgie - kristieši, tik ļoti neapzinās, ka dusmu lēkmes ir sliktas, viņiem arī liekas, ka tās tā kā palīdz malku skaldīt, taču viņi uzticās Dievam, kas teicis, ka nav labi. Viņi ir gatavi ļauties labojumiem no Dieva puses, zinot, ka labojumi būs tikai derīgi. Vēlāk, tiekot vaļā no dusmām, viņi skaidri redzēs, ka tās patiesībā nebija nekur derīgas, pat ne malkas skaldīšanā.

Tas piemērs ir nepilnīgs, bet kaut kas uz to pusi...
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.23 11:57:43
Sheksna
Tai pat laikā - uzņēmuma intereses dominē par jebkura atsevišķi ņemta šī uzņēmuma veidojošā indivīda interesēm
Tad uzņēmuma vietā labāk derēs "ģimene". Normālā ģimenē parasti nemēdz raut viens otram no rokām ārā pankūkas, kā arī nav tādu nolaistu "ģimenes īpašumu" kā "kolhoza īpašums".
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 12:01:33
KarotesNav, paldies, stipri labāks piemērs patiesi! Jo ikviens cilvēks (vismaz cik nu nācies komunicēt) patiešām var nosaukt tādas slitkas īpašības, no kurām grib tikt vaļā.
Taču kā KN saka, ir īpašības kuras, piemēram, mūsu Vecāki mūsos redz kā traucējošas mums pašiem, lai arī mēs paši to nezinām! Viens ir saprast, ka tev ir sliktas īpašības, ja to vietā būtu labās, būtu labāk visiem. Bet vēl ir otrs, ka ir arī ikvienā cilvēkā sliktās īpašības, kuras mēs nemaz nezinām, ka tās ir sliktas un traucējošas.
Iedomājies, ja visa cilvēce ir saslimusi ar kādu šādu kaiti un neviens nezin... visi domā, ka tas ir OK! Tad vajag informāciju no ārpuses, kas uzrāda šo kaiti!

Tā nu mēs redzam, ka tieši to Dievs izdarīja, viņš pasludināja bauslību, lai tajā kā spogulī mēs redzētu savu grēcīgo dabu. Pāvils par to gari un plaši raksta Romiešu 7 nodaļā... ka bauslība ir tā, kas uzjundī grēku tā, ka mēs to paši ieraugām! Un ticiet, šī bauslība nogalina... viņa liek mums ieraudzīt to, ko mēs labprāt neredzētu sevī. Tad nu scenāriji ir divi - viens dabīgais, kad cilvēks vaino bauslību un Dievu, kas grib lai viņš slikti justos, kas iedzen mazvērtības komplexu un biedē ar slimībām un nāvi - otrs pārdabiskais, kad mēs noticam Dievam un saprotam, ka tas, ko šis spogulis rāda patiešām IR patiesība, un tad mēs izsamistam un saucam "Ko man būs darīt".

Tamdēļ bez īstenas grēkatziņas nav iespējama īstena atgriešanās!
Tamdēļ vēsturē jūs ievērosiet, ka Svētie paši par sevi vienmēr ir teikuši, ka viņi ir grēcinieki, kas neko necer kā vien uz Dieva žēlastību un palīdzību un dziedināšanu!

Tamdēļ Kristietus, kad teica "Tavi grēki piedoti" tikai kā papildus balkusefektu dāvāja tizlajam fizisku dziedināšanu, jo primārais ir šī garīgā dziedināšana.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.23 12:02:09
Sheksna
Slinkums - nez vai ir rakstura īpašība, kuru būtu vērts paturēt. Reāli ir tā, ka daudz vairāk prieka var iegūt no radošas darbības, no kaut kā interesanta būvēšanas (plašā nozīmē), kad acis spīd un sirds satraukumā sitas, vaigi tvīkst, utt, utt.
Vairāk, nekā no nekā nedarīšanas, zvilnēšanas gultā, vai kaut vai to musulmaņu pardīzes labumu baudīšanas.
Nelaime ir tikai tā, ka liela daļa cilvēku nemāk gūt prieku no darba, vai arī viņiem ar darbu nav paveicies, dara to kas pašiem nepatīk. Iedomājas, ka neko nedarīšana ir labāka.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.23 12:05:58
Mulders
Tamdēļ bez īstenas grēkatziņas nav iespējama īstena atgriešanās!
Jā, tas pareizi. Kamēr neapzinies, ka ar tevi kaut kas nav kārtībā, tikmēr negribēsi mainīties.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 12:37:10
Dace no KLB tas tu uztraucies, ka es budismā konvertējos? Nē nekonvertējos!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 12:48:41
Dace no KLB

nu 1) Ne viss ko un kad es reakstu šeit ir pa tiešo orientēts uz Kristietības promotēšanu 2) Dažreiz es rakstu lai rosinātu vienkārši domāt 3) Aicinot cilvēkus salīdzināt kristīgo mācību ar citām mācībām es aicinu cilvēkus domāt par to, kam viņi tic un kāpēc viņi tam tic un kā tas darbojas viņu dzīvē, ne tikai atreferēt gatavas frāzes, ne tikai būt magnetafoniem, kas atskaņo Svētos Rakstus, bet domāt un analizēt lai cilvēks runātu Dieva Vārdus arī tad, ja viņš nevienu Rakstu vietu neatcerās.

Ir jautājumi, uz kuriem cilvēki labi zin atbildes līdz brīdim, kāmēr šis jautājums nav uzdots. Tad nu es dažkārt cenšos uzdot šos jautājumus!

Piemērs - vai vēja virziens ir tas uz kurieni pūš vai no kurienes pūš?
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.11.23 13:20:42
Tu vari arī nepiekrist, bet Kristieši tiešām grib savu personību mainīt un iznīdēt no tās slinkumu, egoismu, neiecietību - you name it!
Debesu valstības `reklāmas prospekts` neliek domāt, ka tajā remūvos nosauktās lietas. Nav pamata.

Slinkums - nez vai ir rakstura īpašība, kuru būtu vērts paturēt.
Tā ir neatņemama cilvēka rakstura īpašība, kuru gudrā vārdā sauc par `ergonomiku`. Esence nemainās - ar minimāliem resursiem panākt maksimālu rezultātu.

Reāli ir tā, ka daudz vairāk prieka var iegūt no radošas darbības, no kaut kā interesanta būvēšanas (plašā nozīmē), kad acis spīd un sirds satraukumā sitas, vaigi tvīkst, utt, utt.
Vairāk, nekā no nekā nedarīšanas, zvilnēšanas gultā, vai kaut vai to musulmaņu pardīzes labumu baudīšanas.

Tagad acthung, die fragen: ©
1) Kāds ir cilvēka radošās un konstruktīvās darbības galvenais mērķis?
2) Kāda nepieciešamība STRĀDĀT (radīt!) būs cilvēkam kristiešu debesu valstībā?

Atbildes pateikt priekšā vai tomēr pats uzminēsi?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 13:23:59
Šeksna, esi jau Debesīs pabijis, ka zini kas tur būs un kas nē?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.23 13:43:04
a_masiks, vot te arī izlien tā āža kāja... tu dzeju arī lasi kā zinātnisku traktātu un gleznu skaties kā konkurentu ar kodaku?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.23 13:45:23
Sheksna
1) Prieks, bauda, pozitīvas sajūtas ir cilvēka darbības galvenais mērķis. Taču vairāk prieka ir no radīšanas nekā no zvilnēšanas ķīseļa upes krastos.
2) Nepieciešamība strādāt nenozīmē, ka strādāt nedrīkst. Pareizāk sakot, nevis strādāt, bet radīt. Radīt ir iespējams ne tikai strādājot, bet arī spēlējoties. Dažās datorspēlēs mēs radām veselas civilizācijas. Prieka pēc.
Sheksna
# Labojis Sheksna: 2007.11.23 14:34:44
Šeksna, esi jau Debesīs pabijis, ka zini kas tur būs un kas nē?
Nu bet tad lūdzu versijas un variantus, ar ko kristieši debesu valstībā nodarbosies un kādus mērķus savai eksistencei tur izvirzīs.

Prieks, bauda, pozitīvas sajūtas ir cilvēka darbības galvenais mērķis. Taču vairāk prieka ir no radīšanas nekā no zvilnēšanas ķīseļa upes krastos.
Tātad, ko kristieši plāno radīt debesu valstībā? Spēles? Šamējās parasti lieto, lai izklaidētos, t.i. lai nokautu garlaicību. Tu taču netaisies apgalvot, ka debesu valstībā valdīs acckā garlaicība, kuras remūvošanai Jaunās Jeruzālemes iedzīvniekiem nāksies geimot?

No konteksta... : ja runā par fizisko parādību "virziens" /vēja kustības virziens/ - tad, protams -> uz kurieni .
Nop... vēja virziens vienmēr ir NO KURIENES, jo tas ir saistīts ar gaisa masām, kuras tiek pārvietotas, un mūs interesē, NO KURIENES nāk tās gaisa masas, kuras mums tuvojās, nevis kur paliek tās gaisa masas, kuras no mums bēg. Ja ira/pūš ziemeļu vējš, tas nozīmē, ka pie mums tiek ienestas arktiskās gaisa masas no Ziemeļu Ledus Okeāna, visai Skandināvijai pāri
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 93 , pavisam kopa bijuši: 16768