atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību no luterāņiem uz baptistiem
ecic_miglā
Iesūtīts: 2008.09.23 22:19:15
Ko Jūs teiktu cilvēkam, kurš paziņo, ka maina savu konfesijas piederību no luterāņiem uz baptistiem?
Pašlaik galvenā tēma, kas tiek apspēlēta ir, ka luterāņu kristība nav spēkā, jo nav pareizā. Tad nu tagad tiks kristīta "pa riktīgam" iekš baptistiem. Un tiek likts liels uzsvars uz to, ka jaunizvēlētā konfesija ir pareizāka...
Un vispār internetā ir atrodama kāda objektīva informācija par šiem jautājumiem, atšķirībām utt., kas nebūtu otras konfesijas nolikšanas līmenī?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 16 . 17 . >>
AutorsZiņas teksts
kasitis [194.8.16.3]
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:06:59
Mulder, Tu jau tāpat uzrakstīji "Evanģēlijs ir - "Tavi Grēki Tev ir piedoti", nepasakot, ka grēki tiek piedoti pamatojoties uz Jēzus nāvi un augšāmcelšanos.
Nu es arī uzrakstīju, ka Evaņģēlijs ir ta, ka Jēzus ir miris un augšāmcēlies, nepasakot, ka dēļ tā tiek piedoti grēki.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:10:02
Savu izpratni par Dieva un laika attiecībām es pamatoju uz Atkl.gr., kur pateikts, ka laika nebūs.
Ok, Tu saki, ka šim konkrētajam Akl.gr. pantam nevar ticēt, lai gan Atkl.gr. ir Dieva vārds.


Nē es to neesmu teicis, ka tam nevar ticēt. Tas ko es teicu, ka tam nevar pakļaut citas Rasktu vietas, jo Atklāsmes grāmata ir Antilegomena, tā nav doktrīnas avots.
Pietam šī rakstu vieta neattiecas uz Dieva Dabu, kurš ir Mūžībā un nemainīgs. Ja tu saki, ka Dievs ir laikam pakļauts, tad Dievs ir mainīgs, kas ir absurds!

Labi, tad pasaki, ko Tu saproti, ar domu, ka Dievam nepastāv laiks un uz kādām rakstuvietām tas balstās?

Tajā, ka Laiks ir RADĪTS! Dievs trascendē to, ko Rada! Jēzus Kristus tas pats vakar, šodien un mūžīgi. Dievā nav ne kādas izmaiņas ēnas. Dieva priekšā visi ir dzīvi, Dievam viena diena ir kā tūkstoš gadu un tūkstoš gadi kā viena diena. Dieva priekšā laiks ir mūžīgais "tagad". Pavēro Praviešus, par nākotni viņi runā kā jau par pagājušu lietu, citā vietā kā par nākamo lietu. Ja Dievs būtu pakļauts laikam, tad būtu kāds princips, kas ir pārāks par Dievu, taču šis princips nebūtu mūžīgs... sanāk, ka Dievu "komandē" kaut kas, kas nav Dievs pats! Tas ir absurds!

Starp citu, ja Dievs nebūtu sevi pakļāvis laikam, tad kāpēc Viņš neatgriezās laikā pirms Ādama grēkā krišanas un nenovērsa to?

Vai tu uzskati, ka Dievs izdarīja kļūdu radot šo pasauli? Un vai tev šķiet, ka Dievs nav novērsis Ādama grēku?

Un tu vēl saki, ka tu zini, kas ir Evanģēlijs!

Cik interesanti parunāties, un tad ar laiku izlien tās dīvainās cilvēku prāta konstrukcijas, kurās viņi cenšās Dievu ietūcīt... bet atzīšos, šādu tēzi, ka Dievs ir pakļauts laikam, es sastopu pirmo reizi savā apoloģētikas pieredzē... Ir sastapti visādi brīnumi, ka Dievs ir ļaunuma avots un autors, ka Dievs ir kļūdījies radot pasauli, ka Dievs ir pakļauts augstākiem principiem... bet to, ka Dievs ir pakļauts laikam, tas būs kas jauns teoloģijā!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:13:52
>Tā jau ir pilnīga predistinācija.

Nē tā ir iepriekšzināšana. Dievs zin, bet viņa zināšanas nav cēlonis ticībai. Bet ticība ir cēlonis Dieva zināšanām. Taču tu to nesapratīsi, jo tu Dievu esi ielicis laikā... tā kā šo vietu, atvaino, tev nebūs saprast, kāmēr neizvilksi Dievu ārpus laika un telpas... bet to tu nevari, jo tāds Dievs ir kas lielāks nekā tavs prāts spēj saprast. Taču tavs dievs nedrīxt būt lielāks nekā spēj tavs prāts aptvert... vai tomēr spēj?

Kā tad ir ar šo:
13 Ja Es taisnajam saku, ka viņš dzīvos, un viņš, paļaudamies uz savu taisnību, dara ļaunu, tad neviens nepieminēs vairs visas viņa taisnības, bet viņš mirs tā ļaunuma dēļ, ko viņš darījis.
14 Un, ja Es piedraudu bezdievim: tu mirsi, - un tas atgriežas no saviem grēkiem un rīkojas pēc patiesības un taisnības,


Pilnīgi pareizi un patiesi. Kas interesanti, Dievs paredz, ka kādi kam viņš pavēlēs, tomēr neklausīs - šķiet ka saskaņā ar tavu teoloģiju Dievs te runā pret to tavu mistisko brīvības principu. Tu tač, saki, ka nevar nepaklausīt Dieva pavēlei, bet Dievs pats saka, ka var gan! Pat Ādams spēja nepaklausīt Dieva pavēlei un aizligumam!

Tā kā te nekādas pretrunas nav... viss ir precīzi un pareizi. Cilvēks var pretoties Dieva pavēlēm, jo tā ir mirušā cilvēka dabīgā reakcija... pretoties Dievam. Taču paklausīt Dievam var tikai dzīvie, vispirms jātop dzīvam, lai Dievam klausītu, bet tikai Dieva Vārds dara mironi par dzīvu!
kasitis [194.8.16.3]
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:29:46
Mulder, es neteicu, ka Dievs ir pakļauts laikam.
Es teicu, ka Dievs sevi ir pakļāvis laikam.
Starp šīm divām domām taču pastāv atšķirība, vai ne?
Dievs ir radījis cilvēkus pasaulē, par kuru valda laiks.
Un Dievs sevi ir pakļāvis laikam, ne jau tāpēc, ka viņš nevarētu par to valdīt, bet tāpēc, ka cilvēks ir tam pakļauts.
Viss Dieva glābšanas plāns ir pakļauts laikam ar noteiktiem posmiem, cēloņiem, sekām utt.
Kā jau es teicu, ka Dievs nebūtu sevi pakļāvis laikam, tad Viņš kā mīlošs Tēvs būtu atgriezies laikā un novērsis Ādama grēkā krišanu.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:36:14
Kā jau es teicu, ka Dievs nebūtu sevi pakļāvis laikam, tad Viņš kā mīlošs Tēvs būtu atgriezies laikā un novērsis Ādama grēkā krišanu.

Kā tu to zini? Kā tu zini KĀ Dievs būtu rīkojies tajā vai citā situācijā!

Ar to tu pasaki, ka tas, kā Dievs rīkojās bij nevis tamdēļ, ka viņš ir gudrs un mīlošs, bet tamdēļ, ka viņš ir laikam pakļauts un tamdēļ spiests rīkoties kaut kā šitā!

Bet tu tad neesi sapratis, ko nozīmē "trascendēt laiku".

Jā Dievs darbojas laikā, bet viņš ir pāri šim laikam! Viņš nav pakļauts laikam, mēs esam, tieši tamdēļ nekāda jēga nebūtu no "atgriešanās laikā un novērsis grēkā krišanu"... Tu spried tiešām tā it kā Dievs rīkotos tā kā cilvēki, tu pats iedomājies, kā tu rīkotos, ja tu būtu Dievs!

Bet tagad jautājums tev uz aizbēršanu - ja tu tik gudrs - "Kā jau es teicu, ka Dievs nebūtu sevi pakļāvis laikam, tad Viņš kā mīlošs Tēvs būtu atgriezies laikā un novērsis Ādama grēkā krišanu."

Pamato šo tēzi ar Rakstiem. Kur Rakstos tu atrodi Dieva šādus motīvus, kā tu zini, ka Dievs tā rīkotos? Kā tu zini, ka Dieva izpratne par cēloņiem, sekām, un pasaules pārvaldību ir līdzīgi tam, kā tu to darītu, ja tev būtu pasaules vadības groži? Aceries kā Brūsam Visvarenajam sanāca...
kasitis [194.8.16.3]
# Iesūtīts: 2008.09.29 13:53:01
Pamato šo tēzi ar Rakstiem. Kur Rakstos tu atrodi Dieva šādus motīvus, kā tu zini, ka Dievs tā rīkotos?
Galvenā doma, no kuras es vados ir : Dievs ir mīlestība.
Mīlestība nozīmē nepieļaut ciešanas tam, ko mīli.
Ja jau mēs ļauni būdami, nevēlamies, lai mūsu bērni ciestu, tad cik daudz vairāk mūsu Tēvs debesīs?
Ja Dievs nav pakļauts nekādām likumiem un jebkurā mirklī varētu novērst cilvēku ciešanas, tad sanāk ka Viņš nevar būt mīlestība.
Tas ir pretrunā ar skaidro saprātu un loģiku.
Es uzskatu, ka Dievs vēlas(Jēzus teica, es gribu) novērst ciešanas, bet nevar to izdarīt, jo pats sevi ir pakļāvis noteiktām likumiem(ja, tad), kas ir atklāti Viņa vārdā.
Viens no šādiem likumiem ticības likums.
Marka 6: 5 Un Viņš tur nevienu brīnumu NEVARĒJA darīt.
kasitis [194.8.16.3]
# Labojis Mods-1: 2008.09.29 14:09:00
Atgriežoties pie iemesla, kāpēc es uzsāku diskusiju, tas ir tāds:
Ja es Jūs pareizi saprotu, Jūs abi ar Ingaru apgalvojāt, ka cilvēks pirms jaunpiedzimšanas/pestīšanas/glābšan.. as nespēj izdarīt izvēli saskaņā ar Dieva gribu un ja viņš izdara izvēli, tad tas nozīmē, ka viņš jau ir pestīts un ka šī izvēle ir tikai apliecinājums, ka Dievs viņu ir glābis.
Es tam nevaru piekrist, jo uzskatu, ka:
1. Ja izslēdz brīvo gribu, tad sanāk ka par ciešanām, tajā skaitā par elli ir atbildīgs tikai Dievs, kas ir pretrunā ar to, ka Dievs ir mīlestība.
2. Jaunpiedzimšana ir iespējama tikai tad, kad cilvēks tic evaņģēlijam par to, ka Jēzus ir nomiris par mūsu grēkiem pēc rakstiem un augšāmcēlies.
3. Doma, ka cilvēks pirms jaunpiedzimšanas nevar izdarīt izvēli par labu Dievam ir pretrunā ar visām tām vietām VD un JD, kur cilvēki paklausīja Dievam pirms Jēzus augšāmcelšanās.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 14:18:53
Galvenā doma, no kuras es vados ir : Dievs ir mīlestība.
Mīlestība nozīmē nepieļaut ciešanas tam, ko mīli.


Ej nū? Tici man, es mīlestības dēļ tevi paraušu no dzelzceļa sliedēm īpaši neuztraucoties par to vai salauzīšu tev kādu roku vai kāju... un ja tu pretosies, tad dabūsi ar kuvaldu pa galvu, izrubīšu tevi un tad vilkšu no sliedēm nost... un tici man... ciešanas tev tiks sagādātas visai lielas! Dievs IR Mīlestība, taču ne Cilvēku surogātpriekšstats par to, kas tas tāds ir! Mīlestība pirmkārt jau nozīmē - upuris. Mūsu pasaulē ciešanas kāreiz ir mīlestības valūta - cik daudz kāds ir gatavs ciest otra labā, tik arī liela viņa mīlestība ir! Cilvēki nekad nespētu būt labas būtnes, ja Dievs nopūstu sērkociņu ikreiz, kad kāds grib kūlu dedzināt!

Ja jau mēs ļauni būdami, nevēlamies, lai mūsu bērni ciestu, tad cik daudz vairāk mūsu Tēvs debesīs?

Jā tikai Dievs rūpējas par mūžīgām lietām, nevis mazām laicīgām neertībām. Tieši otrādi - viņš piekodina, ka tēvs, kas mīl savus bērnus, tos pārmāca. Bērni bez pamācības nav īstie bērni!

Ja Dievs nav pakļauts nekādām likumiem un jebkurā mirklī varētu novērst cilvēku ciešanas, tad sanāk ka Viņš nevar būt mīlestība.

Nē... ja viņš nevar novērst mūžīgas ciešanas saviem bērniem, tad viņš nevar būt mīlestība. Tas ko tu saproti ar mīlestību ir tikai lutināšana. Bet Dievs nav apsolījis savus bērnus lutināt, ir gan apsolījis mīlēt. Tas nav viens un tas pats! Tu pats putro laicīgas ciešanas ar mūžīgu svētlaimi.
Un Viss Dieva plāns ir vērsts uz šīs mīlestības realizāciju - dot cilvēkiem pestīšanu no grēka un ciešanām. Tie MĒS esam laikā iesprostoti, tamdēļ, Dievs nevar mūs izraut un ar varu pārvērst, bet pacietīgi vada mūs pretīm Jēzum! Pats Dievs nav pakļauts laikam, tad jau viņš nevarētu šo Visumu pat saturēt!

Tas ir pretrunā ar skaidro saprātu un loģiku.
Ja vien tu iedomājies ka tavs skaidrais saprāts un loģika ir Dievam kaut kāds ukazs. Baidos, ka šoreiz tavs skaidrais saprāts, nemaz tik skaidrs nav... drīzāk vecais labais grēks, kas grib Dievu pēc cilvēka tēla un līdzības iedomāties... cilvēkiem ir tendence par Dievu domāt kā par "vislabāko, kāds būtu es, ja es būtu Dievs"... sorry, Dievs ir vēl labāks un gudrāks un varenāks, pāri tavam skaidrajam saprātam! Tieši Dievbijība un Dieva iepazīšana dara šo saprātu skaidru, bet šķiet, tu gribi otrādi... izskaidrot Dievu ar savu saprātu un loģiku! Bet saprāts un loģika ir bezspēcīgi tajā, ko Dievs nav atklājis, bet to ko Dievs ir atklājis tur vienkārši - vai nu tici vai netici. Un tikai tad, kad tu tam ticēsi, tikai tad laukumā var nākt saprāts un loģika!

Es uzskatu, ka Dievs vēlas(Jēzus teica, es gribu) novērst ciešanas, bet nevar to izdarīt, jo pats sevi ir pakļāvis noteiktām likumiem(ja, tad), kas ir atklāti Viņa vārdā.

TAD kad viņš to teica, tad viņš bij konkrētā vietā un laikā un tiešām pakļauts tiem pašiem likumiem kuriem mēs... Taču Kristus tika paaugstināts un atgriezās savā Godībā, kur viņš bij pirms pasaule bij radīta. Jēzus Kristus vakar, šodien un mūžīgi... tāds pats!

Marka 6: 5 Un Viņš tur nevienu brīnumu NEVARĒJA darīt.

Vēlreiz... Kristus bij ierobežots telpā un laikā tikai 33 gadus! Tevs un Svētais Gars, nekad nav bijuši ierobežoti. Arī Kristus šodien vairs nav ierobežots nedz telpā nedz laikā... viņš joprojām kā no mūžības tā uz mūžību ir visuresošs, visuzinošs un visvarens Dievs, kas zin visas lietas un uztur Visumu ar savu vareno Vārdu!
Mods-1
# Iesūtīts: 2008.09.29 14:20:13
kasitis [194.8.16.3]
Jauki, ka palaikam tiek veikts argumentu kopsavilkums.
Vēl es ieteiktu reģistrēties, tad nebūtu savi komentari jāraksta pa daļām.
Mod.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 14:23:43
ka cilvēks pirms jaunpiedzimšanas/pestīšanas/glābšan.. .. as nespēj izdarīt izvēli saskaņā ar Dieva gribu un ja viņš izdara izvēli, tad tas nozīmē, ka viņš jau ir pestīts un ka šī izvēle ir tikai apliecinājums, ka Dievs viņu ir glābis.

Es tam nevaru piekrist, jo uzskatu, ka:


Es tam arī nevaru piekrist!

1. Ja izslēdz brīvo gribu, tad sanāk ka par ciešanām, tajā skaitā par elli ir atbildīgs tikai Dievs, kas ir pretrunā ar to, ka Dievs ir mīlestība.

A kurš izslēdz brīvo gribu? To jau tu dari. Mēs to neizslēdzām! Tas ko mēs apgalvojam ir, ka, ja tava griba ir defektīva, tad tā nav brīva un tamdēļ tikai šīs gribas autors to var salabot, jo jebkurš tavs lēmums pirmkārt jau būs šī defekta skarts. Griba joprojām ir brīva, tikai brīva defektīva! Tāpat kā automašīna ar šķību stūri joprojām var braukt, tikai ne taisni.

2. Jaunpiedzimšana ir iespējama tikai tad, kad cilvēks tic evaņģēlijam par to, ka Jēzus ir nomiris par mūsu grēkiem pēc rakstiem un augšāmcēlies.

Kas ir "Jaunpiedzimšana". Šķiet tu lieto kaut kādu terminu, kas mums būtu jānoskaidro, lai mēs nestrīdētos par terminiem. Apraksti, ko tu saproti ar "Jaunpiedzimšanu" kas tas ir?

3. Doma, ka cilvēks pirms jaunpiedzimšanas nevar izdarīt izvēli par labu Dievam ir pretrunā ar visām tām vietām VD un JD, kur cilvēki paklausīja Dievam pirms Jēzus augšāmcelšanās.

Tātad vispirms pasaki, kas ir "jaunpiedzimšana", un lieku 10$ (labi figurāli) ka šis termins tev būs vai nu cirkulāri definēts, vai nebiblisks! Bet varbūt ko jaunu atklāsi, ko es vēl neesmu zinājis!
Svilpaste
# Iesūtīts: 2008.09.29 14:35:43
Pēc savas pieredzes varu pievienoties iepriekš minētājam, ka lielākoties Latvijā ļaudis uz baptismu pārkonvertējas, jo ir sadraudzējušies ar kādiem baptistiem. Baptistiem, vismaz Rīgā,ir labi kopta sadraudzība, kas luterāņiem bieži klibo. Par baptisma kā tāda kopējo macību un tās atšķirībām no luterisma vispār nevar runāt, jo baptistiem NAV tādas vienotas, kopējas mācības, katrā draudzē sludinātājs māca pēc savas iekšējās pārliecības. Reiz mēģināju runāt ar vienu baptistu mācītāju, viņš man tā arī pateica- bet kā jūs zināt, ka baptisti tam tic?
kasitis [194.8.16.3]
# Iesūtīts: 2008.09.29 15:00:02
Jaunpiedzimšana – cilvēks dzird Evaņģēliju, kuram līdzi nāk Sv.Gars, kas cilvēkā rada ticību, kurā viņš nožēlo grēkus, kas tiek piedoti, cilvēks tiek mazgāts Jēzus asinīs, caur to kļūstot taisns un svēts Dieva priekšā(lai gan cilvēka miesīgās/dvēselīskās grēcīgās vēlmes ir saglabājušās). Cilvēka mirušajā garā iemājo Svētais Gars, tādā veidā to atdzīvinot, cilvēks kļūst Dieva bērns.
Tas ir tas, kas notika ar apustuļiem, tad Jēzus dvesa uz viņiem, sacīdams: saņemiet Svēto garu.
Tā nav gatava definīcija, sarakstīju to tā, uz sitiena.
Starp citu, neesmu baptists, esmu no Jaunās Paaudzes.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 15:23:22
kasītis, Nu lūk, tādējādi ka tu Jaunpiedzimšanu īsti nevari precīzi aprakstīt, tev sanāk tas, ko jau es paredzēju - cirkulāra loģika!

Skaties ko tu rakstīji augstāk!

"Jaunpiedzimšana ir iespējama tikai tad, kad cilvēks tic evaņģēlijam par to, ka Jēzus ir nomiris par mūsu grēkiem pēc rakstiem un augšāmcēlies."


Un šeit tu raksti:
cilvēks dzird Evaņģēliju, kuram līdzi nāk Sv.Gars, kas cilvēkā rada ticību, kurā viņš nožēlo grēkus, kas tiek piedoti, cilvēks tiek mazgāts Jēzus asinīs, caur to kļūstot taisns un svēts Dieva priekšā

No zilā seko tas, ka vispirms cilvēks tic uz Evanģēliju un tikai tad ir iespējama Jaunpiedzimšana!

Sarkanajā tu raksti, ka jaunpiedzimšana ir dzirdēšanas, ticēšnas, Svētā Gara saņemsanas ilgstošs process!

Pietam zilajā tu raksti, ka zilais bez sarkanā nav iespējams. Un tur tev sanāk šī cirkularitāte... kad tu apgalvo, ka ticēt nevar pirms neesi ticējis!

Lūk... un šķiet, ka tev pašam sanāca ar zilo un sarkano pretruna, jo sarkanais īstenībā ir stipri tuvāk tam, ko es varētu saprast ar jaunpiedzimšanu! Un šādi tu redzēsi cauri visai VD kad arī tur cilvēki top pestīti ticībā uz Dieva apsolījumiem, kuri gan nav tik skaidri kā Jaunajā Derībā, bet vienalga tie ir Dieva apsolījumi, tātad ticība uz Dievu pestī... Jēzū Kristū Dievs nāk pie cilvēkiem un kļūst tik tuvs, cik vien tuvs var būt Dievs savai radībai, to neiznīcinot!

Cilvēks kas tic uz Dievu pareizi kā tu saki, dzird Dieva Vārdu un caur to Svētais Gars viņā iemājo... Dieva Vārds ir tas, kas nes šo Dieva Garu cilvēkos... tā tas cilvēkā rada ticību... Dieva Vārds liek mums ticēt un ticība liek mums vēl vairāk saņemt Dieva Vārdu lai vēl vairāk ticētu... un šis brīnums kā tāds virpulis sagrābj cilvēku un pārveido viņu par to, ko Dievs no iesākuma gribēja, lai tu esi...

Un šis virpulis parasti agri vai vēlu manifestējas apzinātā skaidrā saprašanā, ka tu tici.

Tas ko jūs sakāt, ka "Pieņem Jēzu Kristu par savu Pestītāju" - skaļi un skaidri to apliecinot ir SEKAS šim virpulim... tas nozīmē, ka šis Dieva Gars ir tik tālu tevī darbojies ka tu beidzot pats nāc pie saprašanas un vari kļūt par aktīvu līzdalībnieku Dieva Darbā... bēt līdz tam Dievs tāpat ir darbojies...
Tu tici nevis tad, kad tu apzinies, ka tu tici (tad tu īstenībā nemaz netici) bet gan tad, kad tu uz Dievu paļaujies. Un ticība kā neredzama roka pret Debesīm satver Dieva Dāvātās dāvanas, bet galveno - Svēto Garu, ka tamdēļ tu vari vēl vairāk ticēt un vēl vairāk Svēto Garu sevī saņemt!

Tas pats Svētais Gars darbojās Vecajā Derībā, tas pats darbojas Jaunajā Derībā!

Šis Svētais Gars darbojas caur Dieva Vārdu, neatkarīgi vai tu to apzinies vai neapzinies...

Aceries Kristus Vārdus:

Marks 4:
26 Un Viņš sacīja: "Tāpat ir ar Dieva valstību, kā kad kāds cilvēks sēklu iemet zemē
27 un guļ un ceļas, nakti un dienu; un sēkla uzdīgst un uzaug, tā ka viņš pats to nenomana.

Kas ir šī sēkla?

Tā uzdīgst tā ka cilvēks pats to nenomana!

Dieva Vārds un Svētais Gars var darboties cilvēkā, viņam pat to neapzinoties. Tieši tas tā notiek bērnos... bērni ir vislabākā šādas sēklas augsne. Un šī Sēkla tiek sēta ar Dieva Vārdu savienotu ar ūdeni... tas pats Vārds, tikai saņem to bērniņš nevis caur ausīm, bet caur ūdeni, jo pats Dievs to tā ir iestādījis un pavēlējis. Un viņš pats ir apsolījis, ka šis vārds kopā ar ūdeni dod grēku piedošanu un Svētā Gara dāvanu!

Tā mēs varam Dievam svētīt pat tos, kas paši nesaprot teoloģiju un nespēj to skaidrot gudriem vārdiem. Tā Dievs iestādījis līdzekli kā pestīt pat prātā jukušos, runāt un saprast nespējīgos, dumjos un mirstošos... Kristība kā augsne, Dieva apstrādāta augsne, kurā tiek iestādīts cilvēks... un ticība - kā dzīvība šajā graudā, kas rodas, kad Dieva Gars kā ūdens apskalo šo augsni un graudus!


kasitis [194.8.16.3]
# Iesūtīts: 2008.09.29 16:12:13
Es nodomāju, ka man būtu cirkulārā argumentācija.

Es vienkārši izšķiru divus posmus cilvēka glābšanā.

1. Kad Sv.Gars ir PIE cilvēka un ietekmē viņu, tai skaitā rada ticību, pat dara caur šo cilvēku brīnumu utt, tai pašā laikā neatdzemdinot cilvēka garu(kā tas bija VD laikā un ar apustuļiem)

2. Kad Sv.Gars ir cilvēkā IEKŠĀ/iemājo cilvēka garā, atdzemdinot cilvēka garu, cilvēks kļūst par jaunu radījumu/piedzimst no augšienes.


To, ka šādi posmi eksistē, apliecina pats Jēzus, kas Jāņa 14:16 teica: Patiesības Gars, kas IR pie jums un MĀJOS Jūsos(Krievu Bībeles tulkojums, latv.val. ir „mājo”).

To, ka ar šiem vārdiem nav domāta Vasarsvētku notikums, apliecina vieta, kur Jēzus pēc augšāmcelšanās dvesa un teica, „saņemiet SV.Garu”.
kasitis [194.8.16.3]
# Iesūtīts: 2008.09.29 16:12:30
To, ka VD cilvēku glābšana nav vienlīdzīga ar JD apliecina Ebr.11, kur par VD cilvēkiem ir rakstīts Un šie visi, lai gan ticības dēļ viņi ir saņēmuši liecību, nesaņēma apsolīto, 40 tāpēc ka Dievs mums kaut ko labāku bija paredzējis, lai viņi bez mums nesasniegtu pilnību.

Es uzskatu, ka mūsdienās arī pastāv šī robezšķirkne, tikai šo robezšķirkni nosaka, vai cilvēks ir vai nav ar savu muti apliecinājis Jēzu par Kungu, kas ietver sevī arī grēku nožēlu.

Kā rakstīts Rom 10 10 Jo ar sirds ticību panākama taisnība un ar mutes liecību pestīšana.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 16:41:09
kasītis, šķiet sāku saprast tavu domu!

Tad lūk šeit pāris Rakstu vietas, kas mazliet pazāģēs tevis paustos vārdus!

1 Jāņa 5:1 Ikviens, kas tic, ka Jēzus ir Kristus, ir no Dieva dzimis, un ikviens, kas mīl To, kas Viņu ir dzemdinājis, mīl arī to, kas no Viņa ir dzimis.

Ļoti svarīga rakstu vieta un atziņa. Pareizta ticība par Jēzu ir atdzemdionša. Pietam, šāda ticība liecina ka atdzimšana jau ir notikusi. Jo šī rakstu vieta ir saprotama tā, ka šī ticība par Jēzu ir zīme tavai jaunpiedzimšanai.

Tad vēl šādas rakstu vietas!

Romiešiem 8:
9 Bet jūs neesat miesā, bet Garā, tik tiešām, ka Dieva Gars mīt jūsos. Bet, ja kādam nav Kristus Gara, tas nepieder Viņam.

Vai gribi teikt, ka VD neviens nepieder Kristus Garam? Taču pats Jēzus liecina, ka visi VD raksti liecina par Kristu, tā ir liecība par Kristu un ikviens, kas uz to tic, saņem šo Garu. Viņi nemaz nevar ticēt uz rakstiem, kas par Kristu liecina, bez šī Dieva Gara!

Ticība uz Kristu nav iespējama bez jaunatdzimšanas. To tu pareizi saprati, tikai Jaunatdzimšana ir kas plašāks kā tikai mutiska apliecība... tā ir iekšēja nostādne. Jaunatdzimšana un ticība uz Kristu ir saistīti, tas faktiski ir viens un tas pats...

Ja kāds tic uz Jēzu Kristu, viņš jau IR atdzimis. Ja kāds netic uz Jēzu Kristu, viņš nav atdzimis, pietam neatkarīgi no pārdzīvotām subjektīvām exhaltētām halucinācijām... ticība ir šī demarkācijas līnija. Ticīb un uzticība Dieva Vārdam!

Un te ir ļoti svarīga rakstu vieta

Romiešu 8:14 Jo visi, ko vada Dieva Gars, ir Dieva bērni.

Un tagad noliec šiem vārdiem pretīm savus vārdus ar cipariņu #1

1. Kad Sv.Gars ir PIE cilvēka un ietekmē viņu, tai skaitā rada ticību, pat dara caur šo cilvēku brīnumu utt, tai pašā laikā neatdzemdinot cilvēka garu(kā tas bija VD laikā un ar apustuļiem)

Tagad tu man pasaki, kam man ticēt... Pāvilam vai tev?

Skaties tālāk ko Pāvils raksta

Rom 8:16 Šis pats Gars apliecina mūsu garam, ka esam Dieva bērni.

Interesanta vieta. Zin ko tā nozīmē... Ka Dieva bērni ZIN ka viņi ir Dieva bērni... bet neviens cits no malas to nevar zināt, ja vien Dieva Gars nedod tādu liecību. Tu vari stāvēt blakus Dieva bērnam un to nezināt.

Un tagad jautājums... vai tiešām domā, ka Vecajā Derībā nebij nevien Dieva Bērna? Kā tu domā, kā var būt Dieva bērns, nedzimis no Dieva?

Bet... tas ka Dievs var arī ļaunus cilvēkus izmantot savu plānu izpildei, tas nav nekāds brīnums. Dievs var arī cilvēku ļaunās sirdis izmantot, lai viņi pilda Dieva plānu, tas nenozīmē, ka viņi pilda Dieva pavēles no brīvas sirds un gribas, vienkārši Dievs viņus mēdz izmantot lai piepildītu savus plānus... un kazi, atkal... tāds ļaundaris redzēdams, ka Dievs savu plānu pilda, tomēr atgriežas un beidz Dievam pretoties!

Cilvēki tapa pestīti Vecajā Derībā tāpat kā jaunajā derībā. Tajā pašā Ābrahama ticībā.

Pārlasi Romiešu 4 nodaļu tā visa ir tieši par šo, kā mums ir tā pati Ābrahama ticība... tikai divi panti, bet izlasi kontextā... lai tu saprastu, ka Jaunā Derībā pestīšana ir tieši tāda pati kā Vecajā Derībā!

Rom 4:
16 Tādēļ no ticības, lai pamatā būtu Dieva žēlastība, lai apsolījums būtu drošs visiem pēcnācējiem, ne vien tiem, kas pakļauti bauslībai, bet arī tiem, kas seko Ābrahāma ticībai. Viņš ir mūsu visu tēvs

23 Bet ne jau viņa dēļ vien ir rakstīts, ka tas viņam pielīdzināts,
24 bet arī mūsu dēļ, kam tas tiek pielīdzināts, kas ticam Tam, kas mūsu Kungu Jēzu uzmodinājis no miroņiem,

Redzi... mums tiek pielīdzināta tā pati taisnība, kas Ābrahamam, tās pašas ticības dēļ. Arī Ābrahams ticēja, ka Dievs var no miroņiem celt augšā, tamdēļ arī bij šis pārbaudījums ar Īzaku... un šo stāstu zināja viss VD Izraēlis...

Īstenībā, tad kad JD vēsts ir atklāta, visa VD atklājas ar jaunu saturu, un ticībā mēs ieraugām, ka VD katrā lapaspusē ir tieši tas pats evanģēlijs, tieši tā pati vēsts... ko Vērti ir Jeremijas 24 nodaļa Jesajas 53 nodaļa un daudzi citi pravieši kuri sludina Kristu un to pašu Evanģēliju!

Tamdēļ jau Kristus atvēra Apustuļiem rakstus, ka tie saprata tos. Tas ir šis Dieva Gars, kas mūs māca caur Dieva Vārdu saprast.

Pirms tev nav Dieva Gara, tu neko nesapratīsi... un ticēt nevarēsi. Bez Dieva Gara tu pat ticēt nevari. Bez Dieva Gara tu NEVARI pateitk šos vārdus "Pieņemu Jēzu Kristu par savu Pestītāju" pteikt varbūt vari, tu nevari tiem ticēt. Tu nevari bez Svētā Gara apliecināt ar ticību un paļāvību, ka Jēzus Kristus ir tavs Kungs un Pavēlnieks. Palūdz kādam ateistam to pateikt... viņš pat pateikt to nevar, kur nu vēl tam ticēt... jo viņam nav Svētā Gara!

Tieši tamdēļ es tev saku - tā jūsu "Pieņem Jēzu Kristu par Savu Pestītāju" būtībā ir māžošanās... tādā ziņā, ka jūs to saucat par Jaunatdzimšanu! Ja kāds šos vārdus spēj pateikt publiski, viņš JAU ir Jaunatdzimis!

Cilvēks VISPIRMS piedzimst un tikai pēc tam seko kliedziens, kas liecina, ka viņš ir dzīvs. Bet kas vēl svarīgāks... šis cilvēks ir existējis un jau bijis 9 mēnešus pirms savas piedzimšanas, un tas nav bijis viņa gribas akts - piedzimt. Piedzimt tas ir Dieva Gribas akts... Dievs ar savu žēlastību atdzemdina mirušos, tu nevari "izvēlēties piedzimt"... pirms tu esi piedimis, nav neviena, kas to var izvēlēties!

Neviens nevar paklausīt Dievam no sirds un ar pilnu ticību, ja Dieva Gars nav viņā, ja viņš nav Dieva Bērns...

1 Kor 2:14 Miesīgais cilvēks nesatver to, kas nāk no Dieva Gara; jo tas viņam ir ģeķība, viņš to nevar saprast , jo tas ir garīgi apspriežams.

Vai redzi! Dievs pats liecina, ka tu NEVARI saprast kāmēr tevī nav Svētais Gars.

Rom 8:7 Jo miesas tieksme ir naidā ar Dievu: tā neklausa Dieva bauslībai, jo tā to nespēj.
8 Miesas cilvēki nevar patikt Dievam.
9 Bet jūs neesat miesā, bet Garā, tik tiešām, ka Dieva Gars mīt jūsos. Bet, ja kādam nav Kristus Gara, tas nepieder Viņam.

Redzi... tiek konfrontēti un identificēti tikai diva veida cilvēki!

1. Miesas cilvēki kas NESPĒJ Dieva likumam klausīt!
2. Cilvēki, kuros mīt Dieva Gars!

Trešais nav dots.

Ir diva veida cilvēki - tie kas nespēj Dievam klausīt un tie kas ir Dieva Bērni!

TU to neredzi! Pēc ārējām pazīmēm nemaz nevar noteikt vienus vai otrus. Ārēji daudzi liekuļi spēj izlikties un daudzi ticīgie vēl nespēj dot redzamus augļus! Ja tu ar savu raupjo aci sāksi dalīt, tu kļūdīsies!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 16:56:40
Kā rakstīts Rom 10 10 Jo ar sirds ticību panākama taisnība un ar mutes liecību pestīšana.

Un vai tas ir vienīgais kas Rom 10 ir rakstīts?

Izlasi no 8 panta

8 bet kā viņa saka? - Tuvu pie tevis ir tas vārds, tavā mutē un tavā sirdī, - proti, ticības vārds, ko mēs sludinām.
9 Jo, ja tu ar savu muti apliecināsi Jēzu par Kungu un savā sirdī ticēsi, ka Dievs Viņu uzmodinājis no miroņiem, tu tiksi izglābts.
10 Jo ar sirds ticību panākama taisnība un ar mutes liecību pestīšana,
11 jo raksti saka: neviens, kas uz Viņu paļaujas, nepaliks kaunā.

Vai tiešām domā, ka šie rakstu vieta liecina par mutes virināšanu tehnisku! Centrālā ir sirds ticība. Bet protams, no sirds pārpilnības mute runā. Mute var runāt to kas ir sirdī, bet tā var arī liekuļot. Svarīgais ir sirds ticība... Mute faktiski tad ir vienīgais veids, kā apkārtējiem pasludināt to, kas ir tavā sirdī... Taču tas nav vajadzīgs Dievam, jo viņš redz arī bez tavas liecības. Dievu tu neapmānīsi ar mutes virināšanu! Lasi kontextā!

Par Ebreju vēstules liecību!

Runa taču iet par Mesiju! Kristus ir visu apsolījumu piepildījums. Jaunā Derība... protams, ka Mesija VD laikā nebij nācis, viņi nevarēja viņu saņemt un nesaņēma līdz viņš nebij nācis un visu piepildījis un pakļāvis sev.

Aceries Jāņa 3:16 Jo tik ļoti Dievs pasauli mīlējis, ka Viņš devis Savu vienpiedzimušo Dēlu, lai neviens, kas Viņam tic, nepazustu, bet dabūtu mūžīgo dzīvību,

Aceries Dieva Vārdu

1 Kor 3:
21 Tamdēļ neviens lai nelielās ar cilvēkiem. Jo viss ir jūsu.
22 Vai tas būtu Pāvils, vai Apolls, vai Kēfa, vai pasaule, vai dzīvība, vai nāve, vai tagadējās vai nākamās lietas, viss jums pieder.
23 Bet jūs piederat Kristum un Kristus Dievam.

Dievs mums ir DEVIS Dēlu! Mesiju, Svaidīto! Arī viņi VD ticīgie to saņēma, kad Kristus nāca!

Taču viņi tāpat kā tu un es ticēja uz Mesiju, labi viņi nezināja, ka viņu sauks "Jēzus", bet Jēzum ir arī cits vārds - Emanuēls, To gan viņi zināja! Jēzus VD ir pazīstams kā "Svaidītais" "Mesija" "Dieva Kalps". Vēl vairāk viņš Ābrahamam un Mozum parādījās un viņi uz viņu ticēja tāpat kā tu un es! Un kā redzēji mirušais Mozus tomēr parādījās kalnā Jēzum.

Atkal... ja tu paskatītos (ja varētu) uz pasauli Dieva Acīm, tad Dievs šos ticīgos cauri visiem laikiem ir redzējis Paradīzē... no Dieva skatupunkta ticīgie ir jau paradīzē un ļaundari jau ir ellē. Aceries Kristus vārdus -

Jāņa 3:18 Kas tic Viņam, netiek tiesāts, bet, kas netic, ir jau spriedumu dabūjis, tāpēc ka nav ticējis Dieva vienpiedzimušā Dēla Vārdam.

Vai nav paradoxāli vārdi. Visur tiek runāts, ka mēs stāsimies Dieva Tiesas priekšā, bet šeit - ticīgie nemaz netiks tiesāti, bet neticīgie jau post-factum ir dabūjuši spriedumu.
Tas tik liecina, ka šī ticība arī trascendē laiku, un Dievišķā pasaulē tiešām - ticība pasargā tevi no tiesas bargā sprieduma, bet neticība tevi ieceļ ellē jau bez tiesas.
Tava ticība IR šī tiesa, kas ilgst tagad un te

Pareizi teica K.S. Luiss... Paradīze un Elle jau ir šeit klātesoša, tā jau ir sākusies!

Un gribi interesatnu VD vietu iedošu... nez vai to maz zini, cik skaisti Pravietis redz Dieva Valstības atklāšanos!

Jes 25:

6 Tad Tas Kungs Cebaots sarīkos uz šī kalna visām tautām lepnu mielastu - mielastu ar vecu vīnu, ar trekniem ēdieniem, ar ilgi taupītu un labi nogulējušos vīnu.
7 Un Viņš liks izzust šai kalnā tam ārējās čaulas plīvuram, kurā tērptas visas tautas, un tai segai, kas pārklāta pār visām tautām.
8 Nāvi Viņš izdeldēs uz mūžīgiem laikiem, un Dievs Tas Kungs nožāvēs visas asaras no ļaužu vaigiem un liks izzust Savas tautas negodam visā zemes virsū, jo Tas Kungs to ir runājis.
9 Tanī dienā sacīs: "Redzi, tas ir mūsu Dievs, mēs paļāvāmies uz Viņu, ka Viņš mūs izglābs! Tas ir mūsu Kungs, uz Viņu mēs cerējām! Priecāsimies un līksmosimies par Viņa žēlastību!"

Redzi, tas kas ir absegts jau IR tikai apslēpts ar aizsegu!

Un šeit uzreiz nāk prātā 2 Kor 3 nodaļa, kur Pāvils runā par to, kas ir šis Apsegs, kurš zūd līdz ar Kristu!
kasitis [194.8.16.3]
# Iesūtīts: 2008.09.29 16:59:03
Super, tagad mēs vismaz runājam vienā valodā.

Mulder, pie šī te man vajadzēs ilgāk padomāt.

Paldies Tev par cenšanos un to, ka šajā konkrētajā komentā no apskatāmā jautājumu nepārgāji uz manis kā cilvēka un manas konfesijas tiesāšanu un nozākāšanu, ar ko Tu dažreiz pārsteidzies.

Tādos gadījumos, pat ja Tev ir taisnība, tad veids, kā Tu to dari, absolūti nesekmē Taisnību.

Starp citu, pateicoties Jums ir izmainījusies mana izpratne par Sv.Vakarēdienu, tā kā paldies un tā turpināt!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.29 17:27:09
kasītis, tai dienā, kad tu sāksi domāt, ka es neesmu grēcinieks un nekāpju zampā kā visi citi, tu būsi zudis cilvēks

Mulders regulāri dzīvo pa ziepēm darot pāri citiem cilvēkiem, tamdēļ... drīxt mani rāt, es kasīšos pretīm, bet galu galā... kurš ir bez pārmācības, tas nav īstais bērns!

Nu padomā... daudz palīdz Rakstu lasīšana, un interesanti tu drīxti pārdomāt savus svarīgākos rakstu vietas, bet pārlasi tās kontextā... ko KONTEXTS māca par konkrēto rakstu vietu, nevis par to kā izmantot to vai citu pantu lai pierādītu cik eņģeļi uz adatas gala var nostāties! Ļauj rakstiem mācīt tevi, nevis māci Rakstiem kā runāt!
Solveiga neielog. [92.49.19.108]
# Iesūtīts: 2008.09.29 19:58:02
Mulder a Mulder, man Tev tāds tīri praktiskas dabas jautājiens: atgriezos 28 gadu vecumā, dabiski, pirms kristībām gāju iesvētes mācībā... ja es būtu šajā laikā nomirusi, kur es būtu nonākusi - debesīs vai ellē?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 16 . 17 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 108 , pavisam kopa bijuši: 623