atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību atkal mani jociigie topici-trīsvienība
Gnostiķis
Iesūtīts: 2008.12.11 19:14:08
-kaa mees to saprotam?

Vai mees tai ticam?(es zinu,ka daudzi šeit to ir pienjeemushi pashi par sevi saprotamu)

Vai ir taadi,kuri netic?(te ir arii cilveeki,ar gana interesantu dziiwes skatiijumu)
Tie,kuri tic,vai var pamatot ar Bībeles raxtiem?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 09:31:55
Juventus
Jā. Un bez tās Trīsvienības mierīgi var iztikt. Daudzi labāk tāpēc pieņem islāmu, jo tur nav tādu neskaidrību. Vismaz, islāmistiem šī ir laba kārts.
Juventus
# Labojis Juventus: 2008.12.12 09:35:45
Es pēc viena reliģiskā testa tapu pieskaitīts gnostiķiem...

Islāmā, starp citu, figurē atziņa, ka Jēzus bija vienkāršs pravietis. Taču diez vai kristīgā baznīca piekritīs pārskatīt tik būtisku savas reliģijas pamatnostādni.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 09:44:03
Juventus
Vienkāršs pravietis - tas nav japārskata. Pietiek, ja pasaka, ka Dievs nāk kā Jēzus. Spēlējot Jēzus lomu, apmēram tā. Te var iztikt bez trīsvienības.

Trīsvienība vai nē, bet nav arī saprotama pati ideja par to, ka vispār kāds ir jāupurē, lai izglābtu citus. Vienu nogalina, un? Kādā veidā tas atceļ citu pastrādāto? Vai nav labāk, ja katrs atbild par savu pastrādāto?
Juventus
# Iesūtīts: 2008.12.12 09:46:52
EzītisMiglā
Jā. Un ja reiz tu iesāki par atbildību, tad visai savdabīga ir arī ideja par iedzimto grēku - kā tas nākas, ka mazs bērns, kurš tikko ienācis šai pasaulē jau ir paspējis iekļūt grēkojušo sarakstā...
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.12 10:07:25
Trīsvienība, cik zinu, ir tradīcijā izveidota un JD balstīta koncepcija, kura noformulēta (akceptēta?) ir tikai 4.gs.
Trīsvienības saprašana, atkarībā no cilvēka informatīvās bāzes, tiešām var būt netriviāla. `Normālam` baznīcēnam tā ir ticības apliecības sastāvdaļa, izskaidrojumam (kāpēc tieši tā?) nemaz nenododoties, ar ko principā ticībai arī pietiek


Nezinu... kad lasa to pašu Ireneju, kas rakstīja šķiet 2-3 gadsimtā, tad tur šī koncepcija jau sen ir un tiek izmantota lai atspēkotu visādas herēzes!

Kā arī 3Vienība nav nemaz tik sarežģīta koncepcija...

Ir Viens Dievs un Šis Dievs ir 3Personas!

Problēmas ir tiem, kas liek vienādības zīmi starp Dievs un Persona! Tā ir vienīgā "grūtā" vieta kas ir jāspēj salauzt sevī... apjēgsme, ka Dievs ir kas vairāk kā cilvēks, ka Dievs nav pēc Cilvēka Tēla un Līdzības, bet ir otrādi... tātad Dievs ir kas vairāk kā cilvēks... hiperpersona!
Juventus
# Labojis Juventus: 2008.12.12 10:18:02
Olita
Un kā tu (un tava draudzene) tad izskaidrosi Jēzus upurēšanos par cilvēku grēkiem? Mums katram ir neskaitāmas sociālās lomas, bet mēs taču negriežam paši sev nost kāju...
Pēc jūsu skaidrojuma, tā sanāk Dieva pašnāvība.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 10:19:52
Mulders
Problēmas ir tiem, kas liek vienādības zīmi starp Dievs un Persona! Tā ir vienīgā "grūtā" vieta kas ir jāspēj salauzt... ... hiperpersona!
Tas ir tieši, par ko runāju - aizbīdīt uz "neizprotams".
Hiperpersona ir tikai snumbzlis, nesaprotams vārds.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 10:23:00
Juventus
Uzupurēšanos būtu jāizskaidro ar lomām vai bez, vienalga. Vispārēji - kā var izglābt kādu, ja pats ej bojā. Protams, tieši Jēzus gadījumā, jo tādi kā "glābt otram dzīvību izraujot no tīģera nagiem" ir saprotami. Taču šeit notiek glābšana no sliktas morālas rīcības sekām. Kā tādas var izlabot:
1) pavisam cita persona
2) ar savu fizisku nāvi
?
Juventus
# Labojis Juventus: 2008.12.12 10:26:29
Olita
Nenovirzies no tēmas - runa šeit bija par konkrētu fiziskas dabas pasākumu: Dievs ļaujas piesisties pie krusta, un ar to mirst kā upuris pats sev. Kā tu to saproti?
Juventus
# Labojis Juventus: 2008.12.12 11:31:07
Olita
Kāda tur līdzība - pēc bībeles tā arī viss notika. Vai man ir jāsaprot, ka tu esi kristiete, kas netic bībelē rakstītajam?
Tas ir tāds kristietības paradokss, ko neviens teologs līdz šim nav spējis izskaidrot (drosmīgākie, šo problēmu ir spējuši atzīt). Ja uzdosi šādu jautājumu mācītājam, viņš tāpat kā tu izvairīsies no tiešas atbildes, mainot tēmu.
Žēl, jo bez saprašanas nevar būt patiesas ticēšanas.
Aldimaa
# Iesūtīts: 2008.12.12 13:05:54
Juventus - Dievs`nevar nomirt pie kaut kāda cilvēku krusta - Viņš auģšāmcēlās, bet nomira tikai pēc cilvēku likumiem, kā cilvēks mirst, mira par cilvēku grēkiem, bet Dievs nevar nomirt pilnībā kā cilvēks, jo ir Dievs. Tas ir prātam neaptverami, ka Dievs varētu nomirt, jo Viņš ir mūžīgs. Bet Dievs mūs mīl un spēj pats nākt kā cilvēks mūsu vidū, lai mūs glābtu, bet vienalga nespējam viņu saprast Ko ar mums vēl lai dara, kā vēl lai palīdz?
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 13:09:05
Aldimaa
Dievs nevar nomirt pilnībā kā cilvēks, jo ir Dievs. Tas ir prātam neaptverami, ka Dievs varētu nomirt, jo Viņš ir mūžīgs.
Ir dzirdēta doma, ka cilvēks tāpat nevar "pa īstam" nomirt. Jo fiziskā ķermeņa miršana nenozīmē dvēseles miršanu. Kristieši taču domā līdzīgi, ka dvēsele ir mūžīga.
Tāpēc "mirt" ir vienādi gan Jēzum, gan parastam cilvēkam - dvēsele pamet kermeni un viss.
Juventus
# Iesūtīts: 2008.12.12 13:10:25
Aldimaa
Bet kāpēc tā miršana bija nepieciešama? Ja tas bija upuris kā to skaidro bībele, tad ko Dievs ieguva, upurējot sev pats sevi?
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 13:14:01
Juventus
Tā upurēšana rāda tādu ...khmm... nepilnīgu Dievu. Kā ugunsdzēsēju, kas dzēšot uguni un glābjot no liesmām citus, pats smagi apdeg.
Kur atbilde?
Juventus
# Labojis Juventus: 2008.12.12 13:16:00
Olita
Tas jau ir gnosticisms.
Bībelē šis sevupurēšanās jautājums tiek pasniegts kā fakts - tas tā bija un tas bija cilvēku labā, viss.
Šeit nez vispār ir kāds, kurš tic kristietībai, tā kā tas ir bībelē?
Aldimaa
# Iesūtīts: 2008.12.12 13:36:07
Juventus - Dievs mūs radīja bez grēka, Ādams un Ieva dzīvoja paradīzē, viss bija tip top, līdz cilvēks izdomāja, ka var nepaklausīt Dievu un grēkoja, darot to, ko Dievs bija teicis nedarīt. Popaļisj. Bet tādus apgrēkoušos Dievs nevar mūs pieņemt atpakaļ. Bet Dievs mūs grib glābt un dot otru iespēju. Ko darīt? Mēs paši nevaram daīt neko, lai tiktu no saviem grēkiem vaļā. Tāpēc Dievs nāca pats un mira par mums visiem - svēts, bezgrēcīgs mira par mums, par visiem mūsu grēkiem. Un tagad, ja Tu pieņem to, ka Jēzus par Tevi ir miris, par Taviem grēkiem, tad Tu esi atbrīvots no sava grēka un Dievs var Tevi pieņemt atpakaļ. Tīru, bez grēka. Ja Tu tam tici. Es tikai nesen sāku apjaust, kas ir Dievs, Kristietība utt, tāpēc nemāku paskaidrot visu saprotami un pamatoti. Diemžēl, daudzi no tiem, kas to varētu, ir vairāk agresīvi noskaņoti.
EzītisMiglā - upurēšana rāda milošu un žēlsirdīgu un visuvarošu Dievu. Nepilnīgi esam mēs, nenovērtējot, nesaprotot un noniecinot. Vai tiešām nepilnīgi Tev liekas pat tie cilvēki, kas paši apdeg, nesot no degošas mājas nevarīgus bērnus ārā? Tikai, par Dievu runājot, Dievs ne apdeg, ne kā citādi cieš. Vienīgais, kā Dievs cieš ir - redzot, kā mēs pazūdam un nepieņemam Viņa pansiegto roku.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 13:40:49
Aldimaa
Dievs mūs radīja bez grēka, ... Bet tādus apgrēkoušos Dievs nevar mūs pieņemt atpakaļ.
Nē, tu jauc klasi ar instanci.
Dievs mūs (konkrētos mani un tevi un pārējos kas te forumā) Dievs ne-radīja bezgrēcīgus. Mēs esam radušies jau "sabojāti". Tāpēc arī mēs nevaram būt par to atbildīgi.

Vai tiešām nepilnīgi Tev liekas pat tie cilvēki, kas paši apdeg, nesot no degošas mājas nevarīgus bērnus ārā?

Nē, protams, bet ja to pašu dara Dievs? Nu, situācija apmēram tāda, ka Dievs ir ideāls ugunsdzēsējs, kas tos cilvēkus var izglābt no liesmām tikai ar vienu domu vien. Viņam ir perfekts aprīkojums ugungrēku dzēšanai. Taču viņš nez kāpēc to neizmanto!
Juventus
# Labojis Juventus: 2008.12.12 13:46:31
Aldimaa
Bet padomā par pašu pasākuma būtību: J.K. ir Dieva daļa, kas nonāk uz zemes, tad šī daļa tiek upurēta par godu pašam Dievam. Un caur to tiek secināts, ka Dievs cilvēkiem sakarā ar šo upuri dos piedošanu... Tātad sanāk, ka Dievs upurē sev daļu sevis un tad par to dara labu... Kaut kas šajā lietā nav gluži sakarīgi.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.12.12 13:49:41
Juventus
Interesants ir arī jautājums, kāpēc vispār kaut kas jāupurē, lai saņemtu piedošanu?
Juventus
# Labojis Juventus: 2008.12.12 13:52:01
EzītisMiglā
Īpaši ja to vērtē no skatījuma: vai tad Dievs nevarēja cilvēkam piedot bez tās Jēzus (tb sevis paša) mocīšanas.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 163 , pavisam kopa bijuši: 16675