atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Grēku plūdi
Sandis
Iesūtīts: 2008.07.20 04:44:53
Retorisks jautājums.
Pirmā Mozus 6:12-13 lasam un saprotam.
Dievs redzēja pasauli izvirtušu esam,jo visa radība bija samaitājusi savu dzves ceļu.Dievs nolemj pie sevis darīt galu visai radībai.Dievs pavēl Noa taisīt šķirstu.Noa uztaisa-dievs pavēl no katras radības uz šķirsta ņemt pa divi.
Uzmanību jautājums.
Kas,sasodīts,ir šķisti dzīvnieki?
Dogmāti māk teikt,ka pēc tam,kad Ādama un Ieva ēda no laba un ļauna atzīšanas koka-visa radība,visas radības daba samaitājās.Tā saka dogmāti.
Bet raksti saka tā"No ikkatra šķista dzīvnieka paņem sev līdzi septiņus;septiņus tēviņus un septiņas mātītes"
Lūdzu,izsakam savu viedokli.Kā rakstos sacītais saskan ar dogmātu postulātiem.
Kā tas,kas ir samaitāts,vienlaicīgi var būt arī šķīsts?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 .
AutorsZiņas teksts
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 23:03:30
Ctulhu,

protams! Par to skaisti runā Pauls Tillihs, kurš saka: sacīt, ka Dievs ir, nozīmē nonākt elkdievībā.

Kāpēc? Tāpēc, ka parasti mēs par eksistējošu saucam to, kas pieder radītajai pasaulei. Ja kāda lieta nav piederīga kopai "zināmā pasaule", tad mēs sakām, ka šīs lietas nav. Rozā zilonis, piemēram.

Tomēr Dievs ir! Viņa ir-ība ir tikpat atšķirīga, kā Viņš pats.
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2008.07.21 23:14:02
Ctulhu,

var teikt arī "eksistējošā, mūžīgā pasaule", ja vēlas. Katrā ziņā - pieder vai nepieder matērijai un tās formām.

Dievs eksistē citādi, nekā rozā ziloņi! Speciālajā, īpašajā veidā. Mazliet vairāk līdzīgi (bet nekādā ziņā ne identiski!) tam, kā eksistē labsirdība (ārpus nesējiem - Tavā leksikā).

Ebreji uzskatīja, ka Dievu pašu neviens nevar redzēt un nav redzējis. Dieva mājvieta Templī bija pilnīgi tukša - bez tēliem vai iemiesojumiem. Taču pasaulē ir redzēta, manīta, jūtama Dieva godība (šekhina) - kas kā oreols pavada Dievu, būdama Dieva redzamā izpausme pasaulē.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 23:16:40
Ctulhu,

mēs jau vienreiz sākām šo diskusiju par irību veidiem.
Es jautāju - vai un kā eksistē Mandelbrota kopa?
Neatceros, cik tālu mēs tikām.
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2008.07.21 23:20:23
Ctulhu,

visi trīs punkti saplūst vienā jautājumā - kā definēt to, kas ir un kas nav?
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.21 23:23:57
Ctulhu
Man patik tavs jautājums:
2. Bet kaa var eksisteet `labsirdiiba` aarpus neseejiem?
Kā var eksistēt"mīlestība`ārpus nesēja.tik cik mīlestība paskaidro nesēju,kas ness to vai citu pazīmi,pēc kuras noteikt nesēja attieksmi.
Kas,protams,ir nedaudz pretrunā ar Noasveidīgais iepriekš sacīto.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 23:24:29
Ctulhu,

lieliski. Tagad vēl tikai pastāsti man, ko nozīmē - fizikāli realizējies?
Citādi es Tev teikšu, ka Dievs ir, bet tikai nav fizikāli realizējies!
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.21 23:29:04
Katrā ziņā pats mēginājums paskaidrot dievu ārpus materiālisma,ir analogisks mēginājums paskaidrot izpratni par sevi ārpus domām.Kas,protams nav neiespējami,bet paceļas jautājums.Vai cilvēks,kas paskaidro izpratni par sevi ārpus domām vienlaicīgi nepaskaidro dievu ārpus materiālisma?
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2008.07.21 23:35:36
Hmm... interesanta ir bijusi pati upurēšanas procedūra. Āzīši ir bijuši divi... .

"Lets imagine the scene on Yom Kippur in the Temple. Two identical goats are brought into the Temple grounds. The Cohen Gadol (virspriesteris) draws lots that will determine the fate of the goats. On one lot, the word "To Hashem" is written; the other lot says "To Azazel." Once these lots are drawn, the similarities between the goats end, as their fates are drastically different. The goat which ends up being the one "for Hashem" is taken, and slaughtered with the utmost holiness and purity. It is the blood of this goat that ends up being sprinkled in the Kodesh HaKodashim - the Holy of Holies - the holiest location in the entire world. The second goat, however, is not brought as a sacrifice. It remains alive. Let us imagine further what this goat might be thinking when it sees it has not been killed."

http://www.torah.org/learning/yomtov/yomkippur/vol1no43.html
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 23:35:37
Ctulhu,

man patīk Tavas atziņas, teikšu godīgi. Tajās ir daudz ļoti interesantu pavedienu.

Piemēram, esmu domājis par to, ko nozīmē ticēt Kristum kā Dieva iemiesojumam. Vai tas tieši to arī nenozīmē - man ir jākonstruē Dieva priekšstats tikai un vienīgi izejot no Kristus dzīves notikumiem?

Es arī uzskatu, ka absolūti lielākā daļa no dieviem (Dieva konceptiem) ir patiešām cilvēku radīti. Kaut kādā ziņā Feierbaham bija taisnība - mūsu projekcijas.

Bet es gribu tomēr paturpināt domu par "fizikālo realizēšanos". Man tas izklausās apmēram tā: pie pasaules pieder tikai tas, kas pieder pie pasaules.

Proti, izejas punkts ierobežo to, ko mēs uzskatam par esošu.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 23:42:18
*Duksis,

Es teiktu mazliet citādi: uz viena mesla bija rakstīts "Tas Kungs" uz otra "Azazēls". Dievs un velns, citiem vārdiem.
Kad virspriesteris devās Vissvētākajā vietā, viņš bija apvilcis koši baltas linu drēbes un uzkāris kaklā "JHWH" - Dieva vārda t.s. "tetragrammu". Varam saprast simboliku: viņš pārstāj būt cilvēks, kļūstot par Dieva iemiesojumu (nes sev uz krūtīm paša Dieva vārdu).
Pēc tam viens no āžiem (ar meslu "Tas Kungs" ) tiek upurēts, ar tā asinīm priesteris aiziet aiz priekškara, pēc tam iznāk laukā (nāve un augšāmcelšanās?) un slacī ar asinīm klātesošos. Dieva iemiesojums slacī pasauli ar "tā Kunga" asinīm. Ebreji ticēja, ka tādā veidā tiek uzturēta pasaules kārtība. Jāievēro atšķirība no pagāniem - nevis cilvēki upurē Dievam, bet Dievs upurē savas asinis, lai pasaule turpinātu "griezties".
Otrs āzis kļūst par grēkāzi - priesteris uzkrauj visus grēkus uz viņa galvas un aizsūta tuksnesī. Velns tiek vainots pie visām probēmām un izbarots tuksneša zvēriem...

Viss aprakstīts 3. Mozus 16. nodaļā

Interesanti, ka Kristus piepilda visas trīs lomas.
Viņš ir augstais priesteris (no viena audekla izaustās Jēzus drēbes uz to norāda - tāpēc romiešiem jāmet kauliņi par tām, jo tās nav šūtas - gluži kā augstā priestera drānas Jom Kippur dienā), viņš ir arī "tas Kungs" ar kura asinīm tiek šķīstīta pasaule (sk. ko es rakstīju par Augšāmcelšanās ainu), un Viņš ir arī grēkāzis, kurš kā noziedznieks tiek pienaglots pie koka, vainojot pie visām iespējamām problēmām un grēkiem.

Paralēles ir apbrīnojamas. Visa ebreju vēstule par to vien runā.
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.07.21 23:46:39
NoasveidīgaisEs gan teiktu kā ir, viens āzītis "Tam Kungam", otrs "Azazelam."
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 23:48:57
*Duksis,

saki droši. Bija divi mesli "Tas Kungs" un "Azazēls". Var, protams, teikt - tas nozīmēja : viens tam Kungam, otrs Azazēlam...
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.07.21 23:52:46
Noasveidīgais Būtu jāaiziet iztaujāt rabīnu šajā jautājumā. Galu galā, patiesība nav apakšbikšu gumija, ko var staipīt kā iepatīkas.
Noasveidīgais
# Labojis Noasveidīgais: 2008.07.21 23:54:08
*Duksis,

par ko stāsts! Tieši tāpēc jau es gribu zināt, kas ir tā plānprātība, ko esi manis sacītajā konstatējis.
Un rabīns Tev nestāstīs neko tādu, kas varētu nākt par labu kristietībai! Viņš zina par Tempļa kalpošanu gandrīz tikpat maz, cik mēs - jo pieder pie sinagogālās, proti, farizeju tradīcijas, nevis Tempļa priesteru, proti, saduķeju, pēctečiem.
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.07.21 23:58:10
Noasveidīgais Es ceru, ka rabīns varētu pastāstīt to, kas var nākt par labu patiesībai. ... . Pārlasi pats savus tekstus par Tukšumu un aizej stūrī un nokaunies.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 99 , pavisam kopa bijuši: 16611