atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.12 00:26:29
Aivars Īstais neatzinējs ir tas, kurš redz to, ko citi cauri gadu simtiem nav redzējuši. Bet uz mietiem nevienu nevajag sēdināt.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 00:29:28
Ivo Pavlovičs
Vai bija domāts anatemizētais Luters? (Ok. Es te mazliet provocēju, bet būtu labi, ja `baznīcas tradīcija aka viena tante (onkuls) teica` nebūtu tik autoritatīva, ka vairs pat nemēģinām ar Sv. Rakstu tekstiem strādāt, domāt, skaidrot, utt)
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2009.11.12 00:47:20
Ivo Pavlovičs
Īstais neatzinējs ir tas, kurš redz to, ko citi cauri gadu simtiem nav redzējuši. Bet uz mietiem nevienu nevajag sēdināt.

Ar šādu domu pirms nepilniem 2000 gadiem pūlis kliedza "Sit Viņu krustā?" Viņi zināja bauslību, viņi lūkojās, kur Jēzus izdarīs kādu pārkāpumu, bet kaut kā nemanīja, ka Jēzus piepildīja bauslību. Un no jūdu viedokļa kas gan bija apustuļi un citi Jēzus sekotāji, ja ne aklie, kas ignorēja tūkstošgadīgu tēvu mācību?
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.12 07:58:12
Vilks pārmaiņas pēc ar čakli nosēdēja no sākuma līdz beigām..

Nu, bija zināmas jautrības - piemēram tāds fakts, ka uz ierosinājumu pirms kaut ko ierakstīt satversmē, varbūt to vajadzētu izdiskutēt, tika sniegta atbilde, ka tas nav būtiski - var arī vispirm ierakstīt, un tad diskutēt. Tātad šodien diskusija nebija par faktu kā tādu, bet gan tikai par tā fiksēšanu satversmē.
Jā, tas bija ļoti interesanti un visai neloģiski.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.12 08:56:13
Aivars Redz, viena tante (onkulis) teica ir tas ar ko nodarbojas sieviešu ordinācijas aizstāvji. Viņu argumenti iepretim visai Baznīcas divtūkstošgadīgajai tradīcija tiešām ir - viena tante (onkulis) teica. Vajag strādāt ar Svēto Rakstu tekstiem, bet nevajag justies kā Kolumbam, kurš Ameriku atklājis.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.11.12 08:59:35
Ivo Pavlovičs

Nu un kas vainas seks revolūcijai? Es nerunāju par izlaidību, bet daudzus ieguvumus no tās gan jau arī Tu pats izlieto, tikai varbūt pats nemaz neapzinādamies, ka tas nāk tieši no tās!
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.12 09:11:02
Jānis Kalniņš , Tātad šodien diskusija nebija par faktu kā tādu, bet gan tikai par tā fiksēšanu satversmē, us ko +Jānis pazemīgi aizrādīja, ka tas varētu izraisīt konsekvences no partnerbaznīcu puses.

ir iedarbināta kaut kāda mašinērija, ko persona - lai tas būtu +Jānis vai kāds cits vairs nespēj kontrolēt


Super, vai ne, tātad, ja mācītāju vairākums grib skaidri ierakstīt satversmē to, ko viņi apliecina un ko māca baznīca, tad paliek šie divi argumenti - neviena persona viņus nevar vairs nokontrolēt, lai būtu tā, kā Jānis Kalniņš redz labu esam, un ko teiks partnerbaznīcas.( Misūrija teiks OK, bet tās, kas steidzas ieņemt savu rindu aiz Zviedru baznīciņas jauno herēžu ieviešanā, kam gan intresē, ko tās teiks )

Varētu vēl šķīvīti vai galdiņu padancināt un pajautāt, ko tie teiks.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 09:13:46
Ivo Pavlovičs
Redz, viena tante (onkulis) teica ir tas ar ko nodarbojas sieviešu ordinācijas aizstāvji. Viņu argumenti iepretim visai Baznīcas divtūkstošgadīgajai tradīcija tiešām ir - viena tante (onkulis) teica.
Jā! Pilnīgi piekritīšu, ka tāda veida argumentācijas mēģinājumi ir dzirdēti, propogandējot sieviešu ordināciju.
Tikai, re, būtu jauki, ja no tā pulciņa, kam sieviešu ordinācijas noliegums ir ticības apliecība, būtu dzirdami kvalitatīvi, bibliski pamatoti un Dieva mīlestībā pasniegti argumenti, kam ar klaču tantēm nav nekāda sakara.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.11.12 09:14:58
“Ja rakstītie Dieva Vārdi ir svēti, visupilnīgi un vienmēr pilnībā saprotami, savstarpēji salīdzinot dažādas vietas, tad kāda gan vajadzība pievienot tiem vēl arī Baznīcai piemītošo Rakstu izpratnes autoritāti? Svētos Rakstus tiem piemītošā cildenuma dēļ ne visi saprot vienā un tai pašā nozīmē, viens tos tulko tā, cits savādāk; tā ka sanāk gandrīz vai cik galvu, tik arī nozīmju. Un tālab, tulkojot pravietiskos un apustuliskos rakstus, pie tik dauzskaitlīgiem neskaitāmi daudzveidīgiem maldu līkločiem, ir absolūti nepieciešams vadīties pēc vispasaules Baznīcas pieņemtās normas. Savukārt pašā vispasaules Baznīcā ar visiem spēkiem vajadzētu turēties pie tā, kam ir ticējuši visur, kam ticējuši vienmēr, kam ticējuši visi; tāpēc ka vienīgi tam ir vispasaules raksturs, kas pēc iespējas vairāk spēj aptvert, kā to patiesībā rāda arī pati šī vārda nozīme. Bet šim noteikumam mēs galu galā būsim uzticīgi vienīgi tajā gadījumā, ja turēsimies pie vispārīguma, senuma, saskaņas. Sekot vispārīgumam nozīmē atzīt par patiesu vienīgi to ticību, ko atzīst un apliecina visa Baznīca visā pasaulē; sekot senatnīgumam nozīmē nekādā gadījumā neatkāpties no tās mācības, pie kuras nešauboties turējās mūsu sv. tēvi un senči; visbeidzot, sekot saskaņai nozīmē pieņemt pašā senatnē vienīgi tās ticības apliecības un izskaidrojumus, pie kā turējušies visi, vismaz lielākā daļa draudžu ganu un skolotāju.”

Tie ir slavenie sv. Vincenta no Lerinas vārdi par pareizu Sv. Rakstu skaidrošanu. Šie vārdi prasītu vēl plašāku skaidrojumu, bet jau pat jau pirmo reizi tos izlasot top skaidrs, ka nedrīkst no kādām Sv. Rakstu vietām mēģināt pamatot sieviešu ordināciju, jo tai nav ticējuši visur, nav ticējuši vienmēr, un nav ticējuši visi.

Vispār ir apnicis strīdēties ar cilvēkiem, kam augstākā autoritāte ir paša lielā galva. Un Dieva Vārds mudina netērēt savu laiku, ar tādiem strīdoties: Cilvēku, kas turas pie maldu mācības, vienreiz un otrreiz pamācījis, noraidi, zinādams, ka tāds ir samaitāts un grēkodams pats sevi notiesā. Tit. 3:10-11
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.12 09:30:39
indriķis Par Arhibīskapa sacīto neieteiktu spriest pēc Jāņa Kalniņa izteikumiem, kurš kā pats atzinās tikai degunu iebāza konferencē.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 09:33:00
Kristofers
Un ar ko šis sv. Vincents no Lerinas ir uzticamāks nekā sv. Jānis no Ugāles? Tātad `viens onkuls teica`.
Bet kas ir `visi`, vispār kļūst stingri neskaidrs pēc vincenta teksta, kurš apgalvo, ka Raksti nemaz nav saprotami.
Runājot par to turēšanos pie `maldu mācības`, ir nācies redzēt, kā tieši tāpat dažas partnerbaznīcas steidz `apkarot maldu mācību` (viņu izpratnē) LELB un katrā brīdī velk laukā šo sieviešu ordinēšanas tēmu.
Bet kā reiz tādā situācijā sacīja kāds prātīgs vīrs, ir labi, ja draugi prot sarunās savstarpēji bagātināties, nevis tikai viens otru regulēt. (Pārstāsts).
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.12 09:33:59
Ivo , ja jau izlēma sinodei ieteikt ierakstīt Satversmē, tad viss OK.

Aivar, es varētu piekrist, ka Vincenta arguments vienmēr ir salīdzināms ar to, ko māca Raksti, jo daudzas māņticības arī ir ilgi plaukušas baznīcas augsnē.
Bet šai gadījumā sapas...
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 09:47:43
indriķis
Re, tur jau tā lieta, ka ar to tradīciju ir gājis raibi, un tikpat labi arī sieviešu ordinācija jau ir daļa no LELB tradīcijas. Tieši tādēļ būtu daudz pārliecinošāk un gaišāk šis jautājums izrunājams, nevis 1. mums tantes nepatīk, jo esam pārāk `kruti` 2. Pāvilam tur ir tādi vārdi.. 3. katrs, kas izaicina mūsu viedokli, ir Dieva vārda noliedzējs un sātana kalps.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.11.12 09:47:55
Kristofers

Tā vispasaules baznīca būtu laikam ortodoksā jeb arī kāda cita, līdz šim vēl nezināma? Lūgtum precizēt.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.12 10:03:42
Aivars Vai tev šķiet, ka atsauce uz Rakstiem (to citēšana un paskaidrošana) un atsauce uz Baznīcas tradīciju nav argumentēšana? Tad kas pēc tavām domām ir argumenti?

Un par to mīlestību - Nevajag pūdercukuru kaisīt. Dievs savā mīlestībā mūs pamāca un pārmāca. Jā kāds ir pārlieku paaugstinājies, tad arī pazemo. Vai pārstāj mīlēt? Nē! Ved uz rīcības un sirds stāvokļa maiņu!

Vēršanās pret sieviešu ordināciju, nav vēršanās tieši pret sievietēm kā tādām, bet gan pret šo aplamo, Rakstos un Baznīcas tradīcijā nepamatoto praksi. Jā, šāda vēršanās "ķer" arī konkrētas sievietes, kuras ir mācītājas un konkrētus bīskapus - kuri viņas ordinēja, kā arī konkrētus mācītājus un cilvēkus kuri šo praksi aizstāv. Jā, tas "ķer" un ir cilvēcīgi saprotami, ka tie, kurus tas "ķer" aizstāvās. Tādēļ tas ir neizbēgami, ka sieviešu ordināciju NEKAD nepieņems kā normu. Visur, kur viņas strādās mācītāja darbu viņām paralēli vajadzēs lielu enerģiju veltīt lai taisnotos un skaidrotu kāpēc viņas dara to, kas viņām nav jādara. Un līdzi, dvēselē, būs apziņa, ka viņas nav savā vietā, bet arī lepnība un spīts "bet es gribu, un man neļauj".

Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.12 10:06:22
masiks nosmīkņā [212.93.96.2] jau ir iekļuts, tikai citā redakcijā, bet tā nav šīs diskusijas tēma. Un tik atgādināšu, ka nekriškoņiem ir iespēja diskutēt par lietām,kuras attiecas uz viņiem, jebšu jūs gribat būt kristieši un kādus amatus Baznīcā ieņemt, ko?
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 10:11:06
Ivo Pavlovičs
Nu tradīcija šai gadījumā būtu visšvakākais arguments. Vismaz tradicionāli Luteriskajā Baznīcā. Sv. Rakstu citēšana un skaidrošana (bez voluntāriem sašaurinājumiem un paplašinājumiem) būtu vislabākais. Bet pagaidām neko prātīgu nedzird.
Par pūdercukuru runājot, DDT man patīk vēl mazāk.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 10:32:02
Mulders
Vai Tev pašam Augustīns ir tāda autoritāte? Vai stoiķis Zenons, ko Pāvils citē Atēnās? Domāju, ka tas, ka Luters vai kāds sludinātājs atsaucas uz kaut ko ārpus Sv. Rakstiem, ir mēģinājums argumentēt ar konkrētai auditorijai autoritatīviem līdzekļiem. Līdz ar to, nav jau jautājums konkrēti par manu attieksmi pret Baznīcas tradīciju, bet par to, kā viena vai otra viedokļa pārstāvji sieviešu ordinācijas sakarā, māk izteikties. Baznīcas tradīcija, ar tās dažādajiem precedentiem, ir diezgan nestabils arguments. Īstenībā Tev jau ir jādomā, kā to māsu, ko Dievs aicinājis, uzrunāt kalpošanai viņas īstajā vietā, nevis kā pašam priekš sevis pamatot savu taisnību vai aizspriedumus. Vai tad ne?
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.12 10:32:40
Aivars Kam ausis dzirdēt, tas lai dzird.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.12 10:38:15
Aivars Tu saki: Baznīcas tradīcija, ar tās dažādajiem precedentiem, ir diezgan nestabils arguments.
Un mūslaiku jaunizceptie teologi stabils? Turklāt, ja ir runa par precedentiem, tad nav (līdz pat pagājušā gadsimta vidum) precedentu par labu sieviešu ordinācijai.

Tu saki:Īstenībā Tev jau ir jādomā, kā to māsu, ko Dievs aicinājis, uzrunāt kalpošanai viņas īstajā vietā, nevis kā pašam priekš sevis pamatot savu taisnību vai aizspriedumus. Vai tad ne?

Māsu vajag pamācīt un virzīt viņu atbilstošā kalpošanā. Tieši labas garīgās vadības trūkums ir novedis pie tā, ka kāda māsa savu vēlmi kalpot Dievam transformē uz tiekšanos pēc garīgā amata.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 4 , pavisam kopa bijuši: 11338