atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
bitukas
# Iesūtīts: 2009.11.11 20:26:06
Neizturēju..... Varbūt, vienkārši vīriešiem nevajag nolaisties, un šo reāli grūto un sevi iztukšojošo amatu uzgrūst (caur paša neiesaistīšanos) sievietēm! Mulder, Lapšān un citi - aiziet uz Lutera Akadēmiju(cerams pareizi nosaucu skolu), tad problēmām nevajadzētu būt.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.11 20:40:12
bitukas
Welcome home!
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.11 21:27:47
Aivars
Hmm, piedod par personisku jautājumu, bet vai biji šon konferencē?
Mēs laikam neesam personīgi pazīstami?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.11 21:37:57
Nu ja, tak šodien konference notika. Ko tad izsprieda?
vilks
# Labojis vilks: 2009.11.11 21:45:30
Mārtiņš
ka iesniegtos Satversmes grozījumus virzīs uz Sinodi un tā par tiem eventuāli balsos (pavisam precīzi nesapratu juridiskos sīkumus, bet es jau arī neesmu starp balsotājiem). Nu, nekā tāda jau neizsprieda, tiesa, nekā tāāda izspriešana šodien arī netika plānota. Kā jau visuzinošais Merlins dažas lapas iepriekš paskaidroja
skolniekss
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:16:46
Sanāca un nosprieda, ka vēl jāpaspriež...
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:18:13
vilks
Diemžēl saistības draudzē un vēl citi prozaiski iemesli liedza man konferencē piedalīties. Taču ceru tuvākajās dienās uzzināt, kas un kā ir risinājies.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:19:10
skolniekss
Ja biji aculiecinieks, tad šī ziņa nav no sliktākajām.
skolniekss
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:27:36
Aivars Es tikai izsecināju no Vilka rakstītā...
vilks. [94.246.126.185]
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:40:16
skolniekss Aivars
nē nu to jau arī nolēma, ka vēl nepieciešams par pašu jautājuma būtību runāt ilgāk un dziļāk citā reizē.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:42:33
Tas ir labi. Jo šis jautājums tiešām ir izrunājams normālā veidā, ne ar vienkāršu balsu pārsvaru.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:51:01
Nu, bija zināmas jautrības - piemēram tāds fakts, ka uz ierosinājumu pirms kaut ko ierakstīt satversmē, varbūt to vajadzētu izdiskutēt, tika sniegta atbilde, ka tas nav būtiski - var arī vispirm ierakstīt, un tad diskutēt. Tātad šodien diskusija nebija par faktu kā tādu, bet gan tikai par tā fiksēšanu satversmē, us ko +Jānis pazemīgi aizrādīja, ka tas varētu izraisīt konsekvences no partnerbaznīcu puses.

Es to gan dzirdēju tikai no atstāstījuma, pats tikai tur pabāzu degunu uz īsu brīdi un tālab nezinu neko sīkāk.

tas vispārējais iespaids ir tāds, kā apmēram par Staļinu: ir iedarbināta kaut kāda mašinērija, ko persona - lai tas būtu +Jānis vai kāds cits vairs nespēj kontrolēt. Kaut kāds savdabīgs fenomens, kuru varbūt psihologiem būtu vērts papētīt.
Mirga
# Iesūtīts: 2009.11.11 22:56:37
Mulders
Mirga, bet kaapeec tu domaa, ka Jeezus tev atbildees kaut ko citu kaa vinjsh jau ir atbildeejis Rakstos?
Tāda doma man vēl nekad nav ienākusi prātā.

Kursh tieshi vaards teikumaa "Sievaam es noliedzu maaciit viiru" tu nesaproti?
Es šo teikumu saprotu, un saprotu to arī kontekstā.

Nesaprasts man paliek tā sakars ar ordināciju šajā diskusijā.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.11 23:28:37
Jānis Kalniņš Redz, nevajag pārtikt no atstāstiem, tad būs arī verdikts objektīvāks (varbūt)
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.11 23:56:01
Šodien, konferencē viena māsa mēģināja aizstāvēt sieviešu ordināciju. Nekā jauna - emocionāli teksti par sieviešu nozīmi, kaut kādas PLF rekomendācijas atreferējums sieviešu ordinēšanas sakarā, kurā ir atsauce uz sajūtām sieviešu sprediķus klausoties, un sakramentus saņemot.

Nemitīgi tiek piesaukts jautājums par līdztiesību. Bet mīļie, te nav runa par to.

Redziet, atkal un atkal jautājums riņķo ap to vai un cik lielā mērā Raksti ir autoritāte. Vai Bībele ir Dieva vārds, vai satur Dieva vārdu? Redz, tā ir fundamentāla izšķiršanās un Rakstu sekojošā interpretācija ir atkarīga no šīs izšķiršanās.

Par Rakstu interpretāciju. Paskatieties un redziet, ka neviens pirms jums (līdz seks revolūcijai) nav redzējis par iespējamu ordinēt garīgajā amatā sievietes. Atsaukties uz Luteru un reformāciju ir vienkārši garām. Palasiet katehismu un sapratīsiet kurš ko māca. Protams, ja jūs gribat būt gudrāki par visu Baznīcas divtūkstošgadīgo vēsturi un Rakstu interpretēšanas kapacitāti, jūtaties kompetentāki un garīgāki, tad pret tādu jūsu pašpaaugstināšanos jebkurš arguments būs kā māla pods pret klinti.

Es neuzskatu ka jautājumā par sieviešu ordināciju ir kas neskaidrs. Neskaidrības rodas tad, ja nav skaidras Dieva Vārda autoritātes.

Mani pārliecina tūkstošgadīgā Kristīgās Baznīcas pieredze un Rakstu interpretācija šajā jautājumā, turklāt apbrīnojamā, vērā ņemamā vienprātībā. Visas teoloģiskās spēlītes ap šo jautājumu ir bīstamas un kā ēdējs saēdīs ikvienu baznīcu kura tajās iesaistīsies. Zviedrija tam ir piemērs.

Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.11 23:59:02
Ivo Pavlovičs
Vai varētu būt tā, ka Sv. Raksti ir autoritāte, bet pašpaaugstinošies pārgudreļi ne?
komentārs [78.84.201.144]
# Iesūtīts: 2009.11.12 00:10:24
Mulders
Jaanis Kalninjsh, es droshi zinu, ka Raksti ir Kristus Vaardi!
Hmm. Interesanta doma, visai neluteriska.
Dieva Vārds: logos: vispirms ir pats Kristus.
Tad tas ir atrodams Bībelē.
Un arī sprediķī, kad Bībeles liecība par Kristu sastopas ar kontekstu, un uzrunā tautu.

Galvenais ir vecais princips: Was Christum treibt. Bībele pati par sevīm nav tas, kam mēs ticam un kuru mēs pielūdzam, bet tā norāda uz patiesību par Kristu, un Viņam mēs ticam. Arī Luters uzskatīja, ka ne viss, kas atrodas Bībelē norāda uz Kristu.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.12 00:20:34
Aivars Manuprāt, Rakstu autoritātes atzīšana ir vienojoša un šķeļoša vienlaicīgi. Vienojoša ar Rakstu autoritāti atzīstošajiem, bet šķeļoša ar neatzīstošajiem.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 00:21:30
Mulders
Lai cik tas apgalvojums šķita piedauzīgs, pameditē par tēmu, kāpēc cienījamais Mārtiņš atļāvās Jēkaba vēstuli kritizēt.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.12 00:22:32
Ivo Pavlovičs
Un tagad vēl atliek noskaidrot kurš ir tas īstais `neatzinējs` un uzsēdināt uz mieta.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . 16 . 17 . 18 . 19 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 100 , pavisam kopa bijuši: 10764