atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Rubeņa grāmata "Ievads Kristīgajā Meditācijā"
Mulders
Iesūtīts: 2008.12.09 14:32:30
Izlasīju subj.

Grāmatiņa tiešām ir maza un kvalificējas kā ievads, tāpēc es nedomāju, ka pēc grāmatiņas izlasīšanas kāds, kuram par to vispār nav bijusi interese un bāzes izpratne kristietībā, varēs daudz ko sev iegūt, kā vien erudīciju.

Manuprāt grāmata ir laba, cik es varu no savas pozīcijas vispār šādu tekstu vērtēt.

1. Patiešām mūsdienās ir "aizmirsta" jeb drīzāk "piemirsta" kristietības mistiskā puse, tamdēļ šāda grāmata ir noderīga mūsdienu vidē, kur fundamentālismam un burta kalpība ieņem manuprāt pārāk lielu vietu, aizmirstot par Dieva Vārda garīgo saturu.

2. Grāmatiņa parāda, ka "Kristīgā Meditācija" ir prakses un pieredzes ceļš, nevis akadēmiskās izglītošanās ceļš. Tam es arī piekrītu.

3. Grāmatiņa met tiltus no Kristīgās meditācijas uz citām reliģiju meditācijām un ieskicē arī atšķirīgo, parādot kāpēc vārds "meditācija" vēl nebūt nav Austrumu monopols.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.02.11 11:37:41
Kad mācījos LA man tika mācīts, ka vajag nodarboties ar eksegēzi (interpretējot Rakstus) nevis ar eisegēzi. Nevajag ietulkot Rakstos to, kā tur nav. Vairākās vietās lasot J. Rubeņa grāmatu man radās priekštats, ka tā ir eisegēze. Manuprāt arī Baznīcas lūgšanu praksē nevajag ietulkot to, kā tur nav. Un ja nu cilvēkam ļoti patīk austrumu reliģijas un to prakse, tad to var lietot, bet nebūtu godīgi to saukt par autentiski kristīgu praksi.
Yasuraka [94.103.48.24]
# Iesūtīts: 2009.02.12 20:54:21
Meistars Ekharts (viduslaiku mistiķis) savā mācībā nozīmīgāko vietu atvēl "tukšumam" (nothingness).
Par rietumu un dzenbudisma saistību, manuprāt, ļoti izsmeļoši, varbūt ne vienkārši, bet pamatīgi, runā Daisetz Teitaro Suzuki savā darbā "Mysticism, Christian and Buddhist".
Tas, starp citu ir viegli pieejams un par brīvu @ books.google.com
http://books.google.com/books?id=CjkyfrSgPewC
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.02.28 11:18:55
Mulders Ļoti iesaku jaunāko Svētdienas Rītu. Ja nu māc. Uļģim tika pārmests ka viņš nerunā par to, par ko māc. Rubenis raksta, tad nu māc. Aleksandrs Bite runā tikai un vienīgi par tekstu.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.02.28 11:20:14
Tā ir laba analīze un labi jautājumi par kuriem pārdomāt ikvienam grāmatas lasītājam.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.02.28 11:40:08
Olita ???
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.02.28 11:44:11
Mulders Jā, turklāt māc. Bite nerunā par mūsu priekšstatiem, vai autora priekšstatiem, TIKAI PAR TEKSTU. Iesaku izlasīt šo rakstu, un tad varētu paskatīties uz "Ievadu kristīgajā meditācijā" nevis no tā ko mēs domājam par .... bet spriežot pēc rakstītā vārda.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.03.01 20:59:00
Olita Kas nebija uzrakstīts?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.02 10:47:20
Ivo Pavlovičs, noteikti izlasīšu!
Bet... par laimi Bite ir mans macītājs, tādējādi, man ir pieeja autoram pašam, un Aleksandra argumenti vismaz sarunā atšķīrās būtiski no Uļģa argumentācijas... Tādējādi tā ir stipri pārliecinošāka un arī sakrita ar maniem uzskatiem dažās vietās, kuras es it kā noignorēju!

Bet, kad tikšu pie raksta, noteikti izlasīšu!
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.03.02 23:02:08
Mulders Argumenti atšķirīgi, bet verdikts tas pats. Nu tad gaidīšu komentāru!
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.03.02 23:03:58
Vai bildē redzams pats Mulders? Iepriekšējais (man tā šķiet) laikam bija kāds cits!
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.03.03 12:10:57
Ivo, redzi... es jau neiebilstu pret verdiktiem... Es iebilstu pert nekorektu verdiktu konstruēšanu

Tas ir, man nepatīk, ja verdikts ir pirms argumentiem un argumenti tad tiek piemeklēti tā... lai it kā atbalstītu verdiktu. Bet ja tā auksti un analītiski skatās uz to kas ir dots un tad lēnām aiziet tur kur pats texts aizved, tad verdikts ir stipri stiprāk pamatots un tāds arī Mulderu pārliecina!

Jā bildītē tagad es... Vakar tas bij Alans Tūrings!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.05 14:45:43
bezvārdu un bezformu saziņa ar Augstāko

Jān 1:1 Iesākumā bija Vārds , un Vārds bija pie Dieva, un Vārds bija Dievs.

Jāņa 6:63 Gars dara dzīvu, miesa neder nenieka; vārdi, ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.

Paldies Dievam, bet viņa Vārds mani "nolaida zemē" un parādīja kur Rubeņa Kungs un visa Austrumu reliģijas kļūdās... Tās ved PROM no Vārda... uzsverot ka Vārdi NAV NEKAS...

Bet Dievs pasauli ar Vārdu ir radījis un Dieva Vārds ir vienīgais par ko droši var teikt, ka tas IR Tāpēc, Gars, kurš aicina atteikties no Vārdiem, jeb Vārdus izmantot lai Vārdus nedzirdētu un pat nedomātu, ir visai konkrētā Vārdā Nosaucams Gars!

p.s. Tiem kas Tankā, Mulders ir modificējis savus uzskatus par bezvārdu meditāciju... Protams meditāciju kā tādu neatmetu, ja tā ir Dieva Vārda pārdomāšana, Dieva Vārda lasīšana, studēšana un turēšanās pie Dieva Vārda... kas IR pati lieta, nevis tikai norāde, kā man bij šķitis sākumā... Dieva Vārds ir pati lieta, nevis reference... Kā tas ir ar visiem citiem Vārdiem! Jo kad Dievs saka "desmit pīrādziņi" tad tas tā IR, bet ja cilvēks saka "desmit pīrādziņi" - tad tā ir tikai labākā gadījumā reference... Tāpēc Rubenis maldās, aicinot Kristiešus meditēt BEZ Dieva Vārda mēģinot Dievu meklēt ārpus tā, kur Dievs ir apsolījis būt - Vārda un Sakramentiem! Jo Pāvils ir pareizi pateicis par to ko mēs paši sevī varam atrast...
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.03.05 14:56:43
Mulders
He he... tak tu jau pat cilvēka uzbūvi, izrādās, nezini... redzi, bez Vārda un Sakramentiem kas ārpusē ir arī tāda lieta kā gars mūsos pašos , kas ir nekas cits kā Dieva Gara maza daļiņa. Un meditācija klusumā pēc būtības ir saruna mums pašiem ar savu īsto ES. Un līdz ar to arī ar Dievu.

Bet labi tomēr, ka nomodificējies tā nostāk, tu un Rubenis ...oi ... tipini vien apukaļ pie savējā katoļus lamāt...
kas nu kuram padodas, mja.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.05 15:03:29
-Jona-

Vārdi, ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.

Redzi, saule, pats Kristus ir Vārds... Un Viņa Vārdi IR Gars! Nav nekāda cita Gara... kas būtu no Dieva, kā vien šis Vārds!

Tieši to nedz tu nedz šķiet arī Rubenis vairs negribat saprast, jo neticat, ka Dieva Vārds IR Gars! Vēl vairāk, tas ir Dzīvība! Apustulis saka, ka Evanģēlijs ir DZīvības Vārds!

Tu savukārt uzskati, ka Vārds ir nekas, ka tā ir tikai čaula... un tas tā ir, ja Vārds ir cilvēku runāts Vārds... Bet kad to runā Dievs, tad tā ir dzīvība un Gars un Materija!

Atsakoties no šī Vārda un "meditējot ar savu ES" tu meditē ar kādu, kas nav šis Vārds... Jo tu pati apgalvo, ka tu atsakies no Dieva Ārējā Vārda... Taču nekā iekšā tur cita nav... Tā ir Ilūzija...

Un tur nu neko tu nevarēsi padarīt... arī Rubenis ar to neko nevarēs padarīt... Gudrs onka, bet šķiet izlaidis no rokām šo svarīgo Kristietības atziņu... "Iesākumā Bija Vārds"
Ar Vārdu viss ir sācies... ar to pašu Vārdu, no kura tu tik nicīgi novērsies un pievērsies kam ES pietam šo ES izcel ar lielajiem burtiem, un vēl vairāk... skaidri un gaiši textā arī pasaki šis ES ir tavs Dievs

Nu un kādu vēl te liecību vajag... Paldies, ka skaidri norādi kur tu stāvi!
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.03.05 15:08:12
Mulders

12 Radi manī, ak, Dievs, šķīstu sirdi un atjauno manī pastāvīgu garu!
13 Neraidi mani prom no Sava vaiga un neatņem no manis Savu Svēto Garu!
/Ps.51/

11 Visu Dievs ir savā laikā jauki iekārtojis, pat arī Mūžību Viņš ir licis cilvēku sirdīs;
/Sal.māc.3/


Ej ka labāk turpini bīdīt savu miroņteoloģiju, kur nu tev Rubeni apspriest. Nepaliec taču smieklīgs.

PS. un beidz reiz MELOT (es nicīgi novēršoties no Vārda!), johaidī...

Mulders
# Labojis Mulders: 2009.03.05 15:15:16
13 Neraidi mani prom no Sava vaiga un neatņem no manis Savu Svēto Garu!

Jān 6:63 Gars dara dzīvu, miesa neder nenieka; vārdi , ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.

Jān 15:3 Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ, ko Es uz jums esmu runājis.

15:7 Ja jūs paliekat Manī un Mani vārdi paliek jūsos, jūs varēsit lūgt, ko gribat, tas jums notiks.

Jāņa 15:17 Svētī tos patiesībā; Tavi vārdi ir patiesība.

vārdi , ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.

vārdi , ... ir gars un dzīvība.

vārdi , ir ... dzīvība.

Jāņa 1:
1 Kas no sākuma bija, ko esam dzirdējuši, ko savām acīm esam redzējuši, ko esam skatījuši un mūsu rokas ir aptaustījušas, dzīvības vārdu -
2 dzīvība ir parādījusies, mēs esam redzējuši un apliecinām un pasludinām jums mūžīgo dzīvību, kas bija pie Tēva un mums ir parādījusies, -
3 ko esam redzējuši un dzirdējuši, to pasludinām arī jums, lai arī jums būtu sadraudzība ar mums. Un mūsu sadraudzība ir ar Tēvu un Viņa Dēlu Jēzu Kristu.

Jāņa 1:14 Un Vārds tapa miesa un mājoja mūsu vidū, un mēs skatījām Viņa godību, tādu godību kā Tēva vienpiedzimušā Dēla, pilnu žēlastības un patiesības.


bet es zinu, ka Jona nespēj ticēt šiem vienkāršajiem vārdiem

vārdi , ko Es jums runāju, ir gars un dzīvība.

Vai tu tici, ka Vārdi, kurus Kristus Runā IR Gars?

Ja tevī nav Kristus VĀRDI... tad tevī arī nav Kristus Gars! Un ja tu bez Kristus Vārdiem vēl kaut ko sevī meklēsi, tad artradīsi dajebko, izņemot Dieva Garu! Jo Dieva Gars bez Dieva Vārda nav!
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2009.03.05 15:20:49
Mulders

Tūdaliņ, tas Vārds mūsos jau radīšanas brīdī ielikts! Maza daļiņa no Dieva, maza daļiņa no Jēzus!
Jeb domā, ka Dievs iesāka būt Trīsvienīgs tikai ar Jēzus dzimšanu pasaulē? Ka Vārds tādējādi sācies tikai ar Jēzu, miesā dzimušu? Ka visi VD cilvēki bez gara un bez Vārda bija, jo lūk, Jēzus vēl nebija ?

moš tomēr ņem un izlasi Bībeli no paša sākuma?
|||||
# Iesūtīts: 2009.03.05 15:33:17
Mulders Tava problēma, ka Tu strādā ar latviešu tekstu, citē Rakstu vietas, kur ir gan logos, gan rēma.... bet ir atšķirība starp tiem! Tāpat tā ir latviešu valodas neietilpība, kas nespēj nodot to Logosa jēgu, kas ir koinē (Logoss>Vārds).
Bet labi, ||||| nemaisīsies jūsu abu sarunā
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.05 15:33:32
-Jona-

Diez tu spēj 2 ar 2 saskaitīt?

Jāņa 1:1 Iesākumā bija Vārds, un Vārds bija pie Dieva, un Vārds bija Dievs.

Mulders
# Labojis Mulders: 2009.03.05 15:34:21
5Lapi es ļoti labi zinu šo atšķirību, tas nemaina lietas būtību! Jona visu laiku man mēģina ieborēt, ka Gars un Diev Vārds ir kaut kas atsevišķi nesaistīts... Ka viens var pastāvēt bez otra! Savukārt Rubenis runā un māca, ka meditācijā mums ir jāatmet Vārds lai mēs nonāktu pie Gara!

Vienīgais Gars pie kura tu nonāc, atmetot Dieva Vārdu ir Velns, jo tas nu ir Gars, kuram ar Dieva Vārdu nav nekāda sakara...

Un kad mēs savu ES uzceļam par Dievu... Tad atskan tik skasitie un vilinošie vārdi - "Jūs būsiet kā Dievs... "
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 129 , pavisam kopa bijuši: 16641