atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Kur rodas ticība?
incognito
Iesūtīts: 2008.11.21 20:35:57
"Neviens neticīgs cilvēks nespētu pats ar savu gribas spēku pievērsties Kristum un ticēt Viņam." (Ilārs Plūme, e-refleksijas e-baznīcā)
Vai tā ir? Un ja tā ir, ko tad kristieši pārmet nekristiešiem?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2008.11.26 16:59:43
Protestanti taisiija taadas pasas ziepes.

Un Protestantiem neuzticos... bet skatos viņiem uz pirxtiem!

Kaa to njem... Nu, piem. lielaakaa dalja vinja maaceklju gaaja bojaa vardarbiigaa naavee...

Nū... daudz cilvēki iet bojā dažādos laikos, ja runā pretī valdošajām iekārtām. Bet tikai tā var despotiskas iekārtas nogāzt... ja sāk tām pretoties, neizbēgami cilvēki iet bojā!

Un tad veel jaaskataas, kaa mees vinju trakteejam - ja kaa cilveeku, tad jams paarlieciigas ziepes naff sastraadaajis. ja kaa buutiibaa vienotu ar VD Jahvi - tad ziepju ir liela bljoda...

Tās ziepes ir ilūzija...

Ja paskatās uz to kā mīloša tēva rīcību pret viņa bērnu un radības izpostītājiem, tad pat tev nav ko iebilst, ka traki suņi jāatšauj un jāizolē...
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.11.26 21:43:27
Mulders
Neesmu tās studējis! Tev taču tas interesē!
Bet tas ir TAVS apgalvojums:
Ja jau Ījabam bij pieejama, tad arī Mongoļiem un Indiāņiem!
Vajadzētu šo pamatot. :-)
A to Ahmeds teica ko līdzīgu, ka Allāhs esot sūtījis praviešus pie visiem. Tikai tāpat nevarēja neko konkrētāk pateikt...

nezinu šos procesus!
Tad nerunā, ja nezini. :-)

Nu tu tač īdi, ka vienam iedod infu tāpat (kā redzam, nepalīdz) citam pašam jāizdomājas... Nu viens gudrs, pac var izdomāt, cits dumš, tam jādod ar karotīti, a cits tik gudrs, ka jau muļķis!
Nuja, un tie visi gudrie sadzimst tur, kur ir grūtāki apstākļi un pašiem jādomā, abet tie dumie - tīri kristīgā vidē, ja?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.11.26 21:45:16
Ctulhu

*) atzinums, ka visam ir cēlonis;
Sis atzinums taadaa veidaa satur iekseeju pretrunu - redzi, ja visam mir ceelonis, tad arii sim visa ceelonim ir ceelonis.
Es siis pretrunas deelj nonaaku pie secinaajuma, ka absolutaa bezceelonja pirmsaakuma buut nevar.


Šī tēze ir izskatāma mūsu eksistences, t.i., Visuma kontekstā.
Es apzinoties bezgalīgas cirkulāras references faktisko bezjēdzīgumu (no mūsu izpratnes viedokļas), es akceptēju ārpus Visuma esošu cēloni = Dievu.

*) cēlonis ir pozitīvs, radošs;
OK, mees pasi arii esam pozitiivs radoss ceelonis turpmaakajam.


Jā, tas ir potenciāls, kas ielikts mūsos vai pieejams mums un ko Dievs devis cilvēkam. 1Moz skaidri to norāda.

*) eksistencei ir jēga;
Redzi, ja eksistee dievs, tad jeega ir tikai dievam un visa paareejaa jeega ir sai dieva jeegai pakaartota. Liidz ar to, ja ir dievs, tad ne tev, ne man neatkariigas jeegas nav. Druumais bezceris.


Kāpēc?Tā kā mēs pilnībā esam pakārtoti Dievam, bet mūsu brīvā griba ir tik brīva, cik Dievs to ir vēlējis, tad gana loģiski, ka mūsu eksistences jēga ir pakārtota Dievam. Bezceris ir Dieva varas uzurpatoriem, tur Tev pilnīga taisnība. Un piebildīšu, labi ka tā.

*) cilvēka problēmām ir risinājums;
Citaadi: Cilveeki problemas var risinaat. Ja risina, tad ir risinaajums.


Paldies par precizējumu, precīzi. Visi cilvēki var risināt problēmas, to darot, pozit`vs risinājums ir garantēts.

*) risinājums ir pieeajams visiem.
Nee, tiem, kuri risina.


Priekš kam risinājums tiem, kuri nerisina? Viņi taču atsakās to darīt. Dievs nav pretīgi uzbāzīgs kā reklāmas, Viņš reāli respektē Tavas tiesības uz Tavu brīvās gribas aktu.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2008.11.26 21:52:52
EzītisMiglā

Šķiet, Tu cīnies saprast Jēzus vēsts pieejamību visiem ļaudīm.
Es to skaidrotu sekojoši.

Dievs = mīlestība, runa ir par par agapes variāciju. Pilni Raksti ir ar atsaucēm uz to, t.sk. tādām, kā "kas mazajiem labu darījis, tas man to darījis" utt. Tad nu cilvēkam, kurš tic MĪLESTĪBAI, tātad savu dzīvi pakārto tai, gan darbos, gan ticībā, nav iespējams noliegt savādāku mīlestības vēsti, jo interfeisi sakrīt. Mīlestība nepretojas mīlestībai, bet savienojas. Un tad, sastopot Kristus vēsti, kas = Mīlestības vēsts, šāds ticīgais tai nepretosies, pat vairāk, nav citas izejas kā pieņemt to, jo Kristus ir realizējis vislielāko mīlestības izpausmes pasākumu, kāds uz Zemes jebkad bijis. Viņš visu savu dzīvi ir dzīvojis tai, Viņs nav grēkojis, Viņš apzināti gājis pretī upura misijai, lai glābtu visu cilvēci.

Attiecībā par pirms Kristus cilvēkiem. Jūdiem u.c. tautām, kurām bija pieejami Rakstu apsolījumi, no informātivās plāksnes raugoties nākotnes apsolījums ir ar tikpat lielu ticamības spēku kā mums šodien pagātnes. Savukārt citām tautām Dievs ir devis sirdsapziņu katram cilvēkam, katrs no mums zin kā tā darbojas un noteikti ir piedzīvojis izšķiršanos, kam klausīt - sirdij vai kārībai.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.11.26 22:06:52
Mārtiņš
Tad nu cilvēkam, kurš tic MĪLESTĪBAI, tātad savu dzīvi pakārto tai, gan darbos, gan ticībā, nav iespējams noliegt savādāku mīlestības vēsti, jo interfeisi sakrīt
Nu, citur arī ir Mīlestība, piem, pie krišnaītiem mīlestības pilna kalpošana.
Atkal, tas pats Ramakrišna, esot izmēģinājis vairākas reliģijas un secinājis, ka tās ved pie tā paša.

Viņš apzināti gājis pretī upura misijai, lai glābtu visu cilvēci
Upura misija daudzās citās reliģijās nav saprotama. Kāpēc Dievam jāupurējas, ja ir vienkāršāki veidi, kā glābt cilvēci? Vai arī - kāpēc tā cilvēce vispār no kaut kā jāglābj?
Un, vienlaicīgi, tas viss netraucē pastāvēt Mīlestībai tajās reliģijās.

citām tautām Dievs ir devis sirdsapziņu katram cilvēkam, katrs no mums zin kā tā darbojas un noteikti ir piedzīvojis izšķiršanos, kam klausīt - sirdij vai kārībai.
Tātad pietiek ar sirdsapiņu?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2008.11.26 22:58:59
EzītisMiglā

Nu, citur arī ir Mīlestība, piem, pie krišnaītiem mīlestības pilna kalpošana.
Atkal, tas pats Ramakrišna, esot izmēģinājis vairākas reliģijas un secinājis, ka tās ved pie tā paša.


Kaut ko tas Ramakrišna lej.
Ja visas ved pie viena, tad kamdēļ vajag vēl vienu, kas jucekli tikai pastiprina?
Cilvēks reliģiju atstāj vai nu dēļ vilšanās (neatbilst, piemānīts, nepatīk, ...), vai arī dēļ sākotnējas ieceres nepalik (bet tad vairs nevar runāt par iepazīšanu). Secinu, ka Ramakrišnam vai nu neatbislt kristietība (pieņemu, ka viņš arī šo izmēģinājis), iespējams, ka, vismaz izmēģinājuma periodā, viņš neļāva pie sevis piekļūt Dievam (piem., nocietināja sirdi), vai arī viņš vienkārši melo.

Upura misija daudzās citās reliģijās nav saprotama. Kāpēc Dievam jāupurējas, ja ir vienkāršāki veidi, kā glābt cilvēci? Vai arī - kāpēc tā cilvēce vispār no kaut kā jāglābj?
Un, vienlaicīgi, tas viss netraucē pastāvēt Mīlestībai tajās reliģijās.


1) Piemēram?
2) Netraucē pastāvēt mīlestībai << IR Mīlestība.

Tātad pietiek ar sirdsapiņu?

Tā kā cilvēkā tas ir ielikts no radīšanas, teorētiski jā. Praktiski dēļ iedzimtā grēka nē, bet to labo pats Dievs. Precīzs veids, kā tas notiek cilvēkiem, kuriem nav pieejams Kristus vārds, nezinu, bet esmu pārliecināts (ticu), ka Dievs par to ir parūpējies.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2008.11.27 09:28:31
Mārtiņš
Ja visas ved pie viena, tad kamdēļ vajag vēl vienu, kas jucekli tikai pastiprina?
Kamdēļ vispār vajag tās daudzās dažādās, kamdēļ nav tikai viena, lai nebūtu juceklis?
Un juceklis jau nav, tam kurš izvēlējies, savējā ir patiesā, un tās pārējās ne īpaši interesē.

1) Par šo daudz diskutējām ar Mulderu.
1a) Nebija atbildes uz jautājumu, kāda jēga tādam dīvainam likumam "cilvēka sastrādāto var izlabot tikai cilvēks".
1b) Nav saprotams mehānisms, kā no Dieva pašupurēšanās seko cilvēku grēku izpirkšana. Kā vispār darbojas "upuris kaut ko izpērk"? Ko nozīmē "izpērk", jeb
1c) Ko nozīmē maksāt sev pašam, lai izpildītu savu paša uzstādītu likumu? ("izpērk"
1d) Dievam kā visvarenai būtnei, kāpēc jāmocās un jāmirst, ja varētu vienkārši visu izlabot tikai ar vienu savu domu. Tāds neefektīvs process, kas prasa ciešanas.

2) Krišnaītiem - bhakti joga, tikai tīra Mīlestība, tā ir centrā, un ap to viss griežās. Teiksim, kristiešiem, musulmaņiem un daudziem citiem ticības vairāk uzsver, kā Dievs tevi mīl, taču daudz mazāk - kā pašam mīlēt Dievu.

Precīzs veids, kā tas notiek cilvēkiem, kuriem nav pieejams Kristus vārds, nezinu, bet esmu pārliecināts (ticu), ka Dievs par to ir parūpējies.
No kā seko, ka tikpat labi var iztikt bez Jēzus, ja jau tas pats rezultāts. Vai, vismaz - kristietība ir tikai viens no iespējamajiem ceļiem.
Savukārt, ja nav tas pats, tad nonākam pie jautājuma, kāpēc Jēzus tik ilgi kavējās ar savu misiju - pa to laiku gāja postā milzum daudz cilvēku.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 145 , pavisam kopa bijuši: 16657