atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Par to pašu cilvēka Dievišķošanu
Mulders
Iesūtīts: 2008.07.29 09:35:48
Aicinu padiskutēt par šo tēmu. Taču šoreiz tieši to, ko Trilobīte bij domājusi. Šķiet, ka RKB teoloģijā tā ir cilvēka dievišķošana, Pareizticībā tas būtu teozis (theosis), Protestantismā šķiet vistuvākais termins ir svētdarīšana!

Tāpat aicinu izteikties zinātājiem par pareiztīcīgo hesychast praksi/tradīciju un attiecīgi ar to saistīto Tabora gaismas koncepciju!

Protams drīxt iesaistīties ateisti, bet primāri tēma kristiešiem, jo tēma tomēr no ne primārajiem teoloģijas plauktiem!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 17 . 18 . >>
AutorsZiņas teksts
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:28:15
Vikentijs
Kāpēc to krūmu radīja? Kas par to teikts?

Ja cilvēks nebūtu naivs, kā čūska varētu viņu pierunāt? Čūska bija tikai viltīgākais no zvēriem. Kur nu viņai pret cilvēku!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:28:32
Trilobīte, es gribu precizēt tevis teikto!

Dieva Radītajā pasaulē grēks un Velns bij iespējams, nevis nepieciešams. Tas ko šķiet tu un es aizstāvam, ka jā, bij iespējams. Bet Papucs uzstāj, ka tas bij nepieciešams!

Jeb citiem vārdiem. Dievs savā plānā iekļāva scenāriju, kad cilvēks grēko, bet Dieva Griba nebij lai šis scenārijs piepildās! Papucs uzstāj, ka Grēka ienākšana pasaulē ir Dieva nevis Velna griba, līdz ar to Velns būtībā nav atbildīgs par to, ka Dievs piespieda viņu būt ļaunam. Jeb citiem vārdiem - pēc Papuča sanāk, ka Grēka Cēlonis un Ultimate Avots ir Dievs!

Šķiet tu tam nepiekrīti un es arī tam nepiekrītu un es neticu ka RKB teoloģija pieļauj kaut kādu tādu sviestu!

Līdzīgi kā cilvēki - viņi programmē Atomreaktoru vadības sistēmas un tajās paredz visai bēdīgu scenārīju, bet tas nenozīmē, ka tā ir šo Reaktoru Radītāju griba, lai šis bēdīgais scenārijs nostrādā!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:30:05
Tad jau konslāģerī visi ir brīvi - drīkst brīvi bēgt. Tas nekas, ka tiks nošauti. Brīva izvēle? (C)

Brīva. Nekas neierobežo bēgšanu - bēdz! Neesi iecementēts!

Bet piemeŗam - darīt labu un ticēt uz Dievu neticīgie nevar... nav brīvi pat ja grib! Viņi pat gribēt to nevar! Jo var gribēt, bet nevar gribēt gribēt!

I kādas pretrunas, ja būtnēm mūžībai nodemonstrē, ka Skolotājam taisnība ar maziem, nekaitīgiem piemēriņiem? Kapēc jau primajā reizē jāķeras pie atombumbas?
Prasi skolotājam!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:42:13
Trilobīte, šķiet vienīgo ko atminos no Baznīctēviem ko nācies lasīt, kas runājis par to kā Velnā ļaunais ienāca - bij Augustīns. Viņa verdikts bij - tas bij ļaunas gribas rezultāts.
Mums nav atklāts kas un kāpēc Velnam galvā ķīselī sagāja!
Ja mēs ticam, ka Dievs arī Eņģeļus radīja kā brīvas būtnes, tad varbūt šāda doma palīdzēs!

"Brīva Būtne" nozīmē to, ka Dievs nav viņu Gribas avots. Tobiš, šāda būtne grib pati par sevi nevis Dievs viņas vietā izdara gribas aktu. Līdz ar to sanāk kaut kas tāds, ka Dievs rada būtnes, kuras spēj Visumā radīt jaunu "cēloņu-seku" ķēdi "ex nihilo" ar savu autonomo Gribu!

Bet... mēģināt formalizēt un saprast KĀ TIEŠI darbojas šāda brīvā griba - nu to es arī gribētu - tad varētu programmēt AI Taču mēs to nezinām un šķiet Raksti to nav atklājuši!
VIsādi mēģinājumi to racionalizēt manuprāt ir bezjēdzīgi. Jo tik pat bezjēdzīgi ir racionalizēt neracionālo, jo ļaunums IR irracionāls no Dieva Viedokļa, tamdēļ mēģināt atrast racionālu ķēdi Dievs->Velna Ļaunā Griba -> Grēks ir ja ne zaimi, tad tukš nummurs točna, jo ļaunums pats par sevi ir irracionāls, bezjēdzīgs un stulbs pasākums! Tas ka Dievs ar savu milzīgo varu dažkārt šādu launumu spēj vērst par labu, tas ir nevis tamdēļ, ka Ļaunajā būtu kas labs, bet tamdēļ, ka Dieva spēks ir varenāks par ļaunā spēku!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:48:58
Mulders

o yea, we can go GOD`s way or a hard way. Kā Jēzus sacīja - ņemiet uz sevis Manu jūgu, jo mans jūgs ir patīkams un mana nasta viegla. Tas ta`pēc, ka viņam nebij jānes vainas apziņa, jo viņš bij savā būtībā bezvainīgs. Tā lūk šīs "nastas" tika samainītas. Mēs nesam patīkamo un vieglo - Jēzus svētumu un taisnumu, bet Jēzus paņēma mūsējo - smago grēka vainu un sodu par to.

Trilobīte
vēl es esmu dzirdējis arī to, ka Lucis apskauda Dieva Dēlu, jo tikai uz VIņu Dievs sacīja - Mans Dēls Tu esi, šodien Es Tevi esmu dzemdinājis. UN vēl šis esot apskaudis arī cilvēkus, ka tie, neskatoties uz to, ka radīti mazāki un vājāki par eņģeļiem, zemākā eksistences līmenī, tomēr viņiem tika piešķirts gods, kas netika piešķirts eņģeļiem - Dieva tēls un līdzība. Cilvēks kā visas radības centrs, kā būtne, kuru Dievs mīlēja vairāk par visām citām radītajām lietām.

Tā, kā Dievam velns neko nespēj nodarīt, tad kā nelietis - kurš pārāk gļēvs, ka nevar kaitēt policistam pa tiešo, tad ķeras klāt pie ģimenes locekļiem, šajā gadījumā - pie cilvēkiem
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:52:57
Trilo, tas ir Jehovas Liecinieku brends
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:57:55
Tas ka Dievs ar savu milzīgo varu dažkārt šādu launumu spēj vērst par labu, tas ir nevis tamdēļ, ka Ļaunajā būtu kas labs, bet tamdēļ, ka Dieva spēks ir varenāks par ļaunā spēku!

vēl vairāk - viss, kam Dievs pieskaras neizbēgami vēršas labumā. Tāda ir Dieva pamatbūtība. Man patika Lutera doma par to, kaā atšķirama cilvēka daba no paša grēcīguma. Tas ir kā slimība, kura ir miesā un pārņem miesu, bet tajā pašā laikā miesa pati par sevi nav slimība, turklāt slimība pati par sevi ārpus miesas neeksistē, bet miesa eksistē pati par sevi bez slimības

Tas lūk iegriež duālistiem, jo izriet, ka ļaunums pats par sevi neeksistē un nav nedz mūžīgs, nedz neiznīcīgs, bet gan ierobežots laikā un telpā, ierobežots spēkā un iespējās, savukārt labums ir mūžīgs, neiznīcīgs, absolūti visvarens.

Labums eksistē neatkarīgi ne no kā, bet ļaunums spēj tikai parazitēt jau esošā labumā. Labums ir pats par sevi, bet ļaunums neko jaunu nerada, tikai samaitā to kas jau ir, proti - labumu. Tātad arī ne kā inde, ko ielej dzērienā, bet gan kā augonis, kas nav no ārpuses nācis kā atsevišķa vienība, bet no iekšpuses, kā ir rkastīts - no mums viņi gan ir izgājuši, bet viņi nav mūsējie

Tāpat arī grēks gan cilvēkā radies, ne no ārienes nācis, bet gan pašā cilvēkā paša cilvēka vainas dēļ, taču tajā pašā laikā tas nav cilvēka pamatbūtībā, kādu Dievs to bij radījis, bet drīzāk kā izjaukta kombinācija, kura pirms tam bijusi perfekta
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:59:03
Trilobīte

šito es adventistos uzzināju, tajā pašā grāmatā, par kuras kritiku mani izbanoja no adventiņiem.

Vai tā nebij kāda no Vaitas grāmatām? UN vispār kāda interneta adrese tai mājaslapai, es ar gribu ar viņiem pakasīties
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.07.29 13:59:40
Ingars
Bet tad tomēr Labums var radīt Ļaunumu.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:00:18
Trilo, nu jā... Adventiņi un Jehovieši abi ir Milleniārisma atzari!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:02:12
Mulders
Kad griba nav brīva? Tikai, ja ir fiziski ierobežojumi?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:03:47
KarotesNav

kā jau teicu - no labuma ļaunums ir izgājis, bet tas nav labumam piederošs. Labums ļaunumu nerada un tas nemaz nav iespējams. Patiesībā to ar cilvēcīgu prātu nevar izprast - kā labs eņģelis var kļūt ļauns.

Mulders
šķiet harizmāti viena daļa arī
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:05:12
KarotesNav, griba nav brīva, kad tā nevar mīlēt!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:17:58
Mulders
Kā - nevar mīlēt? Kā var kāds aizliegt mīlēt? Hipnotizējot, vai špricējot vielas?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:19:02
Ingars
Patiesībā to ar cilvēcīgu prātu nevar izprast - kā labs eņģelis var kļūt ļauns.
Jā, nav atbildes uz to, no kurienes ļaunums.
Ir gan viena atbilde - ļaunuma nav, ir tikai nepilnības un trūkumi. Iztrūkst zināšanas un pieredze.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:20:53
Kā - nevar mīlēt? Kā var kāds aizliegt mīlēt? Hipnotizējot, vai špricējot vielas? (C)

Nu tu vari Jēzu Kristu tb Dievu mīlēt? Ja vari, esi brīvs, ja nevari, neesi brīvs!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:21:48
Ir gan viena atbilde - ļaunuma nav, ir tikai nepilnības un trūkumi. Iztrūkst zināšanas un pieredze.

Lūk un nepilnības un trūkumu klasi, kas vairo nepilnības un trūkumus sauc par ļaunumu! Tādējādi! Ļaunums ir... un kā definīcija, tas ir novirzes no pilnības - no Dieva noliktā!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:25:22
Trilobīte
ojā, es jau arī biju tās sektas "Dieva draudze" domubiedru grupā (nosaukumu neatceros) piereģistrējies. Atlika man paprasīt - a kapēc jūsu mājas lapā ir tādas domas, ka kristība, izpildīta aplejot vai apslacot, ne pagremdējot, ir nekristīga un bezmaz vai sātana izdomājums? UN tad sākās, tad es vēl tā stingri ar rakstu vietām un normāliem piemēriem un spriedumiem, bet viņi tik maļ savu - tu mūs tiesā, tu mūs vajā un apsūdzi, galugalā mani izslēdz no grupas par nekristīgu uzvedību.

Jā jocīgi - es gan ka biju īpaši iecietīgs, taču no viņu puses gan attieksm nebij labāka, galugalā - viņi pieturas pie tā, ka mēs visi esam nolādēti, īpaši jau tāpēc, ka tādi templieši un tradīciju piekritēji, un arī nekristīgā sātaniskā kristību veida dēļ - un vai viņus pašus nevajdzētu disciplināri sodīt? Acīmredzot mani izslēdz pēc tam, kad vairs neviens nespēja bibliski pamatotas atbildes sniegt, lai nevajadzētu izgāzties
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:33:17
Mulders
Lūk un nepilnības un trūkumu klasi, kas vairo nepilnības un trūkumus sauc par ļaunumu!
Nuja, un ļaunums ir tātad labojams.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.07.29 14:34:56
Nuja, un ļaunums ir tātad labojams.

Nuja! To arī Dievs dara Kristū!

Visai loģiski, ka Ļaunums nelabojas tikai tāpat - pac no sevis! Tas ir labojams no ārējas iedarbības. Taču ja ļaunums kontrolē tavu Gribu un neļauj tev pakļauties šīm labošanās procedūrām, tad tu mūžīgi paliec šajā ļaunumā!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 17 . 18 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 82 , pavisam kopa bijuši: 79003