pich_
|
Iesūtīts:
2011.03.04 08:40:30
Kāds ir kristiešu viedoklis- kas tad īsti izraisa tās nelaimes?
Varētu pieņemt, ka nelaimes izraisa velns. Bet, kā tas mēdz notikt- kad ir notikusi kāda nelaime, cilvēks tieši sāk meklēt Dievu un paliek ticīgs. Līdz ar to velna nedarbi šķiet bezjēdzīgi- viņš taču zaudē vēl vairāk, nekā tad, ja nedara neko. Un ja nelaimes izraisa vienkārši nošķirtība no Dieva, tad kāda vispār ir velna loma? |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2011.03.04 13:38:20
Ctulhu Dievs neatbild = nav vainīgs pie tā, ka pats cilvēku tādu ir radījis. Vai nu BG ir melnā kaste, vai principiāli neviens nevar BG novērtēt (uz ko velk Mulders mūsu sarunās par ļopenēm), vai kā citādi - nav svarīgi. Šeit jāpieņem, ka Dievs nav vainīgs pie tā, ko cilvēks dara. Cilvēkam ir brīvā griba, kas ir cilvēka daļa. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 13:42:11
EzītisMiglā Nu bet Pičs nejautā par atradnēm. Un atbilde par radioaktivitātes ietekmi uz vielmaiņu, ir galīgi nederīga pie savainošanās krītot no velosipēda, nelaimīgas mīlestības, vai muļķīgi zaudētiem vārtiem. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 13:46:52
Ctulhu Īpašības pēc definīcijas ir kas tāds, kas raksturo konkrēto objektu vai subjektu, tai skaitā salīdzinājumā ar citiem. Radība ir atšķirīga no Radītāja, pat ja Autors tajā sirdi ielicis |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2011.03.04 13:49:23
Ctulhu Kristiešiem tās ir kategorijas ļoti svarīgas
Aivars Pičs jautā par nelaimēm vispār, kas vainīgs. Dabīgi, ka viņu neinteresē tās nelaimes, kurās tieši cilvēks vainīgs. Reku viņš precizē: " es gan vairāk biju domājis par fiziskiem, nevis psiholoģiskiem negadījumiem- zemestrīces, lidmašīnas motora apstāšanās, pārdurta auto riepa utt. ".
Nu lūk, tad atfiltrējot, paliek jautājums par tām nelaimēm, kurās pats cilvēks vai citi cilvēki vainīgi nav. No sērijas "urāna atradnes". |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:01:46
EzītisMiglā nu ja tu tik stūrgalvīgs pārfrāzēšu vēlreiz - radioaktīvā starojuma ietekmei uz dzīvām šūnām ir maz sakara ar cieta ķermeņa spēju pāraut molekulārās saites auto riepai. Universāla atbilde te nav iespējama. Šādi uzdots jautājums tādēļ ir bezjēdzīgs. |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:10:04
Aivars Sakars ir tāds, ka šie notikumi nav atkarīgi no cilvēka apzinātas darbības. Speciāli neviens riepu nedūra, un speciāli neviens pie urāna nedzīvoja.
Jautājums ir par to, kas vainīgs, ka tādi notikumi bija? Vai ir kāds, kas kontrolē visus notikumus, vai arī tie vienkārši notiek nejauši? Nepaveicās, un viss? |
pich_ |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:13:34
daudz gan jūs te pierunājāt, kamēr biju prom.
tiesa, uz tēmas jautājumu- kas izraisa nelaimes- tā arī nav atbildēts. vispār jau ir iespējami tikai trīs atbilžu varianti: 1) Dievs 2) velns 3) neviens- tām nav izraisītājs, un tās notiek neatkarīgi.
bet trešā atbilde atkal iedalās divās daļās: 1) Dievs var kontrolēt nelaimes notikšanu, un to ierobežot, bet to nedara vien viņam zināmu iemeslu dēļ. 2) Dievs nekontrolē šos procesus.
būtībā katrā nelaimē, ja labi pacenšas, var saskatīt pozitīvo- ja kādu nosita krītoša lāsteka, tad varbūt viņš netika līdz kino un kādu nenošāva. ja kādu sakoda ērce un viņš kļuva par invalīdu, tad viņam nebija jābrauc karot, bet varēja mierīgi uzaudzināt bērnus. Bet vai tās ir Dieva metodes? vai Dievs tā strādā? apzināti nenovērš nelaimi, jo tā var dot labumu nākotnē? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:13:49
EzītisMiglā Es balsoju par to, ka EzītisMiglā pie visa vainīgs! Un pats vainīgs pie tā, ka vainīgs!
Vai nu palika vieglāk ap sirdi?
|
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:15:26
Aivars Pie urāniem arī ezītis? Un vainu nosaka balsojot? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:17:23
pich_ Sv. Raksti liek saprast, ka daudz kas nenotiek pēc Dieva prāta. Acīmredzot, Viņš nemitīgi nekontrolē visu. Acīmredzot arī tajā ir kāds nodoms. Bet to drīzāk ieraudzīsim spēles beigās. |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:18:17
pich_ būtībā katrā nelaimē, ja labi pacenšas, var saskatīt pozitīvo- Pēc Muldera, Dievs aprēķināt neko tādu nevar, jo Dievs nezin, kā cilvēks uzvedīsies nākotnē. Tas ir, pareizāk, Dievs to zin, bet tikai tāpēc, ka Dievs pats vienlaikus ir visos laikos, arī nākotnē. Taču mainīt nākotni Dievs, protams, ka nevar, jo tā jau ir notikusi no viņa viedokļa. |
pich_ |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:19:04
Aivars Acīmredzot, Viņš nemitīgi nekontrolē visu
godīga atbilde. bet vai tādā gadījumā Dievam var piedēvēt visas tās īpašības, kas viņam tiek piedēvētas? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:19:26
EzītisMiglā Tu meklēji, kas vainojams. Vainīgo atradām. Ezītis pie visa vainīgs, un jau par to, ka spirinās pretī, vēl jo vainīgāks. |
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:22:01
pich_ Dievs nekontrolē, tas ir saprotams tā, ka Dievs nevis nevar iejaukties, bet ka Dievs neiejaucas. Varētu, bet nedara. Droši vien ka brīvā griba visam pamatā. Ir zināms spēles laukums un spēlētāji, kuru darbībās Dievs neiejaucas. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:22:21
pich_ Nu tepat forumā Viņam tiek piedēvētas daudzas dīvainas īpašības, par kurām Raksti gan neko nesaka. Acīmredzot, `visas` Viņam piedēvētās īpašības nav gluži pamatotas.
|
EzītisMiglā |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:23:19
Aivars Nuja, stulbi joki ir vēl viens veids, kā neatbildēt. Pat zemākas klases, nekā piesieties jautājumam. |
pich_ |
# Labojis pich_: 2011.03.04 14:25:00
EzītisMiglā
bet tad kāpēc citreiz iejaucas? ja ticīgajam tieši pie kājām nokrīt lāsteka, un viņš pateicās Dievam- tad sanāk, ka tas ir lieki? lāsteka nokrita neatkarīgi no Dieva gribas, bet pateicību saņem? par ko?
un kā Dievs izvēlas tos notikumu, kuros iejaukties, un kuros nē? un ja tu saki, ka nākotne jau ir zināma- tas nozīmē, ka Dieva iejaukšanās kādos konkrētos notikumos cilvēka dzīvē bija zināma jau pirms paša cilvēka dzimšanas? ja tā, tad atkrīt jebkāda nepieciešamība pēc lūgšanām |
pich_ |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:25:21
Aivars
es par omnipotenci |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:26:19
EzītisMiglā Tie nav joki. Tā ir adekvāta atbilde uz stulbu jautājumu. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.03.04 14:30:51
pich_ Nu taču zini, ka paši Sv. Raksti piemin lietas, ko Dievs nevar darīt. Tai pašā laikā tie arī apliecina, ka Dieva varā ir visas lietas (ne tikai labās un Viņa iecerei atbilstošās) par labu griezt. Acīmredzot, par Dieva omnipotenci var domāt nevis kā par nemitīgu skrupulozu kontroli katru elektronu ap protoniem un neitroniem virpinot, bet drīzāk kā tādu virtuozitāti aikido stilā. |
:: Pievienot komentāru
|