atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Gara dāvanas
Mulders
Iesūtīts: 2007.11.26 09:43:34
Šitāds jautājums!

Vai Gara dāvanu uzskaitījums Rakstos ir exkluzīvs, vai var runāt par daudzām, kuras nav explicitly uzskaitītas.
Šeit es nedomāju parastus talantus darīt garīgas lietas, bet tieši dāvanas ne no šīs pasaules.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Kasis
# Iesūtīts: 2008.03.13 19:22:13
Rainar, par ko cepies?
rainars
# Iesūtīts: 2008.03.13 19:46:23
KasisViss kārtībā ,ne tev.Necepos.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.03.14 09:19:10
Kasi par tām emocijām runājot - nav runa par emocijām, bet gan par mācību, jo tāpat ir arī starp luterāņiem neprātīgi jūsmotāji, kuri ar laiku pieaug un nobriest. Runa tomēr ir un paliek par fundamentālām kristīgajām pamatpatiesībām
Mulders
# Iesūtīts: 2008.03.14 11:00:06
rainars,

Nu es esmu pestīts pavisam!

Tad jau sanāk, tu skaisti runā, bet netici Dieva Vārdam kas pār tevi ir pateikts, ka tavi grēki ir piedoti un tev tagad Debesis ir atvērtas!

Efez 2:8 Jo no žēlastības jūs esat pestīti ticībā, un tas nav no jums, tā ir Dieva dāvana.

Redzi pabeigta darbība!

Tit 3:5Viņš mūs izglāba, nevis taisnības darbu dēļ, ko mēs būtu darījuši, bet pēc Savas žēlsirdības, ar mazgāšanu atdzimšanai un atjaunošanos Svētajā Garā,

Redzi te pat pagātne un arī pabeigta darbība!

Ebr 10:10 Pēc šīs gribas mēs esam ar Jēzus Kristus miesas upuri padarīti svēti pavisam.

Redzi, pabeigta darbība!

2 Kor 5: Tādēļ, ja kas ir Kristū, tas ir jauns radījums; kas bijis, ir pagājis, redzi, viss ir tapis jauns. Bet tas viss nāk no Dieva, kas mūs ir salīdzinājis ar Sevi caur Kristu un mums devis salīdzināšanas kalpošanu. Jo Dievs bija Kristū un salīdzināja pasauli ar Sevi, tiem viņu grēkus nepielīdzinādams, un ir mūsu starpā licis salīdzināšanas vārdu.

Redzi pabeigta darbība!

Visa 1 Jāņa Vēstule ir tieši par šo...

Lai mēs ticētu, ka esam saņēmuši Kristus dāvāto pestīšanu un viņa dēļ esam pestīti jau tagad. Tu JAU Esi paradīzē, ja tici Jēzus Kristus apsolījumam, ka tavi grēki tev ir piedoti! Tik tamdēļ, ka tas vēl nav atklājies redzami, mēs to zinām ticībā, ne redzēšanā! Tāpat Romiešu 8 nodaļu pārlasi un pajautā vai tu tam tici, ko Dievs pār tevi ir izteicis?

Kā tu vari Dieva Darbus darīt, ja netici, ka esi Dieva Bērns. Bet Dieva Bērns nozīmē tieši to, ka esi Dieva Svētais un Atpestītais, jo grēki mums Kristus dēļ ir piedoti!

1 Jan 2:12 Es rakstu jums, bērniņi, jo grēki jums ir Viņa Vārda dēļ piedoti.

Vai tu tam tici? Un ja tici, tad kamdēļ netici, ka esi pestīts un izglābts?
Balss
# Iesūtīts: 2008.03.14 13:54:10
Cilvēks vai nu ir vai nav pestīts - vidusceļa nav. Tas tāpat kā ar sievieti - vai nu viņa ir stāvoklī vai nē - nevar būt drusciņ stāvoklī.

Protams, cilvēks var atrasties ceļā, tuvoties, ilgoties, meklēt, gribēt. Bet tad, kad tas notiek, tas ir noticis (vai arī vēl nav).
Kaspis [78.84.180.23]
# Iesūtīts: 2008.03.14 19:57:47
Mans gars(sirdsapziņa, intuīcija, spēja komunicēt ar garīgo pasauli) ir pestīts, kas pēc grēku nožēlas ir reāls notikums pagātnē, mana dvēsele(prāts, jūtas, griba) tiek pestīta, kas ir process mūža garumā, un mana miesa(fiziskais ķermenis ar tā refleksiem un funkcijām) tiks pestīta augšāmceļoties.
rainars
# Iesūtīts: 2008.03.15 09:47:28

O.K.Es laikam pestīšanu sajaucu ar grēcību,kura plēnē.ES ESMU PATIEŠĀM PESTĪTS. Mulders,Balss,Kaspis [78.84.180.23]PALDIES (jā ar lielo burtu)par pietēšanu.SLAVA DIEVAM ,ES ESMU PESTĪTS UN TIEKU DZIEDINĀTS JĒZUS KRISTA VĀRDĀ ĀMEN !
Jūsu pūles nebij galīgi veltas.Labs stiprinājums.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.03.16 21:31:54
Kaspis īsti nesaprata - nevis tikai gars, bet visa būtība kopumā ir pestīta un tas ko tu sauc par pestīšanu, patiesībā ir svēttapšana, kas atiecas tikai un vienīgi uz atpestītajiem, jo ja tava dvēsele ir kaut mazlietiņ neattaisnota Jēzus nopelnā, tad tu esi nolādēts un pazudis, jo stāv rakstīts - nolādēts ir ikviens, kurš nepilda bauslību un te nu lūk arī parādās atklāti harizmātiskā tendence, kas būtībā ir ļoti tuva katoliskajai, kad cilvēkam kaut kas jāpieliek no sevis savai pestīšanai, kas būtībā nozīmē apliecināt Jēzu par meli.

Tā lūk nekas cits, kā vecā grieķu filozofija, ka ar cilvēciskiem darbiem nopelnāma dievu/Dieva labvēlība. Bet luteriskā izpratne ir tā pati, ko mācīja Kristus - ka pestīšana visā pilībā ir tikai un vienīgi Dieva darbs un nopelns miesa, dvēsele, gars visa cilvēka būtība tiek pestīta vienā mirklī, taču tas, par ko runā Kaspis ir svēttapšana un pestīšanas redzama piepildīšanās. Tagad mēs neredzam savu pestīšanu, jo tā gan mums jau ir, taču nav atklājusies redzamā veidā.

Es pat gribētu brīdināt tevi Kaspar no šādām mācībām, ka tās ir no velna, jo pats nolādētais kritušais eņģelis nāk un sludina to, ko neviens apustulis nav sludinājuši - sagrozīto evaņģēliju, kas ved cilvēku uz elli, jo tas ir tas, kas izsit pamatu zem mūsu kājām - ticību uz pilnīgu pestīšanu un pilnīgu piedošanu Jēzū Kristū. Tāda ir viņa stratēģija un tad, kad esam pazaudējuši aizsardzību, neticam sakramentos teiktajam vārdam, tad meklējam piepildījumu mistiskās izpausmēs, kas ārpus Dieva vārda un sakramentiem ir ļaunu garu apsēstība, poltergeisti un garīgas izvirtības.

Visi brīnumi un zīmes bībelē - īpaši uzsveru arī mēlēs runāšanu - ir ciešā sakarā ar Dieva vārdu, apsolījumiem un sakramentiem, bet kad mēs vienkārši gaidām spontānu atklāsmi ārpus Jēzus noteiktās kārtības, tad esam pakļauti patvaļīgu ļauno garu iedarbībai. Jā Viņš apsolīja Svētā Gara Dāvanas, taču ir noteikta pazīme kā tās atšķirt no sātaniskām izpausmēm - tās pilnībā atbilst Dieva vārdam un izceļ to, taču vai draudzē, kura necienīgi izturas pret sakramentiem, kas ir Jēzus neapstrīdamas pavēles, vai tādā draudzē netiek apslāpēts Svētais gars, kaut arī paši apgalvo pretējo, ka tieši viņi Garu neapslāpē, bet mēs, kas ievērojam Dieva vārdu to apslāpējam? Vai nav rakstīts, ka Svētais Gars nerunās no Sevis, bet to pašu ko Jēzus un cels Jēzu godā? Vai nepareiza taisnošanas mācība, nepareiza mācība par kristību, nepareiza attieksme pret vakarēdienu, nelietīga Gara dāvanu izmantošana ir no Svētā Gara? vai bērniņu nelaišana pie Jēzus raksturo Svēta Gara piepildītu draudzi? Vai nožēlojošu grēcinieku atraisīšanas dāvanas lietošanas atmešana liecina, ka draudzē darbojas Svētais Gars? Jēzus pavēlēja - kam jūs grēkus piedosit, tiem tie būs piedoti debesīs, kam jūs tos paturēsit, tiem tie tiks paturēti. brīvbaznīcas šo ir atmetušas savā lepnībā un iedomībā, tāpēc meklē piepildījumu savās izjūtās un piedzīvojumos, nevis Jēzū Kristū. Ir tikai runas riņķī un apkārt par evaņģēliju, piedošanu, taču piedošana nevienam netiek sniegta, kā Jēzus to pavēlēja, konkrēti apliecinot to uz konkrētajiem cilvēkiem.

Līdz ar to kas no tā izriet - viena daļa grimst izmisumā, domādami, kā tad es varu saņemt reāli Dieva žēlastību, bet citi kļūst pārdroši un lepni, balstot savu ticību piedzīvojumos un izjūtās, nevis Jēzus vārdos
Kasis
# Iesūtīts: 2008.03.16 22:43:44
Draugs Ingar, Tu atkal esi uzrakstījis ļoti daudz pārsteidzīgas lietas. Mēģināšu atbildēt uz dažām no tām. Tātad, pirmkārt, man šķiet, ka Tu jauc jēdzienus "taisnošana"(pareizs stāvoklis Dieva priekšā de jure ) un "pestīšana"(reālas izmaiņas cilvēka būtībā de facto ) . Tāda vārda "svētdarīšana" Bībelē nav. Taisnoti mēs tiekam uzreiz, tajā mirklī, kad pieņemam Jēzu un nožēlojam grēkus, bet pestīts tiek tikai cilvēka gars, taču, ņemot vērā, ka cilvēks ir gars, kuram ir dvēsele, kas dzīvo miesā, ja tiek glābts cilvēka gars, Dievs uzskata, ka tiek glābts viss cilvēks. Cilvēks nevar neko darīt sava gara glābšanai, jo viņš pats ir gars, tā ir viņa patiesā būtība, un neviena sistēma nevar apzināt pati sevi un mainīt sevi, mēs nevaram būt atbildīgi par savu garu. Tad, kad cilvēks dzird Dieva vārdu, Svētais Gars rada viņā dievišķo ticību, cilvēks nožēlo grēkus un aicina Dievu savā sirdī, notiek brīnums, kad Dieva Gars ienāk mirušajā cilvēka garā un un atdzemdina/augšāmceļ to. Savukārt viņa dvēsele - prāts, jūtas, griba ir tāda pati. Mūsu prāts ir pilns ar domām, kas nav Dieva domas, mums patīk, tas kas Dievam riebjas, un nepatīk tas, kas Dievam patīk, mēs gribam to, mēs gribam un nevis to, kas ir pēc Dieva labās gribas.
Tikai pamazām, lasot Dieva Vārdu un ļaujoties Sv.Gara vadībai mūsu dvēsele tiek izmainīta Jēzus līdzībā, vecais cilvēks samazinās un jaunais pieaug. Dievs uz mums ir licis atbildību par savs dvēseles pestīšanu/svētdarīšanu, par ko runā sekojošas Bībeles vietas:
1Pēt.1:8 Viņu jūs mīlat, lai gan neesat To redzējuši, uz Viņu jūs ticat, To tagad neredzēdami, un priecāsities neizsakāmā un apskaidrotā priekā,
9 kad jūs sasniegsit savas ticības galamērķi, dvēseļu pestīšanu.
Fil2:12 Jaunais JD tulkojums"bijībā drebot, darbojieties savas pestīšanas labā" Kr.val.sinodālais tulk. "ar bailēm un drebēšanu veiciet savu glābšanu"
Jēkaba1:21 Tāpēc, nolikdami visu netīrību un lielo ļaunprātību, lēnprātībā saņemiet iedēstīto vārdu, kas var izglābt jūsu dvēseles. (tas tiek teikts kristiešiem, ticīgajiem, tātad glābtiem).
Šī mācība man pilnībā atrisina pretrunas par to, ka vienu mirkli Bībele runā par mani kā pilnībā svētu un taisnotu un bezgrēcīgu un otrā mirkli nosoda mani par grēku utt. Viss ir vienkārši, vienā gadījumā tiek runāts pa cilvēka garu, kas ir glābts un kas ir vienreizējs notikums un citā mirklī tiek runāts par dvēseli, kas tikai pamazām izmainās Dieva līdzībā.



Kasis
# Labojis Kasis: 2008.03.16 23:25:28
Nu jā, tu esi tik daudz apvainojumu sarakstījis, ka es vienkārši laika trūkuma dēļ nevarēšu uz visiem atbildēt. Ingar, viena no galvenajām lietām, ko es esmu sapratis no šīm diskusijām, ka mēs bieži vien runājam par vienām un tām pašām lietām tikai citos vārdos, tādēļ nesaprotam viens otru. Labs piemērs bija mūsu sarunā pa sakramentiem. Es teicu, ka ticu, ka Jēzus ir klātesošs sakramentā garīgi, luterāņi teica, ka Jēzus vienkārši ir klātesošs un ka dēļ tā, ka es lietoju šo vārdu "garīgi" es esmu velna bērns un nolemts ellei. Īstenībā es tiešām ticu, ka Jēzus IR klātesošs vakarēdienā (es vienkārši paklausu Dieva vārdam, kas saka IR un vārdu "garīgi" lietoju tikai tāpēc, lai izskaidrotu, ka es vakarēdienā fiziski neēdu Jēzus gaļu un nedzeru fiziskas asinis, bet saņemu tās caur maizes un vīna zīmēm) un kad mēs pietiekoši ilgi diskutējām, mēs nonācām pie sapratnes, ka jūs ticat tieši tāpat. Kad Jūs man paskaidrojāt, kāpēc tas vārds "garīgi" ir tik ļauns, es jums piekritu, ka to vārdu "garīgi` tiešām labāk nevajag lietot, taču mana iekšējā/patiesā izpratne par vakarēdinu bija palikusi tāda paša - līdzīga kā jūsējā, PIRMS jūs man to paskaidrojāt. Respektīvi, mēs bijām runājuši par vienām un tām pašām lietām, tikai citos vārdos, taču daži luterāņi bija jau mani pieskaitījuši velna bērniem un lemtu ellei, un es ticu, ka ja viņi nenožēlos šo grēku, viņi atbildēs Dieva priekšā par šiem veltīgajiem vārdiem. Ar to es gribēju pateikt, ka par šādām sarežģītām lietām, kas skar cilvēka iekšējo pārliecību, nedrīkst izvirzīt pārsteidzīgus spriedumus un mētāties ar ļoti smagiem vārdiem, par kuriem nāksies smagi atbildēt. Protams, es to saku arī uz sevi, jo es pats pielaižu tādas kļūdas. Man šķiet, ka par šo glābšanu arī ir tieši tāds pats gadījums. Ingar, es te lietoju šo te iedalījumu "gars, dvēsele, miesa", taču kāda ir būtība? Būtība ir, ka es ticu, ka cilvēks tiek glābts ticībā uz Jēzu kristu, ka viņš ir Dieva bērns un ja viņš saglabās šo ticību, viņš būs debesīs. Vai tad tas nav pats svarīgākais un nevis tas, vai es precīzi lietoju luterāņu teoloģijā/žargonā/tradīcijā izmantotos terminus? Krieviem ir tāds teiciens "zri v koreņ". Skaties būtībā un nevis ārējās valodas atšķirībās. Es domāju, ka ja mēs tā pamatīgi, bez savstarpējiem apvainojumiem un mēģinājumiem pazemot viens otru izrunātu arī pārējos jautājumus, kurus tu augstāk esi minējis, mēs nonāktu pie secinājumiem, ka daudzās lietās mūsu izpratne ir līdzīga, savukārt tajās, kas atšķirās, ir iespējama dažāda interpretācija un ka tās nav viennozīmigi tās lietas, pēc kurām var spriest par manu likteni mūžībā un piederību sātanam. Esmu ievērojis, ka šādās interneta diskusijās cilvēki bieži vien nemaz necenšās izprast otra cilvēka patieso būtību, bet gan izmantojot dažādus sofistikas paņēmienus pazemot otru, tādejāti apmierinot savu lepnību.
neielogojies [78.84.185.230]
# Iesūtīts: 2008.03.16 23:46:55
Cien. Kasis, mēģinot lasīt jūsu apceri radās filosofiski/teoloģiska interese kādu draudzi/sektu jūs pārstāvat?
Kasis
# Iesūtīts: 2008.03.16 23:59:29
Hej, cilvēki mīļie, rakstot šos komentus, es nonācu pie priekš manis ļoti svarīga secinājuma, ka ticības jautājumus internetā pārspriest pārsvarā ir neauglīga darbība un veltīgu vārdu šķiešana, pie kuras nav iespējams izvaiīties no grēka. Vienīgais attaisnojums cilvēka iekšējo pārliecību apspriešanai un vērtēšanai ir Jēzus mīlestībā balstīta vēlme palīdzēt otram cilvēkam, pasargājot viņu no grēka un elles. Cik gan daudzi no mums uzliekot roku uz sirds var apgalvotu, ka viņu motivācija ir šāda? Es varu pateikt, ka man tā ir reti ir bijis. Arī anonīmā interneta vide, kur tik viegli var otru apvainot nesekmē šādu pareizu diskusiju. Super, es tagad beidzot sapratu, kāpēc visu laiku ir bijis tā, ka tad, kad man ir normāla lūgšanu dzīve, ka tad, kad es regulāri lasu Dieva vārdu, tad, kad vēlos kalpot Dievam, tad, kad es redzu, ka nevis es dzīvoju, bet manī dzīvo Kristus, man kaut kā nesanāca patērēt laiku interneta diskusijām un es to arī nemaz nevēlējos. Es jau kaut kur teicu, ka ja es sēžu internetā, tā ir droša pazīme, ka ar manām attiecībām ar Dievu kaut kas nav kārtībā. Es nevarēju saprast, kāpēc tā, jo pēc manas izpratnes, lietas, kuras es rakstīju bija pareizas. Motivācija man bija nepareiza un veids, kā tas notika. Jā.... Atšķirībā no citām reizēm, šī ir laikam pirmā reize, kad raktot internetā es jūtu Dieva klātbūtni un esmu pārliecināts, ka tas, ko rakstu ir tiešām pēc Viņa prāta. Jā, mums vajag spriest par teoloģiskiem jautājumiem, bet mēs NEDRĪKSTAM apspriest citu cilvēku iekšējo būtību/pārliecību/ticību, jo VAI! mums, ja šī apspriešana izriet no vēlmes pazemojot otru paceltu savu lepnību un augstprātību. Sorry par emocijām, taču es vienkārši vēlreiz nonācu pie secinājuma, ka cik patiesi ir tavi vārdi, Ingar, ko tu teici citā diskusijā, ka: ikvienam gadās nomaldīties, taču Kristus nāk caur patiesības Vārdu mūs meklēt, ne visi klausa, tomēr pat apr visneklausīgākajiem neuzdrošinamies izteikt spriedumu, mēs spriežam tikai par paša grēka kaitniecību, par slimības īpatnībām un ārstēšanas metodēm, nevis par slimniekiem un grēciniekiem. Tāpat spriežam un izvērtējam mācības nevis draudzes, jo par draudzi, par grēcinieku spriež tikai Dievs Darīsim tā un izglābsim sevi un tos kas klausās mūs.
Kasis
# Iesūtīts: 2008.03.17 00:05:23
Es esmu draudzes "Jaunā paaudze" loceklis.
neielogojies [78.84.185.230]
# Iesūtīts: 2008.03.17 00:07:36
Nu, tad cien. pasakiet lūdzu, kādas draudzes mācību pārstāviet? Un mācieties izteikties kodolīgāk.
Spam 10:19
19 Kur daudz vārdu, tur neiztiek bez grēka, bet, kas savu muti savalda, ir gudrs.
neielogojies [78.84.185.230]
# Iesūtīts: 2008.03.17 00:08:02
Paldies.
Kasis
# Iesūtīts: 2008.03.17 00:11:24
Tikai vēlos atzīmēt, ka es neesmu šīs draudzes mācītājs vai kalpotājs, bet gan tikai parasts tās apmeklētājs.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.03.17 09:22:45
Kasis
ticības jautājumus internetā pārspriest pārsvarā ir neauglīga darbība un veltīgu vārdu šķiešana, pie kuras nav iespējams izvaiīties no grēka.
Nesaki vis. Taisni internetā var savākties ļoti dažādu uzskatu cilvēki.
Vēl ir tāds labums, ka vari lēnām visam izsekot līdz, apdomāt.
Tas varētu būt nepatīkami "Jaunās paaudzes" pārstāvim, kas vairāk pieradis pie šova veidīgiem masveida pasākumiem, kur liela nozīme ir emocijām.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.03.17 10:37:28
i-netā ir viens labums, tur ir tikai pliks vārds, bez fona "bum-bum", emocionāliem žestiem un visām tām izdarībām, kuras tik veikli nomāc maldu mācību, to iepakojot "ēdamā formā"...

Protams, mūzika un māxla arī var būt papildus Dieva Vārdu sludinoši elementi, bet noteikti ne kaut kādi hipnotizējoši bum-bum
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.03.17 10:55:59
Mulders
Jā, pie tiem bum-bum vairs pats nesaproti, kāpēc esi kaut kam piekritis, beigās tikai tev ir cieša pārliecība, bet viss sarunu pavediens kaut kur pazudis.
Vispār man šoreiz attiecībā pret "Jauno Paaudzi" nebūs gluži taisnība, jo viņiem bez "šoviem" ir arī Bībeles apspriešana tādā mierīgākā gaisotnē. Tur gan arī ir harizmātiskas lūgšanas, bet tomēr ir sarunas un Bībeles skaidrošana. Tā ka viss uz emocijām gluzī nebalstās.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.03.17 11:00:39
KN, pasarg Dies, es jau neteicu ka tas ir visur un visā izņemot pie "pareizajiem" Luterāņiem, pietam pie pareizās Luterāņu sektas

Es runāju vispārīgi... un šie "bum-bum" (lietosim to kā idiomu) var būt dajebkur un dajebkurā sfērā!

Sarunā par nopietnām tēmām es uzskatu, ka ļoti svarīgi ir to nepiesārņot ar nebūtiskām detaļām, kas tiešām neļauj noturēt spriedumu ķēdi.
Sarunā vajag tā teikt "Einšteina Šķēres" (iepretim Okhama šķērēm) lietot - nevajag neko lieku, bet nevajag arī pārāk "sausu" vidi!

Tai jābūt gan formālai, gan arī tā nedrīxt būt armijnieciska indoktrinācija!

Un arī Luterāņiem ir bībeles stundas un dažādi lasītāju vakari, kur apspriež ne tikai Rakstus bet arī kādas interesantas grāmatas un to tēzes Rakstu gaismā!

Redzēju 7dien fragmentus no Āgenskalna Baptistu draudzes dievkalpojuma, man tur patika mūzika, kas bij paņemts kādu klasiķu darbi... vienkārš - klasiskā mūzika tika spēlēta.
Un mūsdienās patiešām klasisko mūziku jau vispār neviens nekur nedzird un tad tas ir kā svaiga gaisa brīze!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 31 , pavisam kopa bijuši: 78868