atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Rubeņa grāmata "Ievads Kristīgajā Meditācijā"
Mulders
Iesūtīts: 2008.12.09 14:32:30
Izlasīju subj.

Grāmatiņa tiešām ir maza un kvalificējas kā ievads, tāpēc es nedomāju, ka pēc grāmatiņas izlasīšanas kāds, kuram par to vispār nav bijusi interese un bāzes izpratne kristietībā, varēs daudz ko sev iegūt, kā vien erudīciju.

Manuprāt grāmata ir laba, cik es varu no savas pozīcijas vispār šādu tekstu vērtēt.

1. Patiešām mūsdienās ir "aizmirsta" jeb drīzāk "piemirsta" kristietības mistiskā puse, tamdēļ šāda grāmata ir noderīga mūsdienu vidē, kur fundamentālismam un burta kalpība ieņem manuprāt pārāk lielu vietu, aizmirstot par Dieva Vārda garīgo saturu.

2. Grāmatiņa parāda, ka "Kristīgā Meditācija" ir prakses un pieredzes ceļš, nevis akadēmiskās izglītošanās ceļš. Tam es arī piekrītu.

3. Grāmatiņa met tiltus no Kristīgās meditācijas uz citām reliģiju meditācijām un ieskicē arī atšķirīgo, parādot kāpēc vārds "meditācija" vēl nebūt nav Austrumu monopols.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.11 10:14:41
Trilo, cik sapratu no Rubeņa, tad viņš apmēram tāpat to bildi zīmē. Tik atkal... jūsējie to sauc par lumen gloriae, bet šeit nu ir tā lieta, ka nevar jau vārdo ietērpt vārdos neietērpjamo, tāpēc jau Mulderam rodās pretestība... pret vārdiem... Rubenis labi parādīja, ka vārdi ir norādes uz to kas ir īstais uz ko jāskatās...
Iedomājies, ka mēs ejam pa ceļu un nonākam pie norādes "Rīga 30km" ja mēs skatīsimies uz šo norādi, mēs nedz Rīgu redzēsim, nedz to iepazīsim... līdz nepaskatīsmies tajā virzienā kur šī norāde rāda... un pat 30km attālumā mēs varam redzēt kādu augstāku torni, tumsā pat varam redzēt Rīgas gaismas atspīdam mākoņos un, ja Rīgā būtu svētki, tad salūta atblāzmas arī redzētu! Bet tas ir tikai tad, ja skatāmies nevis uz norādi pašu bet tai virzienā, kur šī norāde rāda!
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.12.11 13:41:10
Kontemplāciju es saprotu kā pievēršanos Dievam, Vārdam, kas nāk no Dieva un kas ved pie Dieva. Bet par meditāciju man kaut kas paliek miglā. Pie kā tad īsti mēs vēršamies meditācijā? Kā Rubenis skaidro - tā ir pievēršanās savas esības centram. Tātad, viss,ko es tur sastopu, ir kaut kas, kas ir manī. Un ja nu tad vēl es sekoju ieteikumam, atteikties no visiem priešstatiem, no visa tā, ko esmu vārdos apguvis, tad nu tiešām nezinu, kādos ūdeņos es iepeldu, kādiem spēkiem, kādām ietekmēm es sevi pakļauju. Manuprāt, tur ir tas galvenais jautājums, uz kuru atbildi no Rubeņa grāmatas tā īsti saņemt nevar.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.11 13:44:56
lēnprātīgais, tad ja tavas esības centrs nav Kristus, tad meditācija tev vēl par agru pievērsties...

Kontemplācija ir pievēršanās tam, pie kā šis vārds ved...
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.12.11 14:15:14
Mulders
Meditācijas skolotāji gan tā nesaka. Viņi uzsver, ka var un pat vajag pievērsties meditācijai tādiem, kas Kristu nepazīst...
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.11 14:23:52
lēnprātīgais, tad tu par kontemplāciju vai par meditāciju?
Piekam es tev apmēram Rubeni atcitēju... viņš saka, ka Kristīgās Meditācijas centrs ir Kristus...
Tu saki, ka nē!

Grāmatiņas nosaukums ir "Kristīgā" meditācija, nevis vienkārši meditācija!
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.12.11 15:21:58
Mulders
Par kontemplāciju principā tā kā būtu skaidrība. Es runāju par tām miglainajām vietām kristīgajā meditācijā. Piemēram, nodaļā Dvēseles dziedināšana ir runa par dažādiem naidīgiem spēkiem un ievainojumiem, kas atrodami bezapziņā. Mums tie it kā esot jāsastop un jānodod Kristum izlīdzināšanai. Kā tad nu ir - vai Kristus un naidīgie spēki sadzīvo vienā templī - izlīdzināti? Kāpēc ne padzīti? Savas domas pamatojumam Rubenis lieto, manuprāt, gluži citā sakarā teiktus Pāvila vārdus: "Viņš ir noārdījis starpsienu, kas mūs šķīra un divus ir darījis par vienu." (Ef. 2:14). Tur ir runa par starpsienu, kas šķīra Dieva tautas - Izraēlu un Jaunās Derības kristiešus, nevis par mūsu bezapziņā notiekošajiem procesiem. Bībeles citātu lietošana neatbilstošā sakarā man vienmēr rada trauksmi...
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.11 15:31:52
lēnpr, es arī pamanīju, ka grāmatņā nav daudz infas tieši par šo tumšo, bīstamo... Pieņemu, ka vaina ir tajā, ka autors mēģināja veidot IEVADU... pat ar neapbruņotu aci redzams, ka šī grāmatiņa ir daudz par maz, lai reāli izprastu un patiešām praktiski varētu iedziļināties Kristietības mistiskajā tradīcijā!

Taču nepareizi būt Rubenim pārmest to, ko viņš nav pateicis... Acīmredzot, jāiet pie viņa vai citiem mācītājiem un jāuzdod jautājumi par iztrūkstošo... Arī es to plānoju kaut kad izdarīt!

Tā doma ar tiem dēmoniem varbūt šādi saprotama, ka ne jau mēs būsim tie izdzinēji... nododam namu Kristum, kas ir stiprāks par nama oriģinālo saimniekU!
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.12.11 16:12:52
Mulders
Viena lieta ir tā, kas nav pateikts, par to var jautāt un iet dziļumā. Grūtāk ir ar to, kas ir pateikts, kā piemēram par Kristus nokāpšanu ellē: "Nokāpšana ellē precīzi nozīmē iekļūšanu bezapziņā, katra cilvēka esības dzīlēs..." No teiktā var saprast, ka elle kā tāda neeksistē kaut kur ārpus mums, bet gan tikai mūsos. Ļaunie gari, demoni arī nav nekas cits kā kaut kas, kas nāk no mūsu bezapziņas. No visa šī konteksta var iedomāties, ka ļaunie gari ir mūsu iedomu tēli, no kuriem Kristus mūs atbrīvo.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.12.11 16:32:45
Mulders Tā doma ar tiem dēmoniem varbūt šādi saprotama, ka ne jau mēs būsim tie izdzinēji... nododam namu Kristum, kas ir stiprāks par nama oriģinālo saimniekU

Jā, tas būtu, kā mēs tradicionāli saprotam Kristus darbību mūsos, bet Rubenis nerunā ar izdzīšanu, bet gan par izlīdzināšanu. Abi spēki paliek, kur ir, tikai salīdzināti - abi kļuvusi tuvi...starpsiena noārdīta...
Mulders
# Iesūtīts: 2008.12.11 16:42:45
lēnprātīgais, par tavu pirmo komentu... Man ir grūti iejusties Rubeņa ādā un viss kas man ir, ir faktiski viņa grāmata, jeb drīzāk, mana subjektīvā izpratne par to ko tad autors ir mēģinājis pateikt, jo atzīstu, runā viņš man lietas, kas man ir visai svešas un tālas kaut vai tamdēļ, ka praksē ar to neesmu nedz nodarbojies nedz teorijā interesējies!

Ko es varu atbildēt... bij interesanti savā laikā lasīt Augustīnu, kad viņš interpretēja Atklāsmes grāmatas 20 nodaļas "Velna saistīšanu" kā tieši šo grēka un velna saistīšanu ļaunajos cilvēkos...

Neaizmirstam... dēmoni ir gari... tātad viņu manifestācija nav kā holivudas filmās - tumšā istabā puspuvuša skeleta formā... Dēmonus mēs kāreiz sastopam paši sevī pirmkārt, tur viņi "tusējas"... Kā arī... kā tu vari atšķirt iedomu tēlu no dēmona?

Par otro komentu... par izlīdzināšanu... manuprāt tu pārproti, ka dēmoni tiek samierināti ar Kristu, nebūt nē... vislabāk to parādīja savdabīgā līdzībā K.S. Luiss savā darbā "Svarīga Izšķiršanās" kur cilvēka grēks tiek tēlots kā sarkana salamandra, mīļa un draudzīga, un cilvēkam bij grūti ļaut Eņģelim to nogalināt... taču kad viņš to atļāva, tad salamandras nogalināšana nebij tās iznīcināšanā, bet gan pārvēršana baltā zirgā...

Manuprāt tas ko Rubenis bieži domā savos citos un šajā darbā ar `ļaunumu` biežāk ir kā lepras aplipis cilvēks, kuru, kad izārstē, mēs ieraugām ka tas ir skaists un labs... Tāpat arī šī personīgo ļauno kārību pārvēršana to labajos pretmetos arī ir... gan dēmonu nogalināšana, gan izlīdzināšana vienlaicīgi!

Taču... es nezinu droši ko Autors tieši domā... jau pirms tam teicu, grāmatiņa atstāj daudz jautājumu neatbildētu... to es arī pamanīju un šie jautājumi ir gana interesanti lai uzdotu
-Jona-
# Labojis -Jona-: 2008.12.11 17:30:44
lēnprātīgais
Un ja tajā brīdī prāts un griba ir atslēgti, vai es varu būt drošs par to, kas ir tas, kas manī darbojas?

Ja vien esi godīgs kristietis (tātad nepārtraukti Kristū pieaugošs!), tad tas nekad nebūs kāds cits . Esam taču devuši solījumu Viņam, un ne jau Viņš būs tas , kurš ne no šā, ne tā pēkšņi atdos Savu bērnu kāda tur dēmona varā ... tas būtu gluži kā vainot Dievu kre tī nis kā uzvedībā. ..
(cik smieklīgi nevainīgus vārdiņus te dzēš, bet konkrētais tak ir gluži vnk med.diagnoze :D)
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2008.12.11 22:14:48
Rīgas Lutera draudzes (Torņakalna) baznīcā 17. decembrī plkst. 18.00 Bībeles studija „Ticības pakāpes”, ko vada J.Rubenis. Iespējams (tikai mans minējums), mācītājs pieskarsies arī še izskatītajiem jautājumiem.
incognito
# Iesūtīts: 2008.12.13 11:40:10
Izlasīju grāmatiņu un esmu visai iespaidots. Kas to būtu domājis, ka kristieši savos putekļainajos bēniņos glabā tādas vērtības! Līdz šim man likās, ka kristietība ir populāra, bet sekla reliģija, TV sludināšanas garā: "Sākumā man bija tikai divi krekli, bet tad es pieņēmu Jēzu kā personisko pestītāju un nu man pieder māja. Un es ticu, ka Kungs man dos vēl lielāku māju, kad nonākšu paradīzē".
Mīļie kristieši, lūdzu, neslēpiet savus labumus. Jo " sveci iededzinājis, neviens to neliek kaktā vai zem pūra, bet to liek lukturī, lai tie, kas nāk iekšā, redzētu viņas gaismu ".
Gnostiķis
# Iesūtīts: 2008.12.13 13:46:26
urraa.man ar tgd ir taa graamatinja.
Ramir Rustan
# Iesūtīts: 2008.12.13 22:55:16
Es nesmu svesinieks meditacijai. Es zinu ka Latvija daudzi Kristus kalpi un skolnieki grib iet pa kristigs dzenbudisms celu. Vel ir otrs kas pamats visai muslimu garigai praksei. Kristus kalpiem vajag meditacija ka Sirija Izaks to macija.
Balss
# Iesūtīts: 2008.12.14 00:10:51
Ramir Rustan
Tev dīvaina bilde un dīvains profils... mincītis ar stroķi?
Ramir Rustan
# Iesūtīts: 2008.12.14 22:52:42
Balss Nu foto man simbolistigs. Man silta dvesele un man ira viesmiliga sirds. Tas lidzigi kakim kas ir maigs. Ierocis ir simbols ka es milu taisnibu. A kas divaina bilde? un ari kas divaina profils? Site nav aizliegts tads foto un tada runas! Es esu religisks cilveks. Es vienmer ticu Dievam. Tagad es tivu Kristus ir vienigais Dels Dievam un vins i vienigais cels. Es to nezinu vienmer agrak. Tagad es ticu ar visu dveseli tam!!!
Ramir Rustan
# Labojis Ramir Rustan: 2008.12.14 23:03:21
Es domaju ka Latvija cienitais skolotajs Juris Rubenis ir centigs darit labu prieks gariga speka kristigiem ticigiem lai butu vairak garigi un bijigi. Lai butu dzive ne vardi. Tikai man sirds ira zel ka tas vairak ir lidzigs 1960 gadi dzen meditacija katolu Vatikans skolotaju vidu. Es jutu sirds ja kads vairak zin par sufitu garu un dervis tradicijas tad butu straume ari uz turieni. Sufitu cienists skolotajs Mevlan ir inresants vel dauz daudz neka dzen skola. Bet Kristus ir cits gars un cita meditacija ved uz Kristus.
Zvaninsskan [87.110.132.102]
# Iesūtīts: 2009.01.12 20:00:00
No grāmatiņas likās, ka ši meditācija ir spēlēšanās ar smadzenēm. Kāpēc? Tāpēc, ka gan budisti, gan citu reliģiju piekritēji no šis meditācijas gūst labumu. Saturs ir pakārtots, nozīme ir tehinikai. Jeb citiem vārdiem, varam ņemt vārdus no Hinduistu texta, Bībeles, vai pavargrāmatas un meditēt uz tiem ar pareizo tehniku un efekts būs līdzīgs. Kristīgu šo meditāciju padara tikai tas, ka tiek izmantoti kristīgi texti vai lūgšanas. Man tas sevišķi kristīgi vai garīgi neliekeas. Šāda meditācija drīzāk liekas tikai smadzeņu fizeoloģisku mehānismu izmantošana, lai iegūtu noteiktu reālu labumu, but ne saruna ardievu (lūgšana). Un par riskiem es vispār neisteikšos.
LittleWonder
# Iesūtīts: 2009.01.12 22:26:45
nez ka ar to meditaciju, es labak lietotu vardu Dieva Varda apcere, pardomas. Jo, ja mes neturesimies pie kaut kada fundamenta-shaja gadijuma Bibeles, tad mes sava meditacija varam aizlidinaties nu dikti dikti talu
Un tad nav jabrinas, ka mums sak radities viss kas
Bet pardomat Dieva vardu- tas ir dikti svetigi
Es ta domaju
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 92 , pavisam kopa bijuši: 12989