atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par sv. Vakarēdiena praksi
Jānis Kalniņš
Iesūtīts: 2007.07.18 19:50:50
Jau ilgus gadus mūsu Baznīcā ir tāda prakse, ka evaņģēlisti izdala draudzei (slimniekiem) iepriekš konsekrētu maizi un vīnu. Mani ļoti interesē, kā šada prakse saderas ar luterisko izpratni par konsekrāciju un garīgo amatu. Manā uztverē tā ir katoļu teoloģija. Ja mēs to akceptējam, vai tādā gadījumā nebūtu arī jāievieš arī attiecīga uzglabāšana un tam pienākošais gods?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.03 22:33:28
Vēl Kristus saka, kur divi vai trīs manā vārdā, tur es esmu viņu vidū. Un vēl Kristus saka - Un es esmu ar jums līdz pasaules galam.
Tā kā nezinu ko tur RKB māca, bet Kristus ir mūsu vidu ikreiz kad mēs Viņa vārdā sanākam!
stella [89.18.200.187]
# Iesūtīts: 2007.08.03 22:41:52
Katoļiem Kristus nenolaižas, tikai uz mazu brītiņu ( konsekrācija) bet ir reali svētajā Sakramentā nepārtraukti. Un Sakraments (Kristus) ir katrā Katoļu baznīcā tabernākulā! Tā ir atšķirība no luterāņiem
"Es esmu pie jums ik dienas līdz pasaules galam."
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.08.03 23:05:47
A luterāņos Kristus ir iekšā, jo Luterāņi dara kā Kristus pavēlēja - ēd un dzer un tā savienojas ar Kristu! Kad Luterānis aiziet no Dievnama, tad Kristus ir Luterānī, bet Katoļiem Kristus paliek tabernakulā Jeb citiem vārdiem sakot, pie mums - kristiešiem - ticīgie ir tabernakuls!
stella [89.18.200.187]
# Iesūtīts: 2007.08.03 23:14:02
Vai tad kautkur katoļu mācībā ir teikts ka Kristus pazūd no katoļiem, kad viņi pieņem Sakramentā Viņu.
Bet ieejot luterāņu dievnamā Tur tabernākulā nav šīs Maizes.
Engel
# Iesūtīts: 2007.08.03 23:21:30
Mirga
# Iesūtīts: 2007.08.03 23:33:30
Es to nevaru uzrakstīt, jo tā pat domāt nevar. -
. . . ieslēgt skapītī . . .
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.03 23:54:44
Stella! Esmu pie jums Svētajā Garā, ne miesā. Man negribas no sevis neko izmurgot, tādēļ ņemu VD un lasu otrā Moz.12:6-10p. un 16:19p... Tā kā nezinu gan, vai būtu pareizi ko glabāt nākošai dienai, kur nu vēl nedēļām uz priekšu.

Vai diakons var pasniegt Vakarēdienu? Kapēc gan nē, bet protams līdz saules rietam.
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.04 11:25:11
... jā piemirsu- un mācītāja konsekrētu...
Vikentijs
# Iesūtīts: 2007.08.05 00:14:42
+Jānis ļoti skaidri un argumentēti ir paskaidrojis sv.Vakarēdiena praksi. Man jautājums oponentiem - jūsu iebildumus uztvert kā zemteksta apsūdzību ka Baznīcas un mācības pārraugs nav savos uzdevuma augstumos? Kas tā par runu, ka sakramenta elementi beidz būt vērtīgi ar liturģijas beigām un saulrietu? A kad skaitās apēsts, kad mutē, kad norīts vai kad jau uzsūcies. Kalniņa kungs jūs kā luterāņu mācītājs tagad tikai sākat noskaidrot šīs lietas? Andi Atvar un līdzīgi domājošie, tik nopietnu tematiku apspriežot, vispirms jāzin kāda ir vispārējā nostāja Baznīcai altāra sakramenta sakarā. Kur ņēmāt, ka luterāņiem jābūt obligāti atšķirīgi no apustuļu, agrīnas un vispārējās baznīcas nostājas sakramenta jautājumā? Man ģimenē ir krievu pareizticīgie, katoļi un tagad esmu vīrs luterānu sievai un esmu ar viņu katru svētdienu luterāņu baznīcā. Man nervi vēl tur, bet lai Dievs nedod šitos murgus dzirdēt vienkāršam, bet garīgam cilvēkiem!
Vikentijs
# Iesūtīts: 2007.08.05 00:16:02
Piedodie ka gramatiskas kļūdas, latviski man tā sanāk...
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.05 13:34:09
Vikentijs! Izlasi visu līdz galam un tad daudzi jautājumi Jums izpaliks...
Un kāda tad ir tā apustuļu, agrīnās un vispārējās baznīcas nostāja? Katoļi kaut kā mistiski Vakarēdienu pasniedz Kristus miesu apvienojot ar asinīm- divi vienā, kamēr pareizticīgie un pārējie tomēr pieturas Rakstiem, apustuļi cīnījās ar lajiem par cienīgu Vakarēdiena baudīšanu, jo kādi pamanījās pārēsties un piedzerties, bet kādi palika bešā... tādēļ par pamatu var ņemt Rakstus, bet ne tradīcijas, pieredzi un vēl nezin ko.
Man tā čalkāšanās arī neliekas cienīga- liet ko atpakaļ pudelē...
Ja pieņemam, ka Vakarēdiena elementi neko nezaudē ne pēc dienas, mēneša, gada, tad ko tad katru reizi mācītājs konsekrē Vakarēdienu?. Nedaudz atlicina no iepriekšējās reizes un tikai papildina...atlikumu konsekrē velreiz?!
Visu cieņu pret PB, kura Vakarēdiena iesvētīšanai pieiet ar ļoti lielu pietāti...varbūt padalies pieredzē!
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2007.08.05 16:14:00
Es nepavisam neesmu Katoļu dalītā Dievgalda atbalstītājs, jo man liekas ka tā ir spekulācija - divi vienā. Tevis pieminētie pareizi ticošie kristieši dažādos patriarhātos sniedz nedalīti, lai gan tur tas tiek savienots kopā bikerī. Domāju, ka Pashas mielasta tradīcija visu izlietot ir ļoti pamatota. Taču ne tamdēļ, ka elementi pārstās būt Kunga miesa un asinis tūlit pēc izdalīšnas liturģijā. Diakonu nestais sakraments uz slimnīcu vai mājām nav mēnešu un gadu jautājums, kā tu to pārspīlēti raksti. Nav cilvēka prāta un uzdrošināšanas ziņā novilkt robežu pie pēdēja dievgalda nācēja un teikt, tagad elementi atkal ir maize un vīns. Atpakaļ liet un laistīties, kā tu raksti, nav cienīgi. Bet ja tam ir pamatots iemesls (slimnīca u.c), tad ar atbilstošu tam paredzētu trauku jeb elementu tabernākulu, nekā nosodāma vai apstrīdama tur nav.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2007.08.05 20:38:18
Vikentijs ,
šo jautājumu sāku noskaidrot tā vienkāršā iemesla dēļ, ka man radās iespaids, ka mums LELB nemaz nav tik vienota nostāja šajos jautājumos, šī diskusija to ļoti skaidri atklāja. Mūsu arhibīskapa nostāja ir saprotama un pamatota, tikai lieta tāda, ka tā tomēr ir samērā tālu no tradicionāli luteriskas prakstes un teorijas. Gribēju pievērst uzmanību tam, ka mums tā arī nav nekādu vienotu konkrētu ieteikumu, kā uzglabāt, transportēt un galu galā pasniegt šos elementus, ja mēs šo praksi teoloģiski pamatojam. Tā lūk.
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2007.08.05 21:06:30
Jānis Kalniņš
Paldies, Jāni Kalniņ par komentāru, bet tad rodas vairāki jautājumi. Luterāņu baznīcas arhibīskaps pauž neatbilstošu tradicionālam luterismam viedokli? Man grūti to pieņemt, viņš ir augstais gans. Ja nu viņš tādā kārtā svētīts, tad jāpaklausa nevis jāanalizē. Grūti šo analoģiju iedomāties starp mācekļiem un Kungu, starp apustuļiem un viņu mācekļiem. Otrs, ka paliek iespaids, ka slimnīcu apmeklējums un cita ārpus altāra svēto dāvanu izdalīšana ilgstoši nav liturģiski formēta, risināta. Kā`var tik pavirši, piedodiet, baznīca dzīvot.....? Es nekritizēju, bet esmu pārsteigts, cik ļoti, ienākot evaņģēlsku kristīgo vidē viss ir nesakārtots ikdienišķās lietās.
Andis Atvars [80.232.241.61]
# Iesūtīts: 2007.08.05 22:30:22
Vikentijs! Nav neviena pilnīga uz šīs zemes, tādēļ nav ko šausmināties, ka var kāds iebilst pret arhibīskapa pausto. Ortodoksālajā vidē augušam to grūti izprast, bet ja tas tā būtu arī piemēram pie katoļiem, tad šodien neviens nediskutētu cik pamatoti ir svinēt Marijas debesīs uzņemšanas svētkus, jo tādisvētki vienkārši nebūtu. Pilnībā piekrītu Jums, ka daudz kas LELB nav līdz galam sakārtots, bet ceru ka LELB vadība saņemsies un vismaz šajā jautājumā viss nostāsies savās vietās.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2007.08.06 01:26:16
Jānis Kalniņš: Mūsu arhibīskapa nostāja ir....... samērā tālu no tradicionāli luteriskas prakstes un teorijas.

Te nu gan, Jāni Kalniņ`, būtu nepieciešams kāds komentārs! Kāda tad ir īsti luteriska prakse un teorija, kas ir tik atšķirīga no tā ko praktizē un tic mūsu arhibīskaps? Vai vienkārši tu samuldējies...
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2007.08.06 09:56:16
lēnprātīgais ,

skat. kometnārus iepriekš!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.08.06 14:07:53
Vikentij!
Pirmkārt, vai bibliskas mācības diskusija būtu kas nosodāms kristīgā baznīcā? Un it īpaši ar vadību, ja kaut kas nav īsti skaidrs?
Otrkārt, vai Svētā Vakarēdiena konsekrāciju u.c. nav noteicis Pats Kungs un Pestītājs Jēzus Kristus? Bet, ja tas ir taisnība, vai nav jāseko Viņa sacītam?
Treškārt, vai diskutētājiem nav tiesības argumentēt savus viedokļus un sagaidīt argumentētas atbildes?
tādi man te jautājumiņi radās
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.08.06 14:08:58
Mirga!
Vai nebija pareizāk uzdot jautājumu, kas skar citu sfēru, jaunā diskusijas sadaļā?
Mirga
# Iesūtīts: 2007.08.06 22:44:14
Voldemār,
diemžēl īsti nesaprotu Tavu jautājumu, jo mans jautājums tieši skar Sv. Vakarēdienu. Citētajā tekstā tas gan ir saistībā ar apustulisko sukcesiju, ko es iepriekš nezināju, bet tas nebija galvenais iemesls manam jautājumam. Es būtu tiešām ļoti pateicīga par atbildi.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 7 , pavisam kopa bijuši: 32780