atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Brīvticība
incognito
Iesūtīts: 2009.02.01 22:13:17
Sakait, ko domājat par brīvticības kustību, kas tagad radusies Latvijā?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2009.06.10 15:53:34
Mulders
Mana prakse liecina, ka ... Jehovas Liecinieki, piemeram, labaak savaac nominaalkristieshus, kas pat kateheezi izgaajushi, nekaa neticiigos, vai tos, kas ies un paprasiis savam Biiskapam, vai shitiem var uzticeeties!

Nu lūk! Par to jau ir runa, ka tas, kas tev liekas autoritatīvi un uzticami, īstenībā citiem ir kaut kas nesaprotams, un Baznīcas vienība tādā veidā netiek uzturēta.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.10 16:15:17
Aivars, tad kaapeec nesatureet to ar divaam skavaam... Protams, ka var vienu resnu skavu iedziit un cereet, ka taa turees visu... Tachu labaak tomeer divas naglas... ij kopaa tureesies ij negroziisies savaa starpaa!

Jo pagaidaam izskataas, ka no "Sukcesijas" visvairaak baidaas tieshi tie "biiskapi", par kuriem citi biiskapi nav nodevushi savu akcepta balsi! Tie tad nu izlokaas taa un shitaa... Protams, ja man kaa autodidaktam izdotos apliecinaat Biblisku ticiibu praksee un darbaa, tad arii var gadiities, ka kaadreiz kaadaa sanaaksmee atskan beerna balss - "Mulderu par Biiskapu" un būs de-facto ordinaacija! Taču līdz tam jānonāk, nepietiek ar putām uz lūpām LTA citēt un Rakstus no galvas zināt!

Bet daudz labāks un efektīvāks veids ir pakļauties esošajai kārtībai, iziet apmācību, studijas, exāmenus un galu beigās dabūt citu jau iepriekš autoritatīvi apstiprinātu un atzītu mācītāju akceptu un atzinību, saprotot, ka viņu kalpošanas amats ir no Dieva ne tikai no cilvēkiem!

Kad cilvēks bučo roku mācītājam... ne jau cilvēkam viņš bučo roku, bet tam, ko mācītājs reprezentē... kā teica Feldmanis savam skolniekam - "Ne tev es to roku bučoju ne tev... "
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.06.10 16:51:08
Merlin!
"" ...tā zviedru bīskapu roku ķēdīte, ko dažs sauc par "apustulisko sukcesiju..."
Man liekas, ka indriķis ir tuvu vai vienīgais, kas to tā sauc. Nu varbūt vēl Voldemārs kaut ko līdzīgu domā."

Piedod, bet kā tad to sauc? Es vēl pieliktu jautājumu, lai kaut ko atkal, Tavuprāt, nedarītu nepareizi, kā sauc Romas bīskapa "roku ķēdīti" un anglikāņu "roku ķēdīti"? Būšu priecīgs uzzināt.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.10 16:57:31
He te tā iedomājos!

Viss strīds ir par to, cik un kāds akcepts ir vajadzīgs Bīskapam, lai varētu teikt, ka viņš ir Bīskaps?

Vai pietiek, ka Bīskaps saka, ka Dievs viņu akceptē? Jeb labāk ir, ja arī kāds bez viņa paša vēl piekrīt un ir gatavs apliecināt, ka to pirmo Dievs akceptē!

Voldemārs un Indriķis apgalvo, ka Bīskapa Ordinācijai pietiek ar paša Bīskapa pilnīgu pārliecību, ka viņš māca pareizi un saskaņā ar LTA. Merlins un Mulders apgalvo, ka vēl labāk, ja kādi citi jau ordinēti un saskaņā ar LTA mācoši bīskapi ieliek savu pārliecību un artavu klāt paša bīskapa pārliecībai un tad viņi visi vienā balsī apliecina, ka šis jaunais Bīskaps ir derīgs!

Manuprāt pārāk daudz Ambroziji te ieviesušies, kas cer uz to bērna balss ordināciju!

Aivars
# Iesūtīts: 2009.06.10 16:58:39
Mulders
Nu laikam es par lielu laimi sevi neredzu kā bīskapu, tad man arī tā baiļu izjūta sveša. Bet tik un tā man tas vairāk saistās ar tādu `pribambasu` kā kompaktdisks pie auto spoguļa. Tā stāsta, ka pie laimīgas apstākļu sakritības tas spējot sauleszaķi ielaist tieši ātruma kontroles kameras objektīvā, tā paslēpjot tavu lidojošo spēkratu, bet pirms gadiem 10 vai katrā otrajā opelī tāds bija iekārts, ar pārliecību, ka tas pasargā no paša radara.
To ko es saprotu ir piemēram šodien Neatkarīgajā lasīta intervija ar bīskapiem Vanagu un Pujātu, kur pāris prātīgi vārdi vairāk to autoritāti ceļ, nekā viņu atsķirīgajās sukcesijās neapjaušamā pilnvarojumu summa.

Bet par to rokas bučošanu, ir labais. Nez vai šitā nevarētu attīstīt arī teoloģisku pamatojumu, kā `kristīgi` sabučot smukas meitenes, jo viņās taču arī Radītājs top pārstāvēts.
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.06.10 17:07:47
Draugi, runāt par "ķēdīti, kas dara apustulisku", "pareizu sukcesēšanu" u.tml. jocīgiem terminiem, kurus es te brīžiem lasu, ir dīvaini un pat nejēdzīgi. Būtu jārunā par baznīcas apustuliskumu, kas ir daudz plašāks jēdziens nekā viena pati mācība, viena pati roku uzlikšanas pēctecība, viena pati nepārtraukta pastāvēšana vēsturē konkrētajā zemē un pilsētā.

Voldemārs Apustuliskā pēctecība sevī ietver succesio doctrinae, successio sedis un successio manuum. (Neņemos gan teikt, ka tā tas ir skatīts arī Romā un Kenterberijā).
Tikai tad ja ir vismaz šīs trīs, var sākt runāt par apustulisko sukcesiju. Bet arī tas vēl nav viss baznīcas apustuliskums.

Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.10 17:08:09
Bet par to rokas bučošanu, ir labais. Nez vai šitā nevarētu attīstīt arī teoloģisku pamatojumu, kā `kristīgi` sabučot smukas meitenes, jo viņās taču arī Radītājs top pārstāvēts.

A kaapee ta tu domaa sievietes par maacitiaajaam neordinee!

Ij tu tach pats teici, ka uzticies savam Biiskapam... tad vai pie vinja pirmaa neiesi pakonsulteeties vai tas diivainais sludinaataajs ir lietas koks, kas vienkaarshi jociigi gjeerbjas (kamielju draanaas) un diivainu bariibu eed (sisenjus un medu) jeb tikai taads muulaaps kas lielu muti bazaree!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.06.10 18:20:34
Mulders
Zini, ja tu par Jāņa Kristītāja laikiem, tad man jau liekas, ja Pilāts būtu vairāk savā sievā klausījies un mazāk apspriedies ar augstajiem priesteriem, dažu muļķību savā dzīvē viņš iespējams būtu pietaupījis.
Bet ja runājam par bīskapu, kam uzticos, tad protams pavaicātu kā informētam cilvēkam, kas viņam par šo personu zināms, bet negaidītu, ka viņš kā orākuls nemaldīgu spriedumu pasludina.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.06.11 10:43:09
Merlin!
Paldies! Tev apustuliskā sukcesija sastāv no 3 komponentiem, no kuriem 2 (sedis un manuum) ir pakļauti kļūdainības iespējām. Tā sapratu. Man arī interesētu, cik ir tādas baznīcas, kurās šie divi vēl arvien ir kopā ar mācību? Vai tādas vietas vispār ir? (Pieļauju, LELBs, Tavuprāt, tāds ir, bet ārpus tā)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.11 10:49:05
Voldemaars, un tu domaa, ka 1ais nav pakljauts kljuudainiibai?
Kundali
# Iesūtīts: 2009.06.11 11:51:37
Man kas sakāms Valteram Korālim publiski.
Vēlos atvainoties Valteram Korālim - par dažiem saviem izteikumiem, piezīmēm un komentāriem.
Dievišķais ir saistīts ar mīlestību un piedošanu, esmu bijis dažos gadijumos nesaprātīgs un nepareizi izpratis savas domas un izteikumus vēlāk.
PS Vēlos - lai mēs nākotnē cilvēkiem, kuri varbūt kļūdijušies, es tai skaitā, bet runa iet arī par Valteru Korāli - "izmestu no sava bara" - dotu cilvēkam otru iespēju un tiešām darbos pierādītu tuvākā mīlestību un piedošanu.
Guntis Strautnieks.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.06.11 12:12:34
Mulder!
Vai tad 1ais nav pārējo divu kritērijs?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.11 12:26:38
Voldi, tad tachu neizdaliitu 3 successijas...

Tas liidziigi kaa ar kaadiem maaxlas darbiem... Taa veertiibu un iistums sleepjas ne tikai tajaa, ka bilde taa pati, bet arii tajaa, ka raamis tas pats, audekls tas pats, kraasas taas pashas...

Es saku, ja tev buutu taisniiba, tad arii Mulders ir uzskataams par Biiskapu, ja tik maaca saskanjaa ar LTA un visus tos paareejos nahren nevajag...

Un tomeer... Biiskapa Amatam pareiza maaciiba ir viena no prasiibaam, jaa svariigaakaa un pirmaa... bet taa nav pietiekama ordinaacijai, taa ir nepiecieshama, bet ne pietiekama!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.06.11 12:33:52
Mulder!
Pag, pag, kā tad tur palika, vai var būt tā, ka mācība ir pareiza, bet pārējās divas nepastāv? Mēs varam uzdot jautājumu, vai var būt tā, ka ir pareiza successio manuum, bet ne pārējās divas? Tāpat, vai successio sedis bez doctrinae?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.06.11 12:38:57
Voldemaars...

Piemeeram, shkjiet LELB ir pareiza doktriinaalaa sukcesija, bet nav taas divas paareejaas.
RKB ir pareizas peedeejaas divas (shkjiet) bet nav maaciibas sukcesijas!
Iespeejamas visaadas kombinaacijas...

Skaidrs, ka maaciibas sukcesija ir taa ass ap kuru griezhas Bazniica un viss paareejais, bez Maaciibas mums ir taa - intereshu klubinjsh ar ekleziaaliem rituaaliem. Tachu daudz labaak ir, ja mums ir visas sukcesijas vienuviet...

To lai tu kljuutu par otro divu sukcesiju avotu, tev ir jaapieraada ar to, ka tev ir pirmaa sukcesija + jaapliecna savos darbos, ka tev ir arii Dieva akcepts... jo redz... Mulderam ir LTA maaciiba, bet ir pamatotas shaubas, vai vinjam ir Dieva akcepts publiski altaarii un kancelee sludinaat un sakramentus izdaliit apstaakljos, kas nav aarkaarteeji (te es par notes kristiibu domaaju)!


Kaa arii... hmm... imo tikai taads, kam ir taa otraa sukcesija var runaat reprezentatiivaas Bazniicas vaardaa... Teixim, man nav ordinaacija un es nevaru sludinaat altaarii un sakramentus izdaliit. Tachu neviens neaizliedz man sludinaat nezinu - Riigas centraa pie Stacijas Pulkstenja... Tachu taapeec, ka man nav otraas un treshaas sukcesijas (vai tikai otraas sukcesijas) es nevaru oficaali paarstaaveet LELB kaa Redzamaas Bazniicas viedokli taa, lai mans viedoklis buutu LELB saistoshs!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.06.11 12:40:38
Mulder!
Vai vari minēt kādu baznīcu pēdējo divu gadsimtu laikā, kur tās trīs ir tikušās? Vēl, vai nav tā, ka par sedis Rietumu un Austrumu kristietībā nav vienprātības (jeb sedis ir vienlīdzīgs ar vēl kādu vietu)?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.11 12:43:51
Voldemaars... par ko ta te taa cepshanaas... ka taapeec, ka visas triis vienuviet shkjiet iisti buus gruuti atrast, mums vajag par to domaat un iespeejams atjaunot...
Un lai atjaunotu sedis un mannum nemaz jau nevajag pie Paavesta raapot... kaa jau teicu, dazhreiz Dievs ironiski ordinee caur beerna balsi... un taada ordinaacija noteikti buus pilnveertiiga...

Iespeejams es sedis sukcesiju iisti nesaprotu... Tas ir kaut kaadaa zinjaa teritoriaalaa sukcesija?
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.06.11 12:44:00
Mulder , pasaki man, kuri nopietni luterāņu teologi turas pie šīs "sukcesijas mācības"?
Papildus kritērijs - lai šo teologu baznīcas kopumā turētos pie ortodoksas mācības un tām būtu šo bīskapu pārvalde!

Tātad - misūrieši atkrīt , jo tiem nav atsevišķu bīskapu pārvalde, zviedri atkrīt , jo tiem nav ortodoksas mācibas, latvieši atkrīt, jo tiem nav nopietnu teologu.

Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.11 12:45:11
indrikjis, a kaads sakars tam ar trinitaaro hierarhisko sisteemu vispaar? Tu atal savu salmu cilveecinju velc aaraa!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.06.11 12:47:13
Mulder!
Vēl, kā tas var būt tā, ka it kā vienas sukcesijas sastāvdaļas nonāk pretrunā (ko gan Tu un Merlins negrib atzīt, bet praksē notiek)? Par piemēru, Tu mini Romu, kur, kā viņi un kādi viņu domubiedri uzskata, esot Rietumu sedis, bet tur šīs trīs IR pretrunā, tāpat kā zviedriem, un anglikāņiem, it kā esot manuum, bet vai ir doctrinae? Citiem vārdiem, ja jūs te abi kausējat kopā lietu, kuras reāli nav, par ko ir runa? Vai tas nav kāds platonisma ideāls?
<< 1 ... 18 . 19 . 20 . 21 . 22 . 23 . 24 . 25 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 59 , pavisam kopa bijuši: 32134