atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Par Trīsvienību (lūdzu kristiešiem)
Mulders
Iesūtīts: 2008.04.16 13:55:20
Splits no Jāņa pielūgšanas tēmas

Varbūt:

Nu bet mīļais cilvēk, kur es to esmu teicis...es vienkārši nepieņemu trīsvienību

Drīzāk tu to neesi mēģinājis izprast! Vai saprast! Nav jau pārmetams... jo kurš maz var teikt, ka to saprot!

Manuprāt var iziet šitā!

1. Ja tu tici, ka Tēvs ir Dievs (nu diez vai šaubies)
2. Ja tu tici, ka Jēzus Kristus ir Dievs pēc būtības vienāds savā spēkā, godībā u.c. Dievišķos atribūtos ar Tēvu
3. Ja tu tici, ka Sv, Gars ir apzinīga persona ar gribu, emocijām, spējām u.c. Dievišķiem atribūtiem

Tad tu tici 3vienībai!

Vai kāds no šiem 3 punktiem tev izsauc pretestību?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Labojis Ingars: 2008.04.16 15:57:12
Varbūt
Jāņa evaņģēlijs 1. nodaļa
1 Iesākumā bija Vārds, un Vārds bija pie Dieva, un Vārds bija Dievs .
2 Tas bija iesākumā pie Dieva.
3 Caur Viņu viss ir radies, un bez Viņa nekas nav radies, kas ir.
4 Viņā bija dzīvība, un dzīvība bija cilvēku gaisma.
5 Gaisma spīd tumsībā, bet tumsība to neuzņēma.

Draugs, varbūt vispirms izej vai nu alfa kursus vai iesvētes mācību, citādi internetā tev putra vien būs
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:59:11
Ingarsa varbūt met pie malas slinkumu un pameklē bībelē, ja



Nebūšu piekasīgs, bet varbūt met pie malas pašpārliecību...varbūt esi tolerantāks pret sarunu biedru.Palasi Bībeli un padomā kā Jēzus sarunājās ar cilvēkiem.
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.16 16:02:53
Ingarsa bet lūk ļoti konkrēts jautājums, kas arī izšķir - tu esi kristietis vai neesi

Ja teikšu, ka esmu kristīts, tas skaitās? Pie luterāņiem arī iesvētīts
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.16 16:06:11
Ingars Un vēl...Vai visi citi neluterāņi ir kristieši (tavuprāt)?
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.04.16 16:19:26
Varbūt visi šie jautājumi ir no sērijas - Esi karsts vai auksts! Ir brīži, kad remdenība ir jāmet pie malas!

Labi redzu, ka tev ir būtiski atšķirīga izpratne, un vismaz manuprāt (un te atkal es spriežu cilvēcīgi no tā ko lasu, un varu kļūdīties) tevī pinās vairākas lietas - Raksti, Personīgais prāts un tradicionāli cilvēcīgi uzskati, Kaut kāds noraidošs apriorrs stāvoklis pret organizēto reliģiju!

Bet viens jautājums uz kuru tu atbildēji, novelk visai grūtu strīpu starp tevi un mani, vpročem starp tevi un 99% kristietības vispār...

Tas ir atbilde uz 3o jautājumu! Tur tu esi Ariāņu pusē un visa Vēsturiskā baznīca otrā pusē!

BET... man šķiet, ka konflikts tev ir tajā, ka tu esi Rakstos ielasījis materiālistisko vārda"mirt" un "nāve" izpratni, nevis ļāvis Dieva Vārdam tev šī vārda nozīmi nodiktēt!

Luterisms un cik zinu vispār Kristietība vārdu "nāve" un "mirt" nesaprot "pārstāt existēt" nozīmē, bet gan "atdalīt" nozīmē! Mirt miesīgi ir cilvēka gara/dvēseles atdalīšanās no miesas. Mirt garīgi ir cilvēka dvēseles atdalīšana no Dieva!

Jo ja tu padomāsi dziļāk, tad pats sapratīsi, ka Cilvēks sākumā bij radīts kā nemirstīga būtne! Dievs nav mainījis šo cilvēciskās pamatu pamatu būtības īpašību... Cilvēks joprojām ir nemirstīgs un NEKAD nepaārstāj existēt vispār... Taču jā... pārstāj existēt konkrētā Materiālās Pasaules kontextā... nomirst - pametot savu ķermeni bet nepārstājot existenci, jo nemirstīga būtne, kāds ir cilvēks kopš radīšanas, nevar pārstāt existēt... Tā gan var iedzīt sevi tādā existences stāvoklī, kad tiešām, neexistence varētu šķist vēlamāks...
Tamdēļ vārds "mirt" Bībeles un Kristietības kontextā nekad nav nozīmējis "pārstāt existēt vispār"!

Pārdomā šo!

Jā jautājumi bij "provokatīvi" lai tu nevari izlāpīties ar neticēšanu!


Kā arī pastudē Baznīcas Vēsturi, kā pirmie kristieši argumentē par labu tam, ka pie krusta ir miris gan cilvēks gan Dievs vienlaicīgi! Pietam, ja tas nav Dievs miris, tad, kā māca Baznīca, tu nemaz nevari tapt pestīts!

Ja tavu bezgalīgo sodu nav izpircis bezgalīga būtne kas reizē ir cilvēks (jo cilvēkam ir jāmaxā), tad tu nemaz nevari paļauties uz Kristus pestīšanu, ja netici, ka kristus ir Dieva Dēls!

Jo... te būs nākamais provokatīvais jautājums

Kristus ir Dieva Dēls un Cilvēka Dēls, ko tavuprāt nozīmē šīs idiomas?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.16 16:53:41
Varbūt,

Šeit tev tēmas par ko padomāt!

Pirmais, kas man atausa atmiņā no Rakstiem ir šī Rakstu vieta, kas ļoti labi parāda kas notika pie Krusta:

2 Kor 5:
18 Bet tas viss nāk no Dieva, kas mūs ir salīdzinājis ar Sevi caur Kristu un mums devis salīdzināšanas kalpošanu.
19 Jo Dievs bija Kristū un salīdzināja pasauli ar Sevi , tiem viņu grēkus nepielīdzinādams, un ir mūsu starpā licis salīdzināšanas vārdu.
20 Tā mēs nākam, Kristus sūtīti, un pamācām, it kā Dievs runātu caur mums. Mēs lūdzam Kristus Vārdā: ļaujieties salīdzināties ar Dievu!
21 To, kas grēka nepazina, Viņš mūsu labā ir darījis par grēku, lai mēs Viņā kļūtu Dieva taisnība.

Tāpat no Vecās Derības, pravietojumi:

Echiela 34 nodaļa sākot no 11 panta, vai nav kaut kas ļoti pazīstams?

Caharija 11 nodaļa:

12 Un, kad es viņiem teicu: ja jums labpatīk, tad dodiet man atlīdzību, ja nē, tad lai paliek! - tad viņi izmaksāja man, cik es biju nopelnījis, nosvērdami man trīsdesmit sudraba gabalus.
13 Un Tas Kungs man sacīja: "Nomet šo slaveno algu, par kuras cienīgu viņi Mani atzinuši , podniekam!" Es paņēmu trīsdesmit sudraba gabalus un iemetu tos Tā Kunga namā podniekam.

Pievērs kas ir runātājs!

Kā arī mazliet no cilvēciskās prātuļošanas!

Ja Kristus bij tikai cilvēks, kad mira! Tad lūk kāda šaize sanāk... mazs ieskats pasaules vēsturē šādā gaismā!

Dievs radīja cilvēkus. Cilvēki krita nepaklausībā un atkrita no Dieva. Tie darīja daudz dažādas neģēlības, grēks auga augumā, Dievs ne vienu vien reizi viņus sodīja, pārmācīja, bet pārmācība, ja vispār palīdzēja, tad tikai uz īsu brīdi. Cilvēki darīja MILZĪGAS neģēlības, slepkavoja, varoja, bērnus dedzināja, elkus pielūdza, zaga, laupīja, meloja un tēvu māti necienīja un lādēja, Dievu zaimoja! Dievs Dusmojās... Dusmojās... Sūtīja Praviešus, sūtīja taisnus vīrus, kas arvien aicināja atgriezties, bet tikai saujiņa atgriezās... bet Praviešus cilvēki nokāva un iznīdēja... un Dievs turpināja būt dusmīgs!
Un tad Dievs sūtīja vistaisnāko visgudrāko vislabāko cilvēku kāds vien pa šo Zemi staigājis - pilnīgi nevainīgu - paklausīgu un bez grēka (jo ikviens pravietis bij grēcinieks tomēr un formāli BIJ pelnījis nāvi)... Un kad šis cilvēks nāca uz Zemes, tad cilvēki paveic vis vis vis vis lielāko noziegumu - nogalina arī ŠO cilvēku!

Un kas notiek... Dievs Vairs Nedusmojas. Dievs Piedod? Dievs pieņem cilvēkus savos namos? Dievs sūta Debesu Dāvanas viņiem?

Vai tu šajā bildē nesaskati mazliet kaut ko šķību? Un vai Dievs nesanāk par... nū teixim, ja ne ******ņš, tad traks vecis toč? Kāmēr cilvēki grēko, tikmēr šis dusmojas, bet gan cilvēki izveic vislielāko grēku, šis pārstāj dusmoties un maina savu attiexmi pret cilvēkiem pa 180 grādiem?
Ja Kristus bij tikai cilvēks!
Varbūt
# Labojis Varbūt: 2008.04.16 19:24:02
Mulders
Nu es nestrīdēšos, labāk es būšu rakstu izpratnē muļķis nekā pargudrs farizejs(tas nav tev domāts). varbūt es maldos(tāds mans niks pretstatā tavējam
Tu kaut ko minēji par Jāņa1.1 Iesākumā bija Vārds un Vārds bija Dievs(kaut gan ir dzirdēts arī -Dievišķšs). Tad lūk...es tā padomāju, Vārds ir tas pats kas gudrība, bet Tēvs ir mīlestība.Pasaule ir radīta ar gudrību...arī cilvēks, bet kaut kas ir nogājis greizi paša cilvēka vainas dēļ.Dievs var visu nokārtot pēc savas gudrības un taisnības, un kas gan var apstrīdēt viņa varu...viņam ir spēks arī.Bet Dievs izlemj savādāk...Viņš ietērpjas vājajā cilvēka miesā...un nevis vienkārši, bet piedzimstot kā nevarīgs bērns. Kāpēc?Es domāju, ka tāpēc, lai mīlestība, kas arī ir Dievs, parādītos caur vārdu, jebšu gudrību.Sākumā viņš ir mazs bērns, kuru pašu ir jāmīl, bet pasaule viņu nepieņem. Tālāk Viņš aug un iepazīst cilvēcisko, caur ko mīlestība attīstās un beigās kulminācija pie krusta, kad viss ir piepildīts. Tātad Logos(gudrība) caur mīlestību. Tad kur ir tā Gudrība-caur ciešanām piepildīt mīlestību. Gudrību var iemācīties, bet mīlestību var iegūt tikai izejot pārbaudījumu ceļu...tā teikt caur ērkšķiem uz zvaigznēm. Tas tā...mans murgojums
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.17 08:50:39
MuldersKristus ir Dieva Dēls un Cilvēka Dēls, ko tavuprāt nozīmē šīs idiomas?


Labprāt uzklausītu tavu funktieri, bet ko es domāju...varbūt daļēja atbilde slēpjas vārdos-Tad no šā brīža mēs neviena nepazīstam pēc miesas; un ja arī mēs Kristu esam pazinuši pēc miesas , tomēr tagad viņu vairs nepazīstam.

Un tad vēl-kas no miesas dzimis ir miesa, kas no gara dzimis, ir gars.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.17 10:25:26
Tu kaut ko minēji par Jāņa1.1 Iesākumā bija Vārds un Vārds bija Dievs(kaut gan ir dzirdēts arī -Dievišķšs).
----
Un tu pareizi esi dzirdējis!

Šis vieta "Un Vārds bija Dievs" gan grieķu gramatiskajā formā, gan arī Kristietības izpratnē ir tieši tas, ko Trīsvienība pārstāv! Vārds "Dievs" kā jau teicu, nav Tēva Personvārds... "Dievs" nozīmē būtību! Tamdēļ arī "Vārds bija Dievs" nozīmē to, ka Vārda būtība bij Dievs - Vārds pēc savas būtības (atribūtiem) bij Dievs, Dievišķs... bet tamdēļ ka lietots vārds "Dievs" nevis "Dievišķs" (laigan semantiski tie ir identiski) tas norāda, ka Vārda Dievišķums bij tāds pats kā Tēva Dievišķums!

Tieši Jāņa 1:1 viena pati parāda... un iepazīstina lasītāju ar divām Dievišķām personām, kur abas ir viens un tas pats Dievs!

RUPJI (uzsveru, ka tas būs rupjsh) salīdzinājums jeb pārfrāzējums Jāņa 1:1 būtu tāds

Iesākumā bija Ieva un Ieva bij pie Ādama un Ieva bij Cilvēks!
Aceries, ka vārds Ādamas nozīme ir "cilvēks"

Tad sanāk tā

Iesākumā bija Ieva un Ieva bij pie Cilvēka un Ieva bij Cilvēks!

"Dievs" tā ir būtņu klase... būtība... jeb tā teikt plastalīns no kā Tēvs, Dēls un Sv. Gars taisīti Tas ir tieši Viens!

Mums ir VIens Dievs, kurš ir TriPersonāls! Dievs mums ir atklājis kaut ko vairāk par pašu sava būtības struktūru, tas bij apslēpts visām tautām līdz Kristus nāca un to atklāja caur sevi un Apustuļiem. Šodien mēs zinām, ka Dievs ir Viens, bet viņš nav vienkārš... viņš ir Vienots!

Un īstenībā tikai uzzinot šo Dieva iekšējo vienību, mēs ieraugām interesantus "namjokus" arī Vecajā Derībā!

Un vārds "Logoss"nav vienkārši Intelektuālā Gudrība - Inteliģence. Vārdam "Logoss" ir plašāka nozīme grieķu valodā - saprāts, būtības esence! Ja tā var izteitkies, tad Logoss ir Dieva saprāts... Tas ir tas, ko Dievs runā!



Tālāk par Dieva Dēls un Cilvēka Dēls!

Vai esi pamanījis rakstos ka ne reti vien tiek lietota šī idioma "Jūs esat Velna bērni" "Izraēla Dēli" etc. Tas nebūt nenozīmē šo ģimenisko saikni... Pasakot, ka Jēzus bij "Civlēka Dēls" netiek apgalvots gluži ka vot ir Cilvēks un šamā Dēls viņš ir... viņš pat nebij Jāzepa Dēls miesīgi. Taču tas nozīmē "Cilvēks pēc būtības" "Kā cilvēks"... Ja tu palasīsi rakstus uzmanīgāk tad redzēsi ka Ebreju domāšanā pasakot "X dēls" tiek implicēta X būtība!

Pat mūsu valodā vēl ir saglabājies teiciens "TU jau esi kā Sava Tēva Dēls" - ar to norādot, ka cilvēkam ir kaut kādas būtiskas viņa tēva īpatnības!

Tad nu lūk... vārds "Dieva Dēls" implicē tieši tāpat, ka Kristus bij Dievs pēc būtības un "Cilvēka Dēls" nozīmē - Cilvēks pēc būtības. Tā ir Kristie`tibas doktrīna un Halcedonas koncils to precizē - ka Kristū ir divas būtības - Dieva un Cilvēka!

Ja acerēsies saskarsmi ar Jūdiem!

To ka Jūdiem bij šāda domāšana mēs redzam pie Jāņa 5:

17 Bet Viņš tiem atbildēja: "Mans Tēvs aizvien vēl darbojas, tāpēc arī Es darbojos."
18 Šo vārdu dēļ jūdi vēl vairāk meklēja Viņu nokaut, tāpēc ka Viņš ne vien sabatu neievēroja, bet arī Dievu sauca par Savu Tēvu, Sevi pielīdzinādams Dievam.

Redzi, Jūdi saprata, ka Ja Kristus saka, ka Dievs ir viņa Tēvs, tad viņš pēc būtības arī ir Dievs... jo tas kas dzemdina, tas dzemdina pēc būtības to pašu, kas ir viņš!

Tāpat vēl viena interesanta rakstu vieta, ko reti kurš pamana:

Jāņa 19:

6 Kad nu augstie priesteri un sulaiņi viņu redzēja, tie brēca: "Sit Viņu krustā, sit Viņu krustā!" Pilāts viņiem saka: "Ņemiet jūs Viņu un sitiet krustā! Jo es pie Viņa vainas neatrodu!"
7 Jūdi viņam atbildēja: "Mums ir savs likums, un pēc šī likuma Viņam jāmirst, jo Viņš Sevi darījis par Dieva Dēlu."


Jūdaisms ir likuma reliģija. Jautājums, vai tu zini Mozus likumu uz kuru referencējas Jūdi šai gadījumā? Vai tu esi kaut kur Mozus bauslībā redzējis kādus vārdus par to, ka kāds sevi par Dieva Dēlu varētu saukt un ka tas ir sodāms?

Jo īstā atbilde ir tāda - ka tāda likma nav. Bet ir likums par Dieva zaimošanu... un te atkal izkristalizējas tas, ka Jūdi SAPRATA, ko Kristus implicē un KO saka, saucot sevi par Dieva Dēlu! Un Jūdi to uzskatīja par Dieva zaimošanu, jo sprieda līdzīgi kā spried tu - ka Dievs nevar par cilvēku tapt! Un ja kāds sevi par Dievu dara, viņš zaimo Dievu!
S.R...
# Iesūtīts: 2008.04.17 11:02:32
šodien mazliet varam palūgties.
>>>
Nāc, Svētais gars! Tu šķērso Piena Ceļu, Tu viļņo jūras ūdeņus,
Tava elpa ir Visuma nopūtas un radības čuksti....
Tu ierodies ar praviešu dāvanām un psalmu smaržu, Tu nāc, svētlaimes pilns un nabago lūgšanu aicināts.
Tu dusēji Mesijas krūtīs, un Tevi Dieva Dēls deva cilvēkiem ar savu pēdējo elpas vilcienu uz krusta -
nāc, piepildi šīs pasaules plašumu!
Nāc, Tēva un Dēla Mīlestības dvesma!
Nāc, prieka avots, cerību piepildījums un ticības spēks!
Atver manu sirdi milestībai, prātu - Dieva gudrībai!
Nāc ar svētību, kas ir ilgas pēc Debesīm.
Nāc ar mieru, kas ir Dieva klātbūtne.
Nāc ar klusumu, kas mūs mudina sacīt cits citam svētības vārdus.
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.17 11:04:18
S.R... Paldies
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.17 11:20:46
MuldersTieši Jāņa 1:1 viena pati parāda... un iepazīstina lasītāju ar divām Dievišķām personām, kur abas ir viens un tas pats Dievs!


Bet varbūt ar Dieva divām Dievišķām īpašībām-Mīlestība, Gudrība un tad vēl ir trešā-Visvarenība(Sv. Gars), kas visas kopā veido vienu Personu.



Mums ir VIens Dievs, kurš ir TriPersonāls! Dievs mums ir atklājis kaut ko vairāk par pašu sava būtības struktūru, tas bij apslēpts visām tautām līdz Kristus nāca un to atklāja caur sevi un Apustuļiem. Šodien mēs zinām, ka Dievs ir Viens, bet viņš nav vienkārš... viņš ir Vienots!(C)



Lūk šis vārds tripersonāls jau man nav pieņemams. Es uztveru Dievu kā vienu Dievu trīsvienīgajā dabā-kā Tēvs pēc savas dievišķības, kā Dēls pēc savas pilnīgās cilvēcības, un kā Gars pēc visas dzīvības, darbības un rosīšanās. Vēl varētu teikt savādāk-Dieva miesa ir Cilvēka Dēls, Dieva griba un spēks ir Sv. Gars(visvarenība)
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.17 11:21:58
S.R. Tas gan bij jauki!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.17 11:31:53
Bet varbūt ar Dieva divām Dievišķām īpašībām-Mīlestība, Gudrība un tad vēl ir trešā-Visvarenība(Sv. Gars), kas visas kopā veido vienu Personu.

Nu tad mums ir neskaidrības par vārdu "Persona"

Vot nomaini vārdu "īpašība" ar Persona, un "Persona" ar "Būtība" un tu būsi visu sapratis. Acīmredzot pati vārdu nozīme tev maisa un traucē!

Nesaprotu kamdēļ tu ar visām vārītēm gribi Dievu padarīt līdzīgu cilvēka tēlam un ģīmim? Dievs ir kas vairāk kā cilvēka persona... Dievs ir Super-Hiper-Persona.

Kā jau teicu - tu ļoti klasiski putro Būtību ar tās atribūtiem un Personas ar to definējošiem jēdzieniem un funkcijām!

Būtība un Persona nav viens un tas pats... Būtība nosaka to, KAS tu esi! Bet Persona nosaka KURŠ tu esi! Lūk un dievā ir Viens KAS un 3 KURŠ

Lūk šis vārds tripersonāls jau man nav pieņemams. Es uztveru Dievu kā vienu Dievu trīsvienīgajā dabā-kā Tēvs pēc savas dievišķības, kā Dēls pēc savas pilnīgās cilvēcības, un kā Gars pēc visas dzīvības, darbības un rosīšanās. Vēl varētu teikt savādāk-Dieva miesa ir Cilvēka Dēls, Dieva griba un spēks ir Sv. Gars(visvarenība)

Nu bet tu nupat 3vienību nodefinēji!

Vienkārši tieši šo ideju izsaka 3Vienība! Ka Dievs ir Viens un viņā ir 3 Hipostāzes - (Persona acīmredzot tev gaisu maisa, kā tas ir maisījis arī baznīctēviem, un šie ar nopūtām teica - jā tā ir, tak nekā labāka mums valodā nav) - Ītais vārds toč ir Hipostāzes!

Es tev cenšos tā teikt vārdu nosaukumus salikt pareizi, bet tu pretojies, jo tev vārdi nepatīk! Nu bet tad tu nespēsi saprast Baznīcas mācību, ja tu nespēsi saprast valodu kurā tā runā. Tamdēļ mēs te jau 2o dienu mēģinām kauties, ka runājam par vienu un to pašu, tak tu centies pārrakstīt 2000 gadu vecu valodu tikai tamdēļ, ka negribi mainīt savu valodu bet centies pāris miljardiem cilvēku uzmaukt savu vienas valodas zeķi!
Vai tad tev vienam nav vieglāk pieregulēt valodu nekā prasīt to no 2iem miljardiem?

Nu nelieto vārdu Persona, lieto Hipostāze, informētie kristieši to sapratīs un pat nestrīdēsies!

Moš tev šitais palīdzēs... Atanāsija Ticības Apliecība... ņem vērā ka "catholic" tur nav domāts RKB, bet gan kā "vispārējs"

http://en.wikisource.org/wiki/Athanasian_Creed
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.17 11:38:34
Mulders
Nu labi, vēl tad tāds jautājums-Kad tu saki viens Dievs, vai domā trīs personas? Es gan domāju tikai vienu personu...varbūt tiešām vaina personas definīcijā gan man gan varbūt arī baznīctēviem-esam tak nepilnīgi. Bet galu galā, gan jau tur tiksim skaidrībā
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.04.17 12:34:32
Varbūt, kad es saku Viens Dievs es saku arī Trīs Personas!

Prosto... ikviens no mums var veidot personīgu kontaktu ar ikvienu no šīm trim personām... Šo trīs personu atsevišķums ir redzams cauri rakstiem!

Dievs, veidojot cilvēku pats ar sevi sarunājas... tas vien liecina par "atsevišķumu". Sodomas Gomoras gadījums "Un Tas Kungs lika līt sēra lietum no Tā Kunga debesīs" (1 Moz 19:24)

Tāpat Atklāsmes Grāmata rāda Debesu tēlus, kur skaidri izkristalizējas Tēva un Dēla atsevišķums...

Tāpat Tēvs, Dēls un Sv. Gars manifestējas Kristus Kristībā kā atseviškas personas - entītes!

Vienkārši patiesi vārds "persona" vienmēr tiek identificēts ar cilvēcisku personu, cilvēcisku būtni... bet filosofiski tā ir bik plašāka un daudz sarežģītāka lieta!

Tā, piemēram, ja salīdzināsi Jesajas 6 nodaļu ar Jāņa 12:38-41 kur Jānis atklāj, ka tas, ar ko komunicēja Jesaja bij Jēzus Kristus pirms Inkarnācijas. Un jēzus arī saka - ka Tēva balsi jau jūs neesat dzirdējuši nedz vaigu redzējuši. Taču VD atklāj, ka Dievs ne reizi vien runā uz cilvēkiem... taču, kad izlasām Jāņa 1:18 kļūst skaidrs, pietam Jāņa 1:18 oriģinālā un jaunajā LV tulkojumā pavisam izslēdz modālismu!

Kristus ar Tēvu sarunājas, Logoss sarunājas ar Tēvu tās ir divas personas jau vien...

Zini... BTW... vai esi lasījis "Vienkārši Kristietība" tur baigi feini autors skaidro kā tas veidojas un kā ir tas saprotams! Grāmatiņa nopērkama krsitīgajos galdos!


Vienkārši manuprāt tu baidies atdalīt "personu" no "būtības"... Tas nav gluži viens un tas pats, bet acīmredzot tev galvā "persona" uzreiz nozīmē gan krāsu gan formu! Bet reāli "personas" jēdziens manifestējas kaut kādā rīcībā, kaut kādā kustībā. Savukārt "būtība" pasaka KAS tas ir!

Tā tradicionāli ar personu saprot "gribu, emocijas, apziņu" (nu rupji sakot) bet ar būtību saprot definējošus jēdzienus - Piemēram "garš" "zaļš" saka "vau vau"

Tikai Dievišķās personas ir savstarpēji daud zciešāk saistītas ne kā cilvēciskās personas... Cilvēku pasaulē tā arī īr šī atteicība viena persona viena būtīb = viens cilvēks! Un tad kad cilvēks veido Dievu pēc sava ģīmja un līdzības, viņš grib pārnest šo attiecību arī uz Dievu, bet tā nav acīmredzama... tamdēļ jau 3Vienība tik ļoti enpakļaujas cilvēka prātam, jo cilvēks kaut kā atgrūž to, kas atšķirās no viņa... tamdēļ Dievs nāca kā viens no mums, lai mēs beidzot varētu Dievu redzēt sev vispieņemamākajā formā - Kristū Jēzū:

Kā pats Kristus saka:

Jan 14:
9 Jēzus viņam saka: "Tik ilgi Es jau esmu pie jums, un tu vēl neesi Mani sapratis, Filip? Kas Mani ir redzējis, Tas ir redzējis Tēvu. Kā tu vari sacīt: rādi mums Tēvu?
10 Vai tu netici, ka Es esmu Tēvā un Tēvs ir Manī? Vārdus, ko Es jums saku, Es nerunāju no Sevis; bet Tēvs, kas pastāvīgi ir Manī, dara Savus darbus.
11 Ticiet Man, ka Es esmu Tēvā un Tēvs ir Manī; bet, ja ne, tad vismaz šo darbu dēļ ticiet!

Kristus tas ir Dievs cilvēkiem Un tomēr viņā ir visa Dieva pilnība miesā! Un tā tur iemājoja kopš dzimšanas un tā tur būs mužīgi un bij arī pie Krusta!

Mūsu - Kristiešu Dievs - ir vienīgais, kurš pats personīgi "uz savas ādas" ir izbaudījs Cilvēka dzīvi visā pilnībā - dzimšanu, augšanu, pamperos taisīšanu, sāpes, nogurumu, izsalkumu, smagu darbu, netaisnību, ciešanas un nāvi. Ja Kāds Dievs var kačāt pravas uz cilvēkiem, tad tikai tāds, kurš pats personīgi zin, ko nozīmē būt cilvēkam šajā grēka samaitātajā pasaulē... Viņam tas nebij jādara, bet viņš to darīja mūsu dēļ, lai mēs ticētu šim Dievam, kas pats par mums miris, mūsu vietā uzņēmie sgrēku sodu, ko viņš pats ar savu likumu ir uzlicis!

Tas ir kā Bargais Tēvs Taisnīgais Soģis taisnīgi uzliek milzīgu sodu pats savam bērnam... un pēc tam novelk Soģa mantiju, nokāpj no Soģa krēsla un pats arī maxā sava bērna vietā šo sodu, pats ciesdams to visu pazemojumu, ko implicē viņa paša - kā taisnīgā soģa - bargais spriedums - un to visu sava bērna dēļ, lai bērnam nebūtu jāiet bojā, jo bērns nespēj nest šo nastu, bērns gan ir izdarījis bezgalīgi lielu noziegumu, bet nest to viņš nespēj, tad viņam jāmirst. Bet Tēvs ir ne tikai taisnīgs, bet arī ļoti mīlošs, un tamdēļ viņš par izsisto stiklu maxā no savas kabatas, tā ciesdams to visu pazemojumu ko likums paredz
Un TĀPĒC, Dievs pēc Kristus nāves un augšāmcelšanās VAR piedot un nepiespriest nāvessodu grēciniekam, jo viņš PATS to ir samaxājis!

Ja Kristus pie Krusta nav Dievs, TU neesi pestīts! Tad joprojām TEV ir jāmaxā pašam par saviem nodarījumiem pēc Dieva likuma visstingrākā reglamenta. Bet TAVS noziegums ir BEZGALĪGS, jo izdarīts pret MŪŽĪGI SVĒTU absolūtu Dievu! Vai tu vari šo maxu maxāt. Jo tavā vietā to nevar maxāt neviens cilvēks, jo galīgs cilvēks nevar maxāt bezgalīgu sodu, pat ja viņš ir perfekti svēts kā Kristus! Ja Kristus ir cilvēks tikai, tad viss par ko viņš var būt samaxājis ir tieši par 1!!! cilvēku, nevis par visiem! Par visiem Kristus var būt maxājis tikai tad, ja viņā ir kaut kas vairāk kā cilvēks... ja viņā šī cilvēcīgā būtība ir "paplašināta bezgalīgi" lai apsegtu visu bezgalīgo noziegumu. Bet CIlvēka Daba nav Dieva daba... tamdēļ pati pestīšana pieprasa, ka par cilvēku grēkiem vai nu maxā katrs atsevišķi, tā visi mirst, vai maxā viens... bezgalīgi svēts un bezgalīgi liels cilvēks! Bet cilvēks pēc dabas nevar būt bezgalīgi svēts un bezgalīgs, ja vien viņš pats nav šī Dieva daba!
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.17 14:00:13
MuldersJa Kristus pie Krusta nav Dievs, TU neesi pestīts! Tad joprojām TEV ir jāmaxā pašam par saviem nodarījumiem pēc Dieva likuma visstingrākā reglamenta. Bet TAVS noziegums ir BEZGALĪGS, jo izdarīts pret MŪŽĪGI SVĒTU absolūtu Dievu! Vai tu vari šo maxu maxāt. Jo tavā vietā to nevar maxāt neviens cilvēks, jo galīgs cilvēks nevar maxāt bezgalīgu sodu, pat ja viņš ir perfekti svēts kā Kristus! Ja Kristus ir cilvēks tikai, tad viss par ko viņš var būt samaxājis ir tieši par 1!!! cilvēku, nevis par visiem! Par visiem Kristus var būt maxājis tikai tad, ja viņā ir kaut kas vairāk kā cilvēks... ja viņā šī cilvēcīgā būtība ir "paplašināta bezgalīgi" lai apsegtu visu bezgalīgo noziegumu. Bet CIlvēka Daba nav Dieva daba... tamdēļ pati pestīšana pieprasa, ka par cilvēku grēkiem vai nu maxā katrs atsevišķi, tā visi mirst, vai maxā viens... bezgalīgi svēts un bezgalīgi liels cilvēks! Bet cilvēks pēc dabas nevar būt bezgalīgi svēts un bezgalīgs, ja vien viņš pats nav šī Dieva daba!




Šeit varētu arī oponēt...kādā veidā tad grēks ienāca pasaulē, jeb pareizāk sakot, caur ko...vai ne caur Ādamu. Un kā tad rakstos ir rakstīts-kā caur vienu cilvēku pasaulē ienāca grēks un līdz ar to nāve, tā caur vienu cilvēku Jēzu pestīšana. Citiem vārdiem sakot, ja tev sāp bieži galva un vēl ir arī vemšana un citi simtomi, tad tu neizārstēsies lietojot zāles pret galvassāpēm, sliktai dūša utt. , bet jāmeklē cēlonis tam visam. Tad nu lūk, Jēzus pēc taisnības upurēja savu dzīvību, lai atsvērtu to nodarījumu, ko izdarīja Ādams...viena dēļ cieš visi, tur pretī otra rīcība atpērk visus...un galu galā iznīcināts ir cēlonis.Tas vis nebūt nav pretrunā tam, ka Jēzus ir Dievs, bet viņš atdeva savu cilvēcisko dzīvību.A tu saki ka nēesu pestīts...vai ne no Ādama būtu dzimis...no citas planētas
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.17 14:18:57
Varbūt,

Kristus SEKAS UN Cēloni likvidēja! Kristus arī NĀVI ir uzvarējis, kas ir Grēka Sekas!

Tātad... tas ūdens ko Ādams ir izlējis ir jāsasmeļ Kristum. Taču Izliet pa grīdu var arī viens cilvēks, bet ja izlīst pa visu bezgalīgo Dieva ģīmi, tad to savākt var tikai Bezgalīgi Liels Cilvēks!

Jā Cilvēks maxāja... neviens cits nevarēja, ne eņgelis ne suns ne kaķis un pat ne Dievs viens pats... To varēja maxāt tikai un vienīgi Cilvēks!

Taču sasmeļamais daudzums ir bezgalīgi liels! Jo gŗēka alga ir MŪŽĪGĀ Nāve, nevis ieslodzījums nebūtībā uz 15 miljoniem gadu!

Arī parastajā tiesu praksē... Ir iespējams nodarīt noziegumu, kuru atmaxāt tu vairs nespēj... kura atmaxa ir lielāka par tavām spējām to atmaxāt!

Taču Ādama noziegums un pēc tam visa Ādama dzimuma noziegums kopā pārsniedz jelko ko viens vai kaut visi cilvēki spētu atmaxāt un kompensēt!

Akmeni no kalna ir viegli nogrūzt, bet lai to uzveltu atpakaļ vajag pārdabisku spēku!
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.17 14:47:15
Mulders

Taču Ādama noziegums un pēc tam visa Ādama dzimuma noziegums kopā pārsniedz jelko ko viens vai kaut visi cilvēki spētu atmaxāt un kompensēt!(C)


Redz ka varēja-Cilvēks Jēzus Kristus. Bet tas, kas seko pēc tā upura, ir jau paša Dieva darbs jeb dāvana. Bet laikam jābeidz tā vārdu cīņa...tev jau tā ir ko turēt ar dažu labu cīnoties. Es pat teiktu, ka tev ir veiksmīgi izraudzīta bilde...tādam ir jāizskatās pēc vienas otras sarunas
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.17 14:53:26
Varbūt, bet nevar cilvēks to izdarīt... Kristus tad bij pārcilvēks, viņš bij kas vairāk kā cilvēks, jo cilvēks pēc definīcijas ir galīga būtne!

7 Viņi paļaujas uz savu padomu un lepojas ar savu lielo bagātību.
8 Taču neviens ar naudu nevar savu brāli izpirkt, nedz Dievam dot par viņu atpirkšanas maksu no nāves -
9 visai augsta būtu viņu dvēseles cena, tā ka viņam no tā jāatsakās uz mūžiem,-
10 lai tas dzīvotu mūžīgi un kapu neredzētu.


Tas no 49 psalma!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 64 , pavisam kopa bijuši: 12839