atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Par Trīsvienību (lūdzu kristiešiem)
Mulders
Iesūtīts: 2008.04.16 13:55:20
Splits no Jāņa pielūgšanas tēmas

Varbūt:

Nu bet mīļais cilvēk, kur es to esmu teicis...es vienkārši nepieņemu trīsvienību

Drīzāk tu to neesi mēģinājis izprast! Vai saprast! Nav jau pārmetams... jo kurš maz var teikt, ka to saprot!

Manuprāt var iziet šitā!

1. Ja tu tici, ka Tēvs ir Dievs (nu diez vai šaubies)
2. Ja tu tici, ka Jēzus Kristus ir Dievs pēc būtības vienāds savā spēkā, godībā u.c. Dievišķos atribūtos ar Tēvu
3. Ja tu tici, ka Sv, Gars ir apzinīga persona ar gribu, emocijām, spējām u.c. Dievišķiem atribūtiem

Tad tu tici 3vienībai!

Vai kāds no šiem 3 punktiem tev izsauc pretestību?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
S.Rrrr....
# Iesūtīts: 2008.04.16 14:57:00
Artos
problēma? manuprāt arī priekšpagalms ir labs, bet tas senāk bija nepieciešams - tagad visi aicināti iet tālāk, dziļāk - lūdzu,lūdzu, nekautrējaties! galds ir klāts visiem!
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.16 14:57:19
Mulders

Nu lasu visu to palagu un neredzu pretrunu savai izpratnei...ja nu vienīgi Tu mani nesaproti un es nemāku izteikties.


Vari savā izpratnē sinhronizēt šīs abas Rakstu Vietas?

Lai tu redzētu skaidrāk

"un bez Viņa nekas nav radies, kas ir" un "bez Manis tur neviena cita nebija"(C)



A kur problēma...Teiksim tā(lai gan uz Dievu tas nav tas veiksmīgākais piemērs)-vai tu esi tas pats kas 20 gadus atpakaļ?
S.Rrrr....
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:01:57
Mulders
zini, es skatos realitātē un redzu, ka ir daudz tādu cilvēku, kuri ir pieņēmuši kristību bet nav saņēmuši Sv.Garu - varbūt es kļūdos - varbūt viņos vēl nav redzami Sv.Gara augļi? jo Kristība ir viena.
nu, kurā vietā bija aprakstīts - tie(J.Kristītāja mācekļi?) bija pieņēmuši kristību bet nebija saņēmuši Sv.Garu.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:02:01
>Tev nāksies to vai nu pārfrāzēt, vai atzīt par savas ticības kļūdu, vai atemst... un tā jau ir cita zona!

Normāls farizejisks piegājiens.
Atkāpe. Viena laba daļa teoloģiskā literatūras ne ar ko neatšķiras no juridiskiem tekstiem un teoloģiskā argumentācija ir precīzi tāda pat kā diskutējot formāli juridiskā līmenī par līguma izpildi, par specifikācijas niansēm u.tml.

Es nepiedalos šajā diskusijā, taču rakstu, jo mani uztrauc, ka teoloģiskie strīdi neticīgajiem rada nepareizu priekšstatu par mūsu ticību. Ir pat tāds jēdziens kā "Ticības noslēpums".
Tas atgādina mēģinājumu Dievu izķidāt pa skrūvītēm un Viņa drēbju dalīšanu pie krusta.

>Testa jautājums - Vai Dievs mira pie Krusta? Ja nē, tad kas mira?

Patiess Dievs un patiess cilvēks. Mira cilvēks.
S.Rrrr....
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:04:08
Artos
nu, visuko
man jau nagi niez sarakstīt blēņas - piem. pa muti. bet nee, neteikšu tā.
tur var saņemt Visu Dieva Žēlastības pilnību!
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:05:12
MuldersBet vai tava ticība ir intelekta darbība? Žēl, tad tev ir slēgts viss, kas saistīts ar ticību!

Tad es paredzu, tu noraidi Kristību un Vakarēdiena objektīvo darbību un iedarbību? Kā arī vai tu tici Kristus patiesajai klātesamībai Vakarēdienā ar savu miesu un asinīm?

Kā arī... paredzu, ka tu arī noraidi Halcedonas ticības apliecību - par Kristus Duālo dabu!(C)







Uzdod jautājumu un izdararīt secinājumus...kā lai to saprot?

Un vēl...es padalījos savā izpratnē par Dievu...pareiza tā vai nē, lai Dievs arī izšķir.
S.Rrrr....
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:08:45
mums paltraki garāki! vot!
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:08:51
ArtosTurēties pie Baznīcas nozīmē atzīt to visās jomās, tajā skaitā mācībā, sakramentos un garīdzniecībā.


Vot par pēdējo man gan ir ko tekt, bet paklusēšu...
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:11:32
Man šķiet, ka Varbūt pašam nav īstas skaidrības un es arī nemaz nenosodu. Tu vienķarši esi uzķēris vienu prikolu, ko pateikt pretī, jo nekā cita tev nav ko pateikt
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:11:58
A kur problēma...Teiksim tā(lai gan uz Dievu tas nav tas veiksmīgākais piemērs)-vai tu esi tas pats kas 20 gadus atpakaļ?

Redz, bet ta jau tā šaize... ka piemērs neveixmīgs!

Varbūt es tiešām nesaprotu tavu textu, un acīmrdzot tad iespējams, ka tu pirms noraidi 3Vienību, neesi mēģinājis izprast ko tas implicē... kādas patiesības! Tu acīmredzot saki skaļus vārdus "Noraidu 3Vienību" bet īstenībā varbūt nemaz nenoraidi - tikai nesaproti! Un "Nesaprast" un "Noraidīt" ir atšķirīgi vārdi!

Un jā... tu esi izdarījis to, pret ko arī ir Atanāsija ticības apliecība... Sajaucis personas un sadalījis būtību! Bet atanāsija apliecība explicitly saka - Nesajaucot Personas un Nesadalot Būtību!

Varbūt paskaties ko saka Atanāsija Ticības Apliecība! Tad varbūt sapratīsi!

Vēl dažkārt cilvēkiem palīdz 3Vienību izprast tā sauktā "Logosa teoloģija". Palīgā ņemot šī vārda semantiku!

Dieva Vārds, jeb Logoss ir tas, ko Dievs grib pateikt... tā ir mūžīgā Dieva "runa"! Bet par Dievu tu neko citu nevar zināt, kā vien to ko viņš pats Runā... Tā teikt, no "apakšas" skatoties tu neredzi Tēvu, tu vari redzēt tikai Dēlu... dzirdēt tikai šo Runu! Šis mūžīgais teicējs un mūžīgais vārds ir vienots savā būtībā... Dieva Dēls reprezentē Tēvu viņš ir viņa attēls un viņa būtības atspulgs mūsu labā!
Tas ko tu saki, ka tamdēļ, ka Kristus ir laikā un telpā ienācis, viņš nevar būt tas pats Dievs, nozīmē, ka tu netici, ka Dievs spēj darboties savas Radības kontextā... bet tieši to māca Raksti, ka tieši tas ir noticies, ka tieši šis viens Radītājs, ir par cilvēku tapis... Bet tas nenozīmē, ka viņš "pameta Debesis" tukšas...

Tādējādi Kristus un Tēvs ir viens un tas pats Dievs, tikai divas personas! Jeb, ja tev traucē vārds "persona" (un visi baznīctēvi atzīst, ka tas nav labākais, bet nekā labāka nav) - tad lieto vārdu "hipostāze"!
Tas ir līdzīgi kā viens kubs sastāv no 6iem kvadrātiem!

Jeb varbūt tā... cilvēks ir Persona, bet Dievs ir Hiper-Persona, un kad viņu "projicē" mūsu fīblajā izskatā, tad sanāk 3 Personas... Līdzīgi, kā, ja cilindru tu projicē plaknē, tu iegūsi vai nu apli vai kvadrātu... Un tad nabaga cilvēka prāts sāk buxēt, kad viņam pasaka, ka Dievs ir apaļš kvadrāts!

Pacelies virs cilvēciskās "plakanības" un tu sapratīsi ka 3Vienība ir ļoti loģiska un pareiza Bibliskā izpratne, tikai lai cilindru aprakstītu 2dimensionālām būtnēm, vajag šādu iespringumu!

Savukārt Raksti liecina, ka Svētajam Garam ir griba, viņš pieņem lēmumus, dod pavēles, Kristus saka, ka Svētais Gars iziet no Tēva, ka Kristus viņu sūtīs, ka viņš atgādinās, mācīs... Tie visi ir Personas atribūti - griba, emocijas, apziņa! Svētajam garam tāda ir! Tamdēļ lai kā tur varētu vipendrjožus taisīt - Viņš ir leģitīma Persona, kas pēc būtības ir Dievs!
Dievs nav "kļička" vai "tituls", tas ir Būtības vārds... līdzīgi kā "Plastalīns"! Un būt Dievam nozīmē - būt Radītājam, būt visuresošam, būt visuzinošam, visuvarošam - Trascendentālam! Ja mēs atrodam kādu X, kam ir šie atrībūti - mēs droši varam teikt - tas ir Dievs. Un otrādi, ja kāds sakās esam Dievs, tad mēs lūkojam, vai šim fruktam ir visi Dievišķie atribūti, ja ir, tad mēs zinām, ka darīšana ir ar Dievu!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:13:00
Un vēl...es padalījos savā izpratnē par Dievu...pareiza tā vai nē, lai Dievs arī izšķir.

ļoti labi un varbūt tad arī ļauj Dievam caur rakstiem tev atklāt vai tā ir pareiza vai nē.
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.04.16 15:13:42
Uzdod jautājumu un izdararīt secinājumus...kā lai to saprot?

Taisnīgi! Vainīgs!

Tad pēc kārtas!

1. Vai tavuprāt Kristība pestī objektīvi?
2. Vai Kristus ir objektīvi klātesošs ar miesu un asinīm Vakarēdienā tavuprāt?
3. Vai Dievs pie krusta par mūsu grēkiem mira Dievs?
4. Vai bētlēmē silītē gulēja Dievs, tas pats kas Radīja paasuli, vai cits Dievs, vai nemaz nebij tas Dievs, bet tikai cilvēks?
Ingars
# Labojis Ingars: 2008.04.16 15:13:52
Mateja evaņģēlijs 28. nodaļa
18 Un Jēzus piegāja pie tiem un uzrunāja tos, sacīdams: "Man ir dota visa vara debesīs un virs zemes.
19 Tāpēc eita un darait par mācekļiem visas tautas, tās kristīdami Tēva, Dēla un Svētā Gara Vārdā ,
20 tās mācīdami turēt visu, ko Es jums esmu pavēlējis. Un redzi, Es esmu pie jums ik dienas līdz pasaules galam."

1.Jāņa 5. nodaļa
7 Jo trīs ir, kas dod liecību debesīs: Tēvs, Vārds un Svētais Gars, un šie trīs ir viens.
Jesajas grāmata 42. nodaļa
8 Es esmu Tas Kungs, tas ir Mans Vārds, Savu godu Es citam nedošu, nedz Savu slavu elkiem.

Un bakstīšu tev šito, kamēr tu atzīsi - jā Tas Kungs tā saka, nevis Ingars pats no sevis runā, bet citē tā Kunga vārdus
S.Rrrr....
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:16:15
Artos
nu labi, mums tikuntā vairāk.
mums vairāk sakramentu! kāpēc atmetāt Dieva Žēlastibas dāvanas?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:19:09
S.Rrrr a jūsējie beidzot nodefinēs kas ir Sakraments pēc būtības?

Varavīxne ir sakraments?
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.04.16 15:22:21
S.Rrrr

kāpēc atmetāt Dieva Žēlastibas dāvanas?

Ej nū? Kurš tad te atmet pestīšanas dāvanu!

Vot tu, šodien, tagad, esi pestīta vai nē? Vai tev ir Svētais Gars - pirmā Debesu Dāvana?

A vot es un Artos esam pestīti 100%... Un kā saka Dāvids:

Ps: 73:
25 Kad Tu esi mans, tad man nevajag ne debess, ne zemes!
26 Jebšu man arī pamirtu miesa un sirds, taču Tu, Dievs, esi mans patvērums un mana daļa mūžīgi!

Vai tev Dievs ir tik daudz, ka tevī ir pārliecība un ticība par tagadēju aktuālu šobrīd esošu Pestīšanu?

Jo kad tā pamērīsimies, tad tev būs vizuļi un citi varbūt pat derīgi un jauki krāmi, be tev nebūs Debesu Valstības pases... A mums varbūt nav NEKĀ, bet mums Debesu Valstības pase...

Piemēram, es un Artos mūsu vārdi ir Dzīvības Grāmatā ierakstīti... kādu vēl žēlastību te vajag, ja mums jau pieder Mūžība? Bet vai tev ir šāda ticība un pārliecība?
Varbūt
# Labojis Varbūt: 2008.04.16 15:49:21
Mulders1. Vai tavuprāt Kristība pestī objektīvi?


Ko tu domā ar vārdu objektīvi?Vispār par kristību kā tādu ir tik daudz strīdu starp konfesijām, ka negribās par to runāt. Es ticu, ka Kristība mūs atbrīvo no lāsta-tu mirdams mirsi.


2. Vai Kristus ir objektīvi klātesošs ar miesu un asinīm Vakarēdienā tavuprāt?


Atkal viens doktrīnu gabals.Šeit es negribu iedziļināties diskusijās, jo vēl šis tas ir jāapjauš (man nav nemaldīgi komkrētas atbildes...esmu atvērts informācijai)
3. Vai Dievs pie krusta par mūsu grēkiem mira Dievs?


Pie krusta(manuprāt, kaut gan varu kļūdīties) mira cilvēks Jēzus Kristus
Dievs nevar nomirt, jo mirt nozīmē-pārstāt eksistēt.

4. Vai bētlēmē silītē gulēja Dievs, tas pats kas Radīja paasuli, vai cits Dievs, vai nemaz nebij tas Dievs, bet tikai cilvēks


šadi uzjautājot, tu ceri mani iedzīt kaut kādā stūrī...tas nav godīgi...drīzāk provokatīvi. Visi šie jautājumi nav atbildāmi ar jā un nē...
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:52:55
Atkal viens doktrīnu gabals.Šeit es negribu iedziļināties diskusijās, jo vēl šis tas ir jāapjauš (man nav nemaldīgi komkrētas atbildes...esmu atvērts informācijai)

a varbūt met pie malas slinkumu un pameklē bībelē, ja?
1.Korintiešiem 11. nodaļa
23 Jo no Tā Kunga es esmu saņēmis, ko arī jums mācīju: ka Tas Kungs tanī naktī, kad tas tapa nodots,
24 ņēma maizi, pateicās, pārlauza un sacīja: ņemiet, ēdiet. Tā ir Mana miesa , kas par jums top dota; to dariet Mani pieminēdami, -
25 tāpat arī biķeri pēc vakarēdiena un sacīja: šis biķeris ir jaunā derība Manās asinīs . To dariet, cikkārt jūs to dzerat, Mani pieminēdami.
26 Cikkārt jūs no šīs maizes ēdat un no šī biķera dzerat, pasludiniet Tā Kunga nāvi, tiekāms Viņš nāk.
27 Tad nu, kas necienīgi ēd šo maizi vai dzer Tā Kunga biķeri, tas būs noziedzies pret Tā Kunga miesu un asinīm.
28 Bet lai cilvēks pats sevi pārbauda, un tā lai viņš ēd no šīs maizes un dzer no šī biķera.
29 Jo, kas ēd un dzer, tas ēd un dzer sev pašam par sodu, ja viņš neizšķir Tā Kunga miesu.
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:55:08
Mulders

Tas tā, pārdomām...Ingars visu laiku citē vienu un to pašu Mat. 28, tad nu tā, vai Jēzus gulēdams silītē varēja teikt-man ir dota visa vara debesīs un virs zemes?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.04.16 15:55:27
3. Vai Dievs pie krusta par mūsu grēkiem mira Dievs?


Pie krusta(manuprāt, kaut gan varu kļūdīties) mira cilvēks Jēzus Kristus........

un Dievs
-------------------------------------

4. Vai bētlēmē silītē gulēja Dievs, tas pats kas Radīja paasuli, vai cits Dievs, vai nemaz nebij tas Dievs, bet tikai cilvēks


šadi uzjautājot, tu ceri mani iedzīt kaut kādā stūrī...tas nav godīgi...drīzāk provokatīvi. Visi šie jautājumi nav atbildāmi ar jā un nē...

a bet lūk ļoti konkrēts jautājums, kas arī izšķir - tu esi kristietis vai neesi
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 48 , pavisam kopa bijuši: 12823