atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Hronologiska neprecizitāte.
Sandis
Iesūtīts: 2008.07.06 04:20:49
Ievadā gribu atklāt,jautājums radās spontāni.
Gribu lūgt jūsu palīdzību atbildes precizēšanā.Pirmā Mozus saprotam,ka Ādams un Ieva iekoda auglī no laba un ļauna atzīšanās koka.Augli no vienīgā Ēdenes dāza koka,no kura dievs Ādamam lika neēst.
Tālāko scenārija attīstību neatkārtošu.
Tad nu lūk,jautājuma būtība.Hronologiski,no pasaules radīšanas akta brīža,cik dienas pagāja,kad Ieva iekoda auglī no aizliegtā koka Ēdenes dārzā?
Vai ir korekti,hronologiski izteikties,ka dievs lietum līt virs zemes lika septītajā dienā,pēc zemes,debess,gaismas radīšanas brīža,kas ir pasaules radīšanas pirmā diena?
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.06 04:39:08
Jūs,protams saprotat,ka paralēli iepriekšuzdotajam jautājumam paceļas daudz citu jautājumu.
Ja jau ēbreji ir tik punktuāli gan hronologiski,gan faktologiski uzskaita,cik ilgi dzīvoja atsevišķi pieminēts ēbrejs Pirmā Mozus,cik viņiem bērni,sievas,vergi,kas ko un pēc kā dzemdina,kāpēc iztrūkst būtiskas nianses hronologiskā laika un faktologisko aspektu uzskaites.
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.06 10:46:01
Sandis
baidos, ka Tu nebūsi sapratis, par ko tajā stāstā ir runa.

Bīble atbild uz jautājumiem "kāpēc" un "kurš," bet meklēt 21. gs. terminiem atvilstošu fizikālu procesu sīku aprakstu Bībelē būtu griešanās nepareizā adresē. Tā nav 21. gs. grāmata, lai gan runā par lietām, kas nozīmīgas arī šodien. Bet citā valodā (šai gadījumā - sava laika poētiskajā valodā).
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.06 13:23:18
vilks
Ko nozīmē-sava laika poētiskajā valodā?Vai zem -poētiskajā valodā,tiek domāts simbolisma valodā?
Tostarp,tu noteikti esi pievērsis uzmanību,ka VD liela uzmanība ir pievērsta faktologijai un hronologijai.
Cik dienās dievs radīja pasauli,kad dievs atpūtās,cik gadus dzīvoja Ādams un secīgi ik katrs,kas izgāja no geneologiskā Ādama un Ievas koka.CIk ilga mūžs,cik bērni,kas ko dzemdēja,kas pēc kura seko,bet neskatoties uz šo skurpulozo uzskaiti,ir atstāti milzīgi robi.
Piemēram.
No VD mēs saprotam,ka Ādams mūžs bija deviņi simti trīsdesmit gadi,tad viņš nomira.
Kopš kura brīža aizsakās Ādama mūža hronologiskais laiks?
Vai kopš Pirmā Mozus 3.nodaļa 6 pants?
Bet te paceļas jautājums.Hronologiski,cik ilgs laiks pagāja Ādamam un Ievai dzīvojot bez grēka?
Un nesaka,ka to nav svarīgi zināt.Cilvēkam,ir svarīgi zināt,cik cilvēks hronologiski dzīvoja bez grēka un cik grēkā kopš pasaules radīšanas pirmās dienas.
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.06 13:30:45
vilks
Vai tu esi pamanījis,ja mēs pieturamies pie bibliskās pasaules koncepcijas,no bibliskās pasaules koncepcijas izriet,ka senākās,cilvēcei zināmās profesijas ir dārznieks un apsargs.
Pirmā Mozus 2.nodaļa 15
Un dievs tas kungs ņēma cilvēku un ielika viņi Ēdenes dārzā,lai viņš to koptu un apsargātu.

Varbūt tev ir atjautīgs prāts,tad paskaidro.No kā dievs lika Ādamam apsargāt Ēdenes dārzu?
Varbūt tev ir atbilde.Kā izpaužas Ādama Ēdenes dārza kopšana?
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.06 15:13:51
Sandis
domāju,ka atbildes uz dažādiem jautājumiem,par kuriem runā Bībele,ir tikai tiktāl svarīgas,ciktāl tās pasaka ko nozīmīgu. Ko Tev dos atbildes uz šiem jautājumiem?

Man uz tiem atbilžu nav,bet es arī neredzu,kā viena vai otra atbilde varētu iespaidot manu ticības dzīvi.
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.06 17:03:12
vilks
tas ir cilvēka dabā,uzdot jautājumus.CIlvēka dabā ir grbēt zināt un būt lietas kursā.
Vai tu neeuzskati par nozīmīgu zināt,no kā dievs Ādamam lika sargāt Ēdenes dārzu?Kas uz to brīdi apdraudēja Ēdenes dārzu?
Vai tu neuzskati par nozīmīgi zināt,hronologiski cik ilgs laiks cilvēkam pagāja dzīvojot bez grēka?
Vai tas ir mazsvarīgāk nekā zināt,cik ilgs bija Ādama mūžs.
Tas nav mazsvarīgi,tik cik VD hronologijai un faktalogijai pievērš lielu uzmanību,bet VD sākumraksts,ir pārāk izplūst un nekonkrēts.
Mums taču ir svarīgi zināt atskaites punktus.
Tāpēc esam iemācīti teikt un domāt pirms mūsu ēras,vai pirms kristus,pirms zivs ēras t.i izteikties astranomiskās un astrologiskās mērvienībām.
Vai tu vari nosaukt ēru,kad Ieva un Ādams krita grēkā?
ja tu kaut kam tici,tad tev ir jāzin un jāsaprot,kam tu tici,nevis jāpaļaujas uz citu sacīto.vai ne tā!
Vecenīte [87.110.98.165]
# Iesūtīts: 2008.07.06 17:46:08
Sandi,
vai Tu zini, kā kopt un sargāt to, ko Dievs ir uzticējis Tev šodien? -

Par Ādamu Tev nebūs jātbild.
Vecenīte [87.110.98.165]
# Iesūtīts: 2008.07.06 17:51:34
Pēdējā vārda labojums: "jāatbild".
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.06 18:03:07
Vecenīte [87.110.98.165],es zinu,kas mums ir jākopj un kas jāsargā individuālisma laikmentā.
Par to esmu izvērsti izteicis savu viedokli"Mūžības aksioma"
Tieši tāpēc,es paceļu jautājumu pēc jautājuma,lai racionalizētu to,ko dievs ir uzticējis.Bet racionalizēšanas aspekti ir zināt un saprast hronologiski,faktologiski un metodologiski,to ko dievs ir uzticējis.
KarotesNav
# Labojis KarotesNav: 2008.07.07 09:18:15
Vispār ir dīvani runāt par dienām, saprotot ar to mūsu 24 stundu garo diennakti, ja Saule tiek radīta tikai trešajā "dienā". Acīmredzami, te domāts kas cits.

Par to, cik ilgs laiks pagāja līdz grēkā krišanai, vai tikpat var pajautāt - cik lilgs laiks pagāja no Ādama radīšanas līdz Ievas radīšanai - tiešām, kāda tam nozīme?
Vai tur būtu daudz laika, maz laika, vai vispār atbilde būtu - ka pirms tam bija pavisam cita laika atskaite, vai pavisam cits "laiks", kā jau mūžīgām būtnēm, tās varēja eksistēt kaut kādā "mūžībā", bezlaikā, citlaikā, un ar augļa apēšanu, kad ienāca Nāve, sākās arī mums pazīstamais Laiks?
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.07 21:41:16
KarotesNav
Lūk tieši tāpēc,ka Ādama un Ievas pavadītais laiks Ēdenē,ir abstrakts,abstrakta ir Ādama un Ievas būtība.
Tik skops apraksts par Ēdeni,par dzīvi pirms grēka,ka neviļus rodas pieņēmums,ka tik skopu aprakstu par pirmslaicīgām un pēclaicīgām patībām,ir spējīgs sacerēt mirstīgs cilvēks ar ierobežotām spējām.
Tas pat nav ticības jautājums,ja ticībai ir aklas acis,kas neredz pirmslaicīgas un pēclaicīgas patības.
Varbūt tu KN Ēdenes abstrakcijā saskati kaut ko,ko vari man atklāt?
Tas ir aizdomīgi,kad dievs cilvēku ir nošķiris no izpratnes par pirmslaicīgu patību.
Ēdenes abstrakcijā nav satura.Nav patības apstāsta,kāda uz to brīdi ir dzīve Ēdenē,pirms grēka.Ja nav apstāsta par dzīvi pirms grēka,tiekšanās pēc pilnības pēclaicīgā patībā,ir tik pat abstrakta,cik pēclaicīga patība arī ir bez apstāsta.
Sandis
# Labojis Sandis: 2008.07.07 22:13:22
Savukārt uz tavu mēginājumu atbildēt ar kaut kādu pavisam citu laiku pirms grēka,es jau nerunāju par psihologisko laiku.Es runāju par hronologisko laiku.Saule uzlec,jauna diena,pirmā diena.saule noriet,pirmās dienas beigas un sākas otrā diena.Es runāju par hronologisko laiku,nevis psihologisko laiku.
Psihologiskais laiks,ir elestīgs.Piemēram,cilvēks,kas piedzīvo katastrofu,viņam laiks,it kā,izstiepjas.Pāris sekundes var šķist,kā vairākas minūtes,vai pat stundas.Bieži saka.Laiks apstājās.laiks ilga veselu mūžību,lai gan pagāja pāris sekundes.
Cits variants.Ir dzīves situācijas,kad laiks,šķietami,rit pārāk ātri.Šķiet,ka laiks steidzina notikumus un es nespēju tik līdzi laikam.Tad gribās teikt.Kaut man būtu vēl pāris minūtes,pāris sekundes.Tāpēc,es esmu izvairījies aizskart psihologisko laiku,bet pieminēju hronologisko laiku,kas ir objektīvs process.
Tad nu lūk,hronologiska uzskaite uz septītās dienas apraujas.
Pirmā Mozus 1-2.nodaļās ir milzīgi metodologiski un hronologiski un faktologiski robi.Informatīvi robi,kuros viegli iekrīt akla ticība.
Vai tev šķiet,ka tik abstrakta pasaules un cilvēka vēstures interpretācija,ir tiesīga pretendēt uz vēstures interpretācijas statusu?
Tu uzdevi jautājumu.Kāda tam ir nozīme.Nozīme ir vēstures interpretācijā.Nozīme ir viedkļa veidošanā.Tieši uz to pretendē kristietība.Uz viedokļa veidošanu sabiedrībā.Kas veido viedokli sabiedrībā,tas modelē sabiedrības domāšanu un uzvedību.Es domāju,turpināt uzskaitīt nav vajadzība.Tu esi gudrs cilvēks,saproti,kas izriet no vēstures interpretācijas monopoltiesībam.
Vai tagad saproti,ka ir nozīme,kad runājam par vēstures interpretāciju.
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.07 22:23:53
KarotesNav
Tu vari sev pajautāt.Kāda tam ir nozīme.Evangelizēt eiropu jūdaisma stilā,ar zobenu,izpostot altārus un svētvietas,bet cilvēkmīlestības aspektus sludināt Kristus mācības stilā.
Bet tas ir kurss,kas ir izlikts bībelē.Kursa definīcija-bibliskā pasaules koncepcija un vēstures interpretācijas monopolizācija.Tātad,totalitārisms.
Kāda tam ir nozīme?
Nē,draugs.Tam ir nozīme,kad runājam par vēstures interpretāciju.Bet,kad runājam par vēstures interpretāciju ne metodologiju,ne faktologiju,ne hronologiju apiet mēs nedrīkstam,jo runa iet par viedokļa veidošanu sabiedrībā.Objektīva viedokļa veidošanu,bez dogmatiskām tēzēm.
Kāda tam ir nozīme?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.07.08 12:44:08
Sandis
Tas ir aizdomīgi,kad dievs cilvēku ir nošķiris no izpratnes par pirmslaicīgu patību.
Iespējams, ka cilvēks šo pirmslaicīgo patību nav spējīgs saprast, jo cilvēks ir būtne, kas eksistē laikā.

Es runāju par hronologisko laiku.Saule uzlec,jauna diena,pirmā diena.saule noriet,pirmās dienas beigas un sākas otrā diena.
Tāpēc jau es prasu, kā var būt "pirmā diena", ja vēl nav pašas Saules?

Ja VD būtu viss aprakstīts tā sīki pa dienām, tad tā būtu ļooti beiza grāmata.
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.07.08 20:33:16
KN jau manuprāt atbildēja par to laiku , bet varu tikai piebilst, ka rakstos ir teikts ka viena diena Dievam ir kā tūkstots gadu , un tūkstots gadu kā viena diena.Un vēl...gribās jau tam cilvēkam , kas pakļauts laikam un telpai izprast Dievu, kas atrodas ārpus tiem, bet kiška tonka...mēs varbūt varam tikai apjaust, un tad vēl nepilnīgi... Un kā jau Vilks teica-ko tas Tev dos
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.08 21:18:26
Varbūt
gribās jau tam cilvēkam , kas pakļauts laikam un telpai izprast Dievu, kas atrodas ārpus tiem..
Kāpēc dievs atrodas ārpus cilvēka?
Kas tev šīs muļķības ir iestāstījis?
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.08 21:31:12
KarotesNav
Nē,nu tu pats padomā.Pirmslaicīga patība ir aprakstīta skopi.Tostarp,izvērsti,plaši,skurpulozi,pedantiski daudzās lapās ir aprakstīts,kas ko dzemdināja,kas ko precināja,kas pēc kura sekoja,cik ilgi dzīvoja,ko velkāja,kā dzīvoja,ko domāja utm.
Absurds.Personīgi man neebrejam,tā ir nenozīmīga informācija,kas ko dzemdināja,kas cik ilgi dzīvoja utm.
Bet pirmslaicīgai patībai ir veltīti pāris panti.Pasaules radīšanai ir veltīti pāris panti,bet ēbreju geneologiskā koka uzskatei daudzum daudz lapaspušu.
Absurds.
Varbūt
# Iesūtīts: 2008.07.08 21:31:36
Sandis Muļķīgs ir secinājums vai apgalvojums no neizprastas domas
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.08 21:34:34
Tad nu gan mēs esam gudri un zinoši.Mums ir dota pedantiska ēbreju geneologiskā koka uzskaite,bet par pasauli pirms grēka,rupji rēķinot,četrinde.
Tā nu gan mums ir nozīmīgi informācija.Es pat īsti nezinu,ko lai ar viņu iesāk.varbūt tu vari man ieteikt,ko iesākt ar ēbreju geneologiskā koka pedantisku uzskaiti?
Sandis
# Iesūtīts: 2008.07.08 21:36:04
Varbūt
Bet tu pacenties izskaidrot.Kāpēc,tavuprāt,dievs atrodas ārpus cilvēka?
Neieslīgsti liekvārdība.Ķeramies klāt tēmai.Vai esi gatavs?
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 72 , pavisam kopa bijuši: 2728