atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par kristīgu dzīvi Achtung! Dzīves indētāji! Mazvērtības kompleksi u.c. draņķības.
*Duksis
Iesūtīts: 2009.12.16 12:44:33
Interesants raksts (vismaz no nespeciālista viedokļa raugoties):
http://www.tvnet.lv/women/life/gimene/article.php?id=5169479
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 .
AutorsZiņas teksts
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2009.12.22 12:01:16
[No tās pašas pieminētās "Filokālijas". Piesardzīgi tiek piezīmēts, ka godkāre, kurai nav nekā kopēja ar pazemību, reizēm pat iedzen cilvēku tuksnesī . ] "Godkāre reizēm mudina cilvēku uz labiem darbiem, labdarību, pat lūgšanām, gavēņiem un atturību. " (sv. Antonijs) Turpinot šo domu: "Ja labi papēta, tad ir divi galvenie virzītājspēki, kas spiež cilvēkus rīkoties: baudkāre un godkāre, ja iedziļināsimies pētījumā un noņemsim no pirmās visu to, ko var attiecināt uz otro, tad atliks vienīgi godkāre." (Ž. Ž. Ruso) Tādu nu to pasauli Dievs ir iekārtojis. Tādu nu to cilvēku Dievs ir radījis: "Cilvēks ir pats cietsirdīgākais dzīvnieks attieksmē pats pret sevi. Bet, protiet saklausīt sajūsmas noti visos, kas dēvē sevi par "grēciniekiem", "nožēlas pilnajiem", to žēlabās un pašnoniecinājumā." (Nīcše). ... . Diemžēl godkārīgi cilvēki praktiski vienmēr ir zemiski cilvēki. Bet arī tādi Dievam acīmredzot ir vajadzīgi un sašust šī iemesla dēļ nez`vai vajadzētu.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.22 19:41:23
Saulespuķe
Paldies par atbildi!

Piekrītu, lasīt vajag ar apdomu.

Daži Filokalijas apraksti ir, maigi sakot, ļoti groteski. Piemēram, nesen lasīju, kā klostera starecs disciplinē māsas. Kāda aiz pārprastas vainas sajūtas tiek novesta līdz pašnāvībai. Redz, viņa, kā jauna novice ir parunājusi ar kādu jaunu vīrieti, kurš meiteni uzrunājis, teikdams, ka meklējot darbu. Tai otrai, kas to redzējusi, tas šķitis, kā tā var koķetēt un vēl ar jaunu vīrieti! Šausmas, gatavā Sodoma! Valodas palaistas pa visu klosteri. Jaunā novice to nav varējusi izturēt un... noslīcinājusies. Savukārt tā vecākā, redzot, ko izdarījusi, arī padarījusi sev galu. Rezultāts un secinājumi... ? Viss klosteris netiek pie Dievgalda 7 gadus! Pastiprināta stingrība, vēl lielāka noslēgšanās, lai cīnītos ar kaislībām. Un tas izcelts kā pamācošs piemērs.

Var jau būt, ka tie bija citi laiki, citi raksturi. Bet man jau šķiet, ka šādā veidā saredzēta un piekopta dievbijība ir kaut kas monstrozs, jo dzenoties pēc dievišķā, tiek pazaudēts cilvēciskais. Askēze, disciplīna vienā brīdī pārvēršas par kaut ko liekulīgu un teātrālu. Taču stāstā ko lasām evaņģēlijā, piemēram, par Magdalēnu, lai arī viņa kā grēciniece bija kritusi, Jēzus viņu piecēla, iedrošināja. Gribas teikt, ka tā ir pat cita veida dievbijība. Starp citu, to var arī pamanīt Filokalijā , tēvi nav visi vienādi.
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2009.12.22 20:12:45
Raimond
"...tēvi nav visi vienādi. " - tas nu tiešām ir tiesa!
Tālab var tikai ieteikt nepārsteigties ar visaptverošiem secinājumiem pēc ātras iepazīšanās ar vien dažiem! Protams, ir tādi, kuru dzīve un atziņas iedzen zemē tā, ka vispār galvu vairs nevar pacelt - bet vai tā ir mēraukla, ar ko var atmērīt visus? Visticamāk, ka viņu domas bija adresētas tādiem, kas dzīvoja līdzīgā ritmā, un kuriem rakstītais bija tikpat pašsaprotams kā dienišķā maize; tā bija viņu dabiskā ikdiena. Ja to izlasa nesagatavots cilvēks, absolūti atrauts no konkrētās garīgās dzīves pieredzes, tad var iebraukt galīgās auzās! Tamdēļ vērts lasīt daudz, pie lasītā domāt līdzi, spriest, atlasīt to, kas der priekš savas mazās attīstības pakāpītes un to mazumiņu censties praktizēt. Nezinu, kā citi, bet pirmsākumos esmu piedzīvojusi arī šo briesmīgo izmisumu, salīdzinot sevi ar viņiem, bet tad ar gadiem iestājas līdzsvars, kad dabiski iemācās lasīt "gudri" - apzinoties, kas esi pats, kas ir viņi, kas der viņiem, kas no tā visa paņemams sev. Un, "gudri" lasot, kādā brīdī garīgais skats fokusējas ne vairs uz to neaizsniedzamo etalonu un smagumu, bet uz citām lietām - ir neizsakāms prieks par šiem ticības milžiem, par viņu atziņām, par gara lidojumu, par piedzīvoto Dieva tuvumu... Tad lasītais tiešām dod tik daudz PRIEKA!

P.S.Piemēram, pēdējais starecs, ko lasīju ar milzīgu prieku, bija 20.gs. tēvs Paīsijs (Grieķija, +1998., ja nekļūdos) - viņam krieviski nupat iznākuši 5 sējumi, no kuriem katrs ir vienkārši lielisks! Gudrs, asprātīgs, mūsdienīgs (piemēri saistībā ar mūsdienu tehnoloģijām utt.), ārkārtīgi lielas mīlestības pilns, tiešām, tai pat laikā ļoti liels askēts, ļoti stingrs pret sevi, ne par matu neatkāpjas no Rakstiem. Ja ir vēlme, tiešām iesaku, tas ikvienam būtu liels ieguvums, viņu lasot, dvēsele gavilē!
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.22 21:05:52
masiks [212.93.96.2]
Doma pareizā virzienā, jo bieži vien, piesedzoties ar svētiem vārdiem, ir pastrādātas daudzas nelietības un nodarīts daudz sāpju. T.sk.ne mazums uz vainas sajūtas rēķina manipulēts ar cilvēkiem.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.22 21:17:32
Saulespuķe
Vai Tevis pieminētais t.Paisijs ir no Atosa klostera? Šis klosteris ir pazīstams tieši ar Jēzus lūgšanu. Tā visa mērķis ir Dieva redzēšana . Bet tā ir cita tēma.
Papucs
# Iesūtīts: 2009.12.22 21:49:25
*Duksis
bēg no patiesības, bēg no realitātes, visa tā, kas viņiem sagādā negatīvas, brīžiem grūti panesamas emocijas

Spilgts piemērs ir šis forums un VB pirms tam.
Varbūt atminies, kā cilvēki (jā, jā, īpaši kristieši) bēga no realitātes un patiesības, tiklīdz es ieminējos, ka Dievs ir visnotaļ seksuāla būtne.
Tāda ir cilvēku daba - bēgt
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.12.22 22:03:50
Papucs Ja uzskata, ka seksualitāte ir sugas turpināšanas instinkta izpausme, tad laikam jau bibliskajam dievam ar to ir visai maz kopēja, jo grūti ir priekšstatīt, ka Dievu nodarbinātu ar un ap paša vairošanos saistīta problemātika.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.12.22 22:03:54
Papucs
kā cilvēki (jā, jā, īpaši kristieši) bēga no realitātes un patiesības

Bēg vai nebēg, bet tas mums visiem ir raksturīgi ne tikai Dievu, bet visu balto pasaulīti redzēt pa savam. par to jau vecie grieķi ir prātojuši. Piemēram, Platons ar savu alu un ēnām.
Papucs
# Iesūtīts: 2009.12.22 22:10:15
*Duksis
Seksualitāte vispirmām kārtām ir Dieva Neaptveramās Personības Atklāsme cilvēciski ierobežotajās dimensijās.
Ja daži sentēvi teica, ka Trīsvienības noslēpums nav cilvēkam izprotams, tad varu tikai piebilst, ka reiz sentēvi runāja arī par plakanu Zemi.
*Duksis
# Iesūtīts: 2009.12.22 22:12:12
Papucs Klau, es arī esmu ķerts, tikai laikam kaut kā savādāk nekā tu... .
Papucs
# Labojis Papucs: 2009.12.22 22:20:44
*Duksis
Nav īsti skaidrs, vai bēgšana kultivē bailes, vai arī bailes izsauc bēgšanu.
Arī izvairīšanās no patiesības nav pārāk bīstama, ja izvairīšanās ir kolektīva. Ko gan ļaunu civilizācijai nodarīja uzskats, ka Zeme ir plakana? Faktiski tam bija tikai pozitīvs rezultāts - pateicoties Eiropiešu bailēm nokrist no Zemes malas, indiāņi nodzīvoja pāris tūkstošus gadu ilgāk.
Vai neapzināšanās, ka seksualitāte ir dota ar nolūku kā viena no spilgtākajām Dievišķajām izpausmēm, mums dos labu vai ļaunu?
Papucs
# Labojis Papucs: 2009.12.22 22:26:11
Gnidrologs
Bībelē diezgan viennozīmīgi ir minēts, ka Dievs Tēvs ir gan Tēvs, gan Māte vienlaicīgi .
Papucs
# Iesūtīts: 2009.12.22 22:39:54
Gnidrologs
Un Dievs radīja cilvēku pēc Sava tēla, pēc Dieva tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja (1. Moz. 1:27)

Ar Radītāju parasti saprot Dievu Tēvu.
Tā kā ne tikai vīrieti, bet arī sievieti Dievs radīja pēc Dieva tēla, tad Viņam piemīt arī sievišķā, t.i., mātišķā daba, k.b.j.
Papucs
# Iesūtīts: 2009.12.22 22:43:55
Resp., Radītājs - Dievs Tēvs un Dievs Māte (vienā no Trīsvienības personām) ebreju vēstures gaitā ir nonācis līdz mūsdienām kā Dievs Tēvs, kas manuprāt būtu jāuztver kā maznozīmīga filoloģiska īpatnība nevis eksistenciāla dogma.
Papucs
# Iesūtīts: 2009.12.22 23:19:41
Gnidrologs
kurā visus noteikumus uzstāda spēcīgākais tēviņš

Tu pārspīlē
Pavisam pavisam senie grieķi jau bija paspējuši saprat, ka sievietes ir nepiesātināmas. Tāpēc dzimtas turpināšanai viņas tika izprecinātas un apaugļotas 11 - 12 gadu vecumā, un vairs vīriešu uzmanību nesaņēma.
Savas seksuāli-emocionālās vajadzības vīrieši tālāk risināja savā starpā
Papucs
# Iesūtīts: 2009.12.22 23:21:51
Gnidrologs
Bet atziņu, ka visu reliģiju ideoloģiskais avots ir viens un tas pats Dievs, pavisam oficiāli LTV pauda Kardināls pirms dažiem gadiem.
To, starp citu, arī diezgan vienkārši pamatot Bībelē.
Papucs
# Iesūtīts: 2009.12.23 22:45:03
Gnidrologs
..jeb zemi. Jeb matēriju..
Dieva`` koncepts kā tāds ir tukšs burtu savirknējums

Mums vispirms jāprecizē Š A U S M Ī G I daudz terminoloģijas, lai varētu par kaut ko runāt
Vispirms - nejauc Radītāju ar radīto.
Otrkārt, es runāju par Dievu kā dzīvu personu, kura tieši ietekmē katra cilvēka iekšējo patiesības apziņu - sirdsapziņu (skat. attiecīgo Rakstu vietu).
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2010.06.14 20:35:03
Raimonds
Vai Tevis pieminētais t.Paisijs ir no Atosa klostera? Šis klosteris ir pazīstams tieši ar Jēzus lūgšanu. Tā visa mērķis ir Dieva redzēšana . Bet tā ir cita tēma.

Paīsijs ir no sv.Atona kalna, kur ir daudz klosteru Jēzus lūgšanas praktizēšana ir ļoti daudzu (ja ne visu) ortodoksu klosteru regulā kā obligāta un pašsaprotama lieta, jo ko tad citu tur darīt, ja ne strādāt un visu laiku būt Dieva priekšā lūgšanā un sirds modrībā.
Par Dieva redzēšanu - kā Tu to domā, ja ļoti tiešā veidā, tad tas apgalvojums nav pareizs. Jēzus lūgšanas prakses būtība nav Dieva redzēšana.


<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 58 , pavisam kopa bijuši: 6157