atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu apustuliskā sukcesija un Misūri Sinode
indriķis
Iesūtīts: 2009.09.01 13:04:15
Mans jautājums - vai Latvijas Evaņģēliski luteriskā baznīca atzīst savas māsu baznīcas un ilggadējās sponsores - Misūri Sinodes - Luterāņu baznīcas kalpošanas amatu un vai misūriešu mācītājam būtu jāpār-ordinējas pie LELB bīskapa, ja tas gribētu kalpot līdzīgā amatā LELB?
Cik zinu, tam visam pa vidu ir tā pati "apustuliskā sukcesija.LV"!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 21 . 22 . >>
AutorsZiņas teksts
Merlins
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:06:09
Man jau mēnesi kā tv nedarbojas.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:10:32
Merlins
Man atkal zvanīja, ka savdabīgs sižets esot bijis ziņās, un iespējams Panorāmā esot jāpaskatās.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:12:11
Nu ja, ja jau Panorāma, tad droši vien atkal par jūras ķemmītēm.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:15:50
Merlins
Nu ne gluži par ķemmītēm šie runāja, bet kaut kā izpauda savus iespaidus par dažādu denomināciju vietu krīzē. Nekas īpaši tendenciozs gan arī nebija.
Bet, ja drīkst, kas ir prošuto?
Merlins
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:26:32
Aivars

Īpaši nogatavināts un plāni sagriezts šķinķis.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:36:50
Merlins
Sulīgs jūras kāposts ar parmezāna sieru, baziliku, kaperu un tomātu buršetu gan man labāk tiktu, bet arī vītinātais (ja tas ir tas) šķiņķis varētu būt interesants.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:39:06
Aivars

Skaidrs! Tātad esam vienoti cīņā pret sukcesijas noliedzējiem!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:46:49
Merlins
Lūk, ar to sukcesiju ir tā, ka tīri simpātiska ir Tava pēdējā interpretācija, kur tā `paijāšana` seko mācībai un visām citām pamatīgām un foršām lietām, bet kā lauku pāķis nespēju visas tās nianses izgaršot. Māku sagaršot maizīti un apiņus miezītī, vai biezumu un noturīgās putas kviesītī, bet nogatavināta konjaka nianses pagaidām iet secen.
Merlins
# Iesūtīts: 2009.09.08 21:58:16
Aivars

"nogatavināta konjaka nianses pagaidām iet secen"

Ego te absolvo!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.08 22:23:36
Merlins
Paldies, labais cilvēk! Labprāt atbildētu ar `gratia teum`, bet nav pa rokai uzziņas literatūra, vai gramatika vispār ir pareiza.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.09 10:34:33
Merlins, nu zagnul... izrādās man vēl ir kur augt... Smalkākais ko ir nācies ēst ir grilēts astoņkājis... tas pac kas grilēta keda, tikai bez gumijas piegaršas! Garšo pēc tā, kādā mērcē iemērcē!

Bet tas ne par sukcesiju, protams, bet par smalkiem ēdieniem!

A Panorāmā nu tur aplūkoja RKB, LELB un Pareizticīgo reakciju uz krīzi... LELB un RKB saka, ka būtiskas izmaiņas apmeklētībā neirot, Pareizicīgie reportē tautas lielāku pieplūdumu, ko kāds Luterāņu mācītājs jakobi esot komentējis ar to, ka PB provaido vairāk ārēju prikolu - tur svecīšu likšanu un tā...

Bet jā... nekā tendencioza nebija, un ļāva izteikties visu triju denomināciju kaut kādiem pārstāvjiem... to ko teica Lukturu pārstāvji arī var piekrist...

Tur it kā pacēlaš tas jautājums, ka pēdējā laikā Luterāņiem parādās visādi smalkumi, vīraki, tērpi tiri piri un tad kāds mācītājs skaidroja, ka prosto Lukturi adaptē vecās Luterāņu baznīcas tradīcijas, neliedzot būt arī parastām vienkāršām... pasacīja, ka Luterāņu baznīcā ir relatīva brīvība un visai plaša iespēja variēt ar tradīciju nu liturģiju!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.09 11:05:26
Mulders
Tev to astoņkāji būs pārcepuši. Cik zinu ar šitiem glumiķiem ir līdzīgi kā ar aknām, jo ilgāk cep, jo sīkstāks kļūst. Nez kādu teoloģisku tēmu varētu ar to astoņkāji ilustrēt.
Bet intriga par gliemežu ēšanu ir radīta. Būs jāpapētī, kur tās ķemmītes var nogaršot. Kas zina, varbūt izdodas to sukcesiju labāk izprast ar garšas kārpiņām.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.09 12:07:04
Aivars, to man visi saka... bet zin kaa... es labaak tomeer pie kartupeljiem ar kreejumu un saali jeb zirnjiem ar spekji!

A smalkus viinus un shkjinkjus tad labaak Merlina vadiibaa... lai shis tiem pavaariem uz pirxtiem skataas!
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.09 12:26:05
Mulders
Prijehaļi! Izrādās Tu esi kriptokongregacionālis, kas uzticas tikai paša gaumei, un ignorē kulinārā tehnikuma sukcesīvo līniju!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.09 13:04:41
Aivars, jaaa... shitajaa teemaa saak lidot taadi termini, ka manaam parastajaam laukja smadzenem kljusut gruuti

Vispaar jau es esmu sarezhgjiits zvirbulis... man pasham gan liekas, ka vienkaarsh un plakans kaa zirga dekjis, bet kad vajag "izklaastiit" tad ne cepts ne vaariits!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.09.09 13:06:06
Merlin!
Piekrītu, ka "dažiem brāļiem piemīt gluži vai neirotiska vajadzība tikt no tās vaļā" (te, laikam, esmu domāts arī es). Ir ok, ceru, Tu redzi arī to, ka dažiem citiem "brāļiem piemīt gluži vai neirotiska vajadzība" roku sukcesijas ķēdīti par varītēm padarīt par kristīgu praksi. Ja Tu man sacītu, ka tā ir cilvēku izgudrota un vēsturiska lieta, kura reiz varēja kalpot par atsauksmes avotu, bet nu vairs neko negarantē, tad es Tev pilnīgi piekristu. Un tad, ja nu Tu esi domās, ka to vajadzētu atjaunot, tad man tā šķistu nevajadzīga kokrētas kultūras liecība. Varbūt ir kādi ticībā vājie, kuriem šāda sukcesija ir no svara, bet cik ilgi mēs radīsim ilūziju par garantiju tam, kas neko negarantē? Tā sakot, vājo lietas aizstāvēšana ir laba, bet vai viss ir jāpakārto tikai viņiem?
Man gan nav skaidrs, kāpēc Tu vienā "strīpā" mini roku sukcesiju un Bībeli? Vai tiešām Tu tās abas liec vienā līmenī? Vai Tevis sacītais: "Bībele tāpat "per se" neko negarantē" nav pretrunā ar Svēto Rakstu būtiskajām pazīmēm, piemēram, Svēto Rakstu autoritāti un iedarbību, kuras tradicionāli luterāņi ir atzinuši par Svētā Gara īstenotu lietu?
Tas pats attiektos uz sludināšanu, kuru (protams, skaidrā Evaņģēlija sludināšanas nozīmē) Raksti skaidri norāda par ticības pamatu (Rom. 10)? Apustulis pat runā par "ģeķīgu sludināšanu", kas var izglābt (I Kor.1)
Vai nav tā, ka Tu, draugs, jauc lietas, kuru lietošanu Dievs dod (Raksti, sludināšana, utt.) ar vēsturiski kulturālu praksi? Protams, Tava argumentācija, ka lietu pareiza lietošana kalpo Kristus darbam, bet ne jau par to ir runa. Runa ir par to, ka pastāv kardināla atšķirība starp cilvēka un Dieva liktām lietām. Mans priekšlikums, vispirms ķersimies pie Dieva lietām, un tad, ja paliek laiks, varam arī cilvēku labas lietas darīt. Taču, cilvēciskus izgudrojumus, kas ir vēsturiski savu laiku nokalpojušas un pie tam, ir redzami liktas kaunā, stutēt nav īpašas vajadzības. Tas tikai rada papildus balastu.

"es tomēr saredzu tajā potenciālu gan kā vienu no papildus ārējām liecībām baznīcas apustuliskumam"
Ekumēniskajās attiecības gan šī lieta ir vairāk attālinoša (izņēmums, protams, ir Roma, zviedri un anglikāņi, kuri uz sukcesijas visu būvē), nevis tuvinoša. Būtu priecīgs uzzināt, kas ir "šur tur"

Protams, ir labi, ka Tu kā kristietis aizbildini zviedrus viņu sukcesijas svarīgumā, kas gan jau liecina par viņu ticības greizumu(?)/maldīgumu(?). Tā Tu pildi labi 8.bausli. Par to Tevi var tikai uzteikt. Tomēr, ir tāds teiciens, ka "sliktam baletdejotājam arī Dieva dāvanas traucē". Tas, manuprāt, diezgan labi raksturo situāciju zviedru baznīcā. Ne jau visi zviedri ir maldos ieslīguši, pasarg` Dievs, to nu gan nesaku. Tas, ko es saku, ka pēc zviedru/anglikāņu sukcionistu teorijas (Roma gan iebilstu) ļoti pareizā Zviedrijas baznīca (kā arī Romas un anglikāņu baznīcas) kā institūcijas redzami liecina, ka sukcesija neko neglābj, ja nav pareizas mācības.
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.09.09 13:25:27
Voldemaars

Atkal es pa vidu!

Bet atkal es redzu, ka tu vai nu nesaprati vai negribeeji saprast Merlina ironiju par taam garantijaam... Saakotneeji tu teici, ka sukcesija nav vjaadziiga, jo neko negarantee... un tad Merlins noveda sho "neko negarantee" liidz absurdam, lai paraadiitu ka "x neko negarantee" nekaadiigi nepagjeer x sliktumu vai atmeshanas argumetnaaciju!
Jo arii Biibele neko negarantee un gan jau ka zini, ka nereti maaciitajiem ir "profesionaalaa slimiiba", kad vinji ir iedziiti depresijaa un izmisumaa, kad redz vinju sludinaashana nenes augljus - draudzee cilveeki vairaak nenaak, bet pat iet prom... Tas pats Ctulhu, rakstus lasiijis bet neticiigs... taatad pat Dieva Vaards negarantee, ka ka neticiigais par ticiigo taps!

Protams... Dieva Vaards, Raksti atshkjiras savaa buutiibaa no Sukcesijas koncepcijas... Tachu "neko negarantee" nav arguments shoreiz!

Taalak tu raksti - "Vispimrs izdariisim to un to... un tad ja paliek briivs laiks... tad dariisim cilveeciigas lietas". Tu atkal diferencee... bet Kristus ir teicis - Vienu vajadzeeja dariit, bet otru neatmest... Shai zinjaa es to attiecinaashu uz to taadeejaadi, ka... vai taa nav tada aizbildinaashanaas un buutiibaa liekuliiba un slinkums - teikt - es ieshu kartupeljus rakt, tikai tad, kad sasniegshu Paradiizes Vaartus... pietam mees visi labi zinaam, ka Dieva noliktajaas lietaas mees nekad nesasniegsim pilniibu shajaa dziivee... liidz ar to tavs teikums "Mans priekšlikums, vispirms ķersimies pie Dieva lietām, un tad, ja paliek laiks, varam arī cilvēku labas lietas darīt." izskataas peec plaanaa galdinja urbeeja priekshlikuma (es tevi par taadu neuzskatu, jo zinu, ka tu taads neiri... es par pashu apgalvojumu) - Shaadi mees varam attaisnot jebkuru cilveeciigu lietu nedariishanu!

Taalaak... tu saki... lieta, kas veesturee bij laba, bet veelaak sevi izsmeela un par karikatuuru tapa... nedriixt tapt atjaunota! Bet kaapeec... vai tad Merlins piedaavaa atjaunot karikatuuru jeb radiit apstaakljus, kur shii labaa lieta par karikatuuru tapa... Ja jau veesturee bij laiks un apstaaklji, kad sukcesija kalpoja Evangjeelijam... tad kas aizliedz mums tiekties atkal peec tadas vides un apstaakljiem, kad kaut kas paziistams un paarbaudiits var kalpot Evangjeelijam? Maacoties no kljuudaam mees taas cilveeku lietas varam uzlabot... un vai vispaar var nosaukt par tikai "cilveeku kaartiibu" to, kas - pat tu atziisti - ir paliidzeejis Evangjeelijam? Kaa arii... kaa tad paliek ar " Paklausiet ikvienai Cilveeku noliktai kaartiibai"... Kaapeec tev tik ljoti derdzaas sukcesijas ideja... taa pastaav ne tikai Bazniicaa, taa pastaav daudzaas citaas sfeeraas - mediciinaa, hi-tech izgliitiibaa... kas interesanti... ja paveerosi, tad sukcesija taa vai citaadi manifesteejas visaas lietaas kuras ir smalkas un sarezhgjiitas, kur bez enciklopeedijas un maaciibu graamatas un talantiigiem ideju sekotaajiem veel klaat naak shii - aareejaa priekshtechu lieciiba par saviem peectechiem - ka tie lietas buutiibu ir sapratushi un var maaciit citus taapat kaa mees maaciijaam vinjus!

Sukcesija ir speeciigs instruments kaa maaciibu satureet vienaas sliedees un neljaut tai izshkjiist un izpluust cilveeku personiigajaas interpretaacijaas un iedomaas... paraaak daudz voluntaaristu pa zemi jau staigaa... un cilveeki vinjus pa pilnu njem...
Protams... jebkura laba lieta var tikt padariita par ljaunu... un taapat kaa sukcesija var paliidzeet notureet vilcienu uz sliedeem, taapat taa stums vilcienu pa lauku, ja tas noies no sliedeem un pa celjam var noshkjuureet arii pa kaadam nevainiigam shkuuniitim!

Bet atkaartoshu veelreiz - abusus non tollit usum


Pietam... gribi paraadiishu Kristus pasha iestaadiijumu sukcesijai!

Tad kad vinjsh saka - "Ne jūs Mani esat izredzējuši, bet Es jūs esmu izredzējis un jūs nolicis, ka jūs ejat un nesat augļus un jūsu augļi paliek, jo visu, ko jūs Tēvam lūgsit Manā Vārdā, Viņš jums dos."

Kristus "sukcesee" savu autoritaati saviem maacekljiem... vinjsh dod sava Vaarda Autoritaati un Kristus maaceklja luugums ir Kristus luugums... Jeb citiem vaardiem, kad mees staavam Dieva priekshaa un luudzam mees varam referenceeties uz savu ticiibas iesaaceeju - Kristu - sakot, vinjsh man taa maaciija... es ticu kaa vinjsh teica, jo vinjsh taa ir teicis!


Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.09 13:31:33
Ctulhu, tas taapeec, ka Raksti reti kad atstaaj vienaldziigu - tie prasa personiigu izshkjirshanos... personiigu jaa vai nee zem shiem rakstiem!
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.09.09 13:41:53
Ctulhu, no vienas puses saki, ka nepatiik gana detalizeeti veesturisku notikumu atteelojumi - piejemu ka referenceejies uz kaujaam un visaadaam nejeedziibaam shais kaujaas un gruutajos laikos - taatad emocijas ir... kaut arii negatiivas.
Par psihologjisko neticamiibu - vienmeer ir gruuti spriest no etaki 3-4 gadu tuukstoshu attaaluma par cilveeku riiciibu, praktiski neko nezinot par kontextu, cilveeku domaashanu etc. nemaz nemeegjini - tas taapat kaa jau teicu - spriest par puzzles atteelu no 3 puzles gabalinjiem! Vairaak tur buus tavas izteeles nekaa reaalo faktu!

Nu un pareizi jau tu saki - tas ko Merlins teica - Raksti per se neko negarantee... tevi, piemeeram nekjer!

BTW es pat zinu to sajuutu... incantaakais ir kad kaadreiz dziivee tev beidzot DABRAUC... kaapeec un kas ir iisteniibaa pateikts, un tad tas "aizkjeeriens" ir baigi dziljsh, sajuuta ka tu blenz uz ziloni no 2m attaaluma un vinju neredzi... un kad ieraugi, tad vot naak taas emocijas - " Tak vot kakoi ti severnij oljenj"
Aivars
# Iesūtīts: 2009.09.09 13:45:01
Voldemārs
Ir jau skaidrs, ka šobrīd vidusmēra lelbietim parastā draudzē, neko neizsaka, kas viņa bīskapam rokas uzlicis, jo baidos, ka pat vairums mācītāju nepateiks, kaut vai, kuri bija tie bīskapi, kas atbrauca konsekrēt mūsējos, kur nu vēl izstāstīt, kādas ir šo bīskapu stiprās vai vājās puses teoloģijā. Bet vai varētu būt tā, ka tā `roku uzliksanas sukcesija` ir balstīta psiholoģiskā nepieciešamībā pašiem bīskapiem izjust kādu akceptu un kopību no citiem bīskapiem? Varbūt, ka vienīgais, ko tāda sukcesīvā līnija garantē, ir kaut kādas komunikācijas iesākums starp dažādu vietu bīskapiem, lai nav tā ka jaunais bīskaps nīkst savā nodabā kā tādā savā pīļu dīķī ar kāju pirkstiem kurkuļus kāsdams, i baidās kaut ko ne tā sabīskapot.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 21 . 22 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 111 , pavisam kopa bijuši: 18429