Memekija |
# Iesūtīts: 2012.01.05 00:26:48
AivarsNu tie būtu galvenie bet pārējie, kā piem. susļicisms? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.01.05 00:29:22
Memekija Tāds nav, diemžēl. Tas ir vienkārši evaņģēlisms |
Memekija |
# Iesūtīts: 2012.01.05 00:30:25
Aivars Un kas, tavuprāt ir memekisms? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.01.05 00:40:22
Memekija hm.. nu kā lai to tā maigāk pasaka Kaut kas, kas velk uz universālismu un pofigismu |
Memekija |
# Iesūtīts: 2012.01.05 00:41:57
Vai Latvijā ir kādas memekistu draudzes? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.01.05 00:47:41
Memekija pamatā tās ir okolovogrugcerkovnijas draudzēm un konfesijām pāri stāvošas nedefinējamas kongregācijas (Bet nekā personīga, ok?) |
Memekija |
# Labojis Memekija: 2012.01.05 00:48:42
Aivars A kas personīgs? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.01.05 00:51:36
ok, laikam dasītes tēmu esam aizbēruši. Pirms šī sāk dusmīgi šņākt un spert zemes gaisā, laikam jādod telpa citiem viedokļiem |
Raimonds |
# Iesūtīts: 2012.01.05 01:05:17
p.l.dassy g-pilsētā "Ceļa" raksti vairāk skata vēsturi, bet ļoti daudz kas ir mainījies. Par to jau tur nav rakstīts. |
Memekija |
# Iesūtīts: 2012.01.05 01:07:09
Raimonds jā, jā, toreiz tādi novirzieni, kā memekisms un susļicisms tiešām vēl nebija |
Raimonds |
# Iesūtīts: 2012.01.05 01:15:18
Memekija Es domāju Tu Aivara domu saprati? Jo savu reizi luterismu ir sapratuši kā "ievadkursu", kā pirmo soli konvertācijai uz citām stiprākām, stingrākām, labākām un kādām vēl tik konfesijām vai arī idejai par vislatvisko ekumenismu. Un neba viens vien luterānis par savu vārdu "luterānis" tā arī šodien jūtas, ko nu mēs! Un lai citiem neuzmāktos ar savu pārliecību, vispār atsakoties no jeb kādas pārliecības. |
Juris Saivars |
# Labojis Juris Saivars: 2012.01.05 07:31:26
Sarežģījumus vēl rada tas, ka LELB jau sen vairs nepieder monopols uz luterismu Latvijā … vai Sigurds Sproģis vēl pie veselības? cik konfesionāli luteriskās baznīcas tagad ir Latvijā? viena, divas, trīs? … Valters Korālis ir kas? Dišlera/Gūtmanes akadēmija? K.Dimiters? Un kā šie un citi sevi par luterāņiem uzskatošie/ījušie atpazīst pārējos savā sugā? Vai pietiek ar Valsts izsniegtajā Ausweis sīkā drukā ierakstīto «luter---» … dažu no minēto grupu locekļiem Tēvareizi ar citiem kopā neskaitīs – vai par viņiem runājot visiem jāsaka: «mēs»? jeb cienot viņu citādumu drīkst sacīt: «viņi»?
Aivars ja vien tas, ko baznīcas locekļi runā, kaut cik atbilst tam, ko viņi domā … tad – kādus starpbaznīcu dokumentus baznīca paraksta, vai atsakās parakstīt, atspoguļo baznīcas de facto uzskatus un to virzienu, kurā tā vēlas attīstīties … Piemēram – Porvo dokumenta neparakstīšana kaut ko stāsta … altāra un kanceles vienības ar noslēgšana ar LC-MS arī kaut ko saka … pat tas, kas LELB vēl aiz vien ir PLF rindās, kaut ko – galu galā – nozīmē … un pat ja minētie trīs nekādi nav kopā saistīti, tad tas arī ir stāsts - „Par siseni ko vētra dzenā”(Ps. 109).
|
Mārtiņš |
# Iesūtīts: 2012.01.05 10:42:15
p.l.dassy g-pilsētā Kā jūs raksturotu mūsdienu luterānismu Latvijā? Vai mūsdienu luterānisms ir konservatīvs vai liberāls? Kā raksturotu liberālu un konservatīvu luterānismu?
Jautājuma kontekstā - liberāls pret konservatīvisma pretenzijām.
Vai LELB ir konservatīva vai liberāla savā teoloģijā? Pēc kā to noteikt?
Vispirms jātiek galā ar terminoloģiju un jānoskaidro, vai piedāvātais dalījums vispār ir pielietojams. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.01.05 11:22:16
Juris Saivars Teorētiski piekrītu, ka atsevišķi starpbaznīcu dokumenti varētu fiskēt arī faktisko valdošo (?) teoloģisko nostādņu situāciju tajā vai citā vēsturiskā situācijā. Bet cik daudz pie tā visa savu artavu ir devis politiskais, ekonomiskais, emocionālais faktors? Un, tas gan īpaši attiecas uz mazām Baznīcām ar lielu neofītu īpatsvaru - kā ir ar teoloģiskās pozīcijas pēctecību? Pieņemot, ka tas vai cits starpbaznīcu dokuments tiešām attaino teoloģisko situāciju kādā laika sprīdī, vai pēc gadiem pieciem - desmit, tas arī joprojām to dara, pienākot jaunizceptiem ambicioziem teologiem, kas meklējuši Dievu, ne jau nu pēc starpbaznīcu dokumentiem vadoties?
|
p.l.dassy g-pilsētā |
# Iesūtīts: 2012.01.05 12:10:56
kuram interesē luterāņu dalījums iekš LV |
Aivars |
# Iesūtīts: 2012.01.05 12:13:58
p.l.dassy g-pilsētā diemžēl tie ir efirziķa gļuki, kam maz sakara ar luterāņu `dalījumu` |
p.l.dassy g-pilsētā |
# Iesūtīts: 2012.01.05 12:15:17
Juris Saivars Valters Korālis ir kas? brīvmācītājs - tā viņš sevi dēvē
Dišlera/Gūtmanes akadēmija? K.Dimiters? pareizticīgie, nekas no luterisma nav saglabājies tur! lai gan ir viņiem tur smieklīgas problēmas ar pareizticīgo vadību... kā visiem loģiski domājošiem cilvēkiem... |
p.l.dassy g-pilsētā |
# Iesūtīts: 2012.01.05 12:20:25
Aivars nu un ko Tu neesi kko sakarīgāku uzcepis? Tu tik noliec visus! piedod, brāl, bet piegriežas tavs kritiskais skatījums... vērtāk man liktos, ja Tu pats kko uzceptu par šo tēmu un tad kritizētu citu gļukus! tagad tas izklausās tā nejauki! par to, ka kāds kko dara, lai arī nesanāk tik ideāli. |
p.l.dassy g-pilsētā |
# Iesūtīts: 2012.01.05 12:22:30
Mārtiņš tas tiesa! bet katrs jau definē citādāk liberālismu un konservatīvismu... un vai vispaŗ pastāv šāds 2 veidu dalījums? vai tas ir plašāks! |
p.l.dassy g-pilsētā |
# Iesūtīts: 2012.01.05 12:26:21
alias [78.84.198.33] piekrīti! un tomēr parādiet man, kur ir ideāli atspoguļots Latvijas luterāņu situācija?
kāpēc tas netiek darīts? tas nav kādam izdevīgi?
neredzu, ka kkur ir tādi patiesie dati, nevis, ka viens novirziens uzraksta kritiku par visiem, sevi izceļot! sviests un grēks tas ir, ne reālā situācijas objektīva attaisnošana! |