atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kur ir Jaunavas Marijas kapa vieta?
indriķis (labs)
Iesūtīts: 2010.09.09 17:39:03
Patiesi, kur ir Jaunavas Marijas kapa vieta? Un, vai pastāvot relikviju kultam, ir ar Marijas miesu saistītas relikvijas? Protams, zinu, ka daudzi bij vnk viltojumi, bet tas varētu parādīt tādu kā vispārējo sava laika tendenci.
Jo, ja noskaidrojas , ka nav nedz Marijas kapa vietas, nedz ar viņas miesu saistīti priekšmeti, Romas katoļu ideja, ka Viņa varētu būt uzņemta debesīs, nav nemaz tik bezjēdzīga. Pie Kristus Augšāmcelšanās daudzi svētie tapa uzcelti. Un 100% noliegt, ka Viņu Dievs kā pirmo Augšāmcelšanās augli nevarētu paņemt debesīs, it kā nebūtu korekti.
Līdz ar to šīs idejas izpalikšana JD kanonā varētu būt saistīta ar notikuma vēlīno hronoloģiju. Tas protams nepadara leģitīmas daudzas Marijas kulta iezīmes.Un ar šo es nekādā veidā negribu apliecināt, ka turos pie Marijas debesīs uzņemšanas braukšanas idejas, bet to pārdomāt, zinot, ka tai tic miljoniem kristiešu, un tai pat laikā tā daudziem miljoniem ir par klupšanas akmeni, nebūtu nekas nosodāms. Un vai, pareizi saprasta, šī ideja ir par būtisku šķērsli kristiešu lielākai vienotībai vai aizēno Mūsu Kungu Jēzu Kristu? Nepiedalīties Latvju luterānim un ateistiem.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Uldis
# Iesūtīts: 2010.09.10 12:12:45
Papucs

Viņa uzņemta Debesīs bez nāves sliekšņa šķērsošanas.

Papucs, uz tevi attiecas šie vārdi: "Es apliecinu katram, kas dzird šās grāmatas pravietojuma vārdus: ja kas tiem ko pieliek, tam Dievs uzliks tās mocības, par kurām rakstīts šinī grāmatā. Ja kas ko atņem no šīs grāmatas pravietojuma vārdiem, tam Dievs atņems viņa daļu pie dzīvības koka un pie svētās pilsētas, par ko rakstīts šinī grāmatā."

Un uz tevi, Indriķi, arī.

Kāpēc? Tāpēc, ka jūs piederat tam pulkam, kas grib nolaupīt tīro un skaidro Evaņģēliju ticīgo sirdīm.
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.09.10 12:42:36
offtopiņš, bet nevaru nociesties:
Uldi, tad kā gan tas nākas, ka pareizākie no pareizajiem , t.i. KLB, savās slejās atļāvušies izplāt šos neapvaldītās fantāzijas palagus par atkl. gr. laiku beigu pravietojumu tēmu?
pie tam ntajos turpinājumos? how?

http://www.ebaznica.lv/?p=3716

čo ta Svētajos Rakstos es nepavisam neatrodu, ka pāvests kā Pētera pēctecis būtu vienādiņ antikrists, nedz arī tik sīki smalkus necilvēka - pārcilvēka aprakstus?
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.10 12:47:41
Starecs , Nav nekā glupāka, kā sevi uzskatīt par ticības patiesību ģeneratoriem pirms kuriem nekas nav bijis, nekas pateikts un ja gadījumā bijis, tad maldīgs.
Jā, tu ar šo man vārdus burtisku no mutes izņēmi ārā.

Te parādījās arī simpātisks un mīļš baznīcas tradīcijas uzskats par Jaunavas Marijas aiziešanu tā Kunga rokās.
Kaut kādā veidā šāds dievbijīgs pieņēmums sanāk simpātiskāks par nesenu lepnīgu "dogmas" iedibināšanu ex catedra, papriekš līdzīgā veidā iedibinot savu autoritāti.
Uldi , tavs citāts konkrēti attiecas uz Atklāsmes Grāmatas "šis grāmatas" pravietojumiem ne uz nabaga kristiešu nepilnīgajām un atsevišķos gadījumos ( arī paskatāmajā diskusijā ) pretrunīgajām atziņām ticības sekundāros jautājumos.

Tīrā Evaņģēlija nolaupītāji ? Vai tas ir kaut kas no tiem "atslēgu vārdiem", ar kuriem kādas teoloģiskas skolas ( un kāda konkrēta skolotāja skolnieki ) piekritēji stiprina savu identitāti, apmētājot ar tiem arī savus iedomātos pretiniekus.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.10 13:23:29
Un ņemot vērā- "Par svēto pielūgšanu baznīca māca, ka svētos var turēt piemiņā, lai ņemtu priekšzīmi no viņu ticības un labiem darbiem.[...] Bet Raksti nemāca pielūgt svētos vai lūgt palīdzību no svētajiem, jo tikai Kristus mums ir norādīts...(sic)" (ATA),
luterāņu baznīcā ir vērts atcerēties šo baznīcas dzīves dimensiju.
Ja Lutera postilās vēl var atrast svētīgus piemērus no svēto dzīves, (kaut vai to par svēto Antoniju un kurpnieku ), tad vēlāk, izskatās, tā nonāk aizmirstībā vai paliek par tādu kā neapzinātu tabu .

Piemēram, šāda veida lūgšana -
"Dievs Kungs, kas jaunavas Marijas paļāvīgo uzticību savam Dēlam esi rādījis mums kā svētīgu priekšzīmi, mēs Tevi lūdzam, dod, ka arī mums Tavā žēlastībā pietiktu spēka pastāvēt dzīves pārbaudījumos caur Jēzu Kristu Mūsu Kungu."
ir pilnībā harmoniska ar Luteriskajām ticības apliecībām, bet vienam otram luterānim neapzināti"sāks mirgot uguntiņa".
Un šī - "Dievs Kungs, kas caur savu svētīgo kalpu Mārtiņu Luteru esi baznīcu atpakaļ vedis ticības atjaunotnē, mēs Tevi lūdzam, dod, ka arī mēs paliekam uzticīgi tavam Vārdam un Tava Dēla skaidro Evaņģēliju nekad nepazaudējam. Caur Jēzu Kristu, Mūsu Kungu." ?
Uldis
# Labojis Uldis: 2010.09.10 13:42:21
indriķis (labs)

Divi jautājumi.

    1. Vai tu nevarētu paskaidrot frāzi: "baznīcas dzīves dimensiju"
    2. Parādi man Rakstos, kur izpaustos "Marijas paļāvīgā uzticība" Kristum.
Uldis
# Iesūtīts: 2010.09.10 13:47:17
Skotu straits

Vai esmu no KLB? Jā, Esmu gan!
Uldis
# Iesūtīts: 2010.09.10 13:54:51
-Jona-

Tas raksts, uz ko tu atsaucies, ir Aleksandra Bites raksts. Viņš, cik zināms, ir LELB mācītājs, nevis KLB. Ja tev škiet, ka viņa rakstā kaut kas neatbilst Rakstu saturam, tad, lūdzu, konkrēti to arī norādi. Kas attiecas uz Pāvestu kā antikristu, jāsaka, ka par antikristu gan ir JD runāts. Īsumā, antikrista darbība būs tāda, kas vedīs cilvēkus prom no Kristus. Vai Marijas kults nav novēršana no Kristus? Vai mācība par pāvesta nemaldīgumu nav novēršana no Kristus? Pēc reformācijas RKB ar pāvestu priekšgalā ir vēl vairāk attālinājusies no Kristus Evaņģēlija.
Uldis
# Iesūtīts: 2010.09.10 13:58:57
indriķis (labs)

Ticības sekundārie jautājumi - tev ir ļoti labi zināms, ka tad, kad adiafōrās lietas tiek uzspiestas kā patiesība, tās no, kā tu saki, sekundārajām lietām pārvēršas par primārajām. Esi konsekvents un nelokies kā zutis!
Uldis
# Labojis Uldis: 2010.09.10 14:08:19
-Jona-

Iesaku likt aiz auss faktu, ka mēs nekad neesam sevi nodēvējuši par pareizākajiem no pareizajiem. Tie ir tavi vārdi. Mēs esam konfesionāļi - ticības apliecinātāji. Tādi mēs gribam būt. Varbūt, ka ne vienmēr sanāk, bet mēs griba būt luterāņi. Ja nezini, varu atgādināt iz vēstures, ka tieši reformācija atvēru Evaņģēliju arī latviešiem, ka tie ieraudzīja Kristu. Bet RKB grib, lai mēs neskatāmies un Kristu, bet uz Mariju jeb uz Kristu caur Mariju.
-Jona-
# Iesūtīts: 2010.09.10 14:48:37
Uldis Kas attiecas uz Pāvestu kā antikristu, jāsaka, ka par antikristu gan ir JD runāts.

nu par to jau arī runa - tb kā tas tagad sasaucas ar Ulda 5 min iepriekš postulēto par jebkā pielikšanu/atņemšanu pravietojumiem?
es skaidrā tekstā redzu, ka nu ir nekaunīgi tapis pielikts! lai vai kas arī nebūtu JD par antikristu runāts, neviens konkrēts Pēteris tur nosaukts netiek.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.09.10 15:37:17
-Jona-
Lai arī uzskatu minēto A. Bites rakstu par diskutablu, atļaušos tomēr piezīmēt, ka viņš nepretendē uz jaunām `atklāsmēm`, un neizsludina savas pārdomas kā ticibas dogmu. Tas viņu atšķir kaut vai no visiem taviem `praviešiem`
Uldis
# Iesūtīts: 2010.09.10 15:38:32
-Jona-

Beidzot es sapratu tav muļķibu. Antikrists ir tas, kas grib ieņemt Kristus vietu. Vai tad Pēteris ir ieņēmis Kristus vietu? Tieši otrādi, viņš ir apliecinājis Kristu, visu godu atdodams Viņam. Bet es saprotu, par ko tu runā - ka Kristus caur apustuli Pēteri būtu iedibinājis pāvestības institūciju. Tie ir RKB maldi un tos visdedzīgāk aizstāv tas, kas pats ir "iesēdies" Kristus tronī - pāvests. Šādas pavēles un norādījumus Kristus nav devis. Tāpēc, kad atsaucos uz minēto Rakstu vietu no Atkāsmes grāmatas, runa nav par Pēteri, bet par Romas pāvestu, kas ir uzurpējis varu, kuru Dievs tam nav piešķīris.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.10 15:39:57
Uldi , mēs abi dzīvojam laikā, kad nav varas ( ķeizara etc.), kas principā mums varētu ticības lietās uzspiest sekundārās lietas pārvērst primārajās. Dažreiz tomēr ir vērts no 16.gadsimta degunu pabāzt ārā. Ja nu vienīgi kristietīši paši, kā -

kad adiafōrās lietas tiek uzspiestas kā patiesība, tās no, kā tu saki, sekundārajām lietām pārvēršas par primārajām. Esi konsekvents
ne pārāk sen, adiaforo lietu mums uzspiešanas kā patiesības, tās no sekundārajām pārvēršot par primārajām un vēl tālāk, konsekvences KLB mini pāvestiņi ( un mēs upura lomā) izbaudīja pietiekami, vai ne.

Vai tu domā, ka Marija kā savādāk iemantoja pestīšanu kā vien ticībā (paļāvīgā uzticībā) Jēzum? Paļāvīgā uzticība??? Kaut "Magnificat" izlasi!


-Jona-
# Labojis -Jona-: 2010.09.10 16:12:19
Aivars viņš nepretendē uz jaunām `atklāsmēm`, un neizsludina savas pārdomas kā ticibas dogmu.

nu tā tik vēl trūka! - tad jau būtu jāuzrāda arī kādas nebūt Zīmes, ne? jā, un kāpēc tad viņš (un vinam līdzīgie) nemeklē vis praviešus (kuri arī mūslaikos ir apsolīti) bet palagu palagos tik pārdomā? nu kur gan būtu izlasāmi Bībelē novēlējumi mums kā:
- un tad jūs, bērniņi, par Vārda pareizu izpratni bezgalīgi funktierēsiet, strīdēsieties un visvisādi krustu šķērsu fantazēsiet! un pa starpām vēl arī pamatīgi izkaudamies!


Uldis runa nav par Pēteri, bet par Romas pāvestu, kas ir uzurpējis varu, kuru Dievs tam nav piešķīris.

nu būtu gan muļķīgi, ka Pēteris būtu bijis paredzēts tikai vienam īsam laikposmam kristietības vēsturē! ja reiz visur, Debesis ieskaitot, ir Visstingrākā Hierarhija, tad skaidrs kā diena, ka arī uz zemes tāda paredzēta.
kas no tā katrreiz praksē iznācis, pavisam cits jautājums... tāpat kā fakts, ka starp apustuļiem bija Jūda, jau neatceļ apustulātu kā tādu.
Uldis
# Iesūtīts: 2010.09.10 16:24:38
indriķis (labs)

Raugos, ka esi kļuvis par zuti. Vai tad es runāju par politisko varu? Tu itin labi saproti, par kādu varu es runāju. Kāpēc centies izlocīties?

Magnificat?! Vai tad es teicu, ka Marija bija neticīgā? Magnificat bija pirms Kristus dzimšanas. Bet pēc Viņa piedzimšanas ir jāsastopas ar citām liecībām.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.10 16:44:42
Kopš kura laika vecs zutis delfīnam pārmet, ka tas esot kļuvis par zuti.
Tiešām, es nesaprotu tevi, Uldi, kāda mītiska vara man kaut ko tamlīdzīgu uzspiež ?
Tu gribi teikt, LELB arhibīskaps Jānis spiež mani ticēt Marijas debesīs uzņemšanai??? Amizanti.

Meklē Rakstos liecības.
Kristofers
# Iesūtīts: 2010.09.10 19:13:27
Nu nav jau tā, ka luterāņu teologam nedrīkstētu būt nekādu privāto uzskatu, viss ko viņš drīkstētu, būtu tikai citēt Luteriskās ticības apliecības un Millera dogmatiku. No kanceles, jā, tur drīkst skanēt tikai Baznīcas mācība. Bet forumā, kas nav oficiāla ticības mācības vietne, var paust savus privātos uzskatus un atļauties pafilozofēt, piem., par Marijas iespējamo debesīs uzņemšanu dēļ viņas kapa un relikviju neesamības. Neviens man nevarētu aizliegt pafiliozofēt, piem., par seno sholastiķu strīdu - Cik eņģeļu var nolaisties uz adatas smailes?
Trauksmes zvans ir jāsāk zvanīt vienīgi tad, ja kāds autoritatīvi mēģina savus privātos uzskatus citiem uztiept par ticības normu.
Uldis
# Iesūtīts: 2010.09.10 19:39:35
indriķis (labs)

Par zuti es tevi nosaucu tāpēc, ka izvairies no atbildes, lai gan labi saproti, par ko ir runa.

Tu gribi teikt, LELB arhibīskaps Jānis spiež mani ticēt Marijas debesīs uzņemšanai???

Pēdējās arhibīskapa aktivitātes un izteikumi ir tādi, kas liek domāt, ka viņš tevi spiež. Līdz ar to, adiaforais jautājums pārtop par ticības apliecināšanu - status confesionis. Tas ir tieši tas, par ko runā Kristofers: kāds autoritatīvi mēģina savus privātos uzskatus citiem uztiept par ticības normu.
tombs [87.110.125.163]
# Iesūtīts: 2010.09.10 20:35:07
http://www.sacred-destinations.com/israel/jerusalem-tomb-of-virgin-mary

Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.10 20:35:17
Bet tiešām, pat, ja dogma tika pasludināta relatīvi nesen, visa Baznīcas vēsture liecina, par ticību (ne jau kā ticību Dievam, bet konkrētajai realitātei) Marijas debesīs uzņemšanai.

Jemot veeraa, ka savukaart "Visa Bazniica" tiek identificeeta ar to jociigo ticiigo apakshkopu, kas shaadi tic, tad sanaak cirkulaara logjika.

Marijas Debesīs uzņemšana izriet no loģisku secinājumu virknes. Ja grēka alga ir nāve, tad bez grēka ieņemtā nevar mirt.

Ar logjiku ir paaris probleemas... ja premisas ir nepatiesas, tad arii secinaajumi buus aplami, lai arii pati logjisko secinaajumu virkne buus korekta. Sheit ir shis gadiijums RKB shai dogmaa iziet no aplamaam nepamatotaam un spekulatiivaam premisaam...

Taa kaa... tas ka tu kaa mantru apgalvo, ka taa ir patiesiiba, tas nu nekaadiigi to par patiesiibu neapdariis.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 56 , pavisam kopa bijuši: 33380