atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Turpinājums par Z.Stankeviča sprediķa apspriešanas izraisīto tēmu. Par saprašanos dažādu konfesiju kristiešu starpā.
Tēvs Indriķis
Iesūtīts: 2011.08.25 09:39:36
armilo man jau liekas, ka var palikt vēl kādu brīdi šī tēma, lai var izteikties arī vēlāk pienākušie.

Šī vismaz bija diskusija, kurā vērts iesaistīties, tās pārējās uzdzen žāvas.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
svētais
# Iesūtīts: 2011.08.25 13:35:03
un es tiešām nesaprotu, kāpēc ir jāizdomā tas, kā nav Rakstos. nav rakstu precedenta tam. var jau domāt ko grib, bet ja būtu kaut viens precedents, tad varētu tam piekrist.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.25 13:36:39
svētais
Šoreiz Tev ir pilnīga taisnība. Vari būt drošs, ka luterāņu starpā atradīsi daudzi saprotošos šajā jautājumā
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2011.08.25 13:39:37
svētais , nu ko tu iespringsti par tiem mirušajiem svētajiem. Kristietība ir augšamcelšanās un dzīvības reliģija.
Un neviens viņus, izņemot varbūt dažādus vientiešus vai marginālus, netaisās pielūgt, bet gan godina kā kristīgas dzīves piemērus, par to pat senbaznīcā bija nopietns baznīcas koncils. daži, maksimums, meklē viņu aizlūgumus Dieva priekšā (un tas sapas ar kristietību kā dzīvības reliģiju.) Vnk es pret pēdējiem izturos iecietīgāk nekā daži brāļi luterāņi.
svētais
# Iesūtīts: 2011.08.25 13:42:27
Tēvs Indriķis
nē, nu ok. es neiesprinsgtu patiesībā. es tāpat mīlu tos, kas kļūdās Rakstu izpratnē. Taču ja es piekristu tam, ko tie saka, tad mums abiem nebūtu taisnība
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2011.08.25 13:44:18
Es vnk pieņemu zināšanai, ka , iespējams, svētie dzird mūsu lūgumus tiem pēc aizlūgšanām. Un vai man žēl...Patiesība jau ir tās vispārzināmās ticības lietas, kas dāvā mums pestīšanu.
Šīs ir tādas kā extra, dievbijīgu ļaužu vēlmes.
muga34
# Iesūtīts: 2011.08.25 13:48:00
4 Netaisi sev elku tēlu vai kādu atveidu nedz pēc tā, kas ir augšā debesīs, nedz pēc tā, kas ir virs zemes, nedz pēc tā, kas ir ūdenī zem zemes.5 Nezemojies to priekšā un nekalpo tiem, jo Es, Tas Kungs, tavs Dievs...

cik nav redzēts ka cilvēki krīt ceļos dažādu svēto statuju priekšā... cik šādu veidolu un tēlu nav zīmēts, izgrebts... un nejau tikai katoļi to dara... armilo beztam domāju ka no tavas puses ir nievājoši un zemiski doto problēmu nonivelēt līdz nabaga tantiņas līmenim kas stāv pie veikala stūra...

tas ka pāvests Marijas statujas priekšā krīt ceļos nav goda izrādīšana viņai tas ka Marijas statujai tiek koronis uzlikst arī nav goda izrādīšana - domāju Marija redzot šādu rīcību pretīgumā novērstos jo tādā veidā tiek izrādīta vislielākā necieņa Marijai un tām sāpēm kam viņa ir izgājusi cauri noraugoties uz to kā Kristus cieta un par ko Viņš cieta...
svētais
# Iesūtīts: 2011.08.25 13:50:36
Tēvs Indriķis
tevis teikto pilnīgi atceļ šī Rakstu vieta:


1. Tim. 2:5 Jo ir viens Dievs, kā arī viens starpnieks starp Dievu un cilvēkiem - cilvēks Kristus Jēzus,

Tas nozīmē to, ka nav vairs citu starpnieku pie kuriem ir jāvēršās pēc aizlūgumiem un nemaz nevar būt, ja (un jo) ir tikai VIENS! Turklāt Rakstu vietā Dieva Dēls ir minēts kā cilvēks-proti, cilvēka dēls. tas nozīmē, ka starpnieks starp DIevu un cilvēkiem ir cilvēka dēls Jēzus, nevis kāds pastarpinātais svētais!!!

Tas nozīmē, ja es lūdzu ne pēc Rakstiem, kā iepriekš minēju, ka kunga Jēzus vārdā jālūdz, tad šīs lūgšanas nav atbalstāmas.
Tēvs Indriķis
# Iesūtīts: 2011.08.25 14:24:21
svētais , nu bet protams, ka tikai viens starpnieks starp Dievu un cilvēkiem - cilvēks Jēzus Kristus.

Bet ar tiem aizlūgumiem, kā lai tev izskaidro - nu tas ir tā , kad kristietis griežas pie cita kristieša vai draudzes lai par viņu aizlūdz. Tie jau ar šo nekļūst par starpniekiem, bet atbalstītājiem.
Nu, un šaj gadījumā griežas jau pie mūžībā aizgājušā kristieša - parasti saukta svētā.

Jāatceras gan, ka ja ņem pēc statistikas,pasaulē lielākais vairums kristiešu to dara, jo lielākais vairums kristiešu pasaulē ir Rkb un Pb, ne jau dažādu marku protestanti.

muga34 Marijas statujas priekšā krīt ceļos nav goda izrādīšana viņai tas ka Marijas statujai tiek koronis uzlikst arī nav goda izrādīšana - domāju Marija redzot šādu rīcību pretīgumā novērstos emocijas, vien emocijas.
Tas kronis visiem kristiešiem apsolīts, arī Marijai. Un šādā simboliskā darbībā nav nekā kā būtu jānicina vai jānoniecina.
Mēs jau Dievam arī pienesam, kā korālī dzied - vājo godu un nebūt, nabaga grēcinieki, nemīlam Viņu no visas sirds un ar visu prātu, kā būtu piedienīgi.
svētais
# Labojis svētais : 2011.08.25 14:34:58
Tēvs Indriķis
bet par vēršanos pie citiem kristiešiem aizlūgt , tā ir normāla prakse. Svētais apustulis Pāvils arīdzan lūdza, lai par viņu aizlūdz. Un mums ir citam par citu jāaizlūdz. bet , ja Dievs atbalstītu šādas aizlūgšanas no mirušajiem, tad taču Bībelē būtu piemēri, bet tādu nav. Tāpēc labāk rīkoties pēc Bībeles dotajiem paraugiem, nekā izdomāt savu ceļu.

1. Tes. 5:25 Brāļi, lūdziet par mums!

2. Tes. 3:1 Beidzot, brāļi, lūdziet par mums, lai mūsu Kunga vārds turpina savu gaitu un manto godu tāpat kā pie jums

Ebr. 13:18 Lūdziet par mums Dievu! Jo mēs apzināmies, ka mums, kas visās lietās gribam godīgi dzīvot, ir laba sirdsapziņa.

Jēk. 5:16 Izsūdziet cits citam savus grēkus un aizlūdziet cits par citu, ka topat dziedināti. Daudz spēj taisna cilvēka lūgšana, darbodamās savā spēkā.

Kol. 4:3 Reizē lūdziet arī par mums, lai Dievs mūsu sludināšanai atvērtu durvis, ka es varētu sludināt Kristus noslēpumu, kura dēļ esmu važās,

Ja jau svētais apustulis Pāvils lūdza brāļiem pagāniem aizlūgt par viņu, tad viņš jau nu noteikti vērsās pie tiem, no kuriem varēja būt kāds labums no to aizlūgšanām. Pat viņš nevērsās pie kaut kādiem mirušajiem svētajiem, lai gan varēja...
muga34
# Labojis muga34: 2011.08.25 14:35:48
Tēvs Indriķis - Tas kronis visiem kristiešiem apsolīts, arī Marijai. - kas tu esi lai kādam krāmētu kroni galvā - sev vai citam... tad jau pēc tava teiktā sanāk ka nav nekā peļama tanī ka israēls paugstināja teļu tuksnesī jo Dievs visu Sevī ir izpircis pēc Sava apsolījuma... bet varbūt darīsim kas musu daļa un atstāsim Dievam Viņējo... mēs visi vēl rijam putekļus un neviens no mums vēl nav saņēmis šo apsolījumu un neviens no mums nav devis šo apsolījumu ka kāds no mums varētu to pildīt...
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.08.25 15:19:02
armilo
Un šīs anatēmas sekas tiek par pilnu rubli atgremotas līdz šai baltai dienai. vai nebūtu tā kā laiks izbeigt šo puiciskumu??

Jā, tiešām vajag izbeigt. Pateicība Dievam, LELB šādu anatēmu nekad neesmu sastapis.

Un iesaku savus apgalvojumus ievadīt ar frāzi, man tā šķiet, vai tā es to saprotu.

Jā, šajā ieteikumā der ieklausīties.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 15:23:51
Tēvs Indriķis

zini ko es pamazām sāku apjaust, to ka atziņa par mūžībā aizgājušo svēto spēju aizlūgt par mūsu vajadzībām, var tikai tapt Svētā Gara atklāta. Mums tas pa daļai ir atklājies, mugai un svētajam tas nav atklāts. Nezinu kā Tev, bet arī man tas ntika atklāts jau pirmajā atgriešanās dienā. Es līdzīgi kā muga un svētais, ar putām starp zobiem metos krāgā ikvienam, kas atļāvās runāt man vēl neatklātas atziņas. tas ir līdzīgi kā ar ateistiem šajā forumā. Ar viņiem ir daudz runāts un sludināts nepagurstoši, bet ticību Dievs dod tam, kuram grib, un tajā brīdī kad grib. Es laikam vairāk neatgādināšu par to ka Dieva priekšā ir visi dzīvi, un par to, ka Kristus ir vēlējis visiem aizlūgt par visiem, un nav īpaši aizliedzis Marijai un svētajiem aizlūgt par mums. Es pietiekoši daudz esmu norādījis uz atšķirību starp pārprasto svēto pielūgsmi un svēto godināšanu. Ja šķēpi ir jālauž par tik elementāriem jautājumiem, tad es izvēlos paklusēt. Visi mūsu argumenti par labu Marijas un svēto godināšani met jau n-to riņķi. Kā jau Tu pareizi norādīji, visu svēto tēma ir sekundāra, un laikam prātīgāk ir lieki nemocīt brāļus ar cietu barību, kam vēl laktācijas periods pašā pilnbriedā. Domāju, ka visu esmu pateicis šajā sakarā, un no diskusijas atklanos.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.08.25 15:37:45
lieki nemocīt brāļus ar cietu barību, kam vēl laktācijas periods pašā pilnbriedā
mjā, uz šito laikam atliek vien atbildēt, lai smeķē plūmju kompots senilitātes un citu vecuma vainu nomocītajiem, kam normālu barību sagremot jau ir grūtāk
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2011.08.25 16:28:11
Armilo , es vnk kādā brīdī sāku pārdomāt, vai tas , kas mums atšķirīgs no citām nopietnajām konfesijām tiešām ir tik atšķirīgs.

Un es arī domāju ka Reformācijas vēršanās pret pārmērībām ar aizraušanos ar svētajiem bija pamatota tā laika situācijā tāpat kā Kontrreformācijas svēto kulta aktivizēšana lielā mērā bija pārspīlēta reakcija uz Reformācijas kritiku, sak, ja jūs tā, tad mēs atkal šitentā .
Tagad vnk ir iespēja šos jautājumus risināt bez zobenu šķindas un sārtu dūmiem.

Es laikam vairāk neatgādināšu par to ka Dieva priekšā ir visi dzīvi, un par to, ka Kristus ir vēlējis visiem aizlūgt par visiem, un nav īpaši aizliedzis Marijai un svētajiem aizlūgt par mums. -sic!
Svētais , nu , bet Rakstos lūgt svēto aizlūgumus Dieva priekšā nav arī aizliegts un uzskatīt tos par dzīviem mūžībā arī. Un ja prasām aizlūgt brāļus un māsas šaipus sliekšņa, kāpēc ne arī tos, kas taipusē.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.08.25 17:33:32
armilo
zini ko es pamazām sāku apjaust, to ka atziņa par mūžībā aizgājušo svēto spēju aizlūgt par mūsu vajadzībām, var tikai tapt Svētā Gara atklāta.

Man šķiet, ka atklāsmes, ko dod Svētais gars, tiek aizstāvētas ar Svētā gara ieročiem.
armilo
# Iesūtīts: 2011.08.25 17:43:50
Mārtiņš"Man šķiet, ka atklāsmes, ko dod Svētais gars, tiek aizstāvētas ar Svētā gara ieročiem."

Un tagad iztēlojies savus vārdus katoļa vai pareizticīgā mutē Jums abiem ir taisnība. Tomēr patiesība ir tikai Svētajam Garam, kuru Viņš laipni izdala Tev un katolim un pareizticīgajam brālim pēc viņu ticības mēra.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.08.25 17:47:29
Ja cilvēks neizšķir svēto aizlūgšanu no Dieva pielūgšanas, tad tāds nav uzskatāms par vērā ņemamu teologu.

Armilo, vari pateikt are ko taas atshkjiras?
Es tieshaam neesmu veeraa jemams teologs, taapee kaa ne paaraak apgaismots vienreiz gribeetu saprast, kaada ir atshkjiriiba.
svētais
# Iesūtīts: 2011.08.25 17:49:13
armilo
Bet Svētais Gars dod atklāsmes tikai Rakstu gaismā, nevis iedomātas. Jo Gars pamato to, kas stāv Rakstīts. Ja tas nestāv Rakstīts un mēs piedomājam, tad šāda atklāsme var tikt apšaubīta. Turklāt Gars nekad nav pretrunā Vārdam.

Tēvs Indriķis
Ir jāskatās uz to, kas ir Rakstīts, nevis uz to, kas nav pateikts! Tās ir absolūti divas dažādas lietas!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.08.25 17:57:17
Sveetais, tad kotp tu buutu piejeemis beidzot SV gara atklaasmi, ka ir tikai viena kristiiba?
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2011.08.25 18:44:28
svētais Ir jāskatās uz to, kas ir Rakstīts, nevis uz to, kas nav pateikts Jāskatās gan uz šo, gan uz to.

Starp citu, Lutera aizsāktās reformācijas atšķirība no kalvinistu&cvinglijiešu ( no kuriem kā par ķēdīti esat emanējuši arī jūs ) kustības bija tajā, ka neuzskatīja Rakstus par likumu, tātad aizliedzošu un ierobežojošu noteikumu kopumu.
Tātad, ka tas kas nav aizliegts, varētu būt atļauts, ir zināmā mērā spēkā.

Jošs Mulders Atšķirība varētu būt šajā "Patiesi pienākas svētīgu teikt Tevi, Dievadzemdētāju, Mūžamsvētīgo un Visšķīsto un mūsu Dieva Māti. Mēs augsti teicam Tevi, īsteno Dievadzemdētāju, Kas esi cienījama augstāk par ķerubiemun slavējama daudz augstāk par serafiem, Kas jaunavībā Dieva Vārdu esi dzemdējusi."

Rūpīgi ielūkojoties tekstā, redzams, ka Jaunava Marija tiek atzīta par svētīgu, cienījamu un slavējamu Dieva Māti, bet ne pielūdzamu dievieti. Un ja kristieši vēstulē Ebrejiem atzīti kā augstāki par eņģeļiem, kāpēc ne Marija?

Cienījams, svētīgs un slavējams arī tu, Jošs , vari būt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 59 , pavisam kopa bijuši: 33922