atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Mantu svetīšana
Ervīns
Iesūtīts: 2008.04.28 14:55:58
Ar RKB un PB mācītājiem var sarunāt piem. apsvētīt māju, dzīvokli, automašinu, kapu utt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
S.R...
# Iesūtīts: 2008.04.29 09:34:58
Rausītis
protams, protams. tā tas ir - tas man atgādina tos ļaudis, kuri saka - Dievs dod dzīvību un štancē vienu brēkuli pēc otra - galabeigās nav maizītes ko dot. a ko tad Dievs?
nu, labi.
citiem vārdiem runājot - paļāvība uz Dievu ir laba lieta - bet savas smazenes arī būtu ieteicams lietot(vismaz nedaudz) un jebkurā jomā.
Rausītis
# Iesūtīts: 2008.04.29 09:40:23
S.R.
Tavu pēdējo komentāru - izlasīt varu, bet saprast nē. kādā sakarā tas viss?
S.R...
# Iesūtīts: 2008.04.29 09:41:10
Rausītis
tas nekas. ja nesaprati - tad arī nevajag.
Kundali
# Iesūtīts: 2008.04.29 09:44:09
S.R : Kundali
Es vēlējos iesvētīt savu laulības gredzenu savlaik, bet Juris Rubenis teica,- ka nav vērts
drošvien zināja kāpēc to saka un kam.
------------------------------------------------------------------------------------
Ko Tu ar to gribēji pateikt ? Tas bija 1992. gadā.
S.R...
# Iesūtīts: 2008.04.29 09:57:34
Kundali
neko vairāk, kā pateicu. 1992. gads - man tas neko neizsaka - horoskopus nelasu un nesastādu.
Kundali
# Iesūtīts: 2008.04.29 10:11:02
S.R. Man 1992.g. Torņakalna Baznīcā bija laulības, pričem tur horoskopi ? Tev nu gan ir "dogmatiska domāšana" tai provincē.
S.R...
# Iesūtīts: 2008.04.29 10:12:53
Kundali
nu,nu - tu to saki.
Minimālists
# Labojis Minimālists: 2008.04.29 12:35:14
Saulespuķe, gribu tomēr saprast, ko tavuprāt nozīmē lietu svētīšana? Ja tas ir "nošķirt Dievam", tad ko nozīmē mana dzīvokļa iesvētīšana? Kur tu redzi tam kādu pamatojumu Rakstos? BTW, kā ir ar lieto atkārtotu svētīšanu (ir dzirdētas teorijas, ka dzīvokļa iesvētīšana ir ik pa laikam jāatjauno, jo viskas nešķīsts saviešoties iekšā...)
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:04:41
Minimālist,
te Tev būs, ja pacietība lasīt, izvilkumi no grāmatas p-ar garīdznieka svētību, gan atradīsi ko derīgu:
" Kas tad ir Dieva svētība?
Dieva svētība ir Dieva spēka vai Dieva žēlastības mērķtiecīga darbība, ar ko piepildās, atjaunojas un uz labu un laimi vēršas Dieva radību dzīves, spēki un darbošanās. Tāpēc gaiss, ēdiens, zemes auglība, zemes veltes to pārbagātībā, veselība, miers, mīlestība, tautas labklājība, ilgs mūžs, auglība, ticības izplatīšanās, patiesa apgaismība, taisna tiesa, godīgums utt. – tie visi ir Dieva svētības augļi, Viņa labums vai žēlastības. Tās ir visdažādākās dāvanas, kas cilvēkiem un dabai tiek dotas ar Dieva svētību.

(..) Jaunās derības svētīšana Baznīcā ienāk ar pašu mūsu Kungu Jēzu Kristu. Viņš Pats mums rādījis dievišķās svētīšanas piemēru. Pirms tautas brīnumainās paēdināšanas tuksnesī Jēzus pacēla acis uz debesīm, svētīja piecas maizes un divas zivis (Mt.14:19), arī Lieldienu vakariņu laikā Viņš ņēma maizi un to svētīja (Mt.26:26). Tāpat mēs zinām, ka Pestītājs svētīja bērnus, liekot uz tiem Savas rokas (Mk.10:16), kā arī pirms savas uzcelšanās debesīs kā Augstais priesteris svētīja apustuļus – “Un Viņš tos izveda līdz Betānijai un, savas rokas pacēlis, tos svētīja” (Lk.24:50)" (..)

"Svētais Jānis Zeltamute nosauc garīdznieka svētību par “garīgu ieroci, kas ticīgo pasargā no velna viltībām”. Svētīšanas tiesības ir svēta dāvana, kas Kristus Baznīcas mācītājiem dota līdz ar varu. “Patiesi Es jums saku”, - saviem mācekļiem sacīja Jēzus, - “ko vien jūs virs zemes siesiet, tas būs siets arī debesīs; un ko vien jūs virs zemes atraisīsiet, tas būs atraisīts arī debesīs” (Mt.18:18). Pēc apustuļa vārdiem - “lielākais svētī mazāko” (Ebr.7:7). Līdzīgi kā Ābrams, Vecās derības laika augsto priesteru un visas Dieva tautas ciltstēvs, ar godu sagaidīja Melhisedeku un pieņēma no viņa svētību, tā arī kristiešiem, Dieva jaunajai tautai, ar godbijību jāpieņem Mūžīgā Augstā Priestera – Jēzus Kristus – svētība, kas tiek nodota caur Viņa ieliktajiem baznīcas ganiem (sk. Ebr. 7:1-6)."

"Jāatceras, ka ne jau cilvēks pār tevi izlej Dieva žēlastības spēku. “Ne jau cilvēks svētī”, saka Jānis Zeltamute, “bet Dievs ar viņa muti un roku”. Piesauciet Dieva svētību, brāļi, ne tikai svarīgos darbos un bīstamās situācijās, bet arī visās savas dzīves ikdienišķajās nodarbēs: pār savu ēdienu, lai tas tiktu baudīts jūsu labumam; pār jūsu godīgo darbu un vispār pār jebkuru jaunu aizsākumu, lai tas sekmētos; pār saviem bērniem, lai tie izaugtu šķīsti ticībā un tikumā; pār visu savu īpašumu, lai tas pieaugtu jums un jūsu tuvākajiem par svētību ."

S.R...
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:09:27
Saulespuķe
nu re,viss skaidri un gaiši pateikts.
cilvēks [80.233.156.204]
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:22:09
Rom 14:14 Es zinu un esmu pārliecināts Kungā Jēzū, ka nekas nav nešķīsts pats par sevi: vienīgi tam, kas domā, ka tas nešķīsts, tam tas nešķīsts.

Redziet no kurienes nāk "nešķīstība".

1 Tim 4:4 Jo katra Dieva radība ir laba, un nekas nav atmetams , ko saņem ar pateicību;
5 jo svētumu tam piešķir Dieva vārds un lūgšana.

Opā... Pāvils 2 pantos pasaka daudz precīzāk un labāk kā Jānis Zeltamute. Tātad nevis no Priestera nāk svētums bet no Dieva Vārda... Dieva Vārds ir iedarbīgs neatkarīgi no tā, kas runā! Runāt Deiva Vārdu un lūgt nav exkluzīvas mācītāju tiesības, bet tās ir visu ticīgo tiesības, jo atkal Dieva Vārds saka:

cilvēks [80.233.156.204]
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:22:11
1 Pētera 2:
9 Bet jūs esat izredzēta cilts, ķēnišķīgi priesteri, svēta tauta, Dieva īpašums, lai jūs paustu Tā varenos darbus, kas jūs ir aicinājis no tumsas Savā brīnišķīgajā gaismā,
10 jūs, kas citkārt nebijāt tauta, bet tagad Dieva tauta, kas nebijāt apžēloti, bet tagad esat apžēloti.
Teofans
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:45:30
cilvēks [80.233.156.204]
"Runāt Dieva Vārdu un lūgt nav exkluzīvas mācītāju tiesības, bet tās ir visu ticīgo tiesības..." - runāt Dieva vārdu un lūgt gan nav tikai garīdznieku privilēģija (vai tad kāds te ko tādu apgalvo?), bet svētīt ar garīdznieka svētību var tikai ordinēta persona.

Cik lasu citātā, tad kā reiz svētais Jānis Zeltamute uzsver, ka ne jau no priestera kas nāk, bet Dievs darbojas ar viņa muti un roku.

Par vispārējo priesterību tā jau ir cita tēma, un to nevajag nevietā piesaukt. Nav vienlīdzības zīme starp laju un garīdznieku. Arī to skaidri var izlasīt Mt.18:18 augšminētajā citātā.
Teofans
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:47:05
Un par šķīstību/nešķīstību - nez, kamdēļ gan Jēzus ēdienu svētīja (un ne tikai), ja reiz viss tāpat jau gana šķīsts?
cilvēks [80.233.156.204]
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:51:57
Teofans,

Tātad par ko mēs runājam, par priesteru svētību (Kas tā tāda?) vai par Dieva Svētību? No Jāņa Zeltamutes sanāk, ka runa iet par DIvām svētīām - Priesteru Svētība, kas ir tikai Priesteriem, un Dieva Svētība, kas arī nāk ar šo Priesteru Svētību! Taču Raksti saka, ka Dieva Svētība nāk no Dieva Vārda un lūgšanas. A par Priesteru svētību Dieva Vārds klusē!

Savukārt Kristus Ēdiena svētība - skat tač kontextu:
Jāņa 6:11 Tad Jēzus ņēma maizes un, teicis pateicības vārdus , izdalīja tās tiem, kas bija apsēdušies; tāpat arī no zivīm, cik tiem gribējās.

cilvēks [80.233.156.204]
# Iesūtīts: 2008.04.29 13:54:01
Tas ir pilnīgā saskaņā ar to, ko Pāvils saka 1 Timoteja vēstulē - Ja ar pateicību saņemam, tad tas nav nešķīsts, jo svētību piešķir Dieva Vārds un lūgšana. Tātad arī šīs maizītes svētums nāca no Dieva Vārda! Kristus ļoti daudz lietas darīja ārēji rezdami, lai citi tam ticētu! Vēlāk mums caur Pāvila vēstulēm nāk teoloģisks skaidrojums tam visam, lai mēs ticētu arī tad, ja neliekam pirxtus Jēzus brūcēs!

Bet priesteri esam mēs visi, kas Jēzus Kristus vārdā kristīti, jo visiem mums ir Svētais Gars un, ja mēs saskaņā ar Dieva Gribu lietojam viņa žēlastības līdzekļus, tad šī svētība nāk pār visām lietām, kuras ar pateicību saņemam!

Vai tad jūs mājās lūdzot un pateicoties Dievam par maltīti neticat, ka tā tad saņem šo pašu Dievišķo svētību? Bet Priestera tak tuvumā nav! Jeb jūs savas kotletes ikdienas nesat priesterim?
Rausītis
# Labojis Rausītis: 2008.04.29 13:59:50
Saulespuķe
un kur tajā visā ir pamatojums "svētīt mājokli"? un kur tādai svētīšanai ir robeža, tad jau jāsvēta ne tikai virtuve, bet arī kastroļi, roku d v i e ļ i (vai tad tas ir rupjš vārds?!, ka tiek cenzēts) utt. ... absurdi
Vai mums vēl kā trūkst?! Vai mēs ko neesam pietiekami saņēmuši caur Sakramentiem, ka mums ikdienas lietas būtu jāsvētī. Virtuve netiek svētīta jeb nošķirta Dievam, jo virtuvē nenotiek kalpošana Dievam.
Teofans
ko tu saproti ar šķītu/nešķīstu ēdienu? vai tas nav tas pats stāsts par Pētera sapni? Kādi tad tev ir ēšanas ierobežojumi?
Kristieši pirms ēdienreizes pateicas Dievam par Viņa dāvanām
Minimālists
# Iesūtīts: 2008.04.29 14:16:26
Saulespuķe, ar interesi izlasīju tevis citēto tekstu un gribu piekrist Rausītim. Nav šaubu par cilvēku svētīšamu un lietu svētīšanu, kuras tiek lietotas kalpošanai.

Es savus iebildumus vēršu pret praksi svētīt "dajebko" (piemēram, partijas karogu), īpaši, ja "dajebkā" īpašnieks pat nenojauš, ko tas nozīmē... Manuprāt, tiešī tāds bija sākotnējais jautājums par "mantu svētīšanu" jeb, precīzāk, " apsvētīt māju, dzīvokli, automašinu "
Saulespuķe
# Labojis Saulespuķe: 2008.04.29 14:36:41
Minimālists
Domāju, un gribas pat teikt - ticu, ka normāls mācītājs nesvētīs "da jebko". Vismaz manējais noteikti ne! Kā gan mācītājs varētu iesvētīt vietu vai lietu, kuras īpašnieki iesvētīšanas rituālu uztver kā māņticību un bez dziļākas lietu izpratnes; kā gan varētu kaut ko iesvētīt tur, kur Dieva vārds netiks godāts un netiks dzīvota kristiga dzīve? Tālab es līdz šim brīdim, piemēram, nesaprotu, kālab bija vajadzīgi tie teatrālie partiju solījumi baznīcā un vēl tamlīdzīgas izdarības, jo tur jau skaidri bija redzams, ka ar praktisko ticības dzīvi ir garām.

Rausītim - Par dzīvokļa iesvētīšanu - tai ir savādāka nozīme kā, piem., Baznīcas iesvētīšanai, šai gadījumā to nenošķir kalpošanai Dievam. Izlasi tās lūgšanas, ko lieto šajā gadījumā un tad pats lem, vai to vēlies vai ne. Neviens jau nespiež. Man personīgi daudz nozīmē, ka mans dzīvoklis, kur dzīvoju un lūdzos, ir iesvētīts Svētās Trīsvienības vārdā, ka ir skaidri nosaukts, Kas te ir galvenais, ko apliecina arī krucifikss un svētgleznas pie sienas.
Rausītis
# Labojis Rausītis: 2008.04.29 14:54:15
ka mans dzīvoklis, kur dzīvoju un lūdzos, ir iesvētīts
un ko pēc tam, kad tu tur vairs nedzīvosi ... dzīvoklis ta ir iesvētīts uz visiem laikiem. vai tad sludinājumā arī liks klāt "ziniet šitais toč labs dzīvoklis, ir iesvētīts", piedod par skarbo ironiju, bet es to nesaprotu. Dieva svētība caur tevi nāk, nevis caur dzīvokli. un tos tekstus lelb lapā es jau lasīju un rakstīju, ka esmu vīlusies, ko tādu izlasot pie mums un kur es redzu pretrunu. kāda jēga no vārdiem "svētī tos, kuri šeit gatavos ēst"? ... nu nav Rakstos tam pamatojuma.
vajadzētu vārdu "svētīt" tomēr vienmēr lietot ar vienu nozīmi, citādi auzās var iebraukt

ko apliecina arī krucifikss un svētgleznas pie
šie apliecina to, kas tev un tavai ģimenei ir svarīgs, bet ne dzīvoklim
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 76 , pavisam kopa bijuši: 3942