atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem pasaules gudrība
Ingars
Iesūtīts: 2008.04.12 08:12:47
Psalmi 49. nodaļa

1 Dzīves mīklas

Dziedātāju vadonim. No korahītu dziesmām.
2 Uzklausiet to, visas tautas, lieciet vērā visi, kas apdzīvojat pasauli,
3 jūs, cilvēku bērni, visnotaļ bagāti un nabagi, visi līdzi!
4 Manas mutes runa lai ir gudrība, un manas sirds pārdomas lai ir dziļa patiesība.
5 Es savu ausi pievērsīšu gudras līdzības vārdam un savu mīklu izteikšu ar cītaras skaņām.
6 Kāpēc gan man ļaunā dienā bīties, kad ap mani plosās manu vajātāju negantība?
7 Viņi paļaujas uz savu padomu un lepojas ar savu lielo bagātību.
8 Taču neviens ar naudu nevar savu brāli izpirkt, nedz Dievam dot par viņu atpirkšanas maksu no nāves -
9 visai augsta būtu viņu dvēseles cena, tā ka viņam no tā jāatsakās uz mūžiem,-
10 lai tas dzīvotu mūžīgi un kapu neredzētu.
11 Jo redzi, gudri vīri mirst, bezprātis un nepraša - visi vienādi iet bojā un savu mantu atstāj citiem.
12 Kapi ir viņu nami uz mūžiem un viņu mājokļi uz audžu audzēm, kaut arī viņi savā vārdā nosauca veselas valstis.
13 Tomēr cilvēks nepastāv savā godībā, viņš ir līdzīgs kustonim, kam dara galu.
14 Tā klājas tiem, kas pārmērīgi paļaujas uz sevi, tā beidzas to ceļš, kas par daudz lepni uz savām runām. (Sela.)
15 Nāve tos gana kā avis, taisnā ceļā tie nonāk tās valstī. Pienāk rīts, un viņu augums sairst. Pazeme kļūst viņiem par mājokli, bet taisnie valdīs pār viņiem, rītam austot.
16 Taču manu dvēseli atpestīs Dievs, no pazemes varas Viņš mani ņems pie Sevis.
17 Tāpēc nebēdā, ja kāds kļūst bagāts, ja vairojas viņa nama spožums,
18 jo mirdams viņš neko nespēj līdzi paņemt un viņa godība neiet viņam līdzi.
19 Jebšu viņš arī savā dzīves laikā daudzinātu sevi par laimīgu un ļaudis slavētu viņa gara rosmi, ka tā viņam sagādājusi labas dienas,
20 tomēr arī viņš noiet pie tēviem, kas gaismu vairs neredz nemūžam.
21 Cilvēks, kas dzīvo godībā un tomēr bez dziļāka ieskata lietu būtībā, ir līdzīgs kustonim, kuru vienkārši nokauj.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.14 14:04:36
a_masiks, un ko pirms 1000 gadiem kaut kur īpaši cilvēki ievēroja Dieva likumus?
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.04.14 14:13:26
a_masiks, nu attiecībā, piemēram, uz medicīnu tagad kudī vairāk ievēro Dieva likumus nekā pirms 500 gadiem... Kaut vai attiexmē pret garīgi slimajiem, higiēnas prasības!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.14 14:39:35
a_masiks 3 Mozus

11:32 Un katrs priekšmets, uz kura tie nokrīt, kad tie ir nobeigušies, kļūst nešķīsts, vai tie ir koka trauki, vai drēbes, vai āda, vai maiss, vai kāds darbarīks, ar ko darbs tiek veikts, - tas jāliek ūdenī, un tas būs nešķīsts līdz vakaram, bet pēc tam tas ir atkal šķīsts.

39 Bet, ja kāds liellops, ko jūs sev turat par gaļas lopu, nobeidzas, tad tas, kas pieskaras tāda liellopa gaļai, ir nešķīsts līdz vakaram.
40 Bet, ja kāds būtu ēdis no tā maitas, tad lai tas mazgā savas drēbes, un viņš ir nešķīsts līdz vakaram; un, kas tādu maitu nes, tas arī lai mazgā savas drēbes, tas ir nešķīsts līdz vakaram.

14:37 Un, kad viņš apskatot redz, ka, lūk, slimības pazīmes ir atrodamas iedobumos nama sienās kā iedzelteni, zaļgani vai arī iesarkani plankumi un tie guļ dziļāk, salīdzinot ar pārējo sienu,
[...] <--- Šiten vispār interesanti higiēna pret visādām kaitēm, kas mājā iemetušās

15:2 "Runā uz Israēla bērniem un saki viņiem: ikviens vīrs, kam ir gļotu pilēšana, šīs pilēšanas dēļ ir nešķīsts.
3 Tāds ir viņa nešķīstuma iemesls: viņa gļotu pilēšana, vai nu gļotas pil no viņa miesām, vai arī viņa miesas attur to pilēšanu, tas visnotaļ ir nešķīsts.
4 Ikviena guļasvieta, kurā tas ir gulējis, ir nešķīsta, un ikviens rīks, ko tas ir lietojis, ir nešķīsts.
5 Un, kas viņa guļasvietu ir aizskāris, tas lai mazgā savas drēbes un pats lai mazgājas ūdenī, un lai ir nešķīsts līdz vakaram. [...] <---- Un tālāk

22:4 Ikviens no Ārona cilts, kam ir spitālība vai dzimumorgānu slimība,- tas lai neēd no svētā upura, līdz kamēr viņš kļūst šķīsts. Kas ko aizskar, kas ar mironi palicis nešķīsts, vai tādu, kam guļot notek sēkla,
5 vai ja kāds aizskāris kādu rāpuli un tāpēc kļuvis nešķīsts, vai arī kādu cilvēku, no kā tas pats kļuvis nešķīsts ar kaut kādu nešķīstību, kas viņam ir,
6 tad tas, kas aizskāris ko tādu, ir kļuvis nešķīsts līdz vakaram, un viņš nedrīkst nekā ēst no svētām dāvanām, iekāms viņš nav mazgājis savu miesu ūdenī.


Nu utt utjp... Tb VD ir pilna ar ļoti smalkām un precīzām norādēm, kas attiecas uz higiēnu. Protams, valoda un "tehnoloģijas" ir atbilstošas tā laika izpratnei un iespējām... bet galvenais uzdevums - ievērot higiēnu - ir ļoti labi noinstruēts! Ja kaut pusi no tā viduslaiku cilvēki lietotu, nedomāju, ka eiropa divas (vai cik tur) mēra epidēmijas būtu piedzīvojusi!


Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.14 14:40:23
Ctulhu
Tas ir - kad NB biedriem nav laika niekoties pa internetu, Ingars ar Maartinju saraksta vagonu religisku preidogudriibu.

Kas ir NB biedri?
Redz, ir cilvēki, kas strādā, un darbadienās darba laikā ierobežoti var piedalīties šādās diskusijās. Pat ja es pats nosaku sev darba laiku un saturu.

Ja pseidogudrība glābj kaut vienu dvēseli, Dievs to paaugstina virs visas pasaules gudrības.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.14 14:47:18
>1. Maartinj , vajadzeeja nevis filosfiskus traktaatus lasiit, bet apguut matematiku un dabas zinaatnes - fiziku, kīmiju, biologiju.

Esmu visnotaļ eksakti izglītots un darbojos arī eksaktā jomā, un hobiji pat tādi. Tā ka viss kārtībā.
Taču cilvēka prāts un psihe, lai arī darbojas fiziskā vidē (smadzens, nervu sistēma, ...), ir krietni ārpus eksaktās dabas zinātņu jomas. Pat psiholoģija un saistītās zinātnes ir ārkārtīgi ierobežotas. Tad lūk arī rodas vajadzība pēc garīguma, filozofijas utt.

2. `` jo kad Dievs izlēmis atņemt dzīvību no ķermeņa, tad nekas to nevar paturēt.``
Peedeejie sasniegumi molekulaarajaa biologijaa lie domaat, ka Jahve aplauziisies


Nenormāla iedomība. Jau n-tie zinātnieki (un burvji, starp citu) ir aplauzušies.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.14 14:54:03
Ctulhu
Sajaa tekstaa ir 2 mistiski jeedzieni - `dievs` un `dveesele`, ar kuriem tiek argumenteets
Un veel peec sii teksta sanaak, ka dievs, kurs pseidogudriibu=dezinformaciju=melus paaugstina virs visas pasaules gudriibas ir saucams par melu teevu.


Tu izdari secinājumus un argumentē aksiomātiskas sistēmas ietvaros, kas pēc definīcijas ir ierobežota.

Mēs, ticīgie, spriežam un darbojamies Dieva aksiomātiskas ietvaros, kur Dievs ir mūsu pašu un Visuma radītājs. Mūsu apziņas un eksistences līmenī Dieva aksiomas nav ierobežojošas.

Pat ja palaižam gar ausīm, ka es jēdzienu "pseidogudrība" lietoju ironiski, uzskati to par kaut ko līdzīgu iracionāliem skaitļiem, kas pastāv un nepastāv vienlaikus (tā nav matemiska definīcija, lūdzu nepiesienies).
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:00:17
par dzeramā ūdens vārīšanu - smalkajās un precīzajās norādēs nekā nebūs? Jeb no higiēnas viedokļa tas nav būtiski?

Tu tak pats teici, ka toreiz pat no Daugavas varēja dzert!

A bet norādes nesaskarties ar visu, kas ir apķēzīts ar miroņiem u.c. netīrībām, tās tur ir!

Redz tagad tu pavisam ačgārni spried! Tb special pledging sofistiku izveic. Arī ūdens patiesi nebūtu jāvāra, ja ievērotu Dieva likumus un neķēzītu kur pagadās un neindētu gan savu gan citu cilvēku vidi bet par to rūpētos!

Nu un tad, ka higiēnas norādes VD ir ietērptas garīgā valodā... efekts ta panākts... a bet izskaidrošanu un demistifikāciju var izveikt tad, kad tu jau dzīvo un daries...

Cik nav visādi gudri pētījumi izveikti, ka jā, patiešām - elpot svaigu gaisu ne tikai atgūst enerģiju, bet tas ir veselīgi - JO - un tad seko garš doktora disertācija par svaiga gaisa veselīgumu! Da kuru tas krata, ja tu jau tāpat to ievēro... un efekts ir?

Kad jelkādi pētījumi par lietu kaitīgumu/veselīgumu ir būtiski mainījuši cilvēku ieradumus?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:02:34
Mārtiņš, godīgi sakot nefiga nesapratu ko tu uzraxtīji!
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:03:36
Mulders
A par roku mazgāšanu ir?
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2008.04.14 15:06:07
>Tad jau programmatuuras darbiiba, pasapmaacosaas sisteemas, perceptroni, utt. arii ir `krietni aarpus exakto zinaatnju jomas`.

Pat ja par cilvēku uzskata tikai fizisko ķermeni un aplūko tā darbību, tad mums ne tuvu nav zināma programmatūra (OS bāzes f-ju līmenī), kas to darbina.
Visas psih- zinātnes, kas it kā tam ir vistuvāk, pēta melno kasti un mēģina to aprakstīt. Pie tam nav zināms, vai pētāmie objekti (konkrēti cilvēki) funkcionē pareizi vai ar defektiem.
Ir empīriski novērots, ka huminātārās un garīgas lietas, salīdzinoši ļoti efektīvi palīdz cilvēka softam pašdiagnostiksi un pašregulējoši. Kamdēļ tās būtu noniecināmas, pretstatot dabas zinātnēm? Pie tam par to ir aizdomājušies teju visi lielie dabas zinātnieki.

Tāpat tīri empīriski daudzi ir pārliecinājušies par Dieva esamību.
Tu prasīsi eksperimentālu pierādījumu? Lūdzu, Tev atliek pašam iesaistīties eksperimentā - kļūt par ticīgo. Un Tu jau zini, ka nepietiek ar ārējiem atribūtiem (iet uz baznīcu, krist ceļos, atkārtot "mantras" ) - tas ir iekšējs process, kurā Tu piedalies ar vēlmi un pārliecību, ka tas ir pa īstam. Pamēģini un redzēsi, ka strādā.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:06:50
KarotesNav, nu tak pat Kristum (Vai Jānim - sorry neaceros) farizeji piesējās - tjipa ko tavējie pirms ēšanas rokas nemazgā... un tad tur tas stāsts par trauka mazgāšanu no ārpuses un iekšpuses! Tb jā norāde bij, jo Farizeji un Rakstu mācītāji to lietoja, tak šis pielietojums bij nepareizi izprasts, uz ko arī Kristus norādīja!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.04.14 15:15:00
Ctulhu, bet no Ticīgā viedokļa spēlēt "ateistu" būtu tā, ka sanāk, ka Dievs neexistē, vai manas smadzenes ir izmainītas, ka man liksies, ka Dievs neexistē... Kā redzi atbildi tas nedos!

Tu tāpat kā KN mēģini atrast objektīvus patiesības kritērijus ārpus pašas objektīvās patiesības. Tu gan pagaidām uzskati, ka tavs subjektīvais skatījums ir 1:1 atbilstošs objektīvajai realitātei!

Kāmēr tu nespēsi abstrahēties no šī pieņēmuma un tā teitk "pacelties gaisā" tu neredzēsi uz kāda maza zemes pleķīša īstenībā atrodies, domādams, ka tā ir visa pasaule!

Mārtiņš pareizi saka... Nevar pieredzēt empīriski Dievu, ja tu atsakies viņu empīriski pieredzēt tādā formā, kā Dievs "pieredzās"!

Tu gribi uzzināt sāls garšu bet baidies to balto aizdomīgo kubiciņu bāzt mutē... īpaši redzot kā to viens otrs iebāz mutē un tad mūk spļaudīdamies!
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:16:44
>Mārtiņš, godīgi sakot nefiga nesapratu ko tu uzraxtīji!

Tātad man izdevās parādīt tipisku piemēru gudrai prātuļošanai.

Cilvēciski sakot, neticīgie iedomājas savu pasaules modeli, kas balstās uz aksiomu "pasaule ir sastāv no sastāvdaļām, kuras ietver gan to eksistences dabu, gan darbošanās likumus; Dieva nav" (vai kaut ko tml.). Šāda modeļa ietvaros spriest par Dievu nav iespējams, jo tas 1) vai nu nav, 2) pastāv ārpus šī modeļa.

Ticīgais balstās uz aksiomu, ka Dievs pastāv. Definīcijas --> skat. ticības apliecības.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:18:35
Mulders
Tu gribi uzzināt sāls garšu bet baidies to balto aizdomīgo kubiciņu bāzt mutē... īpaši redzot kā to viens otrs iebāz mutē un tad mūk spļaudīdamies!
Ja ar sāls graudiņiem tad ir tā, ka vesels bariņš iebāza sev mutē katrs savu balto gabaliņu, un tad sāka tev saukt: "nāc pie manis, ja gribi sāls garšu uzzināt! Bet pie tiem citiem neej, jo tiem ir inde!"
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2008.04.14 15:24:58
Kas ir aksioma? Aksioma ir patiess (!) apgalvojums, kura patiesumu nepierāda. Piemērām, īsākais ceļš starp diviem punktiem ir taisne. Apgalvojums ir patiess. Mēs tā patiesumu varam pārbaudīt praksē. Bet teorētiski ģeometrijā šis apgalvojums netiek pierādīts. Nav nevienas teorēmas, kas to pierādītu.
=========
Ja kād uzņemas apgalvot, ka Dievs ir aksioma, tad viņam atliek tikai tāds nieks, kā pierādīt, ka šis apgalvojums ir patiess, t.i. Dievs reāli eksistē.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:33:00
>Ja kād uzņemas apgalvot, ka Dievs ir aksioma, tad viņam atliek tikai tāds nieks, kā pierādīt, ka šis apgalvojums ir patiess, t.i. Dievs reāli eksistē.

Nepaliec smieklīgs. Aksiomas nepierāda, tās pieņem ticamas. Visa zinātne balstās uz nepierādāmām aksiomām un tas mums netraucē baudīt tās augļus.
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:38:07
Mārtiņš Tu pārlasi vēlreiz - aksioma ir patiess (!) apgalvojums... . Ja apgalvojuma patiesums izsauc šaubas, tad tā nav aksioma. Tāda ir zinātnes loģika. Ja kādām tā nepatīk, tad tā nav zinātnes problēma. Protams, demokrātiskā valstī, katrs drīkst ļerkšķēt to, kas viņam ienāk prātā.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:40:54
*Duksis
aksioma ir patiess (!) apgalvojums... . Ja apgalvojuma patiesums izsauc šaubas, tad tā nav aksioma.
Tev šoreiz nav taisnība.
Aksioma ir apgalvojums, ko pieņem, un ko nepārbauda.
Visas aksiomas nemaz nevar pat empīriski pārbaudīt. Kaut vai to, vai divas taisnes tur bezgalībā krustojas vai nekrustojas.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2008.04.14 15:42:07
Ctulhu, Tu taču zini, cik ir kvadrātsakne no -1. Un Tu tam tici?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.04.14 15:48:47
Duksis, acīmrdzot šeit ir tavas izpratnes robeža!

Jo axiomas patiesumu nepierāda! Pats tak rakstīji! Tad kā ir zināms, ka tas ir patiess? Vienīgais veids kā vēl kādas axiomas patiesumu formulēt ir to pieņemt ticībā, jo to nepierāda!

Un arī pretrunu tu iebrauci ar ģeometriju! Jo ja mazākais attālums starp diviem punktiem ir taisnes nogrieznis, tad to nepierāda... un tai pat brīdī tu mēģini apgalvot, ka to var pārliecināties empīriski, tātad tomēr pierāda!

Jo kas ir pierādījums - tas ir padarīt acīmredzamu (empīriski?) kādu lietu izejot no axiomām!

Kā arī tu sabrauci auzās ar Dievišķo axiomu aplamību... Jo ja "Dievs ir" ir axioma, tad to nepierāda... pats taču rakstīji! Tātad to pieņem ticībā! Un visu tālāko spriedumu ķēdi izdara balstoties uz šīs axiomas!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 108 , pavisam kopa bijuši: 340