atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Interesanta štelle
vasara
Iesūtīts: 2008.03.26 10:35:50
Interesanta štelle, kā kādu draudzi atbrīvot no laba luteriskā mācītāja.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2008.03.29 22:43:24
Es domāju gan, ka Pēram Gintam varētu būt taisnība, ka agrāk mācītāji draudzēs vidēji kalpoja ilgāk. Bet tas droši vien nav saistīts tikai ar pašreizējo Baznīcas vadību Pati dzīve tolaik bija lēnāka un cilvēki - pastāvīgāki.
Man šķistu, ka ideālais laiks mācītājam vienā draudzē būtu 5-15 gadi. Bet dzīvē jau gadās visādi.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.03.29 23:08:56
vilks, Tu gluži nepamatoti pārmet Baznīcas vadībai patvaļīgu mācītāju pārcelšanu. Vai tiešām Tu domā, ka Baznīcas vadībā kādam ir prieks par mācītāju biežo pārcelšanu? Vai Tu esi kādreiz painteresējusies, kāpēc notiek mācītāju kalpošanas vietu maiņas? Tas jau būtu ideāli, ja mācītājs varētu gadiem ilgi vadīt savu draudzi, bet diemžēl tas nenotiek un Baznīcas vadībai vienmēr no jauna jāmeklē kāds risinājums.

Pirmais un galvenais iemesls mācītāju maiņai ir tas, ka mācītājs pats vēlas iet kur citur. Aiz smalkjūtības viņš parasti savai draudzei to nesaka, bet gan aizbildinās ar pārcelšanu. Ir tādas draudzes, kurās neviens mācītājs nespēj izturēt ilgāk par pāris gadiem. Tajās arī notiek visbiežākās mācītāju maiņas.

Un tad, kad viens mācītājs ir atstājis savu kalpošanas vietu, viņa vietā kāds jānosūta. Kur to ņemt? Vai mums kaut kur ir lieku mācītāju rezerve, no kuras pasmelties pēc vajadzības? Nav taču! Tas jāņem no kādas citas draudzes - sākas ķēdes reakcija, domino efekts, mācītāji kaut kā jāizvieto, lai visās draudzēs tiktu pasludināts Dieva vārds un izdalīti Sakramenti.
vilks
# Iesūtīts: 2008.03.30 00:39:02
lēnprātīgais
es nepārmetu Baznīcas vadībai. Lūdzu mani atšķirt no vasaras. Es savā kometārā teicu apmēram to pašu, ko Tu, tikai ne tik izvērsti. Bet paldies, es domāju, ka šis izvērsums padara krietni skaidrāku situāciju mācītāju kalpošanā.
janisr++ [62.63.130.154]
# Iesūtīts: 2008.03.30 19:07:02
Merlins ...Zaudēt balsošanā nav nekāds kauns, bet pēc tam gausties par balsošanas mašīnu un pataisīt uzvarējušo pusi par ...

Būtu jākaunās kaununāt cilvēku par to, ka viņš domā citādi [kur nu vēl pirms balsošanas]. Attieksme pret labticīgu laju, politkorektums?

Iespējams ka kādam (ne tikai vienam vien) palika kāds rūgtums. Brāļi, māsas, kas nākuši ko diskutēt, lemt JEB tusiņš uz urrā, kur tikai nobalsot par sagatavotas versijas dokumentu bez alternatīvām.

Reizēm tāda sajūta, ka uzskata mūs par muļķiem, pi* un vispār galīgajiem, kam labāk neļaut neko teikt un...
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.03.30 19:12:24
vilks
laikam tiešām esmu Tev pierakstījis kaut ko no vasaras komentāriem. Sorry!
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2008.03.30 19:26:02
janisr++ [62.63.130.154], rodas sajūta, ka Tev nav nekādas zināšanas par to, kā tiek sagatavota Sinodes darba kārtība. Vismaz gadu pirms katras Sinodes tajā aplūkojamie jautājumi tiek gari un plaši izdebatēti gan mācītāju konferencē, gan iecirkņu sinodēs. Tās ir tās vietas, kur brāļi un māsas nāk patiesi un dziļi diskutēt. Tā kā uz lielo Sinodi visi galvenie jautājumi un iespējamie alternatīvie risinājumi ir jau apspriesti, Sinodē atliek vienīgi izdarīt pēdējos sīkos labojumus un nobalsot. Tādā veidā līdz lielajai Sinodei nesagatavoti jautājumi nemaz nenonāk. Ja kāds sinodālis ir bijis slinks un šajā sagatvošanas procesā nav piedalījies (par ko viņš būtu arī pelnījis kauninājumu), un tad viņš Sinodē mēģina nākt ar kādiem nepārdomātiem, radikāliem labojumiem, tad nav jābrīnas, ka viņa priekšlikumi samērā lielā vienprātībā tiek noraidīti.
Sheksna
# Iesūtīts: 2008.03.30 20:26:42
Interesanta štelle, kā kādu draudzi atbrīvot no laba luteriskā mācītāja.
Nu, var izmantot killeru pakalpojumus... šamējie ņemot 2-3k $ par fragu... :/
JanisR++
# Iesūtīts: 2008.03.30 20:41:49
Tas tika teikts par ne tikdaudz par tagadējo satversmi, bet par to otru strīdīgo balsojumu!!
Kaut gan, kāda par to vairs nozīme runāt - ir nobalsots; un tagad būtu svarīgi, lai jebkurš no šiem lēmumiem nestu vairāk (+) nekā (-) to praktiskajā izpildījumā.
Tomēr visa tā rezultātu mēs īsti redzēsim un spēsim izvērtēt tikai pēc kādiem gadiem 10; satversmes jautājumā gan tas tikai pēc ievērojami ilgāka laika perioda, mainoties bīskapiem daudzu gadu garumā.
Merlins
# Labojis Merlins: 2008.03.30 23:02:34
Mīti, pasakas un varoņteikas ir Indriķa folklora par to, ka agrāk "luteriskais princips par draudzes aicinājuma prioritāti mācītāja izvēlē tika lielākā godā turēts."

JanisR++, Man liekas, ka pārmetumus labticīgiem lajiem un mācītājiem te izsaka Pērs Gints. Viņaprāt tie, kas sinodē balsoja citādi nekā viņš, bija sazombēti i-di-otiņi, kas pakļāvušies komunistu/nacistu tipa smadzeņu skalošanai. Tas man šķiet zemas kvalitātes lūzerisms. Mana tēze turpretī bija tieši tā, ka sinodāļi nemaz nav tik stulbi, kā Pērs Gints domā. Arī viņu uzstāšanās debatēs rādīja, ka viņi gluži labi saprot, kāpēc balso tā nevis citādi.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2008.03.30 23:46:31
Nu, par ilgu laiku kalpojošajiem mācītājiem varu pievienot Jānis Liepiņš Jāņa baznīcā, Augusts Ālers tukuma baznīcā, Alfrēds Gross Jelgavas sv. Vienības draudzē. Rekordists laikam gan būs prāv. Alfons Vecmanis Bērzes draudzē. Jāsaka, ka mācītāji mainīja draudzes pamatā apstākļu spiesti. Pie sistēmas, kad draudze izvēlas mācītāju, draudze pieņem viņu darbā un algo, tas ir normāli. Es jau ar nelielu pārtraukumu esmu Zlēku un Ugāles draudzēs no 89. gada. Varu tikai atbalstīt, ka mācītāji vai visu mūžu paliek vienā draudzē; tā ir liela privilēģija, atbildība unb arī gandarījums, kad tu vari kristīt bērnus un pat mazbērnu tiem, kuru pats esi laulājis un iesvētījis. Luterāņu mācītājs ir tomēr pavisam kaut kas cits nekā katoļu priesteris - pēdējais reti kad kļūst par draudzes sastāvdaļu, bet luterāņu mācītājs ar visu ģimeni un bērniem ir draudzes daļa, ko es uzskatu par ļoti evaņģēlisku praksi.
Nosūtot mācītāju "no augšas" mēs zināmā mērā zaudējam šo saikni. Tas ir tas lielākais mīnuss mācītāju atalgojuma sistēmai - ja mācītāju darbā pieņems virsvalde, tad šī saikne starp mācītāju un draudzi pamazām vien izzudīs. Mācītājs būs vien kaut kas līdzīgs valsts ierēdnim kādā provincē. Mācītājs saņems savu atalgojumu no virsvaldes, dzīvos dienesta dzīvoklī un būs gatavs vienmēr kaut kur pārcelties, kur nu viņu nosūtīs. Tādēļ jau psiholoģiski mācītājs sargāsies identificēties ar draudzi, kurā kalpos. Respektīvi, tā būs tāda katoļu priesteru situācija. Mēs varam visādi raudzīties uz atstādināto mācītāju Vidzemē, bet vispār situācija viņam ir neapskaužama - viņam patiešām nav kur iet, jo viņš dzīvoja draudzes mājā. Ja viņu tagad no turienes izliek, tad viņš faktiski paliek bezpajumtnieks. (Ar to es, protams, neattaisnoju viņa rīcību, par kuru viņš ir atstādināts!)

Tādējādi es domāju, ka iecerētie mācītāju kalpošanas noteikumi mūsu situācijā būs grūti ieviešami un neesmu visai pārliecināts, ka tie attaisnosies. bet tā jau ir cita tēma.
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.03.31 09:46:15
Protams, tā nav mana ateista darīšana, kur katrs macītājs dien (kalpo) un kāda ir viņa iesaukšanas kārtība dienestā. Tikai gribu atzīmēt visiem zināmu lietu, ka Latvijā vietām ir luterisma Austrumu robeža ar citām kristietības interpretācijām. Kas no tā izriet? Izriet tas, ka robežu nostiprināšanai ir jāpievērš īpaša uzmanība un tur būtu jānonāk īpaši apdāvinātiem un spējīgiem mācītājiem. It kā sanāk pretruna - kā tā "apdāvināts un spējīgs", bet ļoti šim cilvēkam nekas "nespīd" no materiālās labklājības vai pat puslīdz normāliem sadzīves apstākļiem? Nu, ja jau luterāņu mācītāji tā īpaši, ka viņiem par zemes dzīvē pārciestām grūtībām būs alga debesīs, nemaz netic, tad jau neko - lai jau "problemātiskās teritorijās" ar garīgo aprūpi nodarbojas kādu citu kristīgo konfesiju vai pat sektantu parstāvji. Kā sabalansēt privātās vēlmes (dienēt vietās, kur piena upes tek ķīsēļa krastos), draudzes vēlmes (pat gadījumā, ja tā sastāv no duča večiņu), un vēl kādas citas - luterisma "globālas vēlmes", nav vienkāršs jautājums.
Balss
# Iesūtīts: 2008.03.31 11:10:09
Jānis Kalniņš
Ir jau jauki būt baznīckungam! (Tā senos laikos pēc analoģijas ar muižkungiem sauca mācītājus, kā tu droši vien zini.)
Tur ir savas labās un savas ne tik labās puses. Labās tu jau uzskaitīji. Tagad padomā par ne tik labajām, ko šāda ilgstoša atrašanās gandrīz vai saimnieka statusā nes sev līdzi.
Cik dzirdēts, tad Vidzemes mācītājam esot piedāvāts sociālais dzīvoklis, bet vai tad tas ir piemērots cilvēkam ar tādām ambīcijām.!...
Par konsekvencēm gan viņam būtu bijis jādomā ar atbildības sajūtu pret savu ģimeni tad, kad, neskatoties uz brīdinājumiem, viņš turpināja iet savus nepareizos ceļus...
*Duksis
Tu te runā par misiju? Jā, tā ir vajadzīga visur un vienmēr, bet visvairāk jau tur, kur nav nekādas ticības. Mums jau nav jākaro un jādala teritorijas kā rekšiem!
Visproblemātiskās teritorijas laikam taču būs lielpilsētas, kur saplūst ļaudis no visām teritorijām un pazūd un šķīst laicīgajās rūpēs, izpriecās un kārdinājumos vēl vairāk nekā robežzemēs.
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.03.31 11:46:39
Mums jau nav jākaro un jādala teritorijas... . Ir gan! Un vēl kā! Kareivīgajiem piederēs pasaule. Protams, ja luteriem to nemaz nevajag, tad citi par to - vieglu laupījumu - tikai priecāsies! Varbūt patiešām luteriem nav nevienas patiesības, kuru būtu vērts aizstāvēt... .
Balss
# Iesūtīts: 2008.03.31 12:03:50
*Duksis
Tu mani pārprati. Es neteicu, ka nav jācīnās par patiesību, bet gan - ne par teritoriju - lūk, tur ortodoksie vai katoļi, nu tad uz priekšu - lauzīsimies iekšā - pārvilināsim!
Nē, es taicu - neticīgo ir vairāk kā gana šajā pasaulē (Tevi ieskaiot!) - mums visiem pietiks, ko aicināt, kam rādīt Dieva skaistumu un bagātīgās dāvanas, ko Viņš saviem bērniem (kas par tādiem piesakās) grib dot!
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.03.31 12:25:59
Balss kam rādīt Dieva skaistumu un bagātīgās dāvanas, ko Viņš saviem bērniem (kas par tādiem piesakās) grib dot! Atvainojos, bet mani aizvaino tas, ka esi izvēlējusies mani, par tādas tukšas muldēšanas partneri. Manām ausīm tādi apgalvojumi liekas vienkārši šausmīgi - normāla un saprātīga cilvēka necienīgi.
Balss
# Iesūtīts: 2008.03.31 12:37:10
*Duksis
ka esi izvēlējusies mani, par tādas tukšas muldēšanas partneri. Manām ausīm tādi apgalvojumi liekas vienkārši šausmīgi - normāla un saprātīga cilvēka necienīgi.
Žēl, ja tev tā liekas.
Labi, tad sarunājies ar citiem, kuru teksti tev liekas saprātīgāki. Nekaitināšu tevi!
*Duksis
# Iesūtīts: 2008.03.31 12:38:19
Balss Iepriekšpateicos!
S.Rrrr....
# Iesūtīts: 2008.03.31 13:12:10
jauki, ka esat kļuvuši pieklājīgāki... tas ir, *Duksis savu rējienu ir padarījis stipri civilizētāku
Mirga
# Iesūtīts: 2008.03.31 17:11:28
Ir tādas draudzes, kurās neviens mācītājs nespēj izturēt ilgāk par pāris gadiem.

Ja šāds lēnprātīgā vērtējums ir pamatots un patiess, vai tad tam nebūtu jāizraisa daudz dažādu jautājumu? – Kā tas vispār var notikt un vēl pastāvēt ilgstoši? Vai tad tas neliecina par ievainojumu, vai smagu slimību?

Taču ne velti baznīcā runājam par Kristus miesu?

Balss
# Iesūtīts: 2008.03.31 17:28:04
Mirga
Jā, ir arī tādas draudzes... Resp. , varbūt pāris aktīvāki cilvēki kādās mazākās draudzēs...
Dažkārt varbūt vienkārši nav trāpīta pareizā stīga sadarbībai ar draudzi, kādreiz varbūt tie ir ģimenes apstākļi, kuru dēļ mācītājs vēlas mainīt dzīves vietu. Mūsdienās cilvēki vispār ir daudz mobilāki.
Tāpēc jau arī tiek sūtīts tāds mācītājs, par kuru ir cerība, ka tas spētu šajās draudzēs rosināt dziedināšanu. Nav taču mums vēl profesionāli izglītoti draudžu dziednieki...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 41 , pavisam kopa bijuši: 1121