atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Mazliet par "lūgšanu grupiņām"
Mulders
Iesūtīts: 2008.02.26 10:37:19
Te citās diskusijās tiek cītīgi runāts un aizstāvētas mazās lūgšanu grupiņas un vairrākkārt dzirdēts, cik tas ir pareizi, bibliski un svētīgi izsūdzēt grēkus publiski, raudāt u.c. "nožēlot" grēkus!

Es būšu šis ļaunais antikrists, kas mazliet pabojās šo skaisto idilli!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.26 22:15:57
Ingars, Pravieši vienmēr sludināja saskaņā ar atklāto Vārdu! Un jā... ja kāds šodien kāptu kalnā un 40 dienas sēžot nestu lejā Dieva Vārdus ar pavadītajiem brīnumiem, droši vien grūti būtu iebilst... Tak pavēro, visi Pravieši vēlāk runā saskņā ar atklāto...

Tamdēļ jā... ja esi Pravietis, moš tev ir atklāsme, tak Dievs nekad nerunā pats sev pretīm... tamdēļ ikviena tāda atklāsme VAR un NOTEIKTI TIKS pārbaudīta ar jau atklāto Dieva Vārdu un lai piesargās tie, kas runā ko PRET atklāto, mēģinot pārgrozīt Dieva Vārdu!

Aceries rakstus... VD ir ēna, bet lietu būtība pieder Kristum... Tātad Kristus ir ĪSTENĪBA... ko vēl vairāk par patiesību un īstenību tev var atklāts dajebkāds pravietis. Pravietis vairs var tikai kādas lokālas atklāsmes, kas konkrētā kontextā svarīgas... Neticu, ka Gars atklās kādas jaunas ticībai un pestīšanai būtiskas aklāsmes!

Aceries Rakstu... Galatiešu vēstuli, kur Pāvils saka, ja kāds sludina ko citu kas jau pasludināts, lāsts pār to... No tā vien izriet, ka nekas JAUNS un BŪTISKS kas ietekmē pestīšanu netiks atklāts. Pavēro JD praviešus, visas to atklāsmes ir lokālas... konkrētam gadījumam un vietai nevis visai baznīcai saistošu! Jo tad nozīmētu, ka Gars atklāj ko pestīšanai svarīgu, kas nebij zināms nevienam kopš Kristus laika... un Pāvils būtu melojis!

Tāpat Jūdas vēstule 3 pants... jaunajā tulkojumā ir precīzāks, arī angliskajos... "once for all"

Tātad Jūdas laikā doktrina jau bija nodota un tā teikt "aizzīmogota"! Vienkārši!

Pravieši visos laikos ir skaidrojuši Dieva Gribu.. .šodien tātad ikviens Pravietis vispirms skaidro Rakstu Vārdus... jaunas atklāsmes savukārt nāk lokālām draudzēm, konkrētai situācijai, konkrētam indivīdam, nevis visai Baznīcai, kas ietekmē Dogmu! Tas RKB regulāri brauc pa auzām... regulāri "updeitojot" to kam jātic!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.26 22:19:24
Arī par to gribēju prasīt - tātad kristietis negrēko, ja izvēlas sūdzēt grēkus kam grib (protams ticības brālim/māsai)? Jo varbūt ir cilvēki kam gan viņš uzticas, tomēr nevar zināt kā konkrēts cilvēks uzņems grēksūdzi.

Tieši tamdēļ mums ir mācītāji, viņi ir speciāli apmācīti kā uzņemt grēksūdzi un to sargāt... Tieši tamdēļ tu nezini kas notiks ar tavu grēksūdzi kad to sūdzēsi publiski, tu nezini kurš grēcinieks to pret tevi vērsīs, jeb varbūt tur vienkārši ir neticīgie, kas tādu tavu grēksūdzi pieņems kā liecību par kristiešiem un to izkropļos!

Jā sūdzēt var jebkuram kristietim jebkurš... taču tā ir atbildība... jo mē snesūdzam cilvēkam, bet Dievam, vai mēs spējam to nepaturēt sevī? Jo tev ne tikai nāksies pasludināt piedošanu, bet reāli piedot... Dieva Vārdā... izmantojot aclēgu varu... tā nav māžošanās! Tāpat kā nav māžošanās notes kristība un kazi vakarēdiena izdalīšana ļoti extrēmos gadījumos!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.26 22:21:42
Vispār man šķiet (tās ir tikai manas domas, es varu arī kļūdīties), ka pie harizmātiem un pentakostiem viena daļa brīnumu patiešām ir no DIeva, ir dziedināšanas, ir mēles un pravietošanas. Bet problēma sākas tad, ja visi tās dāvanas grib un neapzināti sāk pietēlot.

Patiešām - reāls brīnums tomēr atšķiras no falsifikācijas. Ja es redzētu mesiāniskos brīnumus, kā mirušo augšāmcelšana, aklo acu atvēršana, kurlo darīšana par dzirdīgiem, tizlo dziedināšana un kā spitālība acīmredzami pazūd no miesas, tad patiešām ticētu.

Bet arī israēlā acīmredzot bez Jēzus arī bij visādi brīnumdarītāji, šarlatān, taču reālu paliekošu dziedināšanu neviens nespēja darīt. Piemēram dīvaini, ka tiešām es tā īsti nevienu gadījumu neesmu dzirdējis, kad kā burtiski tizls no mātes miesām uzreiz kļūtu pilnīgi vesels, kā piemēram apustuļi dziedināja tizlo ubagu pie sinagogas - par tādiem brīnumiem jau ir runa, bet ja viņie tāda līmeņa brīnumi nenotiek, tad ko lielās ar to pašu, kas notiek ikvienā konfesijā - pakāpeniska izdziedināšanās pēc aizlūgšanām
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.26 22:23:47
Ingars, arī pie harizmātiem Dieva Vārds tiek sludinās... Arī Kristība tiek pildīta tā kā Kristus pavēlēja... ar tiem pašiem Vārdiem! Tad mēs varam ticēt Dievam, ka arī viņu vidū ir ticīgie!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.26 22:29:03
Tiešām Mulder piekrītu, turklat kā redzam visas bībeles atklāsmes izriet no Ievas un Ādama attiecībām ar Dievu - viņiem bij tā laime piedzīvot tiešu Dieva tuvumu un katra nākamā atklāsme balstījās uz iepriekšējo, bet pirmā bij tik tieša no Dieva, kā pat Mozum nebij, jo sākumā Ieva un Ādams bij tik ciešā tuvībā ar Dievu, kā neviens pēcāk dzīvojošais pravietis.

Tāpat arī lokālās atklāsemes tomēr ir saskaņā ar vispārīgo atklāsmi, jo nekad taču Dievs neteiks - tavi grēki nav piedoti, kamēr tu tos neizsūdzi tam un tam cilvēkam, jo tad jau tā būtu taisnošana no darbiem.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.27 09:57:53
Ingars, nu pareizi! Par tām lokālajām atklāsmēm es vairāk bij domājis, kad kādai Draudzei, Cilvēkam ir kādi darbi jādara un tad Dievs atklāj ceļu pa kuru jāiet. Tas nenozīmē, ka visiem citiem apkārt arī tāpat jādara. Aceries Kristus, Jāņa un Pētera sarunu... kur Kristus saka Pēterim - Kāda Tev daļa, tu seko man!
Zaurs
# Iesūtīts: 2008.02.27 14:08:28
Zaurs te var piebilst, ka piespiest uz publisku grēksūdzi ir vardarbība.
Bet es tā arī nesapratu no iepriekš teiktā - tad sanāk, ka, ja grēkus izsūdz mazajā grupā, tad visi grupas dalībnieki iet mājās un savās ģimenēs aizlūdz par to, ko dzirdējuši? A kur tādā gadījumā paliek grēksūdzes noslēpums? Vai elementārais grupas darbības priekšnoteikums - ka ir lietas, par ko nerunā ārpus grupas?
Briinumsōns [143.169.5.5]
# Iesūtīts: 2008.02.27 15:50:41
Sveiciens visiem!

Arī es apmeklēju mazās grupiņas.

Tur , kur esmu viesojies nenotiek grēku sūdzēšana grupas ietvaros. Var jau būt „dalīšanos” varētu nedaudz pielīdzināt tam. Daloties, parasti cilvēki stāsta , kā Dievs viņus uzrunājis laikā no iepriekšējas tikšanās.

Par aiziešanu no ģimenes un tuviniekiem.
Bija ideja par dzīvošanu tādā kā komūnā , sadabūt māju vai lielu dzīvokli.
Godīgi runājot – viedoklis bija tāds „ja kāds mums to noorganizēs, tad mēs vēl padomāsim. Paši gan nē.”
Apmeklētājus (iekaitot sevi) varu raksturot – nesaprastie draudzes jaunieši, kuri nekļūst jaunāki.
Tiekamies katru nedēļu. Tikai vai tas palīdz kļūt par Svētajiem ?
Kundali
# Iesūtīts: 2008.02.27 16:05:31
Ir doma organizēt klosteri jeb Ashramu. Tur varēs mēģināt kļūt pat Svētajiem.
Briinumsons
# Iesūtīts: 2008.02.27 17:48:48
pats neorganizēšu kristīgo komūnu, bet ja kāds to noorganizēs , tad varbūt piedalīšos.

es domāju, ka varētu dzīvot apmēram kā klosterī , tikai bez solījumiem palikt tur visu mūžu.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.27 18:25:45
Zaurs tieši tā, mēs arī jauniešu vakarā sarunājām un mācītājs stingri piekodina, ka šādas lietas nekur ārpus mūsu loka neiziet un arī savā starpā neapspriežam pēcāk
moritz :)
# Labojis moritz :): 2008.02.27 22:44:17
bet vai kaads ar rakstiem var pieraadiit, ka publiskaa greeksuudze ir slikta, jeb, kaa te meedz izteikties "Tas ir lieki un pat bīstami ne vien tam, kas to dara (vai tiek piespiests darīt)", "Bet publiska psiholoģiskā "pašizvarošanās" vairāk kaitē, nekā palīdz! Īpaši, ja tas ir apšaubāmas autoritātes vadītos "dievkalpojumos"?...
turklaat, kaa redzu, publiskaas greeksuudzes pretinieki (es gan teiktu - noliedzeeji) she izsakaas liidziigi kaa beernu peershanas pretinieki... peedeejo reakcija uz veseliigu miesas sodu pielietoshanu uzreiz kljuust emocionaali hipertofeeta: vardarbiiba! beerna dauziishana!... pasaakumi, kuros izskan publiska greeksuudze, tuuliit ieguust apshaubaamu kvalitaati un autoritaati, klaatesoshie kljuust maaksliigi ifantiili, zaudee jebklaadu kristiigo dinamiku, visi, kas ir publiski suudzeejushi greekus ir piespiesti to dariit, sekas nav prognozeejamas utt utjpr...
veelreiz uzsveru - rakstos ir daudz piemeeru, kur cilveeki savus greekus izsuudzeeja publiski... un nekur nav rakstiits, ka vinju atklaatiiba nodariija smagu psihologisku traumu vinjiem vai klausiitaajiem...
taapat muldera jeek.5:16 trakteejums ir klaji tendenciozs... nav tur viennoziimiigi pateiks, ka "viens otram" piepildiijums ir 1:1... varbuut tomeer 2:2, 3:3 utt...
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2008.02.27 22:59:01
moritz

Vai tu lūdzi, varētu rakstīt latviski, drausmīgi grūti lasīt!
moritz :)
# Labojis moritz :): 2008.02.27 23:02:32
Jānis Kalniņš
pacenties starp citu - es atsaucos/citeeju jau rakstiito... taa ka manai latv.valodai nav nekaadas vainas
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.28 10:13:38
Tas kas man nepatīk "mazajās grupās" (ievērojiet pēdiņas) ir šādas prakses pretstatīšana pilnvērtīgai liturģijai!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.28 10:36:44
mortiz tu pārprati - publiska grēksūdze nav ne slikta ne laba pati par sevi, bet viss atkarīgs no konkrētas situācijas. Kamēr tā tiek uztverta kā brīva cilvēka izvēle, tikmēr viss ir kārtībā, taču tiklīdz tu uzkrauj to kā nastu, tad jau tā ir nepiļaujama vardarbība.

Nav runas par atklātiem grēkiem - tie ir jānožēlo publiski visas draudzes priekšā.

MUlder - tur jau tā lieta, ka vieni kaut ko izdomā un ceļ to prieks``a kā kaut ko labāku par tradicionālo praksi. Būtībā ir tā, ka nedz jaunā labāka nedz vecā sliktāka (runa ir tikai par tādām lietām, kas nav pretrunā ar Dieva vārdu), bet vienai otra jāpapildina, kāpēc to neviens negrib saprast?

Galugalā nevajag jaukt privāto bikti ar tā saucamo mīlestības bikti. Privātā bikts patiesībā ir grēksūdze Dievam, bet mācītājs vienīgi izpilda DIeva vēstneša funkciju - pēc Jēzus pavēles pasludināt grēku piedošanu nožēlojošam grēciniekam. Savukārt mīlestības bikts ir tā, ja tu konkrēti pret brāli vai māsu esi noziedzies, tad ej lūgt viņam/viņai piedošanu
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.28 11:53:59
vilks, no AL textiem kāreiz sapratu, ka viņš šīs "mazās grupiņas" rāda kā pareizo un bibliski vienīgo liturģiju, bet "aklā" Luterāņu liturģija ir tikai mehānisks māxlīgs veidojums, kur cilvēki pat nevar (un AL apgalvo, ka viņš nesaprot kā) nožēlot grēkus -> tātad nevar saņemt piedošanu -> tātad tapt pestīti!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.28 11:54:58
Ingars, piekrītu!
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2008.02.28 11:57:10
vilks
Protams , ka vajadzīga uzraudzība. Bet šaubos vai luterāņos kas nepareizs varētru notikt. Jo te ir lielas tradīcijas. Grupiņu biedri jau nenokrīt no gaisa. Vietējie , un viens otru uzmana. Palīdz izķepuroties kā pie Dieva vārda , ticībā, ikdienas dzīvē...
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2008.02.28 12:05:54
Atkal Mulders mani apmelo. Esmu šeit rakstījis , ka cienu savas luterāņu draudzes liturģiju. Jo esmu tikai maza sastāvdaļa no brāļiem un māsām un mīlu savus brāļus un māsas. Esmu biežs viesis citās luterāņu draudzēs tieši uz liturģiskajiem Dievkalpojumiem pat cietumos kopā ar luterāņu mācītājiem. Liturģiskajā Dievkalpojumā tiek savesata kopā visa draudze. Un miera apstākļos tam tā ir jābūt. Bet , kad nāks bēdu laiki, tad , protams mazajās grupās notiks pat svētais vakarēdiens.
vilks, no AL textiem kāreiz sapratu, ka viņš šīs "mazās grupiņas" rāda kā pareizo un bibliski vienīgo liturģiju, bet "aklā" Luterāņu liturģija ir tikai mehānisks māxlīgs veidojums, kur cilvēki pat nevar (un AL apgalvo, ka viņš nesaprot kā) nožēlot grēkus -> tātad nevar saņemt piedošanu -> tātad tapt pestīti!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
Jūs nevarat komentēt. Šajā tēmā komentēt atļauts tikai priviliģētiem lietotājiem.

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 114 , pavisam kopa bijuši: 553