atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Par karmu
Mulders
Iesūtīts: 2008.01.30 14:08:25
Sekojošā gaismā:

http://en.wikipedia.org/wiki/Karma

izceļot koncepcijas

The philosophical explanation of karma can differ slightly between traditions, but the general concept is basically the same. It is usually understood as a sum of all that an individual has done, is currently doing and will do. The results or `fruits` of actions are called karma-phala. Karma is not about retribution, vengeance, punishment or reward; karma simply deals with what is. The effects of all deeds actively create past, present and future experiences, thus making one responsible for one`s own life, and the pain and joy it brings to them and others. In religions that incorporate reincarnation, karma extends through one`s present life and all past and future lives as well.

Ir jautājums, vai Karmoloģijā tiek runāts par cilvēka izvēļu ietekmi uz citiem cilvēkiem?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.01.30 14:11:01
Es te strīdējos ar KN un nav skaidrs šamā koncepcija, jo vismaz Wikipēdijas rakstā neatradu kādu norādi... tur visu laiku iet runa par personīgā cilvēka izvēļu jeb cēloņu ietekmi uz personīgo dzīvi... Taču netiek atrunāts kā un vai tas ietekmē citus cilvēkus!

Ievadā minētais un izceltais koncepts tomēr šķiet paredz, ka cilvēks ietekmē citu cilvēku dzīves, tātad kāds cits var ciest manas izvēles dēļ, pats nebūdams savu ciešanu cēlonis! Kas ved pie vienkārša secinājuma... katra cilvēka ciešanas ir vai nu viņa paša vai citu cilvēku darbības/izvēļu rezultāts!

KN atsakās atzīt variantu, ka kāds var ciest citu izvēļu rezultātā un tas tomēr ir dabīgs Lietu stāvoklis šajā pasaulē!

Ja ir kādi spec karmologi, izsakieties!

Jo tik tālu es redzu pilnīgu haosu šajā sistēmā, bet skaidrs, ka uz wikipēdijas rakstiem paļauties nevar!

Atzīšu, tēma tīri egoistiska, jo tīri akadēmisku iemeslu dēļ gribu aplūkot šo sistēmu no krsitīgās un Rietumnieciskās loģikas skatupunkta un redzēt, kas tur rādās... apzinoties, ka varbūt neredzu to ko redz paši Karmologi!

Bet acīmredzot tam vajag šīs sistēmas vismaz kaut kādu mappingu uz Rietumniecisko koncepciju fona... arī apzinoties ka tas varbūt nemaz nav iespējams principā...
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.01.30 14:38:02
Mulders
Ir dažādas izpratnes par karmu. Tai pašā tavā wikipēdijas rakstā ir vairāki atšķirīgi varianti. Kopējais ir tas, ka darbi rada sekas.


Ingars
# Iesūtīts: 2008.01.30 14:38:39
da wikipēdijā vispār var dajebkurš rakstīt dajebko
Ingars
# Iesūtīts: 2008.01.30 14:40:06
cilvēka darbi paši par sevi rada tikai un vienīgi negatīvas sekas, taču Dievs savā mīlestībā panāis, ka tiem, kuri Viņu mīl, visas lietas nāk par labu, Dievs spēj noķert izšauto lodi un mainīt tās virzienu
Mulders
# Iesūtīts: 2008.01.30 14:55:29
KN, jā es izlasīju tos vairākos... visi koncentrējas uz to vienu līniju... es radu pats sev sekas... bet netiek pastāstīts kā ir ar to vai es citus cilvēkus ietekmēju vai nē!

Jā acīmredzot koncepcijas ir dažādas... man patika labāk Budistiskā, izklausījās skaidrāka!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.01.30 14:56:05
Dievs spēj noķert izšauto lodi un mainīt tās virzienu Vai arī mērķi pabīdīt kur vajag!
KarotesNav
# Labojis KarotesNav: 2008.01.30 15:38:18
Mulders
OK, mēģināšu salikt kopā vienu no iespējamajām bildēm (kas nav vienīgā) par karmu, un tad tālāk par to arī runāsim.
Pamatā tas, ko izlasīju pie Maikla Ņūtona. Neapstrādāts, rakstu nesakārtotu - Mulders palīdzēs visu salikt pa vietām. :-)

Tātad, īsumā:
TurAugšā (tipa paradīzē) , tiek radītas Dvēseles. Bez pieredzes un zināšanām, kā mazi bērni. Ar iedzimtu tendenci - mācīties, attīstīties, uzkrāt zināšanas, tai skaitā iemācīties mīlēt, piedot, utt.
Dvēseles ir individuālas.
Varbūt, ka vēl augstākā līmenī tas viss ir Spēle, varbūt nav - to neapskatām.

Tālāk seko līdzība ar skolu.

Mācības notiek, kā jau parasti, dažādos "priekšmetos", un ne viss notiek uz zemes. Apmācās arī TurAugšā un kaut kādās citās vietās.
Viena dzīve šeit, uz zemes, ir apmēram kā viena mācību stunda pirmo - trešo klašu programmā.

Mācīties vispār ar varu nevienu nespiež, taču Dvēseles to dara pašas, pēc savas dabas. (Mēs taču redzam, ka visi, vai lielākā daļa bērnu grib mācīties un attīstīties, nevis visu mūžu sēdēt ratiņos. Ir laiks, kad bērns visu laiku prašņā "Kāpēc? Kāpēc?" - tas tā praktiski jebkuram bērnam). Laika ir daudz, mācies, kamēr iemācīsies.

Zeme = intensīva mācību vieta visai skarbos apstākļos. Ir jāpiespiežas un jāpārvar daudz grūtību.

Lielākā daļa "mācību stundu" ir apgūstamas kopā ar citiem "skolēniem", par cik tiek mācītas tādas lietas kā piedošana, žēlsirdība, draudzība utml.

Reinkarnācija ir vienkārši kārtējā mācību stunda, uz kuru tu paņem līdzi nepieciešamās "grāmatas" un "zīmuļus".

Beidzot, Karma ir:
1) Tavs attīstības līmenis, tavas tieksmes, tavas vērtības. Tavs patreizējais stāvoklis, kas ir tava uzkrātā zināšanu summa.
2) Sapelnītie un atdodamie parādi. Te gan nav tāds "zobs pret zobu" saraksts. Atlīdzini pats pēc savas brīvas gribas un sirdsapziņas.

Tā kā Dvēseles nav ideālas, bet tikai mācās, un dara to visas kopā, tad mācību stunda dažreiz netiek apgūta un ir jāatkārto.

Nevienu nemoka un nevienam neatriebjās.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.01.30 15:45:19
Mulders
KarotesNav, sorry, bet tā nav spēle, ja cilvēks cieš pa īstam!
Bokss nav spēle? Olimpiādes taču mēdz saukt par "spēlēm".

1) Boxējoties es neesmu aizmirsis un apzinos, ka existē pasaule ārpus ringa

Līdzībai ir robežas. Taču - domas par pasauli ārpus ringa tev tikai traucē koncentrēties spēlei.

2) Man ir izvēle jebkurā brīdī padoties un pamest ringu!
Komandu spēlēs tāda izvēle parasti tiek asi nosodīta. Ja esi apņēmies spēlēt, tad spēlē!

3) Kāda vilka pēc es spēlē mācos lietas, kurām jēga ir tikai spēles kontextā?

Kā tu zini, ko tu iemācies? Varbūt iemācījies "nepamest biedru nelaimē" vai "uz savas ādas izjust nodevību", bet domāji, ka mācies "sist pa bumbu".
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.01.30 15:54:59
KN vot sāksim ķidāt... lēnām (jo works tomēr jādara izrādās...)

Lielākā daļa "mācību stundu" ir apgūstamas kopā ar citiem "skolēniem", par cik tiek mācītas tādas lietas kā piedošana, žēlsirdība, draudzība utml.

Kāpēc vajadzīga komandu spēle? Vai tas nozīmē, ka manas izvēles notiek komandas kontextā nevis manā individuālajā?

Tavā visā stāstā es maķenīt pazaudēju un nesapratu to kas man te vot sacepināja par visu šo - kā darbojas cēloņu-seku princips, vai tas "šķeļ" ārpusklases realitāti un pašu klasi, vai šie cēloņi un sekas darbojas tikai kaut kādā vienā kontextā?
Teixim, ja es matemātikas stundā izrakstīju pildspalvu, vai latviešu valodas stundā man pietrūxt tinte, vai nepietrūxt?

Un otrs, ja es kādu no skolēniem sakūdu spēlēt kārtis nevis apgūt stundu, vai viņš arī paliek "uz otru gadu"?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.01.30 16:08:46
Mulders
Kāpēc vajadzīga komandu spēle?
Tāpēc, ka apgūstamās "mācības" vairāk attiecas uz savstarpējām attiecībām, nevis uz, piem, matemātikas zināšanām.

Teixim, ja es matemātikas stundā izrakstīju pildspalvu, vai latviešu valodas stundā man pietrūxt tinte, vai nepietrūxt?
Tinte u.c. atribūti ir katrai stundai sagatavoti tādi, kādi vajadzīgi labākai vielas apguvei.

ja es kādu no skolēniem sakūdu spēlēt kārtis nevis apgūt stundu, vai viņš arī paliek "uz otru gadu"?
Jā. Svarīgi ir iemācīties.
Tikai - tev nebūs tik viegli, jo tavs nodoms kūdīt uz kāršu spēli un sabotēt būs saprotams jau "pirms stundas".
Visas velti iztērētās stundas ir drīzāk izņēmumi un pārpratumi.
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.01.30 16:16:30
KarotesNav, nē nu tātad var gadīties tā, ka es sēžu šitajā stundā uz otru gadu tamdēļ, ka kāds iepriekš bij mani sakūdījis uz kāršu spēli? Tātad mana vaina šeit uz otru gadu ir tikai sekundāra... primārais vaininieks bij tas otrs, kas mani sakūdīja, a es vēl nebiju apguvis "pretoties kāršu spēlmanim" jo tā vispār ir citā laikā apgūstama stunda!

Jo cik saprotu, mums ir brīva izvēle... arī stundas laikā, jo, ja es pareizi sapratu, mana izvēle spēlēt kārtis nav ierobežota ārēji... tātad ja es to izdomāju un sāku muļķi valstīt, tad es faktiski no zila gaisa esmu radījis jaunu scenāriju, kas ietekmē gan mani pašu gan visus citus... it īpaši, ja spēle ir komandas spēle...
A komandas spēlētāji jau NEZIN vai mana gurķošanās ir stundas viela, vai kāds mans brīvas gribas vipendrjožs, jo viņi NEACERĀS kāda vilka pēc šo stundu ir izvēlējušies... Tad nu visi metās "apgūt" zolītes spēli, a kad noliek karoti, tad izrādās bij jāmācās futbols... tā teikt - "marš visi atpakaļ" un viss sākās no gala, jo nav jau garantija ka man atkal nesagribās zoli spēlēt...

Paliek vienīgi kaut kādi mega skolotāji (Brahmani?) kas acerās stundas uzstādījumu un nāk un zoles spēlmaņiem to borē... jautājums, a mēs šamo klausīsim? Kāpēc?
KarotesNav
# Labojis KarotesNav: 2008.01.30 16:28:15
Mulders
var gadīties tā, ka es sēžu šitajā stundā uz otru gadu tamdēļ, ka kāds iepriekš bij mani sakūdījis uz kāršu spēli? Tātad mana vaina šeit uz otru gadu ir tikai sekundāra... primārais vaininieks bij tas otrs, kas mani sakūdīja, a es vēl nebiju apguvis "pretoties kāršu spēlmanim" jo tā vispār ir citā laikā apgūstama stunda!

Pirms stundas, kad nosaka "dalībniekus", tevi mazu pirmklasnieku, neliks kopā ar riebīgo sliņķi un kūdītāju no 3a klases. Turklāt, 3 klasē visi ir attīstītāki nekā 1 klasē, un tāpēc 3 klasē tādu sliņķu nemaz nav, jo tādi nemaz netiek uz 3, bet sēž un sēž uz 1. Mazākos neapbižo, jo augstāka klase te nav zināt vairāk matemātikas, bet augstāks garīguma / savstarpējo attiecību līmenis, un "mazākos neapbižot" tur ir apgūts.

Vispār, pirms stundas visi iesaistītie salasās kopā un apskata dažādus scenārijus. "Izdomāt valstīt muļķi" jau stundā ir pretrunā ar tavu apņemšanos mācīties stundas sākumā. Bez tam, kāpēc tu domā, ka citi tev sekos?

Jā, ir iespējas nobumbulēt stundu, saspēlēt kārtis utml, tikai pašam no tā nekāda labuma, jo neko neiemācies.
Savukārt, dzīve lielākoties nemaz nav tik salda, un atgriezties tajā atkal un atkal nav patīkami.
Tas ir, TurAugšā ir patīkamāki dzīves apstākļi nekā šeit. Tāpēc izmantot šejieni kā izklaides vietu patiks varbūt kādam asu izjūtu cienītājam, kādu daudz nebūs - visi pārsvarā septembra pirmklasnieki.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.01.30 16:42:35
KarotesNav, bet man taču ir brīvā griba... man var ienākt prātā valstīt gurķi.. .tā teikt, secināju ka par grūtu šī dzīve, dajoš meitenes opāšu, tas daudz patīkamāk... ij vēl citus labticīgos parauju līdzi... tā ir realitāte (ne tas ka es opāju zaķus, bet tas ka uz grēku var pavedināt citus cilvēkus)

A to tu atkal man stāsti ko pretrunīgu, ka Brīvā Griba nav, bet ir determinēts scenārijs, kas jānoiet... Acīmredzot ir jēga apgūt tikai tādas mačības, kam ir jēga "īstajā īstenībā", tātad būtībā "stunda" nav paralēla realitāte, bet esošās realitātes "spec gadījums", un neizbēgami sastrādātais šajā realitāte atbalsojas tajā "īstajā realitātē"... ja tas tā nav, tad nav pamata domāt, ka arī apgūtā mācība "pārnesās" uz oriģinalo Muldera dvēseli!

TB Brīvā Griba neizbēgami implicē to, ka es varu vērst savu rīcību gan uz labu gan ļaunu, gan konstruktīvu stundas apgūšanu, gan citu spēlētāju dzīves bojāšanu! Pietam gan pirmais gan otrais neizbēgami ietekmē "īsto" īstenību!
Ne?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.01.30 16:55:10
Mulders
Nu, labi, vienu stundu tu tā izgurķosies (kaut gan gurķoties TurAugšā vispār ir patīkamāk, jo ciešanas tur nav tādā mērā kā šeit - kaut vai klasiskās - vecums, slimības, nāve, zaudējumi, kas piemeklē visus (nu, vecums izkrīt)).
Pēc tam tevi labi pazīs, un vairs nākamreiz nelaidīs kopā ar labajiem skolniekiem, bet ar tādiem pašiem kā tu. Tas ir, ar grūtgalvjiem un sliņķiem, kuriem pašiem patīk čakarēties.
Patiesībā, tevi pazīs jau daudz agrāk.
Tāpēc, ļaunprātīgu stundu sabotieru praktiski nemaz nav, bet ir tādi, kas netiek galā ar uzdevumiem.

Scenārijs ir daļēji determinēts, nav tā ka katra minūte būtu iekalta akmenī. Vai, pareizāk, ir iespējamas vairākas galvenās sižeta līnijas.
Te jau Šeksna bija ievērojis, ka nekādas dižās izvēles mums dzīvē nav.

neizbēgami sastrādātais šajā realitāte atbalsojas tajā "īstajā realitātē".
Jā, atbalsojas.
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.01.30 17:01:22
KarotesNav, Jā, atbalsojas

Nu tad tieši to arī tas nozīmē, ak manas darbības rezultātā es varu sabojāt "karmu" citiem, kas sekodami man gurķojas! Ja es esmu kruts "sabotieris" es sabotēju tik ļoti, ka šie, kas man seko vispār no Augšas uzstādīto uzdevumu traktē kā viņu brīvības ierobežojumu un piespiedu rīcību un var sacelties! Ij sacelties tā, ka kur vien var un kad vien var čakarē citiem spēli... gan tur augšā gan te lejā!

Tava atbilde?

p.s. tev nav viss jāatbild un viss jāzin, atbilde "Nezinu" "Nesaprotu" tiek pieņemtas kā leģitīmas, protams, tās gan tiks uzskatītas par manu pamatu paturēt tiesības šādu sistēmu noraidīt...
KarotesNav
# Labojis KarotesNav: 2008.01.30 17:09:55
Mulders
manas darbības rezultātā es varu sabojāt "karmu" citiem, kas sekodami man gurķojas!
Viņi tāpat atbildīgi par savas izvēles sekām. Pirms stundas bija izskatīti vairāki scenāriji, tai skaitā tie, kur kāds gurķojas. Ja kādam ir tendence gurķoties un iemācīties stundā vienu zilbi, viņu saliks kopā ar tādiem pašiem.
Tas ir, tev nemaz nebūs tādas iespējas kaut ko sabotēt, jo tad ir jāpieņem, ka tu pirms stundas jau biji apņēmies sabotēt.

no Augšas uzstādīto uzdevumu traktē kā viņu brīvības ierobežojumu un piespiedu rīcību un var sacelties!
Augša uzdevumus neuzspiež. Viss notiek ar paša skolnieka brīvu, neuzspiestu piekrišanu. Kāpēc tad lai kāds saceltos?

Augšā savukārt neko nevienam nesačakarēsi, jo tur spēku būs par maz. Pie kam - ko tad čakarēsi, kam nodarīsi ļaunumu? Un kam tas vispār vajadzīgs, ja pats esi piekritis mācīties?
Kā var rasties vēlēšanās kaut ko sačakarēt?
Neko taču nespiež, tikai pamudina, un stundu mācīties izvēlies pats. Vari bumbulēties kaut vai 1000 gadus, cietīsi tikai pats.


tev nav viss jāatbild un viss jāzin, atbilde "Nezinu" "Nesaprotu" tiek pieņemtas kā leģitīmas
OK, šitā nav mana svētā ticība, par kuru jācīnās līdz pēdējam.
Ja nezināšu, teikšu ka nezinu. Ja atklāsies pretrunas, tad uz kādu laiku skatīšos, vai tiešām tās ir neizbēgamas, un tad atzīšu, ka sistēma ir galīgi pa grāvi pretrunu dēļ.
Pagaidām viss mierīgi ... :-)
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.01.30 17:24:38
KarotesNav, tu jau radīji pretrunu!

Ja es mācoties iemācos kaut ko derīgu "augšām" tad čakarējoties es arī čakarēju augšas! Atkal... pirms stundas neviens nezin ko es izveeleeshos stundas laikaa... jo kam tad ir maaciisahnaas... jaunas neesoshas infas/iemanju apguushana. Tatad nav zinaama shii jaunaa infa... taatad jauna infa var radiit manii jaunus procesus, kas caur Gribu manifesteejas kaa gurkjoshanaas! Jebshu tev nav iespeejama Briivaa Griba, taa teikt, nav iespeejams gribeet neko taadu kas ietekmee citus!

Pretruna ir tajaa, ka ir jaapguust kaut kaadas maaciibas "komandā" kura svariigas savstarpeejaas attieciibaas, un tai pat laikaa tu neredzi, ka šādas stundas neapgūšana implicē to, ka savstarpējās attiecībās būs slikti... tātad viens cilvēks ietekmē citus cilvēkus ar savu darbību!

Apgalvot, ka tas otrs cilveeks GRIBEEJA lai es vinju nobraucu ar automashiinu, un savu gribu bij fixeejis kaadaa papiira PIRMS shiis sadursmes kaut kad ieprieksheejaa augstaakaa dziivee, ir prosto blefs!

Tava sistēma izslēdz atbildību pret CITIEM, tai pat laikā uzstāj uz sabiedrisku iemaņu apgūšanu! Šoto šitais nelīmejas!
Kundalini
# Iesūtīts: 2008.01.30 17:36:37
Kapēc nevienu neinteresē dzēst savu karmu
KarotesNav
# Labojis KarotesNav: 2008.01.30 17:40:31
Mulders
Ja es mācoties iemācos kaut ko derīgu "augšām" tad čakarējoties es arī čakarēju augšas!
Visvairāk tu čakarē sevi. Kad pēc mācību stundas apjēdz, ka atkal esi kārtis nospēlējis, tad - kurš ir visvairāk piečakarētais?
Nujā, tu esi piečakarējis arī citus, taču - jūs visi mācāties. Tikpat labi kāds varēja piečakarēt tevi.
Reālā dzīvē, pie mums, reālās, brīvprātīgās komandās taču ir daudz daudz vairāk to, kas sadarbojas, nevis visādu sabotieru.

taatad jauna infa var radiit manii jaunus procesus, kas caur Gribu manifesteejas kaa gurkjoshanaas!
Jaunā infa bija no sērijas "mācos citiem piedot". Kādus gurķošanās procesus tāda veida infa var izraisīt?

tātad viens cilvēks ietekmē citus cilvēkus ar savu darbību!
Ietekmē. Viens otru ietekmē. Un kas no tā?

Apgalvot, ka tas otrs cilveeks GRIBEEJA lai es vinju nobraucu ar automashiinu, un savu gribu bij fixeejis kaadaa papiira PIRMS shiis sadursmes kaut kad ieprieksheejaa augstaakaa dziivee, ir prosto blefs!
Ne katra nobraukšana ir ieplānota. Taču ir arī ieplānotas, pārsvarā tās nejaušās, satiksmes negadījumi.
Kāpēc blefs? Tāpēc ka nepierādāmi? Tad jau visu šo sarunu var neturpināt, jo dvēseles eskistence nav zinātniski pierādīta.
Vai arī ir kādas pretrunas?

Tava sistēma izslēdz atbildību pret CITIEM
Kāpēc izslēdz atbildību?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2008.01.30 17:40:57
Kundalini
Un ko tu saproti ar "karmu"?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 11 , pavisam kopa bijuši: 3675