atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Svētais Vakarēdiens no kopeja kausa
tigerite
Iesūtīts: 2008.01.16 20:54:37
Kā zināms luterāņu baznīcā Svētā Vakarēdienu bauda visi dievgaldnieki no viena trauka, es tā aizdomājos vai šādā veidā netiek pārnēsātas infekcijas izraisoši baciļi, sevišķi tagad, gripas laikā? Vai nebūtu labāk izvēlēties kādu higieniskāku veidu, kā piemēram, katoļiem?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
AutorsZiņas teksts
armilo
# Iesūtīts: 2011.01.28 10:38:45
Aivars

Vai ir nācies vakarēdienā redzēt baltvīnu tradicionālā sarkanvīna vietā? Es Latvijā to neesmu pieredzējis, bet Eiropā pāris vietās gan manīju.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.01.28 10:44:04
armilo
Redzi, savā laikā tā ir bijusi ierasta prakse, jo Bībelē jau nav norādīta vīna marka. Interesanti, ka savulaik par labu sarkanvīnam viens no argumentiem bija ne tikai tas, ka tas ir līdzīgāks asiņu krāsai, bet ka priesteriem ar sliktu redzi tas palīdzētu nesajaukt vīna kannu ar ūdens kannu pie sakramenta iestādīšanas
armilo
# Iesūtīts: 2011.01.28 10:50:43
Aivars
"nesajaukt vīna kannu ar ūdens kannu"


"jo Bībelē jau nav norādīta vīna marka"

Tomēr ir norādīts ir tas, ka tās ir asinis, Kristus asinis. Nezinu vai medicīnas vēsturē ir zināmi fakti par cilvēkiem ar baltām asinīm. Esot kāda cilvēku suga ar "zilām" asinīm, bet ar baltām nav dzirdēts.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.01.28 10:54:53
armilo
Klau, vai Tu neatceries tā laika sholastikas tēva Toma apceres par substances neatkarību no akcidencēm? Bet pēc idejas tiešām, ja nav svarīga garšas neatbilstība, tad kādēļ uztraukties par krāsu?
Cita starpā, varētu gadīties, ka daļa sarkanvīnu nemaz nav īsti piemēroti dēļ sava dzidrināšanas veida. Bet par to kādreiz var privāti parunāt, vai vismaz slēgtajā telpā
armilo
# Iesūtīts: 2011.01.28 11:08:06
Aivars
Toma apceri liekas, ka neesmu lasījis, neatceros. Racionāli domājot, Tev nevaru nepiekrist. Tomēr sarkanā vīna krāsa ir vairāk pasludinoša par balto. Slēgtajā nevaru diskutēt.
παλαιό ανόητος
# Iesūtīts: 2011.01.28 11:27:22
Vīna dzidrināšanas metodes tak nevarētu būt nekas piedauzīgs?
armilo
# Iesūtīts: 2011.01.28 11:37:43
παλαιό ανόητος
Domāju ka vīna dzidrināšanā nav nekā piedauzīga, īpaši ņemot vērā faktu, ka vīns ilgākā laika posmā pats dabīgi dzidrinās.
παλαιό ανόητος
# Labojis παλαιό ανόητος: 2011.01.28 11:43:30
armilo
Esmu lasījis, ka daudzreiz tomēr dzidrina ar olas baltumu.
Bet atgriežoties pie tēmas - laikam ticība tomēr palīdz cilvēkam nesaslimt. Arī ticīgie indusi taču dzer Gangas ūdeni, kas neticīgam eiropietim izraisītu vismaz caureju (labākajā gadījumā).
armilo
# Iesūtīts: 2011.01.28 11:57:49
παλαιό ανόητος
"laikam ticība tomēr palīdz cilvēkam nesaslimt."

Tā tas patiesi ir. Bez ticības ejot pie dievgalda var ne tikai saslimt, bet arī pēkšņi nomirt.
παλαιό ανόητος
# Iesūtīts: 2011.01.28 11:59:10
armilo
Tas ir tāds teorētisks pieņēmums vai noticis gadījums?
armilo
# Iesūtīts: 2011.01.28 12:09:23
παλαιό ανόητος

Nu, uzskatāmākais piemērs ir Jūda Iskariots.
παλαιό ανόητος
# Iesūtīts: 2011.01.28 12:30:51
armilo
Nu, tas īsti nav piemērs. Jūdas Iskariota nozīmīgā loma pestīšanas mistērijā, kas beidzās tik skumji priekš viņa, bet tik nozīmīgi priekš visiem pārējiem, ir noslēpumaina. Atceries kaut vai Borhesa trīs versijas par Jūdu.
armilo
# Iesūtīts: 2011.01.28 13:14:29
παλαιό ανόητος

Borhes nav nedz teologs nedz garīdznieks, kas liek viņa fantāzijas uztvert tikai kā fantāzijas. Visas viņa versijas ir nebibliskas. Iskariotam nav nekādas nozīmīgas lomas pestīšanā. Viņš ir neticības bēdīgs piemērs.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.01.28 13:25:12
παλαιό ανόητος
Lūdzu neaizrauties ar diskusijas tēmas postīšanu
biča
# Iesūtīts: 2011.01.28 14:04:33
hm, cenšos neiet pie dievgalda, ja man ir kāda krāšņa aukstumpumpa. negribas tomēr pielaist, ja nu tieši nākamajam rindā aiz manis šī zaraza nav. nepaspēs jau kauss nodezinficēt.
biča
# Iesūtīts: 2011.01.28 14:05:45
παλαιό ανόητος
Bet atgriežoties pie tēmas - laikam ticība tomēr palīdz cilvēkam nesaslimt. Arī ticīgie indusi taču dzer Gangas ūdeni, kas neticīgam eiropietim izraisītu vismaz caureju (labākajā gadījumā).

es domāju, ka tur cilvēkiem vienkārši ir kopš bērnības nodota un vēlāk pakāpeniski attīstīta imunitāte pret visām figņām, kas tajā ūdenī ir atrodamas, un ar ticību tam nav nekāda sakara.
vasara
# Iesūtīts: 2011.01.28 18:29:29
Gripas uc slimību laikā nevajadzētu atturēties no Dievgalda, bet būtu jāpatur prātā, ja pašam ir kāda kaite (aukstumpumpa, klepus, iesnas...), tad maizi paņemt un pamērkt traukā, nevis pašam dzert no biķera.
Līkcepure [90.130.164.84]
# Iesūtīts: 2011.01.28 20:18:33
es domāju, ka tur cilvēkiem vienkārši ir kopš bērnības nodota un vēlāk pakāpeniski attīstīta imunitāte pret visām figņām

Varbūt cilvēkam, kas no bērnības liek dzert no simtiem citu cilvēku apmutētiem trauktiem arī ir izstrādājis imunitāti.
Krišjānis
# Iesūtīts: 2011.01.31 22:30:13
Tiem, kas ēd maizi un dzer vīnu, noteikti jāuzmanās no visiem iespējamiem baciļiem.
Tiem, kas saņem Vakarēdienu pēc Kunga apsolījuma un pavēles, tas stiprina ticību un arī sargā. Arī mēra laikā, par gripu nemaz nerunājot. "Jo šīs pasaules gudrība ir Dieva priekšā muļķība."
biča
# Iesūtīts: 2011.02.01 16:19:39
Ctulhu
a kāpēc Tavuprāt izmanto tieši sudraba traukus?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 43 , pavisam kopa bijuši: 1036