atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem vai kristība atkarīga no ūdens daudzuma?
Ingars
Iesūtīts: 2007.12.08 15:05:07
paraugs bībelē ir nepārprotams - tātad luterāņi krista nepareizi?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 14:51:23
iestarpinaajums: katolju katehismaa lietotie argumenti ir vienkaarshi beernishkjiigi, liidziigi principam "kaapeec? a taapeec!"...
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 14:56:48
7.nodaļa- Kristību kārtība

Attiecībā uz kārtību:

1. Kristījiet šādi: Kad jūs visu augstākminēto esat pasludinājuši, tad kristiet Tēva un Dēla un Svētā Gara Vārdā[15], dzīvā, tekošā ūdenī.

2. Ja tev nav dzīva, tekoša ūdens, tad kristiet citā ūdenī. Ja nevari aukstā, tad siltā.

3. Ja tev nav ne viena, ne otra veida ūdens, tad lej uz galvas trīs reiz ūdeni Tēva un Dēla un Svētā Gara vārdā.

4. Pirms kristības, tiklab kristītājam, kā kristāmajam jāgavē. Kristāmajam pavēli, lai viņš vienu vai divas dienas iepriekš gavē. Vēlams arī dažiem citiem gavēt līdz ar viņu.

moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 14:58:21
ups, izraadaas, tas i.pluume bija (par rel.briiviibu):
sk.sheit: http://www.ebaznica.lv/?p=1200
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:05:57
moritz

1) Reģistrējies, būs svētīgi visiem
2) Rom 6:3 nav vienīgā vieta kas runā par kristībām un pat šī vieta nenorāda uz ūdeni bet gan uz to realitāti kas kristībā notiek.
3) Didathe apraksta visus iespējamos kristību veidus, protams, viešot kaut kādu nebūt kaŗtību! Taču šai secībai na vteoloģisks pamatojums bet gan organizatorisks, jo pati Didathe ir organizatoriskas dabas dokuments!
4) Ja mēs referencējamies uz Rasktu vietām, kur tiek apsolīts, ka Kristus kristīs ar Svēto Garu, tad ir tikai loģiski, ka Gars tiek izliets pār cilvēkiem, tādējādi tāpat kā jūs pamatojoties uz Rom 6:3 iemērcat, tā mēs pamatojoties uz Sv. Gara izliešanu - izlejam ūdeni pār cilvēku! Viss ir bibliski un pareizi! Un ja Raksti ko nespecificē precīzi, tad darboties sāk kristīgā brīvība!

Un ja jūs tik precīzi rakstu interpretētāji, tad kā tur tomēr ir ar to vārdiņu "IR" tas arī tiek interpretēts tā kā stāv rakst`tis?
Tā kā, pirms pārmet citiem, sakārto savu mājas pagalmu!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:11:39
moritz, kā tev šķiet, Didathe autori... vai viņi būtu pavēlējuši vai rekomendējuši darīt grēku?

Kā tev šķiet, vai viņi māca, ka kristībām dažādām ir dažāds "efekts", jeb tomēr mums ir "Viena Kristība"? Tātad ir skaidrs, ka tiek dotas rekomendācijas kristību rituāla izpildē un ikvienam būs skaidrs, ka šī dokumenta autori ticēja, ka tā arī ir šī "Viena Kristība, Viena Ticība, Viens visu Dievs Tēvs un Viens Kungs"

Kā arī Dokumentā nekas nav teikts par "ārkārtes gadījumu" bet tiek noklātas visas iespējas kādās kristieši var nonākt... Didathe tieši apraksta ka ir pieļaujami dažādi rituāli kāreiz tamdēļ, lai nesanāktu kašķis par pareizu vai nepareizu kristību! Jo patiešām tekošs ūdens nav objektīva realitāte ikvienā vietā, kur Kristieši pulcējas. Didathe un arī Raksti nepavēl meklēt speciāli konkrētu ūdeni, bet gan vienkārši ūdeni... kā Pēteris Rom 10 nodaļā... tūlīt pēc tam kad Sv. Gars nāca pār Nikodēma namu, viņš pavēlēja visus kristīt turpat esošajā ūdenī! Netika dzīti uz upi, strautu!

BTW strauts arī der pēc didathe, der fontāns, der duša, baseins etc.

Nespēsi tu ar rakstiem pamatot to, ka vienīgais leģitīmais veids ir pagremdēšana pilnībā un visi pārējie ir grēks un nav kristība!
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:13:31
Mulders
1) buus jaapiespiezhaas
2) es tieshi par to realitaati runaaju... kaapeec vaardinjs IR tiek taa aizstaaveets, bet buutiiba kristiibaas nee?
3) organizatoriska vai nee, bet atsaucaas uz praksi,
4) abas lietas ir saistiitas... nedriikst vienu panjet otru atmest...

attieciibaa uz IR - man ar to nav probleemu, kviishu rakstiitaaj... pat rovberts un gvido ir liecinieki
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:16:05
Mulders
Sv. Gars nāca pār Nikodēma namu, viņš pavēlēja visus kristīt turpat esošajā ūdenī! Netika dzīti uz upi, strautu!
***
vari uzmest nikodeema pagalma plaanu un maajsaimnieciibas inventarizaaciju?
***
Didathe tieši apraksta ka ir pieļaujami dažādi rituāli kāreiz tamdēļ, lai nesanāktu kašķis par pareizu vai nepareizu kristību!
***
tur rakstiits: kristiet taa, ja nesanaak - taa, ja citaadi nevar - taa... es runaaju par attieksmi, nevis briiviibu, un atsaucos par to, kas notiek peec buutiibas...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:18:34
2. Tamdēļ ka vārdiņš IR ir atkārtots 4as reizes un to arī nozīmē. Tieši tāpat kā kristību elements tiešām arī IR pagremdēšana Kristus Nāvē, nevis pagremdēšana ūdenī! Tb lasi kā tur stāv rakstīts.
3. Nuja un pieļauj veselu uimu dažādu prakšu, no kurām viena ir defaultā Luteriskajā baznīcā. Kādas iebildes. Es tā saprotu, ka tev Rom 14 nodaļa neexistē! Un ja kāds kristiets dara ne tā kā tu uzskati par labu, tad viņš apriori ir ftopkas kandidāts, laigan Dievs neko par to nav teicis, vai tik nav tā, ka tu labāk par Dievu zini viņa viedokli?
4. Mēs tā arī nedarām. Piekam neļaujam sev uzspiest konkrētu praksi tur kur ir brīvība. Un neļaujam brīvību tur kur ir konkrētas norādes un skaidrojums! Kādas iebildes?

moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:19:20
piebilde par pagalmu: nav man probleemu ari ar triisvieniibu un jeezus un sveetaa gara pieluugsmi...
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:21:10
Es tā saprotu, ka tev Rom 14 nodaļa neexistē!
***
puveshi kaulos?
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:22:17
Un ja kāds kristiets dara ne tā kā tu uzskati par labu, tad viņš apriori ir ftopkas kandidāts, laigan Dievs neko par to nav teicis, vai tik nav tā, ka tu labāk par Dievu zini viņa viedokli?
***
kaa jau teicu: jautaajums ir kaapeec par visaam vareem nee?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:24:31
>vari uzmest nikodeema pagalma plaanu un maajsaimnieciibas
>inventarizaaciju?

Nevaru fpročem kā tu nevari!
Viss ko mēs uzzinām, ka kristībā tika lietots ūdens! Ūdens daudzums, forma u.c. parametri netiek specificēti!

Raksti neizlaiž neko pestīšanai būtisku. Un grozies kā gribi kristību rituāla forma kāreiz Rakstos nav specifiski pavēlēta atšķirībā no Mozus likumiem, kur šie rituāli bij specificēti!

Nu piedod, ka tava tradīcija un kristību izpildes forma netiek pieņemta kā vienīgā pareizā un Dieva pavēlētā! Tu dari kā tu uzskati par pareizu un ļauj mums darīt kā mēs uzskatām par pareizu!

Vai nu ved savu domu līdz konsekvencei un saki kurā vietā viena vai otra prakse ir grēks, pret Dieva gribu un ved cilvēku pazušanā un apdraud viņa pestīšanu un peirādi to ar rakstiem, vai beidz kasīties par lietām, kur ir brīvība!

Acīmredzot ir kristiešu kategorija kuri neizprot jēdzienu "Kristīgā brīvība", viņiem joprojām šķiet, ka Kristietība ir insrukciju kopums!
Mulders
# Labojis Mulders: 2007.12.11 15:26:12
> kaa jau teicu: jautaajums ir kaapeec par visaam vareem nee?

Ej nū? Kur šitādas muļķības izraki?

Ja ir izvēles iespējas, tad izvēlamies praktiskāko un ērtāko! Viss. Pārējās noraidām nevis teoloģisku apsvērumu dēļ, bet lai bardaks nerastos! Uzskatu, ka mierīgi jebkurš Luterānis/Katolis var sarunāt tapt kristīts dajebkādā mācītājam pašam pieņemamā ūdenī - tekoša vai ezerā, dziļā vai seklā, siltā vai auxtā! Sarunāt var visu, jautājums ir par defaulto praksi! Tā ir viena - kārtības labad, lai nebūtu bardaks!

A jūsējie, var sarunāt kristību kādā citā kaut vai Didathe atrunātā veidā? Piemēram 3x uzlejot ūdeni? Var? Ja nē, tad jautājums ir tev - kāpēc par visām vārēm nē? Ir pamatojums... teoloģisks ?
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:35:09
mulder, jautaajums par plaanu un inventarizaaciju bija atbilde uz tavu kategorismu attieciibaa par nikodeema kristiibaam... izskatiijaas, ka tu zini, kaa bija...
es domaaju, greeks ir nepaklausiibaa, kaa to jau reiz dievs saulam aizraadiija... vai tieshaam kristiibu un trauku mazgaashana ir sinoniimi?
nenjemos spriest, cik kura prakse ievedusi cilveekus pazudinaashanaa, tachu konsekvences, ko nereti izsauc diskusija, gan liek abaam puseem uzmaniities... kaa jau teicu, jautaajums ir tikai: kas traucee dariit peec buutiibas?
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:35:59
Mulders
Tā ir viena - kārtības labad, lai nebūtu bardaks!
***
kaapeec ierastaa kaartiiba nevareetu buut pagremdeeshanaas?
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 15:38:36
es jau tev rakstus citeeju: liidzdaliiba kunga naavee un augshaamcelshanaa - burtiski... atbildeeshu bez diplomaatijas - mees kristiisim, pagremdeejot uudenii: taada ir muusu kaartiiba, visu paareejo (ja vien nav Xshkjeershlji), taviem vaardiem sakot "noraidām nevis teoloģisku apsvērumu dēļ, bet lai bardaks nerastos!"
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.11 16:10:01
nu re mortiz - tu jau pats nonāci pie slēdziena, ka tā ir tas ko luterāņi sauc par adiafora - ne pavēlēta ne aizliegta, bet atkarībā no situacijas un apstākļiem. Ne mēs labāki ēzdami, nedz sliktāki neēzdami, bet neveinam nav tiesības tiesāt otru ārēju formu un rituālu dēļ, ja vien netiek apgānīts un zaimots Dievs

cik jaunajā derībā nav bijuši gadījumi, kad lielam ļaužu pulkam nav pie rokas ūdens tilpne, kurā pagremdēties, tāpat arī visas tradīcijas, kas nāk no senbaznīcas nav apriori Dieva pavēles, bet gan attiecīgā laikā un vietā labākais, līdzīgi, kā mūsdienās katra draudze var brīvi izvēlēties šajās lietās, kas ir labākais viņiem lietās, kurās nav precīzas Dieva pavēles


toties par to vārdiņu IR...ak jā un arī - laidiet bērniņus pie Manis un neliedziet tiem, jo tādiem PIEDER debesu valstību - manuprāt (ja kļūdos palabojiet) Jēzus nekur nav uzsvēris par kristību ārējo formu, bet toties par kristību nozīmi gan
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 16:53:25
Ingars
cik jaunajā derībā nav bijuši gadījumi, kad lielam ļaužu pulkam nav pie rokas ūdens tilpne, kurā pagremdēties...
1) kad bija, tad bija, tad arii riikojaas... un pie taa vajadzeeja arii palikt... cik noprotu, ne tu ne mulders nesaprotat vienu lietu - es ne par formu, bet par jeegu, no kuras izriet forma... bet kaikam jau daudz abizhoti esat, ka cikleejaties uz lietaam, kas teemaa nemaz nav...
***
ak jā un arī - laidiet bērniņus pie Manis un neliedziet tiem, jo tādiem PIEDER debesu valstību
2) tas nav par beerninju kristiishanu - turpat vinjs tos sveetiija... tevis pasha vaardiem "ne pavēlēta ne aizliegta" padariishana... bet pamataa striids jau ir par ziidainju kristiishanu...
***
neveinam nav tiesības tiesāt otru ārēju formu un rituālu dēļ...
3) kaut kaa mani taada sajuuta nepamet... :/
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.12.11 16:57:17
Ingars
tāpat arī visas tradīcijas, kas nāk no senbaznīcas nav apriori Dieva pavēles, bet gan attiecīgā laikā un vietā labākais
***
mjaa... didahee laikam, sanaak, par labaako uzskatiija pagremdeeshanu ar visaam no taas organizeeshanas izrietoshajaam probleemaam...
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.11 17:05:21
moritz, Kristība arī notiek pēc būtības... Un ūdens daudzums nav šīs būtības daļa, bet gan Dieva Vārds, kas pievienots ūdenim!

Tas arī viss! Nav iemesla kamdēļ kārtība nevar būt tāda vai citāda, taču, ņemot vērā mūsu klimatiskos un objektīvos citus apstākļus, kristība ar ūdens uzliešanu uz galvas ir vispraktiskākā, ekonomiskākā un izdevīgākā šeit šajā vietā un laikā! Pietam šāda prakse ne kripatu nelaupa kristāmajam no tā, ko viņš saņem ar šo ūdeni - Dieva apsolījumu grēku piedošanu un Svētā Gara dāvanu!

Tās ko tu sakramentā saņem ir šī sakramenta būtība! Tā, piemēram, mēs necepamies par to cik daudz maizes vai vīna sv. vakarēdienā ir jāizlieto, bet uzstājam, ak tas KO saņem šajā sakramentā patiešām ir tas, ko Dievs ir par to teicis!

Analoģiski ar kristību, nevis ūdens daudzums bet Dieva Vārds nosaka Kristību īstumu!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 34 , pavisam kopa bijuši: 2808