atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem kas ir patiesa baznīca
Ingars
Iesūtīts: 2007.12.04 20:59:22
VIŅI MIELOJAS PIE TAVA NAMA LABUMIEM

Augsburgas ticības apliecība par baznīcu māca,

“ka visos laikos pastāv viena svēta baznīca. Bet baznīca ir svēto draudze, kurā pareizi māca Evaņģēliju un pareizi pārvalda sakramentus. Un patiesai baznīcas vienībai pietiek ar vienprātību Evaņģēlija mācībā un sakramentu pārvaldīšanā. Nav arī nepieciešams, ka cilvēku ieviestās tradīcijas, rituāli jeb ceremonijas visur būtu vienādas. [..] baznīca īstā nozīmē ir svēto un patiesi ticīgo draudze. ”

Kad cilvēki dzird, ka baznīca ir viena, tad parasti rodas jautājums: kura tad ir īstā baznīca? Uz šo jautājumu mēdz atbildēt dažādi.

Romas katoļu oficiālā atbilde ir: viena svēta baznīca ir Romas katoļu baznīca, jo tai ir pāvests, īstie bīskapi un garīdznieki. Par vienīgo īsto baznīcu sevi atzīst arī austrumu pareizticīgo baznīca, jau tās nosaukums skaidri izsaka šo pretenziju. Šādu uzskatu pauž arī vairākas radikālas sektas, kas māca, ka tikai tajās ir pestīšana.

Visu laiku ekumenisti redz šo vienu svēto baznīcu kā nākotnes vīziju, kura jāīsteno, apvienojot visas konfesijas; un kuras prototips ir kāda iedomāta baznīcas institucionāla vienība senatnē.

Tie, kuriem Svēto Rakstu patiesība ir samērā vienaldzīga un kuri grib būt labi visiem, sludina, ka vienu svētu baznīcu veido visas konfesijas un novirzieni, katrs ar savu atšķirīgo mācību un ticību.

Mūsu baznīca atbild šādi: vienmēr ir bijusi, ir un būs viena svēta baznīca, kurai pieder visi dažādo konfesiju ļaudis, kas tic uz Jēzu un Viņa dāvāto pestīšanu. Šī baznīca ir atrodama tur, kur tiek sludināts Kristus Evaņģēlijs un ļaudīm tiek doti Kristus sakramenti jeb, paša Kristus vārdiem runājot, tur, kur ļaudis tiek kristīti un mācīti turēt to, ko Kristus ir pavēlējis Savai draudzei virs zemes. Šādā draudzē Kristus ir apsolījis Savu pastāvīgu klātbūtni: “Un redzi, Es esmu pie jums ik dienas līdz pasaules galam.” (Mt. 28:19-20)

Konfesionālās dogmatikas jeb luteriskajai mācībai uzticīgas dogmatikas apkopotājs Dž.T. Millers par to raksta:

“Termina Baznīca definīcija ir nozīmīga, ņemot vērā tos daudzos maldus, kādi saistās ar šo jautājumu. Saskaņā ar Rakstiem cilvēku par Baznīcas locekli padara vienīgi ticība (fiducia cordis) Kristum, kas ir miris par pasaules grēkiem, un ne piederība kādai vietējai baznīcai, ne žēlastības līdzekļu ārēja lietošana, ne kādu amatu pildīšana redzamajās baznīcās, ne mēģinājumi imitēt Kristus piemēru, ārēji sekojot Viņam (Ap.d. 5:14). Tādēļ tādi mūsu dogmatiķu izteikumi kā Solafides in Christum membra ecclesiae constituit; Christiani sunt ecclesia ir patiesi bibliski, jo Kristus svētās Baznīcas loceklis ir vienīgi tas, kurš patiesi tic Viņam(Ap.d. 16:31).”

Šie vārdi labi paskaidro, ka mūs ticības tēvi, savā ticības apliecībā sacīdami, ka “baznīca īstā nozīmē ir svēto un patiesi ticīgo draudze”, neierobežo baznīcu ar savu draudzi vai savu piekritēju pulciņu - luterāņiem. Visur, kur Kristus Evaņģēlijs tiek sludināts un Viņa iedibinātie sakramenti tiek lietoti - pat, ja tas notiek ierobežoti un nepilnīgi -, tur ir Kristus baznīca jeb Viņa svētie. Mēs gan nevaram zināt droši, kuri tie ir, un viegli varam šajā ziņā kļūdīties, kādus cilvēkus atzīdami par īsteni ticīgiem, bet citus - par neticīgiem, taču viena lieta ir skaidra: ticīgie ir atrodami tikai baznīcā jeb vietā, kur divi vai trīs ir sapulcējušies Kristus vārdā un kur Kristus ir klātesošs (Mt. 18:20). Citiem vārdiem sakot - ārpus cilvēkiem redzamās baznīcas (kas top redzama vārda sludināšanā un sakramentu izdalīšanā) nav patiesās jeb Dievam redzamās baznīcas, nav izglābšanas no mūžīgās sodības un nav ticīgo.
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.04 21:04:05
no tā tad arī secinam, ka arī harizmātu un pentakostu draudzēs ir īsteni ticīgie kristieši, brāļi un māsas Kristū ar visām Dieva bērnu privilēģijām un tiesībām
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.04 21:57:01
nē, ne jau par vietu ir runa. Baznīca nav ēka, bet Kristum ticīgie cilvēki. šeit vienkārši vēršamies pret apgalvojumiem, ka varam tapt pestīti, ja atklāti atsakamies piederēt baznīcai (ticīgo kopienai) un šāds stāvoklis ir ļaunāks, nekā iesaistīšanās sektā, kur vismaz pieejami sakramenti.
Andis Atvars [87.110.130.182]
# Iesūtīts: 2007.12.04 22:43:37
Draudze ir garīga vienība, bet baznīca ir administratīvs (laicīgs) veidojums - protams arī vajadzīga, kamēr dzīvojam uz šīs zemes. Nu protams - tikai mans viedoklis!
Sheksna
# Iesūtīts: 2007.12.04 22:45:28
tjip - neiesaistīšanās domubiedru svētdienas pulciņā nozīmē izslēgšanu no šiem domubiedriem?
Principā jā, bībele paredz publiski apliecināt savu ticību un pulcēties Jēzus vārdā.
Vai netusēšana ar domubiedriem ir pamats PRINCIPIĀLAI atradīšanai - nezinu, tas jau laikam atkal būs atkarīgs no interpretācijas, blago ragscus var pagriezt kā vien vajag; Jēzus saka gan `kas nav pret mani, tas ir ar mani`, gan `kas nav ar mani, tas ir pret mani`. Kurai situācijai vajag, tādu arī citātu piemeklējam...

Ir kristieši, kuri nepieder baznīcai? /pag - vai te bija domāti tie "ziemsvētku-lieldienu" kristieši?/
Sk. augstāk. Kad vajag - šamējos ieskaita statistikā, jeb %, kas apmeklē baznīcu. Kad vajag izcelt SAVU baznīcā iešanas aktivitāti - tad taisni otrādi, pacelt sevi uz šiem kūtrajiem `ticības brāļiem`, vai arī pelt viņu `formālismu`... nav nekā jauna uz šīs pasaules.

Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.04 22:51:24
nu jūs īsti nesapratāt par ko ir runa.


“Termina Baznīca definīcija ir nozīmīga, ņemot vērā tos daudzos maldus, kādi saistās ar šo jautājumu. Saskaņā ar Rakstiem cilvēku par Baznīcas locekli padara vienīgi ticība (fiducia cordis) Kristum, kas ir miris par pasaules grēkiem, un ne piederība kādai vietējai baznīcai, ne žēlastības līdzekļu ārēja lietošana, ne kādu amatu pildīšana redzamajās baznīcās, ne mēģinājumi imitēt Kristus piemēru, ārēji sekojot Viņam (Ap.d. 5:14). Tādēļ tādi mūsu dogmatiķu izteikumi kā Solafides in Christum membra ecclesiae constituit; Christiani sunt ecclesia ir patiesi bibliski, jo Kristus svētās Baznīcas loceklis ir vienīgi tas, kurš patiesi tic Viņam(Ap.d. 16:31).”
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.04 22:58:16
un nav te nekāda sakara ar ārēju administratīvu organizāciju, bet par to kā Kristus valda un kā viņa valstība izpaužas

ja tu esi ticīgs, tad tu gribēsi būt attiecībās ar dzīvo Dievu - kas aizsākas kristībās (ja tāda iespēja pieejama), un turpinās lūgšanās, vārda sludināšana un mācīšanās, maizes laušanā (vakaēdiens) un sadraudzībā. Tas ir kā mēs piedzīvojam Dieva klātbūtni

un nav noteikts, kur tas notiek, baznīcā, mājās, kaut vai brīvā dabā.

ja mēs šādi nebarojam savu ticību, tad tā sāk nīkuļot, līdz kamēr nobeigsies pavisam, jo tev nav attiecību ar Dievu
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.04 23:14:21
nure, tu jau jauc te kādus klubiņus ar Dieva valstību. Tieši tā - tu vai nu esi tās pilsonis vai arī neesi. Bet ja reiz esi tāds kļuvis un atkritis, tad tev vienmēr ir iespēja atgriezties.

Tu vienkārši pats sev liedz iespēju kontaktēties ar Dievu.
kā tad tu biji iedomājies, ka vienkārši tjipa izdomāsi - es tagad ticu un....un ko tālāk? Bet vai tu zini tukšo cilvēk, ka ticība bez augļiem ir nedzīva? protams, ka ne augļu dēļ esi pestīts, bet ja tu spītīgi atsakies no Dieva, tad taču Viņš ar varu tevi nespiedīs
Andis Atvars [87.110.130.182]
# Iesūtīts: 2007.12.04 23:46:22
Ingar, a kapēc Tev nepatīk draudze? - vai ne draudzes galva ir Kristus... un vai baznīcas galva nav pāvests? Laikam Kristus pārāk traucēja, ka no TA izmeta... nu re, pēc tam grēciņus varēja patirgot, pastarā tiesiņas paspriest, un citas blēņas paspēlēt...
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.04 23:58:15
nu tev gan viss ir tiešām ķīselī. nav tur nekādas dižas gudrības un viss ir ļoi skaidri un elementāri. Tas, ka tu nicinoši attiecies pret DIeva vārdu jau vien liecina, ka tu nemaz negribi būt nedz kristietis, nedz arī nonākt Dieva valstībā tad kāda gan tev starpība? Bet kad nomirs, tad jau būs par vēlu.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2007.12.05 00:06:42
Millers ir nekonsekvents.
Saskaņā ar Rakstiem cilvēku par Baznīcas locekli padara vienīgi ticība Kristum ...
Kristus svētās Baznīcas loceklis ir vienīgi tas, kurš patiesi tic Viņam

Vai kāds, lūdzu, var izskaidrot atšķirību starp ticību Kristum un patiesu ticību Kristum?
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.05 00:27:12
lai taptu pestīts, nav nekas vairāk vajadzīgs, kā vienīgi ticēt, ka Jēzus Kristus dēļ tev ir visas šīs svētības - Dieva žēlastība, kas nozīmē, ka visi tavi grēki ir piedoti un netiek tev pielīdzināti, tev tiek pielīdzināta Kristus nevainojamā taisnība un Viņa svētums, tu esi patiesās baznīcas loceklis, Dieva valstības pilsonis, patiess, īstens ticīgais kristietis, DIeva bērns un Viņa ģimenes loceklis.

lūk šī ir ticība - īsteni patiesa ticība
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.05 00:29:07
a masiks - nevis Dievam ar mācību kas ķīselī sagājis, bet es nemācēju īsti labi to mācību pasniegt, bet nu cenšos
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.05 00:33:21
bet, kad tu esi Dieva ģimenes loceklis, vai tad tev nav vēlēšanās arī uzvesties, kā tādam? vai tad tu savā ģimenē neuzturies, neēd, nestrādā un neņem dalību ģimenes dzīvē?

tāpat arī Dieva ģimenē - lai tu būtu pestīts, tev tikai ir jātic, līdzīgi, kā bērniņam ir tikai jāpiedzimst, lai dzīvotu šajā pasaulē. Taču cik ilgi bērniņš izdzīvos bez mātes gādības, bez barības, bez siltuma un mīlestības - tas jau ir cits jautājums
Skolnieks
# Iesūtīts: 2007.12.05 00:38:52
Ēvalds Bērziņš
Vai kāds, lūdzu, var izskaidrot atšķirību starp ticību Kristum un patiesu ticību Kristum?

Man šķiet, ka Dr. Millers šeit pavisam vienkārši savā stāstījumā nevēlas atkārtot vienādus vārdus - kas literāri skaitās kļūda. Bet abās reizēs vārds ticība tiek saprasta kā uzticēšanās un paļāvība uz Kristu un Viņa nopelnu. Šī ir tā patiesā ticība, kas dara par Baznīcas locekli.

Par šo ticību Dr. Millers vairāk raksta: 355.lpp.
Ingars
# Iesūtīts: 2007.12.05 00:46:59
nu vienīgi atšķirība ir starp ticību, kas angļu valodā ir faith vai trust un to ticību, kas ir belive. Viena ir tāda, kura balstās uz ticības objektu, bet otra tikai satur informāciju.

viens tic, ka ledus ir izturīgs reāli staigājot pa to, bet otrs tikai zina, taču neuzdrošinās kāpt virsū

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 64 , pavisam kopa bijuši: 2838