atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Kritiskā domāšana
Mulders
Iesūtīts: 2007.11.14 15:11:53
Splits no lauku draudžu offtopika!

Tēma par to vai nekritiska domāšana ir labi. Vai vajag pievērst uzmanību kritiskās domāšanas attīstībai. Vai tā ir laba un ja laba, tad kā to attīstīt!
<< . 1 . 2 . 3 .
AutorsZiņas teksts
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 11:59:20
Balss
Tā drīzāk ir vielas nostiprināšana. Pamatzināšanām ir jābūt jau iepriekš.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 12:04:22
a_masiks, cik reizes jāsaka!

Raksti Kristietībā tiek uztverti par patiesu!

Tb neviens nešaubās ka tā ir patiesība. Problēmas rodas, ka dažkārt vienkārši nevar saprast kas TIEŠI ir ar šo textu domāts... īpaši kad runa iet par ārpusempīriskām lietām.

Ja ir rakstīts "uzcepa rausi un deva to apēst" nu tur ir viegli saprast.
Tak ja rakstīts "pēc Dieva tēla un līdzības" tad tā kā Dievs ir ārpusempīriska entīte, šo saprast ir krietni grūtāk... un ar šo saprašanu tad arī Augustīns nodarbojās!

Ir gan novirzieni un sektas, kas arī rauša cepšanā sazin ko saskata...
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 12:21:06
a_masiks
Balss
Ja tā ir Valdorfa skola, tad tā ir pavisam cita metode, ne tā saentologu.
Par Valdorfa esmu dzirdējis, ka tur ir cieņā uzslavēšana, bet ir švaki ar kritiku. Katrs nemākulīgs ķēpājums tiek sagaidīts ar ovācijām!
Sanits
# Iesūtīts: 2007.11.15 14:23:50
Tā var būt arī Montessori metode. Tur arī uzsvars tiek likts uz bērna patstāvību un netradicionālām apmācības metodēm. Vai Balss runā tieši par to, to gan nezinu.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 14:44:08
a_masiks
Kur tas ir? Zem kādas nodaļas ir 1:1 tāda pati sistēma?
Balss
# Iesūtīts: 2007.11.15 15:28:33
KarotesNav,Sanits
To stāstījumu es dzirdēju diezgan sen - tika uzsvērts, ka tā nav nedz Valdorfa, nedz Montessori skola (tajā tiek integrēti bērni ar attīstības traucējumiem). Bet Valdorfa skolās mēdz būt (droši vien, atkarīgs no valsts un skolas vadības uzskatiem, zinu vienu konkrētu skolu), visai smaga matemātikas programma ar daudz mājas darbiem - vairāk pat, nekā parastajā skolā.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 15:43:56
a_masiks, man baigi patika viens pasniedzējs univerā... šams kad deva uzdevumus risināt, tad katram individuāli uz lapas ejot garām uzrakstīja vienādojuma koeficientus... perfekti parādīja vai students tiešām saprot vielu kā arī nošpikot bij bezjēdzīgi, jo priekšmets bij matemātiskās metodes, un tur bij bezcerīgi cerēt, ka tavs vienādojums būs tāds pats kā citiem, lai arī koeficienti atšķīrās mizerabli...
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 15:49:34
a_masiks
Tas jā, tās ir kopīgas iezīmes. Taču saentologu sistēmā ir tāda iespēja pabeigt mācības jebkurā brīdī, kad esi gatavs. Vari sēdēt tur kaut vairākus gadus. Vai tikai vienu nedēļu.
Mājasdarbu parasti nav, kaut arī apmācības materiālus var ņemt uz mājām. Vienkārši ir jāatnāk un jāpierāda, ka esi vielu apguvis.
Tur nav "klases", kur mācās noteiktu laiku visi vienus priekšmetus, un vienā laikā beidz, dažreiz paliek uz otru gadu un atkal mācās, raksta mājasdarbus pat tajos priekšmetos, kuros bija labas sekmes.

Es daudz nezinu par dažādām pedagoģijas sistēmām, tomēr saentologu piedāvātā man šķiet jēdzīgāka par tradicionālo.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 15:52:06
Mulders
Mums bija viens pasniedzējs, kas iedeva biļeti un ļāva tev iet uz visām četrām pusēm, pienākt kaut vai rīt. Tikai eksāmenā tika uzdoti jautājumi arī ārpus tās biļetes, jeb, precīzāk, vajadzēja līst dziļāk pamatos. Mutiskā pārbaudījumā aci pret aci taču var uzreiz pateikt, vai tas cilvēks zin vai nezin.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 16:27:07
KNav, prikols tik tajā, ka Scientologu "sertifikātus" diez ko neņems pierē... ne?
Vai šie māca tādas lietas kā arhitektūru, celtniecību, programmēšanu... tb tādas lietas, kuras es iemācos un man pat nevajag viņu atzinību, pietiek, ka es esmu iemācījies un tad eju un atrodu darbu, kam nekāda sakara ar Scientoloģiju?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.11.15 16:44:55
Ctulhu, nuja... jautājums, vai pielieto?
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 16:53:38
Mulders
Nuja, runa iet par labu mācīšanas metodi. Kāpēc to nepielieto, nezinu. Copyrights varbūt? Vai saentologu smaka? Vai neviens nezin? Vai arī tai ir trūkumi? Piemēram, prasa ieinteresētu skolnieku, kurš grib mācīties.

Ctulhu
Esi lasījis Habarda "Kā kaut ko iemācīties?" Tas praktiski ir pats pirmais kurss, kur apmāca, kā mācīties.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 17:06:56
Ctulhu
Metode taču ļauj mācīt dajebko.
Skolnieks drīkst uzdot skeptiskus jautājumus.
Vispār jau, skolā kaut ko mācot, skolēni parasti neapšauba skolotāja teikto.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 17:10:30
Ctulhu
Tev tā grāmata likās esam nospiedoša, pakļaujoša? Manuprāt, viss tur bija loģiski nu saprotami. Kā un kāpēc lietot skaidrojošās vārdnīcas, kādi var būt nesaprašanas cēloņi, kas un kāpēc ir demonstrācijas, kā jāpasniedz viela (no vienkāršā uz sarežģīto, u.c.).

Galu galā, ja pēc šīs "iemācīšanas metodikas" VAR dajebko iemācīties, tātad metode darbojas! Venkārši pārbaudīt.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.15 17:30:23
Ctulhu
Vispār jau skatoties vēsturē, daudz labas lietas nav bijušas saprastas un pielietotas.
No otras puses, ir visādi šarlatāni un fiksās idejas.

No trešās puses, pastāv inerce. Lai kaut ko mainītu, jābūt nopietnam iemeslam.

Tā, ir dažas programmatūras, kas tik ātri mētājas ar jaunām un jaunām versijām, ka vienkārši nepagūsti apgūt iepriekšējo.
KarotesNav
# Iesūtīts: 2007.11.16 09:37:05
Ctulhu
Klasiskais inerces un tradīciju piemērs ir klaviatūras burtu izkārtojums, "qwerty". Tas bijis radīts ar nolūku, lai mehāniskajai rakstāmmašīnai neķerās kopā burti pie pārāk liela rakstīšanas ātruma. Daži pat uzskata, ka šis izkārtojums paredzēts tieši tam, lai drukātu lēnāk.
Tomēr tās muļķības velkās līdzi visām datora klaviatūrām, kaut gan ir citi izkārtojumi, tiešām paredzēti ātrākai rakstīšanai.
<< . 1 . 2 . 3 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 33 , pavisam kopa bijuši: 2807