atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vai LELB jāmainās?
Vilis Maldonis
Iesūtīts: 2011.11.03 11:32:28
Ļoti bieži esmu dzirdējis no dažādiem ļaudīm, ka mūsu Baznīca (šeit nerunāju par citām baznīcām un konfesijām) nespēj, nevar, nemāk (negrib?) būt kas vairāk, kā dogmu un cermoniju reproducētāja. Pārsvarā mācītāji ir dzīves negudri un nespēj vadīt (ganīt) ļaudis. Šo nespēju slēpj aiz teorijas zināšanām un ceremonijām un lekcijveida sprediķiem, kas sen jau "nedarbojas". Cilvēki vēlas mūsdienīgus (brīvus no nedzīvas rečitēšanas liturģijas, un nesaprotamu (mūsdienu ausīm, bet pašiem "neaizskarami svētu" tekstu) svētsvinīgumu. Kāpēc nav oficiālu modernu oficiālu dievkalpojumu versijas? Citās luterāņu baznīcās pasaulē (tai pašā ASV Misouri sinodē) ir. Un tie pulcina cilvēkus un sniedz daudziem prieku par viņu ticību... Lūk, tieši prieka trūkums par ticību mums šeit izstrūkst un šķiet, apzināti netiek audzināts un veidots. Viss ir smagnēji... kā arhibīskapa kabinetā... (bija publicēts netā - atvērtajās dienās) Vai nav tā, ka Baznīcas vadība saprot un māk tikai šo smagnējo ceļu? KO IESĀKT?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 23 . 24 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 14:01:25
skolniekss [195.8.115.229]
Kur tu kaut ko tādu izlasi?
Tas biji Tu, kas apgalvoji, ka tagad cilvēki ir pavisam cita suga, nekā pirms gadiem trīsdesmit, kur nu vēl agrāk, ka tagad citi būtiskie jautājumi, citas metodes sēru pārvarēšanai utt.
Es tikai aprādīju, ka, lai arī `modernas metodes` varbūt ir pieejamas, tad tomēr ir lietas, kas bija vienlīdz svarīgas pirms 2000 gadiem un šodien.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.11.03 14:01:53
Aivars
Rīgas Lutera draudzes citādie dievkalpojumi ir Vārda dievkalpojumi un apzināti tēmēti uz plašākas auditorijas uzrunāšanu. Pie kam tie ir atsevišķi pasākumi dažas reizes gadā un nav ikdienas dievkalpojumu aizstājēji. Bet klātienes auditorija tiešām īpaši neatšķiras no "parasto" dievkalpojumu apmeklētājiem.
dafne
# Iesūtīts: 2011.11.03 14:11:09
Vilis Maldonis
un ko omes saka par roku baznicaa?cilveki ta iet dazaadi..ne visiem roks patiik
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 14:20:49
dafne
Nu vispār gan, šodien omes akurāt ir tā vecuma kundzes, kas vismaz rietumos klausījās Deep Puple, Led Zeppelin, Black Sabbath, Uriah Heep utt. Cits jautājums, vai jaunie puņķutapas vairs pavilksies uz roku, vai viņiem savukārt vajadzēs kaut kādu rhytm&bass un acid klubmūziku, vai kaut ko no muzikālās industrijas eskpluatēto tīņu pseidozvaigznīšu dvestajiem šlāgeriem.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2011.11.03 14:54:27
Mīļie cilvēki,

ne jau forma ir tā problēma, ka cilvēki ir kūtri baznīcā gājēji. Tie iemesli ir divējādi: tie, kas slēpjas iekš pašas draudzes un otrie, kas slēpjas pašos cilvēkos.
"Iekšējie iemesli"pamatā ir un paliek ticības trūkums pašā baznīcā. Skumji, bet jāatzīst, ka ir starp mācītājiem "amatnieki", bet lielāko ļaunumu jau nodara grēks. Ja Dieva bērni paši grēkos, tad nav ne mazākā pamata domāt, ka ļautiņi skries uz tādu draudzi meklēt Dievu, kur vairāk valda grēks nekā mīlestība! Un tā ir LELB galvenā problēma itin visos līmeņos. Kā galveno problēmu es pašlaik redzu mantkārību un slinkumu. Tas izpaužas tādējādi, ka rozā uzpūderēti cilvēciņi, kas varbūt tik tiešām dara labu un vajadzīgu darbu, to dara vien ar nosacījumu, ka saņems visai pieklājīgu atalgojumu. No otras puses, mācītājs, kurš novada dievkalpojumu reizi nedēļā un tad vēl pāris stundas pieņemšanas, grib saņemt pieklājīgu algu. Es jau sen lieku priekšā, ka mācītājam par algas aprēķina pamatu jāņem skolotāja likme un nevajag brēkāt, ka mācītājam jāsaņem vairāk! Eh, te varētu daudz un dikti rakstīt, bet kāda jēga...

Ārējie iemesli, kas slēpjas pašos cilvēkos, ir nevēlēšanās atzīt savu grēcīgumu. Daudzi labprāt nāktu baznīcā, ja tas mācītājs tik daudz par to grēku nemuldētu. Tam klāt ir slinkums, garīgais kūtrums utt.

Visādas ārējas formas ir labas tiktāl, ciktāl tās uzrunā vienu vai otru. Taisni labi, ka ir arī tradicionālas baznīcas, kuras piekopj "rečitēšanu" un skaistu liturģiju, seno mūziku utt. Nu ir taču pietiekoši daudz baznīcu, kurās ir modernākas formas, kaut vai tie paši baptisti. Ak esam greizsirdīgi? Kom ōn, mums taču jāpriecājas, ka tiek uzrunāta tautas daļa, kuru varbūt luterāņi nevar uzrunāt.
Tajā pašā laikā paraudzīsimies laukos, kur vismaz Kurzemē vai katrā ciematā ir pa baznīcai. Bet kādēļ gan šajos ciematos nemisionē tie ar roku, gāšanos gar zemi utt? Redz, nebūs atdeves, neatmaksāsies! Nu atved kristīgo roku uz Popi vai Ugāli, un uzturi tur pastāvīgu draudzi! Ir jau bijuši mēģinājumi, kas izkūpējuši kā dūmi gaisā, bet tie konservatīvie luterāņi joprojām pastāv.

Redz, cilvēkam, kurš meklē Dievu, ir tas jāpalīdz atrast. Forma tur ņi pri čom.
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.03 15:06:16
un vēl: par dziesmu grāmatām runājot- g.k. skumjas dziesmas, turklāt ļoti sliktā latviešu valodā (vecs tulkojums) + grūti tur saskatīt kaut jebkādu mākslas kavalitāti (kas dzejai/dziesmu vārdiem tā kā pienāktos). Vai tad tiešām latviešiem trūkst dzejnieku , kas sacerētu kautko uzrunājošu... Labi, baznīca nav "dzejas dienas" un jākoncentrējas uz citu ko nevis teksta rindu estētisko baudīšanu, bet mani tiešām izbrīna, kāpēc netiek nomainītas šīs gaumi bojājošās dziesmu grāmatas. Nu, vismaz tajās LELB draudzēs , kur pabūts. Tie, kas dzīvē kaut reizi labu dzeju lasījuši (un nav tai jābūt kautkādā samežģītā formā vai nesaprotamai, lai būtu laba), sapratīs , ko es ar to gribu teikt.

Tā kā nav svarīgs, roks vai neroks, manuprāt galvenais, lai baznīca nekļūtu par to vietu , kur tiek pieļauta viszemākā mākslas kvalitāte, kāda vien var būt...Piemēram, uztaisa max. štruntīgu izrādi, dziesmu, gleznu un aizbildinās, ka tur tak kristīgā vēsts, tāpēc draudzei par to jāpriecas...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 15:13:11
sabio
Bet ko EU konkrēti ellē ratā esi darījis un esi gatavs darīt, izņemot latvisko vaimanāšanu, lai pasludinātu evaņģēliju un pulcētu ļaudis LELB?
Dod šurp tās savas lieliskās dziesmas, dzejas, altārgleznas, sprediķus, un es arī ar prieku pavērtēšu. Lai nu kā kuram ir sanācis, bet līdzšinējie dziesmu autori vismaz ir ticībā Kristum kalpojuši, kā nu spējuši un pratuši.
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.03 15:35:03
Diezgan izteiksmīgu reliģisko dzeju ir gan nācies lasīt, tāpat dziesmas, tā kā nav tā, ka nav , vai arī nez kas jauns jādomā, tikai jāsavāc, bet tiem , kas par to atbildīgi (es to vidū neesmu), acīmredzot slinkums vai vienalga vai nav izdevīgi....
Mākslā svarīgs ne tikai SATURS, bet arī FORMA. Un, ja cilvēks/i, kam ir kāda vara noteikt to, kam jāparādās baznīcas organizētos pasākumos, to nesaprot... Tikko prātā atausa viena baznīcas izrāde, kuru par izrādi grūti nosaukt tieši tas kvalitātes dēļ, to skatoties man arī nāca prāta, ka nu varēja tak vismaz dramaturģijas studentus piesaisīt, kā brīvprātīgos, vismaz sižets būtu... Jo, lai cik laba iecere, ja to pasniedz šādi, vēstījums, tas gluži vienkārši auditoriju neaizsniedz.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.11.03 15:44:47
sabio
Ceru, ka vismaz vēl Bībele ir lasāma?

Bet visu draudzes dzīvi veido pati draudze, nevar prasīt to, ko nevar prasīt. Vienīgā atbilde ir pašam nākt ar savu pienesumu un celt cilvēku izglītību, gaumes izjūtu, kultūras līmeni utt., utj. Jo citādāk, tas vairāk izklausās pēc snobisma.
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.11.03 15:51:24
Aivars Tas biji Tu, kas apgalvoji, ka tagad cilvēki ir pavisam cita suga
Par sugu neesmu rakstījis ne grama. Vai kaut kur tika pieminēti neandertālieši, kas tad esot otra cilvēku suga un it kā dzīvojusi pirms 30000 gadu?
Pasaki kādās sugās Tu cilvjus iedali? Rakstīju, ka mainījusies sabiedrības forma un cilvji kļuvuši gudrāki un ar plašāku redzes lauku.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:00:13
skolnieks.
Jā, jā! Par to pašu jau rakstīji, ka nu tie ir pavisam citi cilvji , pat salīdzinot ar Mārtiņa skolas gadiem utt. Pilnīgi citu uztveri, pilnīgi citādu saprātu, pilnīgi citu redzeslauku... koroče cita suga homo internetus vai homo sms laikam
dafne
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:01:07
Aivars
nu nez..mums viena tada roķīgāka slavēšanas pasākumā..omes izgāja ārā..bet nu varbūt labaa akustika bij pie vainas..
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:03:06
dafne
Nu gan jau! Noteikti bija par klusu un ne tik smuki, kā jaunībā
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.11.03 16:04:19
Aivars Kad cilvēks iemācīsies klausīties un uzklausīt un neizteiks pārsteidzīgus secinājumus, tad arī LELB viss būs ok
Tātad tas nenotiks nekad ...
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:07:57
Raimonds, Bībele jau nav romāns Dzeju un dziesmas savukārt sacer cilvēki un to var izdarīt daudz un dažādos veidos un jo vairāk tur būs mākslinieciskās kvalitātes, jo vairāk cilvēkus tas uzrunās un nebūt tikai snobus. Un tikai baznīcai pašai no tā labāk...

Otrkārt, labi draudzei visu jādara, bet ko dara šī te institūcija- http://www.lelb.lv/lv/?ct=liturgija Skaidri, pateikt, ka koordinē izstādi, varbūt pat algu par to saņem... Kas tad ir izstrādāts?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:09:49
skolnieks.
Redzi tieši tādēļ, mani no šīs diskusijas sākuma visu laiku pavada viena Čestertona doma.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:21:19
sabio
Cik Tu daudz zini par to, kā top jaunā LELB dziesmu grāmata? Jo šobrīd tas notiek.
skolnieks.
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:23:41
Aivars Ceru, ka tu nedomā romānu "Cilvēks kurš bija Ceturtdiena"
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:32:47
Raimonds, nezināju gan! Bet liels prieks to dzirdēt , ka viss notiek... vai tur būs arī jaunas dziesmas vai tās pašas vecu vecās?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.03 16:35:38
sabioBūs jau būs jaunas dziesmas. Tik nez vai tev patiks.
Mani tiešām izbrīna tavi kategoriskie izteicieni dziesmu grāmatas sakarā, vēl jo vairāk, ja esi tik nesaistīts ar Baznīcas dzīvi, ka nezini, ka turpat desmit gadus par jauno dziesmu grāmatu tiek runāts un runāts kā sinodēs, tā Sv. R. publikācijās utt..
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 23 . 24 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 144 , pavisam kopa bijuši: 2360