atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vai kriize jau garaam... jums?
Jošs Mulders
Iesūtīts: 2011.02.07 11:53:00
Par Kriizi runaajot... taa kas te bija/ir?

Vai taa jums veel ir, vai jau pagaajusi? Kaa tikaat paari? Cik pashi dariijaat, cik Dievam uzticeejaat?
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
παλαιό ανόητος
# Iesūtīts: 2011.02.11 14:42:40
Varbūt noziedzības līmenis ir atkarīgs no populācijas blīvuma. Pilnīgi nekādas noziedzības nebija Robinsona salā, sevišķi pirms tur parādījās Piektdienis.
Viduslaikos cilvēki pārsvarā dzīvoja mazos baros, iedzīvotāji bija savstarpēji saistīti.
Mūsdienu lielpilsētā dzīvo milzum daudz cilvēku, kuru starpā nav nekādu saišu.
micky [134.2.186.16]
# Iesūtīts: 2011.02.11 14:44:54
παλαιό ανόητος cīņa par resursiem bieži noved noziegumiem. kkā jau jāizdzīvo barā.
Džonijs
# Labojis Džonijs: 2011.02.11 14:54:14
Ctulhu daudz ko, kas tagad kvalificeejas kaa noziegums, toreiz uzskatiija par normu


Nu redz...arī šis ir par pamatu tam, lai uzskatītu ka tagad noziedzība ir lielāka Jo likums nosaka, kas ir noziedznieks
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2011.02.11 14:57:01
Džonijs
No otras puses, daudz kas, kas šodien kvalificējas kā noziegums, toreiz bija norma.
Džonijs
# Iesūtīts: 2011.02.11 14:57:54
EzītisMiglāNu bet kuri pārkāpj likumu?
Džonijs
# Iesūtīts: 2011.02.11 15:01:20
CtulhuRedzi...problēma ir iekš tā, ka mēs par senajiem laikiem spriežam no šodienas prizmas
Džonijs
# Iesūtīts: 2011.02.11 15:10:30
CtulhuNekā tu nesaprati, kaut arī skolā esi gājis Šodienas prizma ir šodienai, un tas kas notiek šodien arī tiek vērtēts ar šo prizmu. Tad bija tā un ne citādi, šodien ir tā, kā ir šodien
Džonijs
# Iesūtīts: 2011.02.11 15:12:13
Labi, jāiet uz darbu...nevaru tā strādāt kā Ctulhu, sēžot pie datora un izklaidējoties
Līkcepure
# Iesūtīts: 2011.02.11 15:27:10
Džonijs
Tikai nevajaga...padomju laikos bija diezgan augsts noziedzības līmenis, vienkārši neviens to neafišēja

Neviens vien vecāka gadagājuma cilvēks ir stāstījis kā tajos laikos varēja neslēgt ciet durvis un naktīs droši staigāt pa ielām, nebaidoties no varmākām. Varbūt, ka daļu no tā var norakstīt uz nostaļģēšanu, bet daļa patiesības gan jau tur arī ir. Principā noticēt tam nemaz nav tik grūti, zinot to, ka sovdepā nevis cilvēks meklēja darbu, bet darbs atrada cilvēku. Plānekonomikai tomēr ir šādi tādi nosacīti plusi un viens no tiem ir tas, ka nepastāv bezdarbs un daudz mazāk dīku cilvēku ergo mazāk zādzību/laupīšanu.
Līkcepure
# Iesūtīts: 2011.02.11 15:33:57
Un veel viena lieta - daudz ko, kas tagad kvalificeejas kaa noziegums, toreiz uzskatiija par normu

Jap. Piemēram tāda lieta kā pedofīlija, vai t.s. domestic violence vispār netika reģistrēti. Mol, ģimenes iekšējās lietas. Par izvarošanu, ja vien upuris nav kāda augstdzimusi būtne, arī faktiski var teikt to pašu. Tas, ka kāds kungs abjūzo savu kalponi vai ģimenē notiek incests bija parādība, par kuru upuriem nebija kam pasūdzēties. Paldies patriarhālismam, kur might makes right.
Džonijs
# Iesūtīts: 2011.02.11 19:54:03
Ctulhu Kas ir mainiijies?

Sjiis pasjas prizmas.

Tb progreseejusi ir attieksme - kas sjiis prizmas arii veido.



Ok,ir mainījušās šīs prizmaz, bet kā vērtēt mūsdienu likumu pārkāpumus?Ja jau mēs ar tādu sašutumu izvērtējam sendienu izdarības, kas bija norma tajos laikos, bet nebija likumpārkāpums , tad kā vētēt mūsdienu izdarības, kas jau ir likuma pārkāpumi. Vai šeit ir progresija, jeb regresija?Ja jau cilvēki ir progresējuši un likumdošana arī, tad tāds pārkāpums kā izvarošana un pedofīlija ir pat vēl briesmīgāka rīcība kā sendienās.Jo tad taču cilvēki bija tumsonīgāki, un likuma nebija...
Džonijs
# Iesūtīts: 2011.02.11 19:57:29
Līkcepure Neviens vien vecāka gadagājuma cilvēks ir stāstījis kā tajos laikos varēja neslēgt ciet durvis un naktīs droši staigāt pa ielām, nebaidoties no varmākām. Varbūt, ka daļu no tā var norakstīt uz nostaļģēšanu, bet daļa patiesības gan jau tur arī ir. Principā noticēt tam nemaz nav tik grūti, zinot to, ka sovdepā nevis cilvēks meklēja darbu, bet darbs atrada cilvēku. Plānekonomikai tomēr ir šādi tādi nosacīti plusi un viens no tiem ir tas, ka nepastāv bezdarbs un daudz mazāk dīku cilvēku ergo mazāk zādzību/laupīšanu.


Nu un tagad vairs nevar atstāt durvis neaizslēgtas? Vai te var runāt par kādu attīstību? Vai mūsdienās ļaunums ir palicis mazāks?
Džonijs
# Iesūtīts: 2011.02.11 19:59:39
CtulhuLīkcepure Un vai mūsdienās cietumu ir mazāk nekā kādus 100 gadus atpakaļ?
Papucs
# Iesūtīts: 2011.02.14 14:14:12
Jā, un krīze, starp citu, šķiet, ka tikai vēl padziļinās.
Lasīju, arī Šerlokam Holmsam grūti laiki.
Holmss prasa Vatsonam: Doktor, kā jums garšoja Bāskervilu suns?
Vatsons: Holms, es neesmu ēdis Bāskervilu suni!
H: Bet Hadsones kundze teica, ka ēdāt...
V: Kāpēc jūs, Holms, vairāk ticat Hadsones kundzei nevis man!?
H: Tāpēc, ka pusdienas gatavo viņa, nevis jūs, doktor!
Līkcepure
# Labojis Līkcepure: 2011.02.14 14:28:21
Džonijs
Vai mūsdienās ļaunums ir palicis mazāks?

Izskatās, ka priekš tevis ļaunums ir Ļaunums, kā tāda nemirstīga mistiska substance, aš mūžīgs naftas pleķis jūrā, kas pastāv neatkarīgi no visa pārējā. Es situāciju izvērtēju mazliet citādāk. Uzskatu, ka mūsdienās vismaz tādam ļaunumam kāds bija pierasts iepriekšējos gadsimtos, ir grūtāk izpausties pateicoties uzlabotai tiesiskai un politiskai sistēmai, kas daudzas senāk pašas par sevi saprotamas lietas (verdzība, dzimtbūšana, pārmantojama valsts pārvaldes vara, iekarošanas kari) šobrīd padarījušas par morāli neakceptējamām. Ja tev ir uzskats, ka cilvēks ir iedzimti ļauna būtne un vienmēr atradīs kā šo savu ļaunumu realizēt, tad es te neko nevaru komentēt. Mani šajā sfērā vairāk interesē vēstures praktiskās izpausmes ne metafiziski pieņēmumi.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.14 14:33:17
verdzība, dzimtbūšana, pārmantojama vara, iekarošanas kari....
kurš būs pirmais, kas atšifrēs tā visa ekvivalentus mūsdienās?
Papucs
# Iesūtīts: 2011.02.14 14:48:15
Ctulhu
Nu, vispār verdzību es novēroju ikdienā, pašlaik gan man ir iedotas brīvdienas, ko valsts vergturiem uzliek par pienākumu piešķirt vergiem uz iepriekšējā gada laikā savergotā rēķina.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.14 14:54:01
Ctulhu
Papucs var nomainīt vagaru, bet ja viņš nomainīs darba vietu, tad visticamākais viņu kā normālu dzimtļaudi sodīs un atsūtīs atpakaļ no Vācijas vai Spānijas pie sava kunga.
Papucs
# Iesūtīts: 2011.02.14 14:54:16
Ctulhu
Tomēr vairāk ir kopīgā ar verdzību, nekā atšķirīgā.
Brīvā pārvietošanās un citas brīvības ir tikai ilūzija, kas tiek radīta abpusējās (vergu un vergturu) interesēs.
Laikam Marks Aurēlijs esot teicis, ka vislabākais vergs esot tas vergs, kurš domājot, ka viņš ir brīvs.
Līkcepure
# Iesūtīts: 2011.02.14 17:21:11
Aivars
verdzība, dzimtbūšana, pārmantojama vara, iekarošanas kari....
kurš būs pirmais, kas atšifrēs tā visa ekvivalentus mūsdienās?


Droši vien kāds, kurš ideoloģisku motīvu vadīts centīsies sabiezināt krāsas, lietojot far fetched analoģijas un neadekvātus salīdzinājums (lol iet uz darbu ir kā vergot xD/lol bakānu kari = Eiropa vislaik karo savā starpā).
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 7 , pavisam kopa bijuši: 1772