atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Tev nebūs nokaut
Karlīna
Iesūtīts: 2010.11.05 11:31:22
Ko nozīmē bauslis Tev nebūs nokaut , ir dzirdēts un lasīts daudz. Tas attiecināms ne tikai uz otru personu, bet arī uz sevi. Tad nu jautājums - ja apzināti kontaktējamies ar kādu, kam ir lipīga slimība, vai tādā gadījumā pārkāpjam arī 5. bausli?
DISKUSIJA TIKAI KRISTIEŠIEM
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Karlīna
# Iesūtīts: 2010.11.05 11:36:30
Kādam varbūt liekas jocīgs jautājums, bet man par to nākas domāt daudz. Konkrēts piemērs - ja kāds ir inficēts ar HIV, un dodas laulībā, vai tādā gadījumā viņš neriskē "nokaut" savu otro pusi un bērnus, kas varētu dzimt šādā laulībā?
Nemeklēju risinājumu konkrēti šādai problēmai, bet vēlētos dzirdēt citu kristiešu domas.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.11.05 11:47:02
Nee...

Nokaut noziimee - nokaut... gariigi vai fiziski.

Kontakteeties ar slimo veel nenoziimee nokaushana vai pashnaaviiba. Citaadi jau var pateikt, ka dziivot pac par sevi ir greeks ibo beigaas tu nomirsti.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.08 15:40:36
Karlīna
Pilnīgi noteikti, šādā gadījumā cilvēks nedrīkstētu otru turēt neziņā par riskiem. Bet nu HIV jau nav vienīgā sērga.
pich_
# Iesūtīts: 2010.11.08 15:45:58
man šķiet, ka tā maximas pārdevēja, kura visiem pārdod papirosus, arī pārkāpj šo bausli...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.08 15:49:49
pich_
Un arī maksimas īpašnieks, kas iepērk un pārdod hormoniem un antibiotikām un savādām ķīmijām saindētus kūpnājumus
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2010.11.08 15:50:15
pich_
Diskusija tikai Kristiešiem!
Karlīna
# Iesūtīts: 2010.11.08 22:32:04
Aivars
Pilnīgi noteikti, šādā gadījumā cilvēks nedrīkstētu otru turēt neziņā par riskiem. Bet nu HIV jau nav vienīgā sērga.
Tieši tā - diemžēl tā nav vienīgā. HIV bija tikai viens piemērs.
Jautājums nav par to, vai drīkst slimību slēpt no otra - nekādā ziņā to nedrīkst noklusēt!
Taču, ko abiem iesākt ar šo zināšanu?
armilo
# Iesūtīts: 2010.11.08 22:52:50
Karlīna
"Taču, ko abiem iesākt ar šo zināšanu?"

Lūgt Dievu, un atturēties no dzimumkontaktiem, līdz pilnīgai izveseļošanai.
Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2010.11.09 11:06:53
Lipīgas slimības ir dažādas un arī kontaktēšanās ir dažāda veida.
Mediķi un ģimenes locekļi kopj savus slimos tuviniekus = kontaktējas.
Ja tu domā šo piemēru ar HIV vai izārstējamas transmisīvās slimības, tad, protams, tikai lietojot aizsarglīdzekļus. Pozitīvai mātei ir tuvu 100 % iespēja dzemdēt bērnu, to neinficējot. Vīram gan laikam jāpaliek bez bērniem, ja nepieļauj domu par anonīmu donoru.
Karlīna
# Iesūtīts: 2010.11.09 11:47:42
Tātad Dievs nebūtu sajūsmā, ja šāds pāris sadomātu `augļoties un vairoties`?
Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2010.11.09 11:53:05
Karlīna
Cik saprotu, tad Dievs ir sajūsmā par vissvarīgāko lietu - grēcinieka atgriešanos uz mūžīgo dzīvību kopā ar Viņu.
Man liekas, ka augļošanās un vairošanās ir sekundāra lieta. Nedomāju, ka, uz Dievu paļaujoties un Viņa padomu lūdzot arī par šīem jautājumiem, Dievam būtu kas iebilstams pret to.
vilks
# Iesūtīts: 2010.11.09 11:53:54
Karlīna
Tātad Dievs nebūtu sajūsmā, ja šāds pāris sadomātu `augļoties un vairoties`?

Cik esmu sapratusi savā dzīvē, Dievs baušļus cilvēkiem ir devis ne tik daudz, lai vienpersoniski noteiktu, kā viņiem būs dzīvot, vai viņi to grib vai ne, bet gan - lai viņus pasargātu no liekām ciešanām. Ja cilvēki dzīvotu saskaņā ar baušļiem, viņi nedarītu viens otram pāri. Baušļu ievērošana ir mīlestība citam pret citu.

Līdz ar to te nav tik daudz jautājums, vai Dievs priecāsies vai ne, ja cilvēki ar neārstējamām lipīgām slimībām gribēs vairoties, bet drīzāk - vai paši vecāki vēlas riskēt ar to, ka viņiem piedzimst slims/inficēts bērns, ka bērns eventuāli var saslimt un nomirt vēl pirms viņiem un vai viņi ar to rēķinās? Vai viņi paši un potenciālais bērns iegūs ko labu no tā?

Man domāt, šie ir tie jautājumi, kurus vajadzētu apsvērt.

Es īsti nespēju iedomāties, ka gribētu apzināti nolemt savu bērnu slimībai uz nāvi. Tas tak šausmīgi sāp - un vecākiem pašiem varbūt pat vairāk kā bērnam.
Karlīna
# Iesūtīts: 2010.11.09 11:56:29
Vienkārši balss
Man liekas, ka augļošanās un vairošanās ir sekundāra lieta.
salīdzinot ar pestīšanu, protams. Bet šīs zemes dzīvē tomēr gana svarīga.
Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2010.11.09 12:31:06
vilks
Tā nav slimība uz nāvi. Lasīju, ka šobrīd tā gan vēl ir neizārstējama, tomēr labi kontrolējama, un ka pozitīvām mātēm (atrodoties ārstu speciālistu uzraudzībā un saņemot profilaktisko terapiju) ir ļoti liela varbūtība dzemdēt neinficētu bērnu.
vilks
# Iesūtīts: 2010.11.09 12:35:55
Vienkārši balss
a par kuru slimību ir runa?
es tā īsti nesapratu.

protams, ja ir reāla iespēja dzemdēt veselu bērnu/risks ir salīdzinoši zems, tad ir cita lieta. Es vairāk minēju, kas ir tie jautājumi, kas būtu jāizvērtē, nevis ieteicu rīkoties tā vai citādi. Galvenais, lai pašiem pēc tam nebūtu jāmokās sirdsapziņas pārmetumos, ka "tā mums gan nevajadzēja rīkoties" vai "kāpēc mums to vajadzēja".

Man jau šķiet, ka Dievs priecājas par ikvienu bērnu, tāpēc man būtu grūti iedomāties, ka viņš varētu uz kādiem vecākiem dusmoties par to, ka viņi nolēmuši savu mīlestību dot vēl kādam.
Karlīna
# Iesūtīts: 2010.11.09 12:44:16
vilks
Man jau šķiet, ka Dievs priecājas par ikvienu bērnu, tāpēc man būtu grūti iedomāties, ka viņš varētu uz kādiem vecākiem dusmoties par to, ka viņi nolēmuši savu mīlestību dot vēl kādam.
Dievs mīl grēcinieku, nevis grēku.
Mans jautājums - vai tas ir vai nav grēks, ja kāds, kurš ir slims ar lipīgu un nedziedināmu slimību, dodas laulībā un gādā bērnus?
vilks
# Labojis vilks: 2010.11.09 12:46:54
Karlīna
vai tas ir vai nav grēks, ja kāds, kurš ir slims ar lipīgu un nedziedināmu slimību, dodas laulībā un gādā bērnus?

ja cilvēks dodas laulībā ar nolūku inficēt laulāto un bērnus, vai arī ar nevērīgu attieksmi - kā būs tā būs, vienalga, vai laulātais/bērni ir slimi vai ne, tad, jādomā, tas ir grēks. Jo tas nekādi neveicina laulātā/bērnu veselību un netiek darīts mīlestībā.

Ja cilvēks atbildīgi izvērtē riskus un tos novērš ar atbildīgu rīcību, darot visu iespējamo, lai ne laulātais, nedz bērni netiktu inficēti, tad es neredzu, kādā veidā tas varētu būt grēks.
armilo:: [212.70.183.2]
# Iesūtīts: 2010.11.09 12:50:34
Karlīna
"Mans jautājums - vai tas ir vai nav grēks, ja kāds, kurš ir slims ar lipīgu un nedziedināmu slimību, dodas laulībā un gādā bērnus?"

Grūti uzminēt, par kādu slimību ir runa, bet vari pavaicāt sev, vai slimais dodoties laulībā kādam nodarīs ļaunumu? Ja tiks nodarīts ļaunums, tad tas protams ir grēks.
Karlīna
# Iesūtīts: 2010.11.09 12:51:00
vilks
Ja cilvēks atbildīgi izvērtē riskus un tos novērš ar atbildīgu rīcību, darot visu iespējamo, lai ne laulātais, nedz bērni netiktu inficēti, tad es neredzu, kādā veidā tas varētu būt grēks.
tur jau tā lieta, ka nav cilvēka spēkos `novērst šos riskus`, vienīgi paļauties uz Dievu - kā nu būs tā būs, ja sargās un dziedinās, būs ok, ja nē - tad par dažiem slimniekiem uz pasaules vairāk
Karlīna
# Iesūtīts: 2010.11.09 12:52:16
armilo:: [212.70.183.2]
Grūti uzminēt, par kādu slimību ir runa
šobrīd runa ir par HIV, bet kā jau Aivars teica - tā nav vienīgā sērga
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 101 , pavisam kopa bijuši: 32708