atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Par pareizticīgo priesteri Jāni Kalniņu
indriķis
Iesūtīts: 2007.08.08 21:47:04
Kā zināms, pareizticīgo priesteris Jānis Kalniņš ticis atstādināts no amata dēļ sava komentāra Latvijas pareizticīgo baznīcas vēsturē, kur viņš atmasko LPB sadarbību ar komunistisko režīmu, mērķtiecīgo rusifikāciju, latviešu lauku draudžu iznīcināšanu, morāli diskreditētu un nederīgu cilvēku iecelšanu PB augstākajos amatos un draudžu īpašumu izpārdošanu. Jūsu domas par šo notikumu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.08.19 12:28:42
Deprofundis , cilvēki baznīcās tomēr meklē lielāku taisnību nekā pasaulē un garīdznieku sludinātā elementāru atbilstību ar viņu pašu dzīvesveidu. Baznīcas nav mehāniskas pestīšanas izdalītājas ex opera operato , - vienreiz tas jau noveda pie Reformācijas.Neticīgs priesteris var pasniegt sakramentu, bet tik pat labi neticīgu priesteri var padzīt pie velna vecmāmiņas , kur viņam kā neticīgam priesterim īstā vieta. Un tāpat kā hierarhisma apoloģēti mudina neaizskart "svētās priekšniecības" godu un cieņu, hierarhisma oponenti kritizē hierarhiju par pārkāpumiem ar drošu sirdsapziņu, jo priekšniecības būšana baznīcās nav pašmērķis, bet (bieži) piektais ritenis un piedauzības akmens Evaņģēlija ceļā.
deprofundis
# Iesūtīts: 2007.08.20 00:04:02
ko mēs vispār zinām par Dieva taisnību?
Agita M. [87.110.155.101]
# Iesūtīts: 2007.10.28 21:32:17
Esmu lasījusi grāmatu. Priekš akadēmiska līmeņa darba tā ir diezgan haotiska, bet ar dažām interesantām vēsturiskām detaļām. Tā arī pauž skaidru rūpi par latviešu tautības pareizticīgajiem un par autora ortodokso stāju arī nav nekādu šaubu. Par ko viņu visticamāk atstādināja? Tur, jāatzīst, diezgan prastā dzeltenās preses manierē kāds augsts, vārdā nesaukts garīdznieks raksturots kā čekists un pedofils. Caur puķēm...bet nu caur ļoti ļoti retām puķēm tas teikts...tā grāmatas daļa ļoti kontrastē ar pārējo. Tas viss kopā rāda ļoti skumju bildi.
Agita M. [87.110.155.101]
# Iesūtīts: 2007.10.28 21:42:03
Aivaram-
Latvijas Pareizticīgā Baznīca: Vēstures komentārs.-Rīga: San Estera, 2007. Dzeltenīgi brūnos vākos, neliela formāta. Kur nopirkt, nezinu, man uzdāvināja. Varbūt lielākās grāmatnīcās ir.
animan [87.110.229.16]
# Iesūtīts: 2007.10.28 23:56:42
par virspriestera Jāņa Kalniņa lietu daudz tekstu lapā www.domulaukums.lv
protams, augstāko soda mēru (priestera kārtas atņemšanu) viņam piesprieda par atļaušanos asi komentēt PB vēturi, baznīcas īpašumu izpārdošanu par uzkrītoši zemām cenām un skaidro mājienu par visaugstākās garīdzniecības netiklājām darbībām. taču spriedums viņam tika safabricēts pavisam nesakarā ar grāmatu. viņam inkriminēja grēksūdzes nozlēpuma izpaušanu, apsēstību un neapzinātu slepkavību. 1998.gadā viņa mašīnai piriekšā izskrēja garīgi slima veca sieviete un tika notriekta. taču pat tiesa netika ierosināta, jo visiem bija skaidrs, ka JK nebija vainīgs. PB baznīcas kanoni tomēr sodu paredz arī par šādu Dieva pieļautu negadījumu un JK kalpošanas tiesības tika apturētas. pēc laika viņam piedeva. linča spriedumā no jauna iekļautā netīšā slepkavība ir nebijs precedents, kad Virsgans jau piedotam pārkāpumam atjauno nozieguma statusu.
l
animan 2 [87.110.229.16]
# Iesūtīts: 2007.10.29 00:15:35
lai pierādītu apsēstību, bija jābūt ja ne eksorcistu, tad vismaz psihiatru koncilam. par grēksūdzes noslēpumu izpaušanu arī bija vajadzīgi kādi pierādījumi, taču JK netika uzaicināts pat uz tiesu. viņam tika izsniegts tiesas lēmuma izraksts un viss. pēc kanoniem un statūtiem uz šādas nozīmes tiesu bija jābūt trim uzaicinājumiem. izskatīt lietu bez priestera klātbūtnes varēja tikai gadījumā, ja bez attaisnojoša iemesla tas nebūtu reaģējis uz pirmajiem diviem aicinājumiem. JK netika saņēmis nevienu pavēsti.
par priestera kārtas atņemšanu drīkst lemt tikai LPB Koncils, kura lēmumu tad jāapstiprina Ptariarham. JK notiesāja aizmuguriska (visticamāk - nenotikusi) Garīgā tiesa, kas viņu iepazīstināja tikai ar minēto izrakstu, atsakoties iepazīstināt ar lēmuma un protokola tekstiem. JK priesterības anulēšanu tika uzskatīta par spēkā esošu bez Koncila lēmuma un Patriarha ziņas.
vēl JK tika pasludināts par atkritušu no Svē
animan 3 [87.110.229.16]
# Iesūtīts: 2007.10.29 00:21:04
vēl JK tika pasludināts par atkritušu no Svētās Pareizticības. tas tika paziņots laicīgā tekstā - atbildē tiesai, ko parakstījis metropolīts, pamatojoties uz to, ka JK nav vispirms vērsies ar sūdzību pie Virsgana. tie ir meli, jo JK mēģināja Sinodē iesniegt savu lūgumu, taču Sinodes sekretārs to rupjā veidā atteicās pieņemt (fakts fiksēts ar liecinieka parakstu un audio ierakstu). taču pat laja izraidīšana no pareizticībās iespējama tikai ar Patriarha rezolūciju.
LPB Garīgās tiesas sekretārs, pamatojot tiesas lēmuma spēku, pavēstīja, ka LPB pat nav pakļauta Patriarha pārraudzībai, formulējot LPB statusu tā, kā to var formulēt tikai autokefālai (neatkarīgai) nevis autonomai (patstāvīgai) baznīcai. LPB pēc Tomos (augstākais pilnvaras dokuments no Patriarha) ir autonoma.
animan 4 [87.110.229.16]
# Iesūtīts: 2007.10.29 00:28:57
LPB vadība attiecībā pret JK ir pārkāpusi vairāk kā 50 vispasaules kanonus un savu statūtu punktus. ar savu atļaušanos tā rīkoties, LPB vadība nostādījusi šo «reliģisko organizāciju» nozieguma izdarīšanas stāvoklī. LPB pārkāpj LR apstiprinātos statūtus. LR, savukārt, respektē fiktīvas Garīgās tiesas pat ne pēc LPB normatīviem pieņemtu lēmumu. mūsu valstī pieļautas tikai Satversmē paredzētās trīs tiesas, ceturto - ārkārtas tiesu paredzot tikai kara gadījumā.
JK jau zaudējis Centra rajona tiesā un Apgabaltiesā. abās, balstoties uz LPB statūtiem un LR likumdošanas aktiem (arī uz reliģ.org. likuma 14.p.1.d.), pieņemts lēmums neturpināt lietas izskatīšunu, jo darba attiecības ar JK nav bijušas iespējamas. pēc LPB statūtiem priesteris ir garīgais personāls, kam darba likumdošana nav piemērojama. tie ir meli, par ko sabiedrība pavisam drīz pārliecināsies.
animan 5 [87.110.229.16]
# Iesūtīts: 2007.10.29 00:38:01
piedodiet par garo vēstījumu, taču lieta ir pārāk neparasta un nopietna, lai to nepaskaidrotu. linčot nebūt nav pareizticības cienīgs misijas paņemiens un notikušais ar JK liecina, ka LPB vadībā ir darbojas konkrēta cilvēku grupa, kuras mērķis ir tādā veridā diskreditēt pareizticību.
lai piesegtu noziegumu masu, apzināti tiek veidots Virsgana kults, par ko liecina arī nesen paša mmetropolīta pasūtīta un tai pozētā «ikona», kurā Virsgans viss zils redzams pacēlies tikpat zilās debesīs virs Rīgas fona. līdzīga glorifikācija jau sākta arī, cildinot vikāro Daugavpils bīskapu jeb Aleksandru II.
visskumjākais šajā lietā ir tas, ka «podģeļņiku» lomā svītai labprātīgi pievienojušies arī daudzi latvieši. ar sevišķu centību, protams, kristīgās akadēmijas vadība un brāļmāši no Mēness ielas, kuras priesteris Nils Druvaskalns bija viens no tiesas lēmuma izraksta pasniedzējiem JK.
tēvs Nilu savulaik pareizticībai pievi
animan 6 [87.110.229.16]
# Iesūtīts: 2007.10.29 00:38:44
tēvs Nilu savulaik pareizticībai pievienoja JK. laiki mainās... kā teiktu Domburs.
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.10.29 12:34:06
Nav brīnums, ka LPB bosi tā satrakojās pret JK. Savā grāmatā viņš caur puķēm atklāj visai pikantus faktus par viņu Latvijas galvenā bosa dzīvi v miru un ne tikai un iemeslus kāpēc viena padomjlaiku represīva iestāde viņu virzīja amatam. Kam acis, lai izlasa. Un tamlīdzīgi fakti pieejami ne vien JK grāmatā, bet arī citur.
Es gan nedomāju, ka JK vajadzētu pārlieku satraukties. Par nepatīkamas patiesības vēstīšanu cilvēkus vajā - tā ir mūžveca lieta. Un viņam jau ir iespēja dabūt citas PB jurisdikciju un turpināt kalpošanu. Tie vīreļi jau nevar atcelt viņu no viņa aicinājuma ( tā tik tāda arhaiska māžošanās un farss), vien neļaut to darīt LPB jurisdikcijā.
Aivaram gribu iebilst - valstij tiesības jaukties baznīcu lietās dot nevar, jo valsts arī nav nekāds tiesas un taisnības tīrradnis - politiķu grupas ar papildus interesēm un dažādiem lobijiem dibenplānā. Vienkārši tad tamlīdzīgas lietas kārtotu caur saviem cilvēkiem RLP, kuru beidzot taisoties likvidēt aiz tās pastāvēšanas lietderības koeficienta bezjēdzīguma.
animan > Indriķis [87.110.231.56]
# Iesūtīts: 2007.10.29 14:04:57
kad tevi nepieņem vienā pilsētā, tinies uz citu... protams, it kā jau evaņģēliski, tač pareizticības kanoni prasa, lai izraidīšanas nelikumība vienā patriarhijā tiktu pierādīta. ja tā izrādīsies pamatota, citas patriarhijas jau nav disidentu nometnes. tajās spēkā tie paši kanoni. JK gadījumā, protams, noziegumu fakti ir «uz sejas».
vēl ētisks moments ir tas, ka, vienam izraidītajam viegu roku pametot neērto vietu, pārējie palicēji var justies nodoti, jo tiem netaisības kultivētāju sistēmā cīņa par pareizticības tīrību jāturpina. ar «aicinājumua» jābūt uzmanīgam. saprotu, ka protestantismā tas ir vienkāršāk - ienāk galvā un uzcērt sava virziena templi. pareizticība balstās uz tiem pašiem apustuliskajiem pamatiem, uz kādiem balstījās pirmo g.s. Baznīca, kurai Dievs atklāja un līdzēja formulēt Sv.Rakstu kanonu, kuru par pamatu uzskata visas pasaules kristieši. viņi tikai aizmirst, ka tikpar vērtīgs un respektējam
animan > Indriķis [87.110.231.56]
# Iesūtīts: 2007.10.29 14:11:52
viņi tikai aizmirst, ka tikpat vērtīga un respektējama (vai vismaz tuvu tam) ir arī pārējā Baznīcas mantojuma daļa, kurai nav līdzvērtīga svētuma autoritāte, taču kuru par svētīgu PB uzskata līdz šai dienai, saglabājot savu apustulisko autentiskumu nemainīgu. kaut vai garīgās dzīves paraktiskas darīšanas jomā.
piedod, runa bija par JK pāriešanu citā patvērumā jeb zem cita omofora. daudzi par to runā, taču vismazāk pats JK, lai gan viņam to visvairāk pārmet. JK negrib neko citu, kā tīras pareizticības praktizēšanas un sludināšanas iespējas, ko viņš apliecnājis ar savām tulkotajām grāmatām. no tām taču lielākkā daļa arī iznākušas par spīti Virsgana nesvētīšanai.
JK par priesteri konsekrēja metropolīts Leonīds, dodot viņam svētību misionāra kalpošanai latviešu vidū. metropolīts Aleksandrs viņam šo svētību 19 gadu garumā pūlējies anuēt, taču, kā redzams, nevar svētību anulēt ar svētību. nevar pat
animan > Indriķis [87.110.231.56]
# Iesūtīts: 2007.10.29 14:13:09
nevar patēvs anulēt tēva pie kritstībām dēlam doto vārdu.
>>>kas te par sistēmu? rāda, ka atlikušas vēl pāri par 40 zīmēm, taču publicē ar nocirstām beigām.<<<
animan > Indriķis [87.110.231.56]
# Iesūtīts: 2007.10.29 14:20:59
par valsts jaukšanos baznīcas lietās. cilvēki ir cilvēki visur. arī baznīcā. vienā denominācijā atklāti geji un lesbas jau ir bīskapi, citā sievietes altārim tuvumā nelaiž. katrai konfesijai ir savi statūti, kas ir juridiskais saskares punkts, no valsts nekādi nešķirams. valsts arī šajā līmenī nes atbildību par šo normatīvu pildīšanu. ja LPB pārkāpj neskaitāmus sava pamatlikuma paragrāfus, valstij ir pienākums iejaukties un pieprasīt LPB rīcības atbilstību saviem normatīviem. tā nebūs iejaukšanās. iejaukšanās būtu, ja ar laicīgu, pat Strasbūras līmeņa tiesu palīdzību, valsts mēģinātu ietekmēt kādas konfesijas kanonisko struktūru un gadsimtu tradīciju. piem., liekot, lai par patriarhu ļauj kļūt Putina sievai vai Kārlim Streipam pieprasot Liepājas diecēzes bīskapa vietu Vanaga komandā, ar tiesībām kalpot īsā T kreklā bez apenēm. tā būtu valsts iejaukšanās un katra baznīca atbilstoši varētu protestēt.
animan > Indriķis [87.110.231.56]
# Iesūtīts: 2007.10.29 14:26:54
LPB gadījumā nekāda iejaukšanās orientācijas dēļ no valsts puses nav vajadzīga. tur pāris dekāžu laikā izstrādājusies sistēma vīriešu un jaunēkļu piegulēšanas jomā, kas darbojas perfektā slepenībā un vairumam ierindas pravoslāvu netraucē, kālab arī Virsgana kulta veidotājiem ir tādi panākumi. tomēr starptautiski un Krievijas mērogā biedram A.Kudrjašovam reputācija ir pamatīgi iedragāta. atliek palasīt kaut dažus komentārus pie JK lietas www.portal-credo.ru , un viss ir skaidrs. tikumiskajā un materiāli kriminālajā zonā sanāktu smagas lietas, ja vien piesegums nebūtu no līdzīgi samaitāto puses valsts struktūru līmenī. pasaule ir tāda, kāda tā ir. un ir naivi domāt, ka kategorijās «valsts nedrīkst iejaukties». nav šodien konfesiju, kas nebūtu koruptīvi saistītas ar valsti. arī LELB spiesta piemēroties. taču visu cieņu Vanagam un viņa spējai paspēt uz visām konferencēm.
animan > Indriķis [87.110.231.56]
# Iesūtīts: 2007.10.29 14:28:38
pēdējais raksts par JK. taču šai portālā ir desmitiem rakstu par viņa lietu, atliek vien uzmanīgi pameklēt. iesaku arī piefiksēt, kāda līmeņa diskusijas ir rakstu astēs. protams, nekādi evaņģēliskuma paraugi tur nebūs, taču asums un uzdrīkstēšanās tur ne pa jokam: http://portal-credo.ru/site/?act=news&id=57882&type=forum#ls.. t
animan > Indriķis [87.110.231.56]
# Iesūtīts: 2007.10.29 14:34:39
atvaino par iespējamo diktumu komentāra toņa izvēlē. vienkārši protestantu forumos neesmu radis izteikties un nesanāk noslēpt kritiskumu. bet ceru, ka tavu ticību neievainoju, jo tas nav labi nevienā, pat visargumentētākajā gadījumā. ja tomēr gadījās, piedod. droši var norādīta uz «profesora» animan sliktajām īpašībām. labi tam, kam daudz pamācītāju - sacījis apustulis.
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.10.29 15:23:45
Animan , redzi, man kā luterānim ir vieglāk izteikt savu cieņu J.Kalniņam par viņa kristīgo dedzību, jo baznīcas mācība un baznīcas misija mūsējiem vienmēr ir stāvējusi pāri hierarhijas kā tādas kultiskai slavināšanai. Tāpat mums lielā cieņā vienmēr bijis draudzes mācītājs kā tiešais kalpošanas amata veicējs. Un Kalniņš ir cietis par dedzību savā kalpošanā. Bet kaut kādā veidā tieši hierarhijas lomas pārspīlēšana PB ir radījusi šo absurdo situāciju, kad PB uzticīgs garīdznieks tiek vajāts, bet necienīgs hierarhs valda.
Piekrītu tev, ka valstij šādos gadījumos jābūt arbitram un garīdznieks ir tiesīgs apelēt pie valsts, ja tiek pārkāpti baznīcu iekšējie noteikumi, jo finanšu atskaites un gada pārskati taču tiek pieprasīti, kas totālas nodalīšanas gadījumā būtu prettiesiski.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.10.29 16:56:41
indriķis, tad tu par to, ka Valstij ir tiesības iecelt, akceptēt, atcelt, noraidīt bīskapus? A uz kāda likuma un principu pamata, sprašivajetsa? Uz Baznīcas, a tu ko Valstij gribi vēl Baznīcas likumus uztiept?
Un kad Valsts tieši tā spriež un saka KLB nav tradicoonālā konfesija, tad tu atkal citu dziesmu dziedi!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 32 , pavisam kopa bijuši: 1252