atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Baptista sprediķi "Svētdienas Rītā"
Svilpaste
Iesūtīts: 2007.04.29 21:01:15
Pēdējā laikrakstā "Svētdienas Rīts" ir publicēts baptistu mācītāja Edgara Maža sprediķis (un tā nav pirmā reize). Man ir jautājumi šajā sakarībā:
1) vai LELB garīdznieki nav spējīgi uzrakstīt labus sprediķus, ko publicēt, ja jau jāpublicē citas konfesijas mācītāja sprediķus LELB oficiālā izdevumā?
2) cienu E. Maži kā izglītotu, iejūtīgu un visādi citādi lielisku cilvēku, bet tomēr vinš ir baptists, tātad cilvēks, kas uzskata, ka Vakarēdiens NAV Jēzus miesa un asinis, ka mazu bērnu kristība ir nebibliska prakse u.tt. Vai cilvēka, kura teoloģiskie uzskati ir šādi, sprediķi būtu publicējami LELB oficiālā izdevumā?
3) vai esat redzējuši, ka citas konfesijas savos oficiālajos izdevumos publicē luterāņu mācītāju sprediķus?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Edgars
# Iesūtīts: 2007.05.07 13:53:45
Varu runāt par savas draudzes izdevumu, kur šad un tad luterāņu mācītāju raksti tiek publicēti.
Edgars
# Iesūtīts: 2007.05.07 14:12:01
Svilpaste! Attiecībā uz otro jautājumu varu teikt, ka būt baptistam nebūt nenozīmē atbilst tiem uzstādījumiem, kas minēti. Ar baptistiem ir pavisam grūti, jo viņiem nav vienotas ticības apliecības, kas tā viennozīmīgi liktu pateikt, kas ir kas. Drīzāk, tad jājautā katram konkrētajam baptistam, ko viņš vai viņa domā par šiem jautājumiem. Par maniem teoloģiskajiem uzskatiem varam padiskutēt ārpus šī foruma.
Gvido Ozoliņš
# Labojis Gvido Ozoliņš: 2007.05.07 14:49:31
Izrādās mācītājs Mažis sen ir lelbietis, bet palikt baptistu baznīcā viņam ir savi iemesli.
Turklāt ņemot vērā abu baznīcu sadraudzības mācību, konvertācija nav nepieciešama. Vai tas nav brīnišķīgs mūsdienu ekumēnsima piemērs? Otrs piemērs ir regulārie ekumēniskie dievkalpojumi.
Vai šeit nav pamats priekam?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.07 14:52:07
Gvido, a vot tā ir ar to sinepju graudiņu aka Dieva Vārdu. Sēj šiten, a šis ņem un dīgst kur pašam patīk, ij mīdi šo ar kājām cik gribēdams, Dieva Vārdā pašā ir spēks.
Edgars
# Labojis Admins: 2007.05.07 16:35:35
Svilpaste! Mans e-pasts ir gregors (at) parks.lv Varam sarakstīties un sarunāt laiku tikties.
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.07 20:32:17
Paldies, Edgar, par Tavu sprediķi! Jauki, ka to varējām izlasīt mūsu avīzē!
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.05.10 11:05:50
Edgars
Ar baptistiem ir pavisam grūti, jo viņiem nav vienotas ticības apliecības, kas tā viennozīmīgi liktu pateikt, kas ir kas.
***
man cietnii ir viens juuseejs credo... nezinu gan, vai oficiaali apstiprinaats...
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.05.10 11:44:28
Edgars
oficiaals gan...
Mr. Incognito
# Labojis Mr. Incognito: 2007.05.10 12:58:24
Sveicieni! Te būs dažas rindas no Mārtiņa par šo tēmu:

"Dievs pasargi, cik dusmīgi ir šie varoņi! Viņi ne tikai neaizmirst ieturēt savaldīgu toni, ar kuru viņi tik ļoti lepojās diskusijās pret mani, un labprāt arī turpmāk to ieturētu, tomēr, man jāsaka, ka pat odzes nav tik indīgas, cik viņi savos rakstos. Ciezdami no šīs milzīgās grūtsirdības un niknuma, viņi vairs lāgā nesaprot, par kādu tēmu un kas īsti viņiem ir jāatbild. It īpaši Cvingli savā garā, kurš visapkārt jaucās un spraucās ar uzbrūkošām runām par tēliem, purgatoriju, svēto godināšanu, atslēgu varu, iedzimto grēku un vēl sazini ko, kas tajās viņu (romiešu) pašizdomātajās, apdauzītajās mācībās. Viņš gan izspļauj daudz ko pārmēru, kur nav vajadzības, bet kur būtu jāatbild, to atstāj neatbildētu, ko es arī gribu viņam uzrādīt. Tādēļ man nu gan vienreiz ir diezgan un es negribu vairs viņiem neko rakstīt, lai Sātanam nebūtu vairāk pamata, ko ārdīties un ražot vēl vairāk melu un aplamību (kā viņš to ir darījis līdz šim). Nav jēgas arī tērēt papīru pa velti un atņemt laiku lasītājam, kurš labāk varētu lasīt kaut ko sakarīgāku. Jau es nespēju ar savu iepriekšējo grāmatu izvilināt no viņa pareizo atbildi, kaut gan es tajā bieži izcēlu ar lieliem burtiem, ko es gribētu, lai viņš man paskaidro, tad arī tagad man nav vairs nekādas cerības saņemt šo atbildi, kaut arī es rakstītu tūkstoš grāmatas. Un Sātana darbošanos arī nevajag ņemt ļaunā, turklāt melim nav ko jokus dzīt ar patiesību. Lai visužēlīgais Dievs atgriež viņus no maldiem un atbrīvo viņu prātus no ļaunā Sātana valgiem, bet vairāk darīt viņu labā kā vien aizlūgt, es nevaru. Diemžēl mani iepriekš rakstītie vārdi, ka ķecerību (maldu mācību) sludinātāji, nemēdz atgriezties, tik tiešām ir bijuši pravietiski. Tad nu lai viņi iet savu ceļu, kā māca Sv. Pāvils vēstulē Titam 3, 10: „Cilvēku, kas turas pie maldu mācības (ķeceri), vienreiz un otrreiz pamācījis, noraidi”. Jo viņi nelabosies arī turpmāk, un arī viņu iespējas ir izsmeltas. Es labāk pievērsīšos mūsu cilvēkiem un turpināšu izglītot šajā jautājumā viņus, cik nu es to no Kristus žēlastības spēju."

Tiešām, vērts padomāt - vai ar Luteru vai Cvingli?

Mr. Incognito
# Iesūtīts: 2007.05.10 14:05:19
Vēl drusku papildināšanai, lai būtu vairāk skaidrības, kapēc baptistiem nevajadzētu sprediķot luterāņiem:

"Gribu brīdināt ikvienu dievbijīgu kristieti no sakramentu noliedzējiem vispirms jau tādēļ, ka šī sekta jau no paša sākuma ir dalījusies daudzos grupējumos, kuri seko saviem līderiem un kuru vidū nav vienotības attiecībā par šo tekstu: „tā ir Mana miesa, par jums dota”. Šāda nevienprātība un dalīšanās nav un nevar būt no Svētā Gara. Tā pavisam noteikti nāk no riebīgā Sātana, kā es jau to parādīju savā iepriekšējā traktātā. Tekstam, kas formulē vispār saistošu un skaidru ticīgas artikulu, ir jābūt viennozīmīgam un tikai vienu, nepārprotamu izpratni pieļaujošam. Bet viņiem nereti katram ir sava, stipri no otra atšķirīga gan interpretācija un arī atšķirīgi Bībeles teksti šajā sakarā, un katrs uzstājās pret otra interpretāciju. Turklāt neviens stingri neapļaujas, ka viņējā ir tā īstā un tā ir nav spējis līdz galam pierādīt savu izpratni vai pa īstam noraidīt kāda cita. Tā nu ir skaidrs, ka viņi visi maldās. "

Ja tiešām girbat diskutēt par teoloģiju - apsolu ļoti efektīgus un svētīgus materiālus no Lutera. Galu galā - ja par "luteriem",t.i., luterāņiem saucamies, tad pratīsim lepoties ar mūsu klasiķi.



Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.05.10 20:00:00
Pag - man liekas, ka pēdējo citātu no Lutera varētu pa tiešo attiecināt uz mūsu, luterāņu, stāvokli Latvijā! Vai tad mēs nelaužam šķēpus tieši ap Vakarēdienu un Vakarēdiena kopību?
"Šāda nevienprātība un dalīšanās nav un nevar būt no Svētā Gara. Tā pavisam noteikti nāk no riebīgā Sātana..."

Ko nu?
Mr. Incognito
# Labojis Mr. Incognito: 2007.05.11 10:14:36
Tā gan, mīļo brāl, Noasveidīgais. Varētu gan. Pirms batistus mācīt, pašiem par sevi jāmpamācās. Un tieši jau tāpēc arī laužamies par to kopību, ka vienai luterāņu formācijai ir nevienprātība ar otru par to, vai baptisti, kalvinisti un citu konfesiju kristieši ir tā vienkārši iešujami mūsu vidiņā. Jo galvenais, kur tās visas ziepes sākas, ka baptistu un kalvnistu visprincipiālākā ticības apliecība bija un ir Svētā Vakarēdiena noliegšana. Palsies nu Heglundu, svētīgs vecīts, vai ne? Bet Tev tasinība, ar to mums, luteriem, vispirms jātiek skaidrībā savā starpā - jātiek pie vienprātības. Par to varbūt lai atkal parunā mūsu mīļais ciltstēvs, brālis Mārtiņš:

"Tas lai nu, mīļie kungi un brāļi, lai būtu rakstīts jums par brīdinājumu; šeit jūs varat satvert šo (maldu) garu, jo tas vairās nākt gaismā un ir muldoņa bez jēgas, kur nav jārunā, bet trīc un svaidās riņķī apkārt, kad jāsaka kas sakarīgs. Un kā jau es rakstīju savā iepriekšējā grāmatiņā, ka nevajag iedomāties, kas tāds tev atbildēs ar korektu publisku argumentu vai atspēkos tavus uzskatus

Ja es uzbrūku viņu nevienprātībai un nedrošībai, tad viņš (šeit gan domāts Cvingli) atbildot runā par daudzveidību , it kā daudzveidība un nevienprātība būtu viens un tas pats . Es jautāju, kā tas nākas, ka viņu skaidrojumi ir ne tikai daudzveidīgi, bet arī nesaskanīgi un pretrunīgi savā starpā ? Viņš atbild, ka daudzveidība nav slikta lieta. Tam nu viņaprāt būtu jābūt pietiekamam apgalvojumam, lai mēs atzītu, ka maldamies un ka viņa nostāja ir pareiza.

Kurš tad prastu izskaidrot, kā nevienprātība , ko uzrāda šāda daudzpusība, varētu nākt no Svētā Gara ? Tajā neviens nejūtas omulīgi. Ja mums būtu ar viņiem jāapvienojas, tad viņiem vispirms tik tiešām ir jāgādā, lai pazustu šī nevienprātība , jo tā ir par piedauzību, proti, jāpanāk vienotība un par tekstu un par tā izpratni un jābūt tajā drošiem. Citādāk mūsu vairīšanās (no apvienošanās) ir pamatota , kad mēs sakām: mēs manām tur velnu pa vidu. Daudz svarīgāk būtu aizvākt šo piedauzību, nekā rīkot svētbilžu grautiņus. Svētbildes jau nenostāsies mūsu starpā, bet nevienprātība izpratnē un skaidrojumā – lūk, kur tas velns".

Redzi, Noasveidīgais, cik mūsu paps Luterus vienkārši un precīzi saka. Bet taisnība Tev ir: tas vairāk attiecas uz luterāņiem šodien pašiem. Ko lai dara, ka vienu daļu no mums uz baptistiem velk? Bet dažus atkal uz otru pusi. Būtu jau labi, ka mēs tā varētu sanākt atkal visi kopā - luteri, batisti un kalvini. Bet tā šķiršanās tomēr ir bijusi būtiska. Vācu ķeizars jau arī vienreiz pavēlēja: visiem vienā rindā stāties (unionisms), kas no tā sanāca? Vieni luteri klausīja, otri - ne par ko (tie izstājās, muka uz ASV, norobežojās). Tā tas nu vēl līdz šai dienai redzams. Bet lai nu paliek ar tiem batistiem! - Pašiem sava sēta vispirms jāuzslauka.
kapteinis
# Iesūtīts: 2007.05.12 23:56:01
Man gan liekas, ka jāskatās, kas ir rakstīts nevis kas to uzrakstījis. Pat ja musulmanis uzraksta kaut ko patiesu un svētīgu, kas var katru cilvēku pamācīt un stiprināt uz labu, un kas nerunā pretī luterāņu ticībai, kādēļ gan to lai nevarētu drukāt Svētdienas Rītā? Vai kaut vai Praktiskajā latvietī? Vai tad Pāvils neteica, ka priecājas par katru veidu, kā Kristus tiek pasludināts? Ja E.Mažis tai rakstā saka ko aplami, tad pamāciet viņu. Bet ja tur viss ir pareizi, tad paldies viņam un paldies Svētdienas rītam.
viuks [87.110.69.154]
# Iesūtīts: 2007.05.13 16:10:57
Es arī esmu baptists, un mani gan satrauca tas, ka baptisti uzskatot, ka Vakarēdiens NAV Jēzus miesa un asinis. Pirmo reizi dzirdu, jo Bībele taču baptistiem un luterāņiem viena. Un tur Jēzus teica, ņemiet, šī ir mana miesa un asinis...

Esmu nedaudz šokēts.
Svilpaste
# Iesūtīts: 2007.05.13 23:09:22
Viuk! Pajautā savam mācītājam. Bet, tā kā baptistiem nav TA, tad jau kāds baptists var arī ticēt, ka vakarēdiens IR Kristus miesa un asinis, bet katrā ziņā baptisma pamatlicēji domāja, ka tas ir tikai piemiņas mielasts.
viuks [87.110.69.154]
# Iesūtīts: 2007.06.26 13:21:13
Man liekas, ka Tu šeit runā vairāk par formulēlumu "uz papīra", jo pirms svētā vakarēdiena mācītājs draudzei saka vārdus "Ņemiet un ēdiet, šī ir mana miesa,... dzeriet, šīs ir manas asinis..." Protams, mēs to saucam par piemiņas mielastu, bet ne jau tāpēc, ka Jēzu pieminot un baznīcu ko iebaudīt ejam, bet tāpēc, ka ir rakstīts "... to dariet mani pieminēdami".
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.06.26 13:59:11
viuks [87.110.69.154]
Latvijas Baptistu draudžu savienības
Padomes akceptēts teksts
Rīga, 1998.g. aprīlis

Kristīgās dzīves kredo
6. Mēs uzskatām,
ka draudze, īstenojot Jēzus Kristus pavēli, svin Svēto Vakarēdienu kā mūsu Kunga un Pestītāja dzīves un Golgātas ciešanu pieminēšanu. Svētais Vakarēdiens ir ticīgā īpaša sadraudzība ar Dievu un citiem ticīgajiem, kurā cilvēks tiek konfrontēts ar Dieva neizmērojamo mīlestību, saskata sevi šīs mīlestības gaismā un saņem garīgo dzīvi atjaunojošus spēku. Svētā Vakarēdiena elementi – maize un biķeris – simbolizē savienošanos ar Jēzus Kristus miesu un asinīm un apliecina Jēzus Kristus klātbūtni Svētajā Vakarēdienā.
moritz :) [213.21.215.97]
# Iesūtīts: 2007.06.26 14:07:59
pasho: "Svētā Vakarēdiena elementi – maize un biķeris – simbolizē savienošanos ar Jēzus Kristus miesu un asinīm un apliecina Jēzus Kristus klātbūtni Svētajā Vakarēdienā."
***
interesanti, vispirms simbolizee, tad apliecina klaatbuutni... neliekaas kopaa... vai buutum ar nodomu?
viuks [87.110.69.154]
# Iesūtīts: 2007.06.26 15:02:54
Nez, man liekas, Tu tagad piekasies vārdiem. Un tas kredo jau nav nekāds dokuments. Atļaušos apgalvot, ka lielākā daļa baptistu nemaz nezin par tāda kredo saturu. Kristīgas dzīves kredo tika uzrakstīts 98.gadā, t.i. pavisam nesen, un tā izstrādātājs ir LBDS. Dažām tur ierakstītajām lietām es tomēr, kā baptists, arī negribu piekrist. Bet kā jau teicu, tas tomēr nav arī nekāds "Kristīgi juridisks" dokuments.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.06.26 15:05:02
oi a es nezināju ka viuks ir apostāts izskatījās pavisam kristīgs viuks!

ampelējos!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 33 , pavisam kopa bijuši: 2717