atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem pētera 1 vēstule 3: 18-20
EIvetaE
Iesūtīts: 2009.01.20 15:39:26
19 Tanī Viņš ir nogājis un arī sludinājis gariem cietumā,


izstāstiet lūdzu , ko nozīmē šie vārdi...!
Tāpat ticības apliecībā par Jēzus nokāpšanu ellē. Izskaidrojiet lūdzu man saprotamā valodā, kad Jēzus nokāpa ellē? Vai tad kad paņema visas pasaules grēkus?
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.20 21:18:19
Grēciniece
1. Es atbildēju, ko Kristus tur darīja
2. Kāpēc tev šķiet tik neiespējams scenārijs, ka Kristus tiešām ielauzās stiprā mājā, sasaistīja viņu un aplaupīja viņa īpašumu, paņemot to sev? Kristus virs Zemes būdams tieši šādu scenāriju arī izteica, kad Dēmonus izdzina no cilvēkiem...
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2009.01.20 21:31:04
Mulders "Kāpēc tev šķiet tik neiespējams scenārijs, ka Kristus tiešām ielauzās stiprā mājā, sasaistīja viņu un aplaupīja viņa īpašumu, paņemot to sev?"

Šis scenārijs šķiet visai iespējams, bet kāpēc Tev,Mulder liekas tik neiespējami vienkārši ticēt tam, kas rakstīts: "Viņš ir nogājis un arī sludinājis gariem cietumā..." Kāpēc Tu domā, ka Tu labak zini, ko Jēzus tur darīja, nekā Svēto Rakstu autori?
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2009.01.20 21:40:44
Mulders
Neviens pazemē nekad nevienam nekur nekādos apstākļos nav sludinājis Evanģēliju un nepasludinās... Tas tiek sludināts Virs Zemes...

Lasu un brīnos līdz ar lēnprātīgo, jo stāv rakstīts: "...nonāvēts gan miesā, bet dzīvs darīts garā. Tanī Viņš ir nogājis un arī sludinājis gariem cietumā." Nez, ko tad tur var citu ielasīt, ja ne to, kas tur tieši saprotams?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.20 21:46:25
Saulespuķe... KO SLUDINĀJA!

Vai Evanģēliju... un tad Ebreju vēstules autors būtu melojis, Jeb pasludināja savu uzvaru... jā tieši tā - parādīja velnam pigu?

Protams, es maz ceru, ka mūsu prokatoliskie Luterāņu brāļi ies lasīt Luterāņu ticības apliecības, un ja ies, tad diez vai aizdomāsies, kāpēc tur ir tieši tā rakstīts un kāpēc mūsu Ticības Tēvi bij pārliecināti, ka tika pasludināts triumfs un uzvara, nevis Evanģēlijs, kas bij jādzird un jātic uz Zemes!
Balss
# Iesūtīts: 2009.01.20 22:22:22
Trilobīte Ieknābt gribas?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.01.20 22:24:42
Trilobīte, nu redz... pietiek jau īstenībā ar vienu Luteru lai visu RKB uz ausiim noliktu, Bet bij pietiekami daudz gan pirms gan peec Lutera! Juuseejie gan gribeeja taa teikt pieraadiijumus zem tepikjiisha paslauciit... tur Jans Huss u.c.

eivetae [80.70.23.14]
# Iesūtīts: 2009.01.20 23:28:25
atbildi laikam nesagaidīšu
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.01.20 23:41:16
Mulders
Vai Evanģēliju... un tad Ebreju vēstules autors būtu melojis,(..)

Vai Ebreju vēstule nav jāskata kā paskaidrojoša Pētera 1jajai?
Protestants
# Iesūtīts: 2009.01.21 01:10:02
Mulders un pārējiem interesentiem
Jaunās Derības kodos ir Dieva Vārds, kas ir Jēzus Kristus nāve un augšāmcelšanās par jums personīgi.

Ko var Kristus sludināt gariem cietumā? Atbilde ir vienkārša - savu UZVARU pār nāvi, t.i. savu augšāmcelšanos.
Bet nāve nav vis uzvara, bet gan pilnīgs fiasko un nāves uzvara, vismaz pēc Jaunās Derības. Ja kādam par to šaubas, lasiet 1.Kr15.nod.

Jēzus vārētu sludināt sekojošo gariem cietumā [kā piemērs]:
Re..ES biju miris, bet tagad dzīvs [Atkl.gr. 2:8]. Tādēļ jūs līdz ar mani dzīvosiet, ja ticēsiet...ka Dievs mani ir uzmodinājis no mirušiem un iecēlis par Kungu, un esmu Kungs. Nožēlojiet grēkus...un ticiet tam.
Rom10:9 Jo, ja tu ar savu muti apliecināsi Jēzu par Kungu un savā sirdī ticēsi, ka Dievs Viņu UZMODINĀJIS no miroņiem, tu tiksi izglābts..
Kol 2:12 „kristībā līdz ar Viņu aprakti un Viņā līdzi uzmodināti, ticēdami Dieva spēkam, kas Viņu UZMODINĀJIS no miroņiem”.


Tas arī skaidri parādās 1.Pet 3:18-20. Skaidrojums bija jums visiem deguna priekšā, 18p-21p kontekstā, bet jūs brāļi un māsas nez kāpēc tu neievērojāt. Skatam no 18p.

18 Jo arī Kristus ir vienreiz grēku dēļ miris, taisnais par netaisniem, lai jūs pievestu Dievam, nonāvēts gan miesā, bet DZĪVS DARĪTS GARĀ [augšāmcelšanās 1.Kor 15:45],
19 Tanī [1.Kor15:45 augšāmceltajā Garā] Viņš ir nogājis un arī sludinājis gariem cietumā,
20 kas kādreiz bija nepaklausīgi, kad Dieva pacietība nogaidīja Noas dienās, kad taisīja šķirstu, kurā izglābās nedaudzas, proti, astoņas, dvēseles cauri ūdenim.
21 Tas attēlo kristību, [Jēzus nāve un augšāmcelšanās Rom6:3-5; Jn 11:25 ]...

Tad jautājums paliek: kad viņš sludināja gariem cietumā? Kurā laika posmā? Atbilde ir sekojoša: pēc Jaunās derības iestāšanās un augšāmcelšanās un apskaidrošanās pie Tēva.
T.i. kaut kad pēc PĒC Jņ 20:17 „Bet Jēzus viņai saka : "Neaizskar Mani, jo Es vēl neesmu aizgājis pie Tēva; bet ej pie Maniem brāļiem un saki tiem: Es aizeimu pie Sava Tēva un jūsu Tēva, pie Sava Dieva un jūsu Dieva."
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.21 09:32:58
Mulders
Saulespuķe... KO SLUDINĀJA !
Vai Evanģēliju... un tad Ebreju vēstules autors būtu melojis, Jeb pasludināja savu uzvaru... jā tieši tā - parādīja velnam pigu?


Sludināt un pasludināt viens un tas pats? Vai arī te būs atkal tulkojumu vaina? "Pasludināt" - atnākt un pateikt infu, un aiziet. "Sludināt" = dialoga režīms, arī atbildes uz jautājumiem.

parādīja velnam pigu
velns = "gari cietumā, tie, kas kādreiz bija nepaklausīgi, kad Dieva pacietība nogaidīja Noas dienās"? Un vai tad velnam nav "dota vara" utt? Kopš kura laika velns jau cietumā?

Lasi Ebreju vēstules 3 nodaļas beigas un 4 nodaļas sākumu - partikulāri 2 pantu!
Tur runāts par tiem, kas Mozus laikā. "Noas dienas" bija daudz agrāk.
Kāpēc te jāskata Ebreju vēstule, ja mēs runājam par Pētera vēstuli? Vai nu arī te parādās Konteksts? Vispār, interesants tev piegājiens:
1) Ir Muldera Konteksts.
2) Atrodam Rakstos vietu V1, un ņemam tās redzamāko skaidrojumu
3) Mulders atrod vietu V2, ko izskaidro tā, ka V1 acīmredzamais skaidrojums vairs neder.
Svarīgi, ka V1 te it kā pazūd, jo nez no kurienes uzradušamajies V2 tiek dota prioritāte.
Atvaino, bet šitā var jebkuru Kontekstu iedzīvināt - pietiek atrast vietas Rakstos, kuras tieši vai šķietami apstiprina Kontekstu, un tad - ja atrodās kāda Vieta, kas runā pretī, tad - atsaucamies uz sava komplekta vietām, no kurā seko, ka jaunā vieta ir jāsaprot alegoriski, simboliski, utt - tās izskaidrojums nu paliek līkloču un neacīmredzams.

kāpēc mūsu Ticības Tēvi bij pārliecināti
Šoreiz būs Ticības Tēvi, parasti cilvēki = nekļūdīgi, bezmaz kā pats Kristus?
Parasti Mulders visus Tēvus noliek pie malas, un pirmo roku dod Rakstiem. ;-)
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.21 10:36:23
Starp citu ir viena cita fīča... Vakar jaunajā tulkojumā papētīju (veco neiemetu acis, bet domāju līdzīgi ir tur) ka šitā Pētera vēstules beigu daļa ir gramatiski baigi smagnējā un vispār jēga var izmainīties, pārliekot komatus vai uzsvarus!

Ka kristus tajā pašā Garā, kurā bij augšāmcēlies, arī Noasa Laikā sludināja tiem Gariem, kas tagad ir cietumā, jo tikai 8 dvēseles no visiem tiem, kuriem Šajā Garā tika sludināts, vispār atgriezās!

Es neuzskatu, ka šis ir pareizais... bet te vajadzētu akūnos koine gramatikas spečus, lai varētu izlobīt to visu garo penteri un sadalīt pa palīgteikumiem, kas uz ko attiecās! Es to nemāku!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.21 10:41:19
Ezītis Miglā...

Ebreju vēstule parāda, ka Evanģēlijs bij pasludināts arī PIRMS KRistus bij nācis Miesā. Savukārt ProtoEvanģēlijs jau Ādamam un Ievai bij pasludināts... kā arī Noasa laikā Evanģēlijs tika sludināts... Evanģēlijs ir pasludināts visā VD laikā...
Apgalvot, ka to vēlreiz kādam pasludina tur - pazemē - tas ir voluntārisms un nepamatots texts...

Jā mēs piekrītam, ka Kristus nokāpa Ellē lai izvestu no turienes ticīgos... un kā rakstīts Jesajas grāmatā - Pasludinātu Atbrivošanu cietumniekiem!
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.01.21 10:43:32
Protestants... tev bugs sanāk tajā vietā, kur tu uzskati, ka Kristus Gars pirms un Pēc augšāmcelšanās kaut kā atšķīrās - tas ir tas pats Svētais Gars... Kas ir nemainīgs!

Kontexts parāda, ka Kristus dzīvs tika darīts šajā Garā... Un šajā Pašā Garā viņš arī pasludināja (KO?) gariem cietumā, kas bij nepaklausīgi Noasa Laikā... Jautājums... Kad pasludināja... Tajā Noasa Laikā, kad izglābās tikai 8 dvēseles... Vai pasludināja, tad kad bij nokāpis Ellē? Jeb pasludināja pēc Augšāmcelšanās!

Ja skatās Rakstus, tad Svēto Kapi atdarījās un tie parādījās citiem pēc Augšāmcelšanās! Tātad... cik reizes Kristus kāpa ellē?

Efez 4:
8 Tāpēc ir sacīts: uzkāpis augstumā, Viņš saņēmis gūstekņus, devis dāvanas cilvēkiem. -
9 Uzkāpis - ko citu gan tas nozīmē, ja ne to, ka Viņš arī nokāpis šīs pasaules zemajās vietās?


Fil 2:
9 Tāpēc arī Dievs Viņu ļoti paaugstinājis un dāvinājis Viņam Vārdu pāri visiem vārdiem,
10 lai Jēzus Vārdā locītos visi ceļi debesīs un zemes virsū un pazemē
11 un visas mēles apliecinātu, ka Jēzus Kristus ir Kungs Dievam Tēvam par godu.

Jūd:
6 Un eņģeļus, kas savu augsto stāvokli nebija nosargājuši, bet savu mājokli atstājuši, Viņš mūžīgās saitēs saistītus tur ieslēgtus tumsā lielās dienas tiesai.
....
14 Bet šiem arī Ēnohs, septītais pēc Ādama, ir sludinājis, sacīdams: redzi, Tas Kungs nāk ar daudz tūkstošiem Savu svēto
15 tiesāt visus un sodīt visus bezdievjus viņu bezdievīgo darbu dēļ, ko tie darījuši, un visu nekaunīgo vārdu dēļ, ko bezdievīgi grēcinieki ir runājuši pret viņu.

2 Pēt 2:
4 Jo arī eņģeļus, kas apgrēkojās, Dievs nesaudzēja, bet nometa tos pazemes tumšajās bedrēs, lai glabātu sodam.


Nu tā... texti pārdomām!
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.21 10:45:53
Mulders
Apgalvot, ka to vēlreiz kādam pasludina tur - pazemē
Kāpēc ne? Piem, Amerikas indiāņi nebija dzirdējuši, vai <12 gs senlatvieši, ķīnieši, nu daudzas citas tautas.
Tas, ka varbūt viņiem kaut kad sen atpakaļ kāds sludināja, tas neko nenozīmē, jo nākamās paaudzes to tak vienalga nedzirdēja.

Kristus nokāpa Ellē lai izvestu no turienes ticīgos
Kas tie par ticīgajiem ellē?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.21 10:51:34
Kas tie par ticīgajiem ellē?

LV valoda putro un klumpo divus vārdus par vienu - Hades/Sheol ir "Mirušo Valstība" bet tas, kam pienākās vārds Elle - tb uguns utt utjp - tā ir Gehenna! Grieķu un Ebreju valodās ir strikta un konsekventa nošķiršana!

Tie "ticīgie" ko Kristus izveda no Hadesa bij visi VD pravieši, ticīgie, svētie... tas ko te jau augstāk teica... ko Gleznās attēlo, kā Kristus izved Ievu un Ādamu no pazemes!
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.01.21 11:21:21
Mulders
Bet tad tai pazemē ticīgajiem nemaz tik slikti neklājās?
Tas ir, elle ir tikai viena pazemes daļa?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.21 11:27:56
Mulders- un ko tie ticīgie tajā pazemē darīja? Tas hades tā kā grieķu aīds, kurā caurspīdīgi rēgi ganās blāvo asfodeļu laukos?

Nav ne jausmas... Raksti tikai skopi dod noprast... Nu no sērijas - dusēja, atpūtās, kaut kā tā!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.21 11:31:48
Tas ir, elle ir tikai viena pazemes daļa?

Redz... saku jau "elle" parasti valodā saistās ar to, ko apzīmē ar Gehennu - tb Nāves un Uguns jūru, kura ir kaut kas cits, nekā tā "elle" kas apzīmēta ar vārdiem Šeol/Hades. Manuprāt ja ne visur, tad dažviet jaunajā LV tulkojumā tiek mainteinēta šī distinkcija!

Nu un kad palasa JD Lūkasa 16 nodaļu un skurpulozi burās cauri VD, tad arī šī mirušo valstība ir dalīta... Tb viena vieta, kur nonāk ļaunie gari un ļaunie cilvēki - tā ir tuvu tam, ko saprotam ar vārdu "elle" - ciešanu vieta, bet ne finālā... Otra... šī atdusas un miera vieta - Kristus ticīgajiem, taču ne Paradīze gluži un Debesu Valstība!

Tā nu pēc JK šī otra daļa ir tukša, jo Kristus no turienes visus ir izvedis...

Bet nu... kā jau teicu, Raksti ir relatīvi skopi par Aizkapa dzīves topoloģiju, tāpēc visādas šaizes interpretācijās var sanākt... Man slinkums rakt visu VD un JD textus kas runā par mirušo valstību, lai to attēlotu!

Man pietiek ar Lūkas 16 nodaļas bildi!
Protestants
# Iesūtīts: 2009.01.22 01:55:24
Mulders
No kurienes tev būtu uzskats, ka Jēzus pirms augšāmcelšanās ir tas pats [nemainīgs], kas pēc augšāmcelšanās? Vai tas ir dēļ Eb13:8 „Jēzus Kristus vakar un šodien tas pats un mūžīgi”? Nu tad jāsaka, ka 8p vārds „vakar” attiecas nevis uz Jēzus pirms-augšāmcelšanās laiku, bet gan tieši uz PĒC-augšāmcelšanās laiku. PĒC-augšāmcelšanās laiks ir tikai tas laiks kad Jēzus Kristus ir nemainīgs, mūžīgs, sasniedzis pilnību - Ebr 5:9 „Un, pilnību sasniedzis, Viņš ir palicis visiem, kas Viņam paklausa, par mūžīgās pestīšanas gādnieku”.

Bauslības prasības tika piepildītas un grēks pazudināts tikai ar Jēzus Kristus nāvi un augšāmcelšanu. Tikai ar šo augšāmcelšanos nodibinājās Jaunā Derība, Dēla Jēzus Kristus ASINĪS. Pirms augšāmcelšanās nebija izpirkšanas maksa maksāta, nebija Jaunās Derības un nevainīga cilvēka izlieto asiņu, kas nodrošinātu Dievam likumīgas tiesības cilvēkus pestīt un augšāmcelt ar Dzīvības Gara likumu Jēzū Kristū, Viņa asinīs [Rm8:2, 1.Kr15:17,45].

Pirms augšāmcelšanās NEBIJA Jēzus upura ASINIS, kas nodrošina salīdzināšanu un pestīšanu:
ApD 20:28 Tāpēc sargait paši sevi un visu ganāmo pulku, kurā Svētais Gars jūs iecēlis par sargiem ganīt Dieva draudzi, ko Viņš pats ar Savām ASINĪM IEGUVIJS (izpircis) par īpašumu.
Rom 3:25 Viņu Dievs tiem, kas tic, nolicis par grēka izpircēju Viņa asinīs, tā parādīdams Savu taisnību;
Ef 1:7 Viņā mums dota pestīšana Viņa asinīs, grēku piedošana pēc Viņa bagātās žēlastības,


Jēzus titulu Kungs un Kristus ieguva arī tikai pēc augšāmcelšanās, tāpat Viņš tikai ieguva soģa un mantinieka titulu un tiesības:
ApD2:36 Tad lai viss Israēla nams zina un nešaubās, ka Dievs Viņu IR DARĪJIS par Kungu un Kristu, šo pašu Jēzu, ko jūs esat situši krustā."
ApD 10:42 Un Viņš mums pavēlējis tautai sludināt un apliecināt, ka Viņš ir Dieva IECELTS soģis pār dzīviem un mirušiem.
Eb2:2 šinīs pēdīgajās dienās uz mums ir runājis caur Dēlu, ko Viņš ir IECĒLIS par visu lietu mantinieku, caur ko Viņš arī pasauli radījis.

Diemžēl nesapratu tavus argumentus par 1.Pet 3:19, un Kristus daudzajām nokāpšanām ellē. Jebkurā gadījumā konteksts, kas loģiski arī dod skaidrojumu. Varu tikai piemetināt, ka augšāmceltais Jēzus Kristus var kāpt lejā ellē (Sheol/Hades) un sludināt tik daudz reizes cik vēlas, kaut vai en-tās reizes. Cilvēki, kas ir fiziski miruši, tiem tiek sludināts. Piemēram, Atkl. 5:3,13, Fil 2:10,11. Par to arī runā tevis pieminētā Ef.4, tikai skaities darbību secību 9-10p ietvaros, kur 9p runā vispirms par Jēzus uzkāpšanu (aiziešanu pie Tēva Jn20:17) un vēlāku nokāpšanu („descend” gan uz pazemi , gan uz zemi).
Ef4:8 Tāpēc ir sacīts: uzkāpis augstumā, Viņš saņēmis gūstekņus, devis dāvanas cilvēkiem.
9 Uzkāpis - ko citu gan tas nozīmē, ja ne to, ka Viņš arī nokāpis šīs pasaules zemajās vietās?
10 Bet Tas, kas nokāpis, ir tas pats, kas uzkāpis augstāk par visām debesīm, lai visu piepildītu.

Fil2:9-11 iet runa par periodu PĒC Jēzus augšāmcelšanās. Dievs Jēzu paaugstināja līdz ar Jēzus augšāmcelšanu un apskaidrošanu. Salīdzini Fil 2 nod.pantus ar Jn20:17, ApD2:36.

Vēl pieminēji Jūdas 14-15. Tad KUR un KO Ehohs viņiem sludināja? Sludināts viņiem tiek ellē [sheol/hades] un nevis prieka vēsti par Jēzus augšāmcelšanos, bet gan par gaidāmo tiesu sakarā ar viņu darbiem.
<< . 1 . 2 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 24 , pavisam kopa bijuši: 25195