atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Noklusēt? Pie zvana celt?
Cūkasdziesma
Iesūtīts: 2008.08.22 23:16:32
Facinora ostendi dum punientur, flagitia autem abscondi debent.
Latviski sakot - Noziegumu vajag atklāt un sodīt, bet neglītu rīcību labāk noklusēt.
(No "Dekretālijām" jeb pāvestu sastādītajiem noteikumiem)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
KārlisP
# Iesūtīts: 2008.09.02 16:29:35
Balss,
neatminos, ko Kristus par vaiga pagriešanu bija sacījis, bet man šķiet, ka tā vaiga pagriešana tāda pārprasta lieta sanāk. Piedod, bet es to garo penterējumu latīniski neizprotu. Kas to tur atklāj un soda, kam labāk ir noklusēt? Tur jau nav dota iespēja pagriezt to vaigu, drīzāk nodurt zodu zemē!
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.02 16:43:14
Par vaiga pagriešanu palasi Jēzus Kalna svētrunu, bet latīniskais ir iztulkots -
es tā saprotu, ka ja tu redzi, ka otrs ir piečurājis bikses, tad nestāsti to tālāk... apmēram tā.
Bet, ja viņš tās bikses ir nozadzis, tad laikam būtu jāsaka policijai.
KārlisP
# Labojis KārlisP: 2008.09.02 16:57:57
Kaut kā dīvaini sanāk. Kādam piešuj lietu par biksēm, bet viņš jau tās zaga, jo vienmēr sanāk tās piečurāt. Tātad problēma jau nav zagšanā, bet nesaturēšanā. Tad jau varbūt ieteikt aiziet pie ārsta? Bet ne jau noklusēt! Palīdzi draugam nepiečurāt bikses! Tā tak ir nelaime! vajag cīnīties ar cēloni, nevis sekām!
Zini, izlasīju to vietu kalna sprediķī. Vienalga neredzu saistību ar to latīņu penterējumu. Tur ir runāts par to, ka mums nebūs pretī stāvēt ļaunumam.
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.02 17:04:13
KārlisP
Nesaturēšana neattaisno zagšanu. Ja piečurā, tad izmazgā.

Tur jau arī varētu būt par nepretošanos ļaunumam - ja tev dara pāri, tad noklusē.

Ja redzi, ka otram iziet nesmuki - arī klusē. (Nu, konkrēti, ja redzi, ka vajadzīga palīdzība, tad tas ir kas cits - tad palīdzi.)
Bet, ja teiksim redzi, ka piemāvies pillā un tāpēc piečurājis, tad ir tikai izlaidība, nesmukums un nekāda slimība.
Tad laikam jāklusē. Ja pats saprot, ka tas ir nesmuki. Ja nu nesaprot, tad runā zem 4 acēm.
KārlisP
# Iesūtīts: 2008.09.02 17:09:22
Tad tomēr runāt, nevis klusēt?
Vai noskatīties, kā citus pieklāpē?
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.02 17:12:07
KārlisP
Tu par pieklapēšanu? Tas ir noziegums, jāsauc policija.
Vai par piečurāšanu? Tad esi līdzjūtīgi atturīgs, skaties prom un klusē.
KārlisP
# Iesūtīts: 2008.09.02 17:18:20
Līdzjūtīgi atturīgs... hm?! Kas tā tāda par mācību?
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.02 17:25:54
Balss
Nu es taču te netaisu jaunas dogmas!...
Tad pieturies pie latīņu oriģināla, ja gribi!
KārlisP
# Labojis KārlisP: 2008.09.03 10:40:28
Balss,
tātad līdzjūtīgi atturīgi palikt pie latīņu oriģināla (vajadzības gadījumā to penterējumu pie sevis nomurmināt ), un pat neaizlūgt? Cūkasdziesma jau arī domā (- iedomāsimies, ka garīdznieks pārkāpj laulību, pavedina draudzes meitenes un sievietes. Noziegums tas nav, neglīta rīcība gan. Viņu par to atceļ, jo kā tu pareizi norādi, tas nav savienojams ar mācītāja amatu. Vai ar to pietiek, vai arī viņa neglītos darbus vajadzētu izstāstīt visai pasaulei?), ka jaunu meiteņu pavedināšana nemaz nav noziegums, bet tikai neglīta rīcība. Iedomāsimies situāciju, skolotājs pavedina savas skolnieces, tas jau tāpat kā ar tiem katoļu priesterīšiem... Precīzi nezinu likumdošanu, bet tas tomēr ir noziegums. Bet izrādās, ka par to vajag klusēt...
Hermanis
# Labojis Hermanis: 2008.09.03 12:58:35
KārlisP Tu aizskāri interesantu tēmu- nozieguma definēšana.
No sekulārās likumdošanas viedokļa viss ir skaidrs, tas kas nav kiminālkodekšā un laikam arī administratīvo pārkāpumu kodeksā, neskaitās noziegums. Ir skaidri un tieši definēti pārkāpumu veidi, attiecīgo soda mēri un kas tos piemēro, tiesa, ierēdnis utt.
Ar baznīcu pēc idejas ir savādāk. Dalījums ir striktāks- ir grēks vai nav. Soda piemērōsānu pamatā atstājot Dieva ziņā. Lai gan ne vienmēr- izslēgsāna no draudzes, sava tiesneša nozīmēšana utt.
Jēdziens "neglītā rīcība" JD neparādās. (vispār interesanti, ka vārds neglīts figurē VD saistībā ar govīm ) Neesmu drošs, taču cik saprotu šis jēdziens radies ro.katoļu hierarhijā, laikos kad baznīcai piederēja arī sekulāras varas atribūti, tādi kā tiesas spriešana, milzīgi īpašumi, vasaļu iecelšana utt, kas viss protams prasīja smalku un detalizētu likumdošanu, tad arī laikam varēja parādīties šāds termins, kā neglītā rīcība, jo pateikt, ka kāds karalis grēko piem. pārkāpjot laulību, bija maigi sakot nediplomātiski un no baznīcas ilgtermiņa interesēm raugoties- neizdevīgi.
Nekas jau nav īpaši pie rokatoļiem mainījies, vēl pavisam nesen romas veiskups bij aizbraucis uz Kubu, kur jamo sirsnīgi uzņēma Kastro, tā vietā lai džekam skaidri pateiktu- tu esi slepkava un lai glābtu savu dvešeli, tev ir jānožēlo nodarītais, lielais veiskups runāja apkārt par šo un to.
vilks
# Iesūtīts: 2008.09.03 14:02:20
KārlisP
jaunu meiteņu pavedināšana ir noziegums, ja meitenēm ir zem 18, ja virs 18 gadiem - tad tikai neglīta rīcība. Lai gan - tikai flirtēšana ar nepilngadīgajām arī kvalificējas drīzāk kā neglīta rīcība.
KārlisP
# Iesūtīts: 2008.09.03 14:40:05
Hermanis
Nu beidzot te tāda skaidrāka valoda ieskanas. Citādi tāda sajūta, ka dzīvoju mežā. Bet nu kāds gudrinieks šeit varētu vilks tiepties pretī un mest atsauces uz Bībeli, ka tai laikā tā robeža jaunām meitenēm varētu būt cita, kad izdeva pie vīra un varēja sākt veidot ģimeni. Tātad labāk par tā lietām Balss izrādīt līdzjūtīgu atturību?
Hermanis
# Iesūtīts: 2008.09.03 15:14:06
KārlisP Kādu laiku atpakaļ viens valsts sabiedriskā tēla konsultants (vāciets vai austrietis) par latviešiem izteicās ka tie ir vislielākie eiropas budisti. Pamatojumu tam viņš bija radis Raiņa un citu dzejā kur tikka apdzejota piemēram zāles smilga, kas citām tautām neesot raksturīgi. kaut ko līdzīgu viņš atceroties no savs bērnības, kad viņu huligāns esot nogāzis gar zemi, viņš guļot lūkojies uz zāli un domājis ka ši ir lieta ko neviens viņam nevar atņemt, šāda lietu izpratne, arī esot atrodama latvju pasaules uztverē, kas viņaprāt mūs no visiem eiropiešiem padara vislīdzīgākus budismam.
Vai šis "līdzjūtīgais atturīgums" nevarētu būt definēts kā viena no mūsdienu budisma skolām?
Hermanis
# Iesūtīts: 2008.09.03 15:15:48
vilks Nevarēju noturēties nepajautājis. Tad kā kvalificējas tikai flirtēšana ar pilngadīgajām?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.09.03 15:21:27
Hermanis - flirtēšana ar pilngadīgajām!

Balss
# Iesūtīts: 2008.09.03 16:49:22
KārlisP
Nesapratu, uz ko tu velc.
Ja tu domā, ka tas visai Baznīcai un ticīgajiem un cilvēku aicināšanai pie Dieva nāktu par labu, ja tiktu pie lielā zvana piekārti visi zināmā bij.mācītāja nodarījumi (par kuriem ir tikai mutiska informācija, nevis juridiski noformēti pierādījumi), tad uz priekšu!

Man liekas, ka tas nenāktu par labu ne šīm izmantotajām meitenēm, ne viņa ģimenei, nedz draudzei, ne cilvēkiem ārpusē, kuriem tas varētu būt par piedauzību viņu Dieva meklējumos.

Savu sodu - cik nu Baznīcai iespējams viņu sodīt - viņš jau ir saņēmis: viņam atņemtas mācītāja tiesības.
KārlisP
# Iesūtīts: 2008.09.03 19:52:06
Balss
Mēs te, sirdsdārgā, pārrunājam tēmas, kuras baznīcā izraisa "līdzjūtīgu atturību", neko vairāk. Kā Hermanis iepriekš aprādīja, tādā kā pat "austrumu" piesitienā jeb "modē". Taču nedomāju, ka par bijušā mācītāja dēkām sabiedrībai būtu sevisķa interese, jo viņš ir bijušais mācītājs, kā Tu pati pareizi piezīmēji. Drīzāk vajadzētu atrast pareizo formulu, kā reaģēt līdzīgās situācijās, jo baznīcu jau apmeklē visādi dīvaiņi. Katoļu baznīcai, kā izrādās, ir tāda vērā ņemama pieredze, ko nevajadzētu novērtēt par zemu. Quae peccamus iuvenes, ea luimus senes (Ko jaunībā sagrēkojam, to vecumā izpērkam).
KārlisP
# Iesūtīts: 2008.09.03 19:57:49
a_masiks Ja kāds pazūd uz četriem gadiem, tad skaidrs par ko...
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.03 20:14:38
Jānis Kalniņš
Domāju, ka ŠAI ziņā tu esi supernormāls un visnotaļpozitīvs!

a_masiks
Pri čom tu MAN citē KK? Tu domā, ka es iekāroju jaunus puisīšus?

KārlisP
Tiešām nesaprotu, ko tu man uzkasies! Es tev mēģināju pēc savas saprašanas tulkot tēmu ar piemēriem. Kā es šo tēmu sapratu.
Bet par baznīcpolitiskiem jautājumiem vērsies pie teologiem vai ej priviliģēto sadaļā diskutēt, nevis ar lajiem te cepies.
Balss
# Iesūtīts: 2008.09.03 20:25:17
a_masiks
Par KURU tieši atbildi? Par dubultvecumu vai par patoloģiju?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 143 , pavisam kopa bijuši: 33843