atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mīlestību kristīgā teoloģija un jaunava Marija
Voldemārs
Iesūtīts: 2007.01.22 16:39:41
Kādu laiku atpakaļ Dievs man deva laiku un iespēju iedziļināties jautājumos par Mariju, Jēzus Kristus māti. Šis bibliskais personāžs ir viens no sarežģītākajiem Latvijas kontekstā, jo tepat blakus ir liela un ļoti laba Marijas kulta kustība, kas sasniedz savu augstāko kulmināciju ikgadus augusta vidū.
Esmu saskāries ar ļoti daudziem un dažādiem viedokļiem. Lielākoties, tos ir iespējams sadalīt 2 polāros skatos - par un pret.
Savu pētījumu gaitā sadūros ar to, ka nav tikai viena atbilde, bet Bībele liek iet ceļu, kur ir lietas par, bet - ir arī pret.
Labprāt padalītos ar viedokļiem par šo tematu, jo domāju, ka skatījuma punktu netrūkst.
No savas puses vēlos tik sacīt, ka mans izejas punkts ir tikai Rakstos balstīts, tādēļ, piedodiet, ja neesmu ar kādu vienā viedklī.
Jau iepriekš pateicos par piedalīšanos!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.07 10:12:03
Jānis_Bitāns
Kā ar Mt.20, kur visiem alga ir viena? Kādu vēl algu Tu sagaidi bez mūžīgās dzīvības paradīzē, Kristus tuvumā? Kas gan vēl var būt tur klāt pieliekams?
Protams, ja tas svētums, par kuru runā, ir cilvēka paša darbs, tad var cerēt uz ko īpašu. Taču tā ir ilūzija! Nav nekāda svētuma cilvēkā, kā vien Kristus žēlastības dotais svētums, kas dara ikvienu no žēlastības svētu. Un tad neko vairāk par šo svētumu arī nevajag.
Bet vari arī mēģināt krāt visādus kroņus un vainagus...
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.07 12:02:22
Ar Mt. 20 Voldemār viss ir kārtībā.
Ar Atkl. 22, 12 arī viss ir kārtībā.
Tev LA par kontekstu neko nemācija?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.09 09:17:52
Jāni, Jāni...
Centīgs un izdarīgs jau Tu esi bez gala. Un tas nebūt nemaz tik slikti, ja tik viena maza nianse. Pret grēku un velnu mūsu centība un izdarība nevar neko darīt. Tik tāl` ar to kontekstu.
Kopš mūsu pēdējās teoloģiskās sarunas vaigu vaigā, nekas nav mainījies arvien Tev tie darbi mīļāki un Evaņģēlijs pasvešs
Jānis Gaisiņš [84.237.176.248]
# Iesūtīts: 2007.02.09 11:24:35
Jāni Bitān, luteriskā baznīca vienmēr pret Dievmāti un svētiem izturējusies ar cieņu, bet ir noticis tas, par ko Luters pravietoja, proti, kad tauta sapratīs, ka šie nav nekādi apakšdieviņi, no kuriem var izdabūt mazākus pakalpojumus, tad viņu kults izzudīs pats no sevis. Luteriskā dievkalpojumā korāļos,TA un prefācijā tiek pieminēti Sv.Marija un svētie un arī sprediķos viņiem ir sava vieta, bet kāda īpaša mācība par viņiem lemta neveiksmei. Ja vien tu neieteiksi viņus piesaukt pret zobu sāpēm, kas gan būtu necieņas izrādīšana svētiem.Arī 16.gadsimtā luteriskā baznīca nav ieciklējusies kā tādā vakuumā, jo ja tu uzmanīgi palasītos Luteru, viņš daudz atkārto baznīctēvu mācīto, bet viņam ir ši laika dotā priekšrocība norādīt arī uz viņu kļūdām. Viņš ir labs filtrs Baznīcā iepriekš mācītam. Tā kā gribot nevaram palikt 16.gs.
Jānis Gaisiņš [84.237.176.248]
# Iesūtīts: 2007.02.09 11:33:38
Es jau saprotu, citiem gribās gan RK mises upuri atjaunot, par kuru luteriskās TA ir mācīts, ka dievkalpojums ir Eiharistijas jeb pateicības un slavas upuris Dievam, gan svētos litānijā piesaukt, sak, varbūt palīdz, lai būtu kā īstenā PB vai RKB un šie sistu uz pleca kā tādiem mazākiem brāļiem, kas pēc kļūdu pilniem gadsimtiem uz īstenā ceļa atgriezušies, bet šīm lietām ir viens nosaukums - Kontrreformācija.
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.02.12 23:56:25
Voldemār un Jāni Gaisiņ, par evaņģēliju runājot.
Bez evaņģēlija pamata nevienam labam veikumam nav mūžības nozīmes, jo kas ar Kristu nesakrāj, tie izkaisa. Labie darbi, kas tajos slikts? Ja ūdens malku pasniegtu Kristus vārdā un tuvākmīlestībā vērtēs, tad kāpēc tāda skepse? Ar evaņģēlija un žēlastības piedzīvojumu tāpat kā ar dzimšanu. Bez piedzimšanas nav dzīves, bez žēlastības nav svētdzīves. Tikai jūsu interpretācijā vārds evaņģēlijs ir ar tādu svētdzīves un labo darbu nokaušanas piegaršu. Artiķeļu un jūsu izteiksmes dēļ labas lietas ir padarītas par nesaistošām. Tā ir izlaidība svētos centienos, jo tiem, līdzīgi kā bauslībai nav nozīmes, tie konkurē aizēnot Kristu u.tt. u.c. tml. pasakas. "Luterāņu" paranoja, kuras rezultāts ir privātbikts izmiršana, jēli dievkalpojumi, kas pārbagāti ar liturģiskām aplamībām, svētdzīves kā organizētas izaugsmes dievbijībā iznīkšana un šo rindu varētu turpināt. To visu aizstāj it kā teoloģiski pareizi konfesionāli definējumi, kuru spēka izpausmes ir analogas trūcīgam klubam. Zēni, neesat piekusuši no mirkšanas tajā kompotā?
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.02.13 00:11:17
VoldemārsCentīgs un izdarīgs jau Tu esi bez gala. Un tas nebūt nemaz tik slikti, ja tik viena maza nianse. Pret grēku un velnu mūsu centība un izdarība nevar neko darīt.

Paldies, krietni mani pārvērtēji. Tev Pestītājs ar mušu pletni kārdinājumus apkārt izdzenā, tad tu lūk varbūt vari necensties, bet redz, man gan tā nava. Lūdzos, prātu un domas cenšos savaldīt, atvainoties jāiet, kad pāri nesavaldībā nodarījis esmu u.tml. cenšos. Un svēti ticu, ka bez šitādas centības debesis neredzēt. Tev atliek tik svēti paburt: "bauslība prom, evaņģēlijs klāt!" un viss o.k., bet man tā nesanāk, nu tad citādi cenšos. Un vai tu gadījumā neatceries kā to vīrieti sauca, vienā interesantā grāmatā Viņš izteicās : "CENTIETIES, ieiet pa šaurajiem vārtiem"?
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.02.13 00:25:45
Jānis Gaisiņš [84.237.176.248]Es jau saprotu, citiem gribās gan RK mises upuri atjaunot, par kuru luteriskās TA ir mācīts, ka dievkalpojums ir Eiharistijas jeb pateicības un slavas upuris Dievam, gan svētos litānijā piesaukt, sak, varbūt palīdz, lai būtu kā īstenā PB vai RKB un šie sistu uz pleca kā tādiem mazākiem brāļiem.

Oi, bet tu tomēr nesaprati. Tas ko pa īstam gribās, mesu svinēt, un lūgties, gavēt, draudzi lielu un dedzīgu, starp neredzamiem eņģēļiem un svētajiem ik dienas sargātam un atbalstītam rosīties gribās, naudu lai visu varētu iegādāt, kas sludināšanai vajadzīgs, to gribās. Gribās vairāk redzēt Dieva darbus notiekam, aklu redzīgu kļustam un kādu mironi uzceļamies, to tā ļoti redzēt gribās, nu un debesīs tikt, to visvairāk gribās. Bet par to, ka man uzslavas no PB vai RKB dikti vajadzētu? Tev kompleks viņu priekšā, bet tu nepievērs uzmanību viņu vecumam un masai un tad vieglāk paliks. Daudz, kas no pieminētā jau ir, pēc Dieva žēlastības, daudz, kas vēl nav, arī pēc Viņa žēlastības. Žēl Tevi, pats nepamani, bet pelēka tāda dzīve un skābi tie teksti, sadzīve ar laikam nelutina. KUSTĒTIES DAUDZ VAJAG, UN ILGI UZ CEĻIEM STĀVĒT! Tad būs labi!
Jānis Gaisiņš [84.237.176.248]
# Iesūtīts: 2007.02.13 00:28:39
Jāni Bitān, tā LELB ir gandrīz vispārēja vienas paaudzes mācītāju slimība, kas saistīta ar teoloģiskās izglītības problēmām savā laikā-mazvērtības komplekss attiecībā uz to, kas ir, un nebeidzama vēlme kaut ko nomainīt ar kaut ko no hipotētiskās senbaznīcas, RK un PB praksēm. Kā tai vienā draudzē ar to augsto liturģikas reformu - noliek galdiņu citur, un nosauc par kredenču galdiņu. Bet auss privātbikts kā vispārēja prakse iznīka dabīgā nāvē - nu negrib tie grēcinieki baznīckungam grēkus stāstīt, negrib. Un piespiest nevar, "luterāņi" tādi! Bet kuri grib, stāsta, neviens to nav aizliedzis.Kā dzirdēju, katoļi apskaužot luterāņus par šo lielo trūkumu.
Jānis Gaisiņš [84.237.176.248]
# Iesūtīts: 2007.02.13 00:37:40
Jāni Bitān, tie RKB lielum-kompleksi jau tev un tavējiem. Man tu atgādini tos harizmātus, kas pa konferencēm braukā un tad krīt izmisumā, ka viņu draudzītēs tā šova pietrūkst un tik smuki mēlēs nerunā...
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.02.14 14:48:39
Jānis Gaisiņš [84.237.176.248]Bet auss privātbikts kā vispārēja prakse iznīka dabīgā nāvē - nu negrib tie grēcinieki baznīckungam grēkus stāstīt, negrib. Un piespiest nevar, "luterāņi" tādi!

Prakse iznīkst tur, kur to nemāca un cieņā netur, aizaug kā dārzs. Uzplaukst tur, kur atjauno un par to rūpējas. Piespiest nevar, bet pasludināt un iemācīt gan var! Pamēģini un viss.
Es priecājos (bez izmisuma), ka dievkalpojums notiek kārtīgi (liturģiski), mēlēs nerunā (jo nav tā vieta, kur to darīt), šovs nav iespējams, jo dievkalpojums ir saistošs visā baznīcā. "Imrovizējošākās" daļas ir propriuma daļas, pārējais iekš ordinārija pastāv.
Ar to cemmīti, kas kosties, iekniebt un likt nevietā liek, būs jācīnas. Jo ievēro, ka problēmas, kuru dēļ tas parādās ir spektrā no Dievmātes līdz liturģijai. Tātad vaina ir lielgabalā, nevis mērķos, ko apšauda. Un vēl!
Vismazāk es esmu izmisumā! Ir iemesli, lielākais debesīs sēž.
Tu piemini vārdus -kompleksi, mānija, izmisums. Gribi par to parunāt, tad citur, bet te par Dievmāti labiem ieskatiem vieta.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.02.16 14:25:32
Jānis_Bitāns
Tev patīk retoriskas kompozīcijas
Protams, ka labie darbi nav nosodāmi paši par sevi. To arī nekur neapgalvoju. Taču labi darbi nepalīdz pestīšanai nenieka. Tā ir bibliskā mācība, kura Tev ir grūti pieņemama. To vislabāk ilustrē princips Sola Gratia, jeb vienīgi (Kristus) žēlastība.
Tieši tādēļ, ka Tev nav šī vienīgi žēlastības principa, Tev vajag Mariju, jo cilvēciski viņa ir fantastisku darbiņu pastrādājusi - iznēsājusis Dieva Dēlu un piedzmedējusi Viņu. Ja Tu balstītos vienīgi žēlastības principā, tad Tu Marijā redzētu cildenu Dieva instrumentu, kas Dieva pestīšanas vēstures gaitā ir pildījusi Dieva žēlastības dotu darbu un ir ierindojama citu, tik pat cildenu, Dieva darba darītāju skaitā - Mozus, Daniēls, Jānis Kristītājs, Pāvils, Gustavs II Ādolfs, Roberts Feldmanis u.c.
Lai minētajā sarakstā nebūtu tikai vīrieši, pieplusošu arī kādas ļoti svētīgas sievas Ruta, Sāra, Anna, Augstīna māte Monika u.c.
Jānis_Bitāns
# Labojis Jānis_Bitāns: 2007.02.16 14:50:52
Taču labi darbi nepalīdz pestīšanai nenieka.

Kas Tevi ir hipnotizējis, ka es un tie citi, padara pestīšanu no darbiem atkarīgu un noliedz Sola Gratia. Vai esmu sacījis, ka Marija ir līdzpestītāja un nepieciešama pestīšanā? Tev mācību laikā ir iepotēts, ka tā ir izplatītākā vaina luterāņu vidū un lielākā pāvestiešu aktualitāte. Ir tāda filma- Smagi iemīlējies. Tur viens jauns vīrietis resnu kā slaidu redz. Tad viens viņa draugs izzin frāzi, kā viņu apziņas stāvoklī atpakaļ dabūt. Ja es zinātu kā tevi pēc tās totalitārās it kā konfesionālās apziņas stāvokļa maiņas arā dabūt... Tagad tik VĒLREIZ atgādinu, ka tu uzdod un piedēvē lietas, kuras eksistē tikai tavā apziņā. Es pat vienreiz atbilstošu speciālistu palūdzu uzmest aci šitiem izteicieniem. Es domāju, ka tas tāds hiperkonfesionāls kašķītis, bet vārbūt klīnisks jautājums? Paskat cik tev atgādināts, lai nekar birkas, bet tu arvien un arvien..
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:03:38
Jāni, jums birkas ir azotē ikvienai diskusijai...Kā tur bija par baļķi un skabargu, psihoanalītiķa kungs?
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:07:29
eskaliburs [87.110.5.105]
Tieši to jau es mēģinu noskaidrot, kā Marija var izskatīties pēc baļķa manā acē...
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:13:49
Jāni, katrai uzskatu sistēmai ir kopīgs gars. Voldemāram rūp luteriskās mācības un prakses vienotība, tāpēc viņš joprojām nav mācītājs, ko viņam liedz episkopāli fundamentālisks gars, kas piemīt jums un jums līdzīgi mācošajiem.Ar svēto jaunavu Mariju viss ir kārtībā, viņai advokāti nav nepieciešami.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:21:53
eskaliburs [87.110.5.105]
O! Mūsu baznīcai, Virsganam un ganiem kolektīva apmātība ar kādu garu? Un ja nu tas, Tas pats Kurš no pirmajiem Vasarsvētkiem?
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:29:48
Viņš ir Gars, tas ir gars. Jūti atšķirību.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.16 15:52:21
eskaliburs [87.110.5.105]
Protams jūtu. Es izlaboju tā, lai tu nepārprastu.
O! Mūsu baznīcai, Virsganam un ganiem kolektīva apmātība ar kādu Garu? Un ja nu Viņš, Viņš pats Kurš no pirmajiem Vasarsvētkiem?
Tu arī atbildēsi jeb tik pretjautāsi?
eskaliburs [87.110.5.105]
# Iesūtīts: 2007.02.16 16:32:31
Jāni, kolektīva apmātība būtu pie M.Lutera pieminētajiem spietotājiem, Svētais Gars - pie nesagrozīta Dieva Vārda pasludinājuma.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 51 , pavisam kopa bijuši: 723