Mārtiņš |
# Iesūtīts: 2011.01.24 15:23:33
Kas tas ir jeb kas ar to domāts? Nepraktiska teoloģija (tāda, kas nekalpo Evaņģēlija sludināšanai) manuprāt nav vajadzīga, tātad sanāk, ka praktiskā ir tā pati parastā teoloģija. |
p.l.dassy |
# Labojis p.l.dassy: 2011.01.24 15:26:33
Praktiskā teoloģija aplūko reliģijas pedagoģiju, reliģijas psiholoģiju, morālteoloģiju u.c.
praktiskā teoloģija ir teoloģijas refleksija(latviski - pārdomas), kas ir balstās uz baznīcu, sabiedrību un indivīdu un tā kritiski atgūst teoloģiju no pagātnes un konstruktīvi attīsta teoloģiju nākotnē.
te viens raksts: http://www.kra.lv/Latviski/Raksti/D.Dolace2006-2.pdf |
Jošs Mulders |
# Iesūtīts: 2011.01.24 15:37:59
chavo? |
p.l.dassy |
# Iesūtīts: 2011.01.24 15:46:15
nū ja... no kurienes jūs? pirmo reizi šito dzirdat?
sistemātiskā teoloģija ir dzirdēta? tā ir tāda pati teoloģijas nozare, kā sistemātiskā teoloģija. tikai nevajag atdalīt un ķidāt neko |
Jošs Mulders |
# Iesūtīts: 2011.01.24 16:31:36
Nee imo kaut kaa baigi sarehztjiiti tu izrunaajies.
Davai lai nebuutu palags jaalasa, uz pirxtiem uzmet, ko tu domaa ar "praktisko teologjiju"?
Nu Kristus nodarbojaas ar kaadu teologiju? |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.01.24 16:34:36
Jošs Mulders Neapšaubāmi. Kristus pats bija THEOU-LOGia un nodarbojās ar THEOU- PRAXhs |
Jošs Mulders |
# Iesūtīts: 2011.01.24 16:39:47
Tad es par praktisko teologjiju domaaju visu to labaako. Ar shaadu jeedzienu ne paaraak esmu saskaaries, kaa vien to, ka muusu maaciitaajs teica, ka teologjija ir vispraktiskaakaa lieta, ibo daavaa muuzhiigo dziivoshanu. Muusdienu praktiskaas teologjijas galvenaas probleemas ir muuzhsenvecaas... neticiiba. |
p.l.dassy |
# Iesūtīts: 2011.01.24 16:46:15
manuprāt, bez dogmām un sistemātiskās teoloģijas nevar būt praktiskā teoloģija |
Jošs Mulders |
# Labojis Jošs Mulders: 2011.01.24 16:49:22
manuprāt, bez dogmām un sistemātiskās teoloģijas nevar būt praktiskā teoloģija
Nabaga bandiits pie krusta...
Ilji mees nerunaajam te par moneetas divaam puseem... Meegjinaajums atkal kaut ko daliit praktisks/teoreetisks dabuusim veco labo sholastiku |
p.l.dassy |
# Iesūtīts: 2011.01.24 17:00:41
Jošs Mulders pastudē pats palasi pats ko un tad ko pasaki!
tam nav nekāds sakars ar filozofiju drīzāk praktisko kristīgo dzīvi, kas tiek definēta = izteikta vārdos!
pēdējie jaunumi šajā nozarē: ir prakse . skatās, ko saka teoloģija un maina teoloģiju praksē . |
p.l.dassy |
# Iesūtīts: 2011.01.24 17:01:19
Trilobīte es Tev piekrītu... jautājums ir plašs. |
vilks |
# Iesūtīts: 2011.01.24 18:11:43
Jā, es ar teiktu, ka jautājums drusku par plašu. Dažādas aktuālas problēmas ir jebkurā no praktiskās teoloģijas nozarēm. Homilētikā, piemēram, sprediķu valodas un tēmu piemērotība mūsdienu cilvēkam. Reliģijas pedagoģijā jautājums par to, kā runāt par Dievu ar bērniem no ģimenēm, kurās Dievam netic...un tā tālāk. |
skolniekss |
# Iesūtīts: 2011.01.24 18:14:53
vilks Jo zemāk nokāpsi jo ātrāk spēs saprasties... |
Jošs Mulders |
# Iesūtīts: 2011.01.25 14:21:21
dassy, nu tad es piekriitu Trilo, Probleema #1 ir kaa praktiski pasludinaat evangjeeliju... viss paareejais peec tam ir pupu mizas |
albans [109.154.228.132] |
# Iesūtīts: 2011.01.25 17:00:25
Protams, jautājums pārāk plašs. Viens no svarīgākajiem praktiskās teoloģijas uzdevumiem, manuprāt, uzturēt dialogu (veidot hermeneitisko ciklu) starp teoriju un praksi. Cik tas ko un kā praktiski darām (kā kristieši, kā baznīca utt.), saskan ar to, ko teoloģiski apgalvojam? Kāda teoloģija spraucas ārā no mūsu prakses? Un tur, kur ir neatbilstības, veikt kritisku teoloģisku analīzi un dot teoloģiski izsvērtus risinājumus. Arī teoloģijā ne vien teorija ietekmē praksi, bet arī prakse ietekmē teoriju. |
Ingars |
# Labojis Ingars: 2011.01.31 09:59:42
Un kā jums šķiet - kā ir ar praktisko teoloģiju Latvijā? 1) Kā ir ar praktisku evaņģelizēšanu? 2) Kā ir ar jaunatgriezto noturēšanu draudzē - cik no draduzes locekļiem patiešām apmeklē dievkalpojumus un citus draudzes pasākumus? 3) Kā ir ar jaunatgriezto izpratni un garīgo briedumu?
Gribētos īpaši pakavēties pie 3. jautājuma - kam tic šodienas draudzes locekļi, kādas ir viņu attiecības ar Dievu (cik laika pavada lūgšanā un bībeles lasīšanā), kādas ir viņu ikdienas dzīves (kādi augļi).
Vai nav tā, ka liela daļa (runājot par visām konfesijām un denominācijām) ir svētdienas kristieši? Vai nav tā, ka liela daļa tic nevis patiesajam evaņģēlijam, bet gan pseidokristīgajai folklorai? Kas par to ir atbildīgs un kā tāda situācija draudzēs vispār radusies? |
Memekija |
# Iesūtīts: 2011.01.31 12:21:05
Ingars pseidokristīgajai folklorai? vai pie šīs drīkst pieskaitīt arī dogmatiku? |
Ingars |
# Iesūtīts: 2011.01.31 16:24:50
Memekija
Nē, ar to es domāju visādas fantastiskas idejas, kas nav Bībelē pamatotas, bet ir cilvēku izdomājumi, kā piemēram, šķīstītava, Marijas kā debesu ķēniņienes godināšana utt. |
Aivars |
# Iesūtīts: 2011.01.31 16:54:05
Lūgtu diskutantus nepārvērsties par duelantiem un nenovirzīties no tēmas! |
Ingars |
# Iesūtīts: 2011.01.31 17:05:12
Trilobīte
Nesaku, ka esmu bez grēka - savus grēkus cenšos apzināt, Dieva priekšā izsūdzēt un nožēlot, un atstāt. Taču nekad tā tik vulgāri nepieklājīgi savu māsu, brāli Kristū, nedz arī neticīgo cenšos neaplikt. Ja arī sanācis, tad cenšos atvainoties un visu par labu vērst.
Ja nu kurš būtu saucams par sektantu, tad tāds, kurš zemojas elku tēlu priekšā un neturas pie tās mācības, ko mācīja Jēzus, pravieši un apustuļi. Sektanti ir tie, kuri svētdienās deldē baznīcas solus, bet ikdienā dzīvo kā pasaulīgi cilvēki. Sektanti ir tie, kuri cilvēku prātojumus stāda augstāk par Dieva Vārdu. |