atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu par pēdējo viltuspravieti baznīcā
-Jona-
Iesūtīts: 2010.11.24 12:06:59
jo tuvāk laiku beigām, jo biežākas spekulācijas par un ap, bet baznīcā, kā jau ierasts, vai nu atklāsmes joprojām augstprātīgi noraida , vai arī paši sāk jau fantazēt...


vispirms - viltuspraviešu pazīmes no Bībeles:

melo un paši pinas savos melos, viņu "pravietojumi" nepiepildās, tātad – vnk samozvanci /Jer.14., Ec.12,13/
cenšas novērst citus no ticības /Ap.d.13/
paši var uzdoties par Jēzu Kristu /Mt. 24, Mk.13/
pat ja rāda brīnumus, viņu darbi ir ļauni /Mt.7, Atkl.19, 20/
mantkārīgi, baudkāri utt. - resp., platā ceļa gan sludinātāji, gan gājēji /2.Pēt.2/
neapliecina Jēzu Kristu, miesā nākušu, neklausa Viņa praviešus /1.Jņ.4/
brāļojas ar pasaules varenajiem /Atkl.16/


tad nu – svarīgākais, ko Kungs šajā sakarā atklājis Savai pravietei Vassulai:
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.12.14 23:10:12
Raimonds
Vēl ir māsa Mērija no JONAS koledžas.
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.14 23:10:44
Raimonds
"Tādā gadījumā, ja luterāņi ir katoļi vai katoļi vairs ir katoļi?"

Jā, katoļi joprojām ir katoļi, tikai nereformēti.

"Tavuprāt vai bez luterāņiem un katoļiem, kas ir katoļi vēl ir kādi citi katoļi, kurus varētu saukt par katoļiem? "

Jā ir. Tie, kas apliecina savu kristīgo ticību ar apustuļu ticības apliecības vārdiem: ...es ticu uz vienu katolisku baznīcu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.12.14 23:30:24
armilo
Un kā ir ar tiem, kas tic Во едину Святую Соборную и Апостольскую Церковь. ?
http://www.neobyzantine.org/orthodoxy/basics/creed/creed_ru.php

vai
Ով իջաւ վրա Հորդանանում, քարոզում միջոցով առաքյալների եւ է սրբերին.
We believe also in only One, Universal, Apostolic, and [Holy] Church;
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicene_Creed

Šie ir ir vai nav `katoļi"?


Raimonds
# Iesūtīts: 2010.12.14 23:33:25
armilo
Liekot lielāku uzsvaru uz vārda katolisku semantisko t.i. valodniecisko nozīmi, tik un tā teoloģiski Romas katoļi savu eklesioloģiju šobrīd definē atšķirīgāk nekā Evaņģēliski luteriskā Baznīca. Līdzīgi, ja mēs sāktu liturģijā lietot vairāk latīņu valodu, mēs ar to vien nekļūtu tuvāki. Emocionāli varbūt, bet vai teoloģiski?
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.14 23:58:03
Aivars
Sobornaja un Universal tie visi ir sinonīmi Katoliskajai Baznīcai.
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.14 23:59:25
Raimonds

Es lieku uzsvaru tieši uz katolikos teoloģisko nozīmi, un saistu to ar vispārīgo "neredzamo" Baznīcu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.12.15 00:02:54
armilo
, nu tad, varbūt, varam palikt pie `vienas kristīgas` Baznīcas, un nemāžoties, ka obligāti esam katoļi
Atceros gan vienu luterāņu bīskapu, kas ne vienreiz vien sacīja, ka lai saucot viņu kauču par podiņu, tikai lai uz uguns neliekot, bet kopumā taču ir diezgan bezjēdzīgi mēģināt pierādīt, ka katrs Jānis ir Ivans, ne?
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.15 00:19:23
Aivars
Mēs obligāti esam katoļi. Mums nav obligāti jāsaucās par Romas katoļiem. Protams, ka vara arī palikt pie kristīgas, bet tas tikai norāda uz paviršu attieksmi pret oriģinālajiem tekstiem.
παλαιό ανόητος
# Labojis παλαιό ανόητος: 2010.12.15 00:24:09
Tad kas jūs esat - luteroļi vai katolāņi?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.12.15 00:26:35
armilo
Nu beidz! Kas ir obligāti? Viens štrunta svešvārds?
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.15 00:32:28
παλαιό ανόητος, Aivars

Tas štrunta svešvārds ir viena no četrām Baznīcas zīmēm. http://en.wikipedia.org/wiki/Four_Marks_of_the_Church#Cathol.. ic
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.15 00:33:30
Aivars

vsjo... ar labunakti draugai
Aivars
# Iesūtīts: 2010.12.15 15:07:47
armilo
Šitas man atgādina 90s, kad pusaudži vairs nebija saucami par pusaudžiem, bet kļuva par `tīņiem`. Un tomēr vai pubertātes pazīmes no tā mainījās?
Vai Baznīcas pazīmes kļūst izteiktākas, ja tās apzīmējam svešvārdā?
Tēvs Indriķis
# Labojis Tēvs Indriķis : 2010.12.15 16:36:46
armilo Jā, katoļi joprojām ir katoļi, tikai nereformēti. Nu, kā zināms , arī Romas katoļi kopš Trientas pa savam ir izreformēti oi-oi-oi , tā, ka vēl paši nevar atspirgt no savas hiper reakcijas uz Reformāciju tipa - ja luterāņi tā, tad mēs 100%šitā ( lai gan šī kaite ir arī vienam otram luterānim ) .
Lai nu mēs, luterāņi, esam katoliski, tas ir jauks apzīmējums vairāk priekš teoloģiskiem gardēžiem.
Jo, pamēģini luterāņu tantei iestāstīt, ka viņa ir katole.
n.biča [213.175.114.43]
# Iesūtīts: 2010.12.15 18:57:56
Tēvs Indriķis
armilo ir taisnība. kaut kā pieņemts par katoļiem saukt tikai Romas katoļus. Pats Luters esot gribējis šo saukt par evaņģēlisko katolicismu, nevis savā vārdā
Aivars
# Iesūtīts: 2010.12.15 19:26:47
n.biča [213.175.114.43]
Viss jau ir jauki, bet vilciens ir aizgājis. Nosaukumu daži ir monopolizējuši, domēna vārdu noprihvatizējuši. Priekš kam tērēt laiku un spēkus tiesājoties par zīmolu, ja ir daudz aktuālākas lietas ko darīt?
Piemēra pēc - pirmās Latvijas laikā, tās starptautiskais saīsinājums bija "LR", norādot uz to kā uz republiku, bet, atjaunojot tās neatkarību, izrādījās, ka "LR" jau savākusi Libērija.
Vai tādēļ spītīgi uz aploksnēm rakstām "LR"? Vai ir vispār jēga par to iespringt, ja "LV" padara lietas skaidrākas?
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2010.12.15 19:27:34
Tēvs Indriķis
Šajā sakarībā ir labi palasīt katedrale.lv ziņas no Vatikāna. Viņi paši ne mazāk asi polemizē par to pašu vēl neseno Vatikāna II koncilu. Sakot: pirmskoncila un pēckoncila Baznīca; pirmskoncila un pēckoncila liturģija un liturģiskā valoda. Lai gan Vatikāna oficio protams saka, ka tā neesot. Tāpat varbūt ne mazāk spēcīgu virzību šodien nosaka pāvesta loma. Piemēram, zināms, ka līdz ar Jāni Pāvilu II visas Baznīcas mērogā atdzimst Marijas kults un ienāk dažādas tā saucamās atdzimšanas kustības. Viens no Jāņa Pāvila II ekumenisma motiviem bija, ka Marija apvienos Baznīcu. Tas varbūt arī šajā tēma palīdz nedaudz saprast, kur viena vai otra ideja smeļ sev spēku un drosmi.

armilo
Vai ar vārdiem: vispārēju , kristīgu to nevar pateikt? Vārds katolisks ir jau ieguvis citu nozīmi, sakot katolisku, pirmkārt, visi domā Romas katoļus. Ne mazāks arguments ir, kā mūsu luteriskie tēvi jau cik gadus un gadsimtus tā ir savu ticību apliecinājuši. Tam ir arī pastorāli apsvērumi. Ja ir vēlēšanās iet dziļumā, tad var Iesvētes mācībā vai Bībeles st. skaidrot kas un kāda ir Baznīca. Labu risinājumu, šai lietai ir atraduši misūrieši, piemēram, dziesmu grāmatā viņi pielikuši * un paskaidrojumu. Ja tas visiem būtu tik pašsaprotami, tad neviens par to nerunātu.
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.15 22:42:53
Aivars
"Šitas man atgādina 90s, kad pusaudži vairs nebija saucami par pusaudžiem, bet kļuva par `tīņiem`"

Jauki, ka tas Tev to atgādina. Man savukārt vārda katolisks (vispārējs) būšana ticības apliecībā atgādina par to, ka luterāņi nav nekāds jaunizveidojums, bet ir patiesa Kristus Baznīca. Interesanti, ko Tu teiktu Mārtiņam Luteram, kad viņš Tev vaicātu, kāpēc jūs baznīcu saucat grēcinieka vārdā? Kādēļ jūs neesat klausījuši manu lūgumu nesaukties par luterāņiem?
"Vai Baznīcas pazīmes kļūst izteiktākas, ja tās apzīmējam svešvārdā? "
Ok, ja Tev nepatīk svešvārdi, tad lai katolokos vietā sakām vispārēju. Man nav iebildumu. Tomēr, vai šādām kaprīzēm nesekos visu pārējo labi zināmo svešvārdu mašīniska tulkošana. Vai vārdi: evaņģēlijs, absolūcija, sakramenti, alleluja, āmen utt. Tev arī rada satraukumu? Mums ir jāpierāda un jāatgūst mūsu baznīcas katoliskā dimensija, proti, ka esam vispārēja un visuresoša baznīca. Tas ir principa un būtības jautājums. Mums nevajadzētu atteikties no katolikos baznīcas zīmes.
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.15 22:47:06
Tēvs Indriķis
"pamēģini luterāņu tantei iestāstīt, ka viņa ir katole"

Sāksim ar to, ka mēģināsim mūsu luterāņu tantēm iestāstīt, kas ir luterāņi. izdari eksperimentu un pavaicā pāris tantēm, ar ko luterāņi atšķiras no katoļiem. Tūlīt sekos katoļu kritika, bet nebūs neviena vārda par luterisma būtību.
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.15 22:54:16
Raimonds
"Vai ar vārdiem: vispārēju , kristīgu to nevar pateikt?"

Ar vispārēju var, bet kristīgu jau būs apliecības komentārs.

"Vārds katolisks ir jau ieguvis citu nozīmi"

Dīvains apgalvojums. Tikpat labi Tu varēji arī pateikt, ka vārds baznīca ir jau ieguvis citu nozīmi.

"Labu risinājumu, šai lietai ir atraduši misūrieši, piemēram, dziesmu grāmatā viņi pielikuši * un paskaidrojumu."

Lūk, ņemsim piemēru no misūriešiem, un turēsim augstā godā mūsu baznīcas zīmes.

<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . 14 . 15 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 125 , pavisam kopa bijuši: 34217