atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kaada Kristiiba netiek atziita par valiidu?
Jošs Mulders
Iesūtīts: 2010.09.15 09:30:43
Jautaajums, protams, teologjisks un aciimredzot targetots uz Kristieshiem.

Kaada ir maaciiba par nevaliidu Kristiibu?

Kad Kristiiba tiek atziita par nenotikushu?

Jautaajums no kaut kur J. Gintera izteiktaas teezes par to, ka, ja LELB sastaptos ar Delpera kristiitiem cilveekiem, buutu jaarisina jautaajums par Kristiibu validitaati.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.24 13:04:29
indrikjis, es pareizi sapratu, tava atbilde man faktiski izriet no prakses... (es it kaa par teoriju)... Nu principaa tad tev var piekrist!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.09.24 13:05:43
-Jona-

Nevis kristiiabs neesamiiba nolaad, bet Kristiibas noraidiishana nolaad
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.24 13:26:09
Jošs Mulders , man ir bēdīga pieredze ar mēģinājumu visu novest līdz absolūtām konsekvencēm a la Bībele<A teorijā&praksē.
Mēs ar draugu vienreiz sākām diskusiju par ordināciju kā tādu - viņam tā kā vilka uz luteriski teorētiski nepieciešamo minimumu, man uz baznīcā praktiski iespējamo maksimumu.
Zini, ja tam visam pieliek klāt vēl jēdzienu par - `vienīgo pareizo`, rezultātu vari iedomāties .
Kristīga mīlestība pret mazliet citādi domājošo plašākas ortodoksijas kontekstā, manuprāt, ir vienīgais atrisinājums.

Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.09.24 13:36:49
indrikjis, nu jaa skaidrs... vot tas imo ir tas, kas pietruuxt, piemeeram, taadiem kaa es... vai pat teologjijas studiju beigushie, vai dajebkuram citam, kas teologjijaa meegjina iedziljinaaties caur Rakstiem LTA... bet praksee mums nav dots to "izdziivot"...

Tas ir kaa meegjinaat spriest par armijas reglamentu, neizprotot, to, kaa tas ir tapis...

Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2010.09.25 07:31:41
-Jona- ja nu kāds nokristīts nevis .. ar to pašu visa kristība nederīga? ak manu vai...
Pieļaut sagrozītus vārdus nekā Kunga kristību pavēlē, vaidēt par tiem, kuri tam nepiekritīs, nav nedz gudri nedz pazemīgi.

izmisis tuvinieks (..) ir vislielākā iespēja ka pateiks ko ne tā
Šādas situācijas ir ļoti daudz atrunātas. Īpaši laikos, kad bērnu mirstība bija augsta un daudzi tika kristīti nekavējoši pēc dzemdībām.

-Jona-
# Labojis -Jona-: 2010.09.28 13:10:35
Jānis Ginters

es nerunāju par tīšu Jēzus dotā formulējuma (T/D/SG) sagrozīšanu. tāpat jau skaidrs, ka pretimrunāšana ar nodomu ir pretimrunāšana ar nodomu. pat sīkumos.
ak, sen atrunātas situācijas? nu ja, tieši tā. neviens mācītājs ar savu ne-perfektumu nekad nav varējis izbojāt nevienu Sakramentu, kur nu vēl ja pārteicies netīšām (Dēla vietā Jēzus pateicis) - pilnīgas mulķības no bibliskā skatupunkta.
bet Jēzus Pats, kā vienmēr, paskaidro visu vislabāk:


"- Bet kas mums ir jādara? Vai vienmēr tikai jāsludina mācība?
- Tas ir jūsu galvenais uzdevums. Bet jums vienlīdz Manā Vārdā būs jāatlaiž grēki un jādod svētība, jāatgriež dvēseles žēlastības stāvoklī un jāpiešķir Sakramenti, kurus Es iedibināšu...
- Kas tas ir, ko Tu tikko nosauci?
- Tie ir pārdabiski un garīgi līdzekļi.
...
Tomēr cilvēks - ja tas neredz - netic. Viņam vienmēr ir vajadzīgs kaut kas, kas viņam par kaut ko liecina. Tādēļ, paveicot brīnumu, Es parasti uzlieku rokas vai samitrinu acis ar siekalām, vai arī dodu maizes gabaliņu.
BET ES TAČU BRĪNUMU VARĒTU PAVEIKT TIKAI AR SAVAS DOMAS PALĪDZĪBU VIEN.
Bet vai tu domā, ka cilvēki tad sacītu: Šo brīnumu ir darījis Dievs? Nē, viņi sacītu: Viņš atveseļojās, jo bija pienācis viņa laiks. Viņi vienlīdz pierakstītu nopelnu ārstam, zālēm vai slimā fiziskajam spēkam.
Līdzīgi būs ar Sakramentiem: tie ir kulta formas žēlastības piešķiršanai vai tās atgriešanai, vai ticīgo stiprināšanai. Jānis, piemēram, izmantoja ūdeni, LAI PALĪDZĒTU SAPRAST par grēku nomazgāšanu. ..."
"- Tātad mēs kristīsim daudzkārt, un tad darīsim kā Jānis, kurš ūdenī mazgāja cilvēku tik daudz reižu, cik tas pie viņa nāca?
- Jāņa kristība bija tikai attīrīšanās caur pazemošanos. Es jau tev sacīju, ka kristīto otrreiz vairs nekristīs - ja nu vienīgi tas nebūtu pareizi nokristīts pirmā reizē;
ŠĀDĀ GADĪJUMĀ VAR KRISTĪT OTRO REIZI, JA PIEAUGUŠAIS IZTEIKTI TO LŪDZ."
http://katolis.eks.lv/Dokumenti/valtorte_3.htm (izcēl mani)


nu re - tātad tikai gadījumos kad šaubas par kristības derīgumu (ar to pašu vājinot ticību!) uzradušās pašam kristāmajam. bet Jēzum tas nav vajadzīgs, Jēzus visu saprata jau pirmajā reizē.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 117 , pavisam kopa bijuši: 35989