atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Bībeles rašanās
Drupie
Iesūtīts: 2010.07.31 21:00:09
Lasu informāciju par Bībeles rašanos, par Nīkajas koncilu, bet jautājumi paliek. Zinātāji, izstāstiet, lūdzu - kā mēs varam zināt, ka tieši tās grāmatas, kuras iekļautas Bībelē, ir tās, kuras no visiem tālaika rakstiem bija vērtīgas un ka tikai tajās ir Labā Vēsts, un ka citi raksti bija ignorējami. Kā varam būt pārliecināti, ka teksti, kas iekļauti Bībelē, ir autentiski?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2010.08.03 04:33:16
Ja mēs esam nākuši pie ticības, lasot Labo Vēsti, kas Bībelē, un uzticamies Svētajam Garam, kas mums deva ticību un kas vadīja arī tos, kas strādāja pie Bībeles kanona nostiprināšanas, tad var paļauties, ka tie bija īstie un pareizie raksti. Bībele jau nav kādu ezotērisku rakstu krājums, bet gan raksti, kuru mērķis ir vest cilvēkus pie Kristus. Ja manā gadījumā tas ir noticis un daudzu citu dzīvēs tāpat, kāpēc šaubīties? Nevienas citas pieredzes jau mums šā kā tā nav.

No otras puses - nebija jau arī tā, ka kanona nostiprinātāji paņēma kaut kādus rakstus pēc patvaļīgas izvēles un citus tikpat patvaļīgi atmeta. Pieņēma visus tos, kas bija pieņemti un atzīti visās tālaika draudzēs, savukārt nepieņēma tos, par kuriem bija nopietnas domstarpības.
pich_
# Labojis pich_: 2010.08.03 08:18:29
vilks
Pieņēma visus tos, kas bija pieņemti un atzīti visās tālaika draudzēs, savukārt nepieņēma tos, par kuriem bija nopietnas domstarpības

tādā gadījumā- kurš tad pieņēma lēmumu, kuras grāmatas ir iekļaujamas Bībelē- cilvēks vai Dievs?
Vai tad visi Raksti nav radušies Svētā Gara iedvesmoti? It kā ir- bet tad kāpēc luterāņu Bībelē ir mazāk grāmatu, kā, piemēram, katoļu? kāpēc luterāņi noraida kādu Dieva grāmatu un aicinājumu?

p.s.
man svarīgāks tas jautājums, kurš- Dievs vai cilvēks- pieņem lēmumu par to, kuras grāmatas iekļaut.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.03 08:41:07
pich_
Tā jau gluži nebūs ar katoļiem un luterāņiem. Ja paņemsi vecāku luterāņu izdotu Bībeli, redzēsi pirms t.s. deiterokaniniskajām grāmatām rakstītu " derīgas lasīsānai iraid, bet Svētiem Rakstiem līdzi ne turramas", bet kad Bībeles biedrības koncentrējās uz maksimāli lētu un visiem pieejamu Bībeļu izdošanu, vismaz savulaik tās vispirms atteicās no visa veida papildinājumiem un pielikumiem, kas sadārdzina izmaksas.
Īstenībā šīs deiterokanoniskās grāmatas pašiem Jūdiem nemaz kanonā nav, bet protams ir kādā brīdī bijušas apritē kā garīgā literatūra.
Par JD kanonu runājot - nu tas jau visiem kristiešiem tā kā puslīdz viens, lai gan, protams, vienmēr jau kaut kādas pārrunas un spriešana ir bijusi. Bieži tiek piesaukti Lutera kritiskie vārdi par Jēkaba vēstuli, kurā Evaņģēlijs neesot tik skaidri pasludināts kā citās JD grāmatās, bet tik un tā viņš to tulkoja un izdeva līdz ar visu Bībeli.
pich_
# Iesūtīts: 2010.08.03 08:45:34
Aivars

kas radīja Rakstus un kas izlēma, kuri ir jāiekļauj Bībelē?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.03 08:54:05
pich_
Vilks jau par to rakstīja. Būtībā Rakstu tapšana saistās vispirms ar dievišķu inspirāciju. Kas attiecas uz kanonu veidošanu, tad tas kļūst aktuāli brīdī, kad kādi mēģina iešmugulēt savas apceres, un nav vairs intensīvi rakstoši pirmās paaudzes apustuļi. Tad, izvērtējot liecības un izvedot zināmu tekstuālu kritiku, tika noskaidrots, kuri ir autentiski, kuri diskutabli, kuri pilnīgi falsificēti dokumenti, un tika veidots kanons.
pich_
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:10:12
Aivars

inspirāciju? līdz šim tika uzsvērts, ka Bībeles grāmatas radās, ja ne pa tiešo pierakstot SG diktātu, tad vismaz pēc pamatīgām pārrunām ar Dievu.
kas ir inspirācija?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:22:19
pich_
Inspirācija arī tā pati Sv. Gara vadība vien ir
pich_
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:26:43
Aivars

tā kā SG sajūta ir diezgan individuāla padarīšana, tad kā var zināt, kuram no apustuļiem bija patiess SG, un kurš maldījās rakstot savu grāmatu?
incognito
# Labojis incognito: 2010.08.03 09:29:13
Aivars
Paldies par aizrādījumu, izdzēsīšu.
Bet jautājums par SG vadības robežām ir gana interesants. Šeit teoloģiskās diskusijās starp kristiešiem, kas kādreiz notiekās, var redzēt, ka kristieši, sevišķi luterāņi mīl pret Rakstiem izturēties ļoti burtiski, it kā Dievs būtu tos nodiktējis, Pats izvēloties vārdus un saliekot komatus.
Zīmīgi, ka referencējoties uz Bībeli, kristieši parasti nesaka "Pāvils saka" vai "Mateja evaņģēlija autors saka", bet lieto frāzi "Dievs saka" vai "Dieva vārds saka".
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:34:31
pich_
Nav nemaz tik individuāla. Redzi, apustuļi bija grupa, ko Kristus bija nozīmējis, un kad Kristus iesauca Pāvilu, Jeruzālemes kristieši daudzi skatījās ar aizdomām uz šo, bet kad dažs labs apustulis šo noeksaminēja, un konstatēja, ka atklāsme ir tieši tā pati un atbilstoša, šis tika akceptēts.
Bet attiecībā uz grāmatu autorībām, tur protams ir diskutēts, ko kurš konkrēti ir rakstījis, vai diktējis, bet teiksim daudz svarīgāk par Marka personu, ir bijis tas, ka viņa pierakstītais evaņģēlijs atbilst no aculieciniekiem dzirdētajam.
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.08.03 09:34:51
incognito
Paldies!
Jā, luterismam ir raksturīga stingra turēšanās pie Sv. Rakstu teksta, un mācības, ka ikkatrs vārds ir Dieva iedvests. Tas gan nenozīmē, ka tiek ignorēts `sekretāra` vārdu krājums un izteiksmes veids, bet tiek uzsvērta Dieva aktīva vadība teksta tapšanā.
pich_
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:42:19
Aivars

apustuļu darbi, kurus nepieņēma- tur Dieva vadības nebija vispār?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:43:56
pich_
Tev ir zināms par kādu apustuļa rakstu galu, kas nav pieņemts?
incognito
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:48:12
Nu, kaut vai Pētera evaņģēlijs .
pich_
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:49:29
Aivars

bik sajaucu- par apustuļu darbiem nepateikšu, bet kā ir ar VD grāmatām, kuras netika iekļautas- tur nebija Dieva vadības?
masiks [212.93.96.2]
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:50:59
ka ikkatrs vārds ir Dieva iedvests . Tas gan nenozīmē, ka tiek ignorēts `sekretāra` vārdu krājums un izteiksmes veids, bet tiek uzsvērta Dieva aktīva vadība teksta tapšanā .

emmm.... tas laikam smukā veidā saucās par oximoronu, vai ne?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:52:58
incognito
Pat konkrētajā vikipēdijas šķirklī ir minēts, ka Pētera vārds ir piekabināts, un autors ir variējis ar dzirdēto no sinoptiskajiem evaņģēlijiem un saviem pārspīlējumiem.
Te nevar runāt par autentisku apustuļu dokumentu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:55:08
pich_
Par kurām VD grāmatām tu runā?
Būtībā šobrīd esošās ir tās pašas, ko jūdi iekļāva Septuagintas tulkojumā 3.g.s pirms Kristus.
dāvis [134.2.186.10]
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:56:16
cik lasīts nopietnākā literatūrā par JD, tad visas vēstules, kurām piekabināts Pāvila vārds, nemaz nav no viņa. vispār pseidoepigrāfija tajā laikā zēla un plauka, domājams, ka no īstajiem Jēzus sekotājiem vai viņa paša (Jēzus) tur varbūt tikai kāds pārstrādāts, vēlākām paaudzēm un viņu tā laika kontekstam piemērots materiāls ar komentāru no second hand autoriem.
dāvis [134.2.186.10]
# Iesūtīts: 2010.08.03 09:58:25
Trilobīte tik vienkārši arī nav, tas bija ilgāks process, piemēram, tā pati Jēzus Sīraha grāmata - to pat Talmūds citē kā svētos Rakstus, gan atrasti arī manuskripti ebreju valodā (kas pārklāj 2/3 grieķu teksta).
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 150 , pavisam kopa bijuši: 36334