atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Baznīca un "PR"
Guntars
Iesūtīts: 2007.01.06 01:05:31
Jēzus izsaka visai biedējošus un, jāatzīst, cilvēcīgi nepatīkamus vārdus: "Vai jums šķiet, ka Es esmu nācis mieru nest virs zemes? Nebūt ne, Es jums saku, bet šķelšanos!" (Lk 12:51) Luters šo vietu piesauc savā darbā "Par gribas verdzību", lai paskaidrotu, ka Evaņģēlija vēsts nevar nest mieru, jo tā nīdē un nīcina šīs pasaules valdnieku, viņa kārtību un vērtības. Kā šie Jēzus vārdi varētu tikt izprasti saistībā ar baznīcas vēlēšanos pasaules acīs iemantot labu tēlu? Vai var vienlaikus uzticīgi sludināt Evaņģēliju ["kas jūdiem apgrēcība un pagāniem ģeķība" 1.Kor 1:23] un tajā pašā laikā rūpēties par labu "PR" pasaules acīs? Paldies par viedokļiem!
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.10 12:05:57
Vislabākais PR baznīcai ir kad meedijos ticiigie liecina par Kristu un kaa tas vinjiem paliidz!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.01.10 15:36:57
Pildīt Kristus pavēli un rūpēties par PR ir divi dažādi mērķi. Vienlaikus darīt abus, diez vai ir iespējams (vecais triks ar diviem krēsliem nav īpaši funkcionāls). Tie ir jāprioretizē, tātad, viss ir atkarīgs no tā, kādā hierarhiskajā kārtībā tos saliek.
Ja par pamatuzdevumu likts Evaņģēlija psludinājums, tad nekāds labais PR nesanāk. Grēcīgajam cilvēkam nepatīk patiesība - grēks un tam pienākošais sods, līdz ar to līdz Evaņģēlijam viņš nenonāk.
Savukārt, PR ir savi noteikumi, kam ar patiesību maz sakara.
Protams, laiku pa laikam mēdz notikt brīnumi, un Evaņģēlija sludināšana īstenojas labā PR, taču tas ir ļoti reti.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.01.10 20:24:40
LELB darbojas Sabiedrisko Attiecību Komisija. Komisijai ir savs budžets un pāris darbinieki. Viens no šīs komisijas projektiem ir šī pati lelb.lv lapa. Vai es augšminēto pareizi sapratu, ka Baznīcai nedrīkst būt labs PR, jo tā būs gribas verdzība un rūpēties par PR ir kaut kas pretējs Kristus pavēles pildīšanai?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.01.10 22:12:36
Jāni!
Šis projekts ir labs, to es jau citā diskusijā atzīmēju
Šajā gadījumā atbildīgās personas vajadzētu uzteikt. Taču es saprotu, ka PR šeit nav galvenais, tas ir tikai veids kā:
1) pildīt Kristus pavēli,
2) novadīt info draudžu locekļiem,
3) ļaut luterāņiem iespēju sarunāties savā starpā (kaut vai šajā forumā).
Problēma sākas tad (un es saprotu, ka Guntars tieši par to runāja), kad PR kļūst svarīgāks par Kristus vēsts nešanu. Kad draudzes vērtē pēc lieluma, un lai palielinātu, sāk PR, kad rūpējas par baznīcas PR un pieskaņojas pasaulei, utt., nevis godprātīgi nes vēsti.
Mirga
# Iesūtīts: 2007.01.11 12:19:12
Dieva Vārdu
sludināt
un
dzīvot.
Draudzē. - Apustuļi savās vēstulēs pasaka visu priekšā. -
„No tam visi pazīs, ka jūs esat mani mācekļi, ja jums būs mīlestība savā starpā.” (Jņ. 13,35)
Guntars
# Labojis Guntars: 2007.01.11 13:25:23
Sabiedriskās attiecības, jeb PR pēc savas definīcijas ir zinātne, vai metožu kopums, ar kuru palīdzību nodibināt labas attiecības ar personām, vai institūcijām. Baznīcas uzdevums ir „darīt par mācekļiem visas tautas”. Un šis uzdevums tiek praksē veikts bauslības un Evaņģēlija pasludinājumā. Pie tam tieši tādā secībā.
Lai LELB kā institūcija nodibinātu labas attiecības ar personām, vai institūcijām, PR ir tieši tas, kas jādara. Lai LELB pildītu Kristus pavēli, PR ir pilnīgi nevietā. Pasaulei nepatīk un tā nepieņem Evaņģēliju.
Es nedomāju, ka abi šie virzieni [institūcijas PR un Evaņģēlija pasludinājums] nevarētu sadzīvot blakus. Tikai man šķiet, ka būtu ļoti jāuzmanās, lai PR vārdā netiktu upurēta Kristus pavēle. Lai baznīca savu lēmumu pieņemšanu balstītu nevis uz „bet ko padomās sabiedrība”, bet gan tikai uz „ko Dieva vārds māca” pamata. „No namturiem galvenām kārtām prasa, ka tie būtu uzticami.” (1.Kor 4:2) Popularitāte pasaulē laikam nav galvenais.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.01.11 16:16:19
No Guntara domas gribas secināt, ka LELB nav vajadzīga sabiedrisko attiecību komisija, jo, lai pildītu Kristus pavēli, PR ir nevietā. Vai tā? Ja PR ir nevietā, tad ko Guntars domāja ar PR un Evaņģēlija pasludinājuma “sadzīvošanu kopā”? Kāpēc būtu jāsadzīvo kopā ar to, kas nevietā?
Eņģeļu Marķīze
# Iesūtīts: 2007.01.11 17:02:15
Mūsdienās nekur un nekad nevar iztikt bez PR. (Nu kaut vai drēbes ko uzvelkam mugurā)
Bet PR pēc būtības var sadalīt 2 virzienos:
1) pozitīvais PR, kas gādā par dažādiem pasākumiem, akcijām, publikācijām, šādām web lapām utt.
2) negatīvais PR, kura galvenā rūpe ir sastrēbt izgāztu putru, jebšu dažādiem viltīgiem paņēmieniem novērst jau radušās vai pamatīgi briestošas nepatikšanas.
Domāju, ka tas pirmais variants iet kopā ar baznīcas uzdevumiem. Savukārt ir brīži, kad bez tā otrā varianta nevar iztikt neviena organizācija. Ziepes taču gadās visiem...
Mirga
# Iesūtīts: 2007.01.11 18:31:35
Guntars
Ļoti labi. Varu to lasīt un saprast. Un sākotnējais jautājums būtu arī atbildēts. - Viss ir skaidrs un gatavs?
Vai tieši šāds domāšanas veids nav iemesls tam, ka bieži it kā skaidra atziņa un sapratne neved tālāk un paliek neiedzīvināta. - Lasām Rakstus, apdomājam, skaidrojam, izdarām secinājumus, bet – neattiecinām tos uz sevi. -
Un Jēzus ir nācis, lai mēs redzētu, ko tas nozīmē, kad „vārds top miesa”.
Pirms nepieļauju, ka Rakstu vārds ir tieši man teikts, nebūs manī dzīvības. Kad dzīvība ienāk, tad ticīgo kopībā nav vairs daudz teorētiski jāprāto, bet gan jāvēro, kā viss patiesais īstenojas un kļūst ikvienam saprotams.
Guntars
# Labojis Guntars: 2007.01.13 22:21:19
Jāni!
Pieņemot, ka tas bija patiess jautājums, nevis spēle ar vārdiem, centīšos paskaidrot savu izpratni.

PR ir vietā, lai vajadzīgajiem cilvēkiem, vai institūcijām parādītu, ka mēs "esam labie". Un tas bez šaubām ir svētīgs darbs, jo dzīvojam taču pasaulē un daudz lietu mums gribot negribot ar pasauli jākārto. Kristus pavēles pildīšana sākas ar paziņojumu "jūs esat sliktie/grēcinieki". Un tikai tad seko Evaņģēlija vēsts.

Kāds būtu rezultāts, ja samainītu vietām abas šī pieejas? Kristu sludinot teiktu - mēs [Baznīca] "esam labie", PR sacītu - jūs esat grēcinieki!

Baznīcai pirmā vietā jāstāv Kristus pavēlei. Un, ja ir kādi jautājumi risināmi, vai lēmumi pieņemami, kuri skar Kristus pavēles izpildi, tad sabiedrības viedoklis, vai "vajadzīgo" viedoklis nedrīkstētu būt par kritēriju un atskaites punktu. "Nav labi izrādīt cienību kādam bezdievim un tādēļ nodarīt pāri taisnajam tiesas priekšā." (Spam 18:5)

Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2007.01.14 18:34:54
Ja baznīcas tiek celtas ar torņiem un zvaniem. Ja tās ceļ kalnā, jo “pilsēta, kas stāv kalnā, nevar būt apslēpta.” un “sveci iededzinājis...” Vai tas nav PR? Ja laicīgie mēdiji nonievā Baznīcu, vai tā priekšā Baznīcai nav vienkārši jāpastāsta ko tā dara? Senie Tēvi uz pagānu apvainojumiem atbildēja ar apoloģijām. Kādā citā gadījumā Luters ne tikai runāja un sludināja, bet piesita sabiedrībai redzamā vietā tēzes... Mums ir lelb.lv portāls, bukleti, koncerti, kalendāri, preses konferences u.c kā LELB Sabiedrisko Attiecību komisijas uzdevumi. Man gan šķiet, ka šie PR uzdevumi tieši ietveras Kristus pavēles izpildīšanā.
Guntars
# Labojis Guntars: 2007.01.15 23:50:42
Ja Sabiedrisko Attiecību komisijas uzdevumi ietver kalnu izvēli baznīcu celšanai, apoloģiju rakstīšanu neticīgajai pasaulei, maldu mācību apkarošanu baznīcā - tādam PR neko daudz vairs nepievienosi. Kā noprotu, tad ir viedoklis, ka bukleti, koncerti un kalendāri veic tās pašas funkcijas / vismaz iedarbojās ar līdzīgu efektu. Neko nevaru sacīt pret šiem, man nezināmajiem bukletiem, koncertiem, kalendāriem. Ja minētie mēdiji patiesi Kristus uzdevumu spēj veikt, nedomāju, ka pret to varētu būt kas iebilstams.

Tomēr man liekas zīmīgi Kristus paša vārdi, ka Evaņģēlija vēsts pasaulē nenes mieru, bet šķelšanos. Ja kas nes mieru ar pasauli, tas nav Evaņģēlija pasludinājums un līdz ar to tā nav Kristus uzdevuma pildīšana. Un no otras puses, tas kas dod mieru ar pasauli [un nav Evaņģēlija pasludinājums, bet PR], var nest šķelšanos draudzēs. Atzīstu, ka tie ir teoloģiski, nevis empīriski spriedumi.

Katrā ziņā - paldies par viedokļiem!
Aleluja [159.148.240.64]
# Iesūtīts: 2007.01.19 11:19:09
Paldies Guntar. Varētu piekrit tavam viedoklim, tikai ar vienu piebildi: Kristus evanģēliju ir iespējams iedarbīgi sludināt tikai tiem kas pieder Baznīcai, kā dzīvā Krisuts draudze (nevis kāda ārēja formāla baznīca), t.i. kam ir dota atslēgu vara. Tādēļ mēdiju PR uz evanģēlija vēsts sludināšanu neattiecas.
Pāvils
# Iesūtīts: 2007.01.19 12:34:56
Paldies visiem par labajām domām! Tās man palīdz, domājot par mūsu Baznīcas sabiedriskajām attiecībām. Kā es redzu, visos problemātiskajos gadījumos ir jāskatās no vismaz divām pusēm. Piemēram, Aleluja saka: "mēdiju PR uz evaņģēlija vēsts sludināšanu neattiecas". No vienas puses jā, bet no otras puses - kur lai Baznīcai nepiederošs cilvēks sadzird Evaņģēlija vēsti? Varbūt kādā nejaušā radio raidījumā, vai TV sižetā. Varbūt kādā sabiedriskā pasākumā, kur pieklājības pēc tiek dots vārds arī vietējam mācītājam... Tie, kas pieder Baznīcai, ir jau atmodināti, bet PR pasākumi varētu būt kā modinātāji tiem, kas stāv tālu no Baznīcas.
Pāvils
# Iesūtīts: 2007.01.19 12:55:10
Guntar!
Tu saki: "Lai LELB kā institūcija nodibinātu labas attiecības ar personām, vai institūcijām, PR ir tieši tas, kas jādara. Lai LELB pildītu Kristus pavēli, PR ir pilnīgi nevietā. Pasaulei nepatīk un tā nepieņem Evaņģēliju."

Mēs PR darbā, protams, cenšamies, lai, cik tas vien iespējams no mūsu puses, mums būtu labas attiecības ar personām un institūcijām, bet būtiskākais vārds te ir nevis "labas", bet gan "attiecības". Svarīgi ir, lai mums būtu attiecības arī ar tiem, kas mūs nīst, kas Evaņģēliju nepieņem. Šajās attiecībās mēs varam pasaulei rādīt Kristus mīlestību.
sinepe [195.13.228.61]
# Iesūtīts: 2007.01.23 12:14:41
Ap. Pāvilam bija nekur nederīgs PR: "Es, pie jums nākdams, nenācu ar augstu valodu vai gudrību, nesdams jums Dieva liecību. Jo es jūsu starpā negribēju neko citu zināt kā vien Jēzu Kristu un to pašu krustā sistu. Un es ierados pie jums nespēkā, bailēs un lielā nedrošībā. Un mana runa un mana sludināšana nenotika pārliecinošos gudrības vārdos, bet gara un spēka izpausmē, lai jūsu ticība nebūtu pamatota cilvēku gudrībā, bet Dieva spēkā." 1. kor. 2.
PS. vai Evaņģēlijam pietrūkt spēka, ka to vajag papildināt ar cilvēciskām metodēm? Vai gadījumā Evaņģēlijs nav Kristus pazemības vēsts, kas, piešķirot tam, cilvēcisku godību, zaudē kaut ko no savas būtības?
Pāvils
# Labojis Pāvils: 2007.01.23 13:31:43
Sinepe!
Ap. Pāvilam bija lielisks PR: "Jūdiem esmu tapis kā jūds, lai mantotu jūdus; tiem, kas zem bauslības, esmu tapis kā tāds, kas stāv zem bauslības, pats nebūdams zem bauslības. Tiem, kas bez bauslības, esmu tapis kā tāds, kas bez bauslības, kaut patiesībā nebūdams bez Dieva bauslības, bet stāvēdams Kristus bauslībā, lai mantotu tos, kas bez bauslības. Vājajiem esmu tapis kā vājš, lai mantotu vājos; visiem esmu tapis viss, lai katrā gadījumā kādus izglābtu." (1.kor. 9: 20-22)
sinepe [81.198.16.118]
# Iesūtīts: 2007.01.23 17:22:19
Ap. Pāvilam bija slikts PR: "daži epikūriešu un stoiķu filozofi ar viņu sarunājās, un daži sacīja: "Ko šis pļāpa grib teikt? - un citi: šis šķiet esam svešu dievu sludinātājs." Jo viņš sludināja Jēzu un augšāmcelšanos." (Ap.d. 17:18) Filozofi nebija iespaidoti no Pāvila PR, "pļāpa" - gr. spermologos, kas nozīmē: sēklu uzlasītājs. Te viņi izmanto tēlu, kas izsmej Pāvila retorikas mākslu, ka viņš savā runā knābāja kā vista - tad te, tad tur; un viņam nekādā gadījumā nav filozofa retoriskās spozmes. Viņam noteikti bija jāpiestrādā pie sava PR!
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 144 , pavisam kopa bijuši: 34761