atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Sievas sludina Dievnamā
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2009.12.02 16:00:14
Lūkasa 2. 36 ir īss aizraujošs stāsts par ANNU , kura Dievnamā sludina par Jēzu .
Pāvila 1. 11.nod. ir stāsts par sievām , kuras sludina draudzes sapulcē.
Kāpēc daļa kristiešu nespēj pieņemt , to , kas pat Bībelē skaidri, tīri vēsturiski ir saprotams, neinterpretējot, ka Dievs visos laikos ir atļāvis sievām Dievnamos sludināt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
danar
# Iesūtīts: 2009.12.02 17:30:37
Aivars LapšānsPaldies!
vairakas reizes lasu,bet nekur neredzu,ka butu kads stasts par sievam,kuras sludina draudzes sapulce
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.02 17:49:13
Neviens nekad un nekur nav aizliedzis sievieteem sludinaat. Tas ko raksti aizliedz ir Sievieteem ienjemt maaciitaaja amatu, nevis vienkaarshi sludinaat Kristu..
Es gan Bībelē neatrodu to - pirmkārt sievai ir aizliegt mācīt un valdīt pār vīru nevis vispār. Otrkārt - es nemanu Bībelē tādu mācītāja amatu - tur ir skolotāji minēti, bet tie nav mācītāji mūsdienu izpratnē. Mūsdienās mācītāji ir draudzes vadītāji. Treškārt - jautājums, ko kurš saprot ar mācīšanu...

Btw JD ir skaidri pateikts, ka Kristū nav nedz sievietes nedz vīrieša, bet visi ir viens Kristū.


Nevar būt, ka sieviete, praviete atļaujas Baznīcā sludināt runādama uz visiem ...

Kā tad ar Deboru - viņa bija ne tikai praviete, bet arī soģe tb valdīja Israēlā.
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.12.02 19:34:22
Adonika Runājot par mācītājiem, mēs saprotam draudzes vadītāju - bīskapu vai prezbiteri . Dieva Vārds saka, ka šo amatu var ieņemt tikai vīrietis :

1. Tim 3:1-7 Tas ir patiess vārds: ja kas tiecas pēc bīskapa amata, tas iekāro teicamu darbu. Bīskapam pienākas būt nepeļamam vienas sievas vīram , sātīgam, prātīgam, godīgam, viesmīlīgam, izveicīgam mācīšanā; ne dzērājam, ne kauslim, bet lēnīgam, ne ķildīgam, ne mantkārīgam; tādam, kas labi valda savu namu, kas bērnus tur paklausībā un pilnā godbijībā; (Bet, ja kas neprot valdīt sava paša namu, kā tas gādās par Dieva draudzi?) ne jaunatgrieztam, lai viņš neuzpūstos un neiekristu velna tiesā.Bet viņam vajag arī būt labā slavā pie tiem, kas ir ārpusē, lai viņš neiekristu neslavā un velna valgā. (sk. arī Tit. 1:7-9)

Tit. 1:5-6 Tādēļ es tevi atstāju Krētā, lai tu nokārtotu to, kas vēl atlika, un katrā pilsētā ieceltu presbiterus , tā kā es tev liku darīt. Tiem jābūt nevainojamiem vienas sievas vīriem , kam bērni ticīgi, nevis palaidņi vai nepaklausīgi.

Bet par šo jau 3. cēlienā iet vaļā cita diskusija. Tā kas tas te ir offtopic .
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 19:41:01
Kristofers
Laikam jānorāda uz blakus diskusiju. 1. TImotejam 5. nodaļā ir runa par presbiterēm - sievietēm. Interesanti, ka gan pims tam, gan nedaudz pēc tiek runāts par presbiteru kalpošanu.
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.12.02 19:50:26
Aivars Lapšāns Lasām Dieva Vārdu kopā:
Un tur bija praviete Anna, Fanuēla meita, no Ašera cilts, tā bija ļoti veca un pēc savām meitas dienām viņa bija dzīvojusi septiņus gadus ar savu vīru. Un tā bija atraitne ap astoņdesmit četriem gadiem; tā nešķīrās no Tempļa, bet kalpoja Dievam dienām un naktīm ar gavēšanu un lūgšanu. Tā arī tai pašā stundā piegāja un slavēja To Kungu, par To runādama uz visiem, kas Jeruzālemē gaidīja uz pestīšanu. (Lūk. 2:36-37) Viņai un Sīmeanam Sv. Gars atklāja, ka Dievnamā ienestais bērniņš ir gaidītais Pestītājs.
Tātad mēs skaidri redzam, kā šī kalpošana izpaudās. Pārējais te ir Lapšāna interpretācija.
Šādas pravietes var sastapt arī mūsdienās konfesijās, kurās dievnams ir atvērts katru dienu, īpaši pareizticībā. Uz manas draudzes dievkalpojumiem nāk vīrs, kas reiz ir bijis alkohola atkarībā. Pareizticīgo baznīcā viņš lūdzies pie ikonas par atbrīvošanu. Ejot ārā no dievnama, viņu ir uzrunājusi veca sieviņa, sakot - "dēls, ej, un neatskaties, un tā tu tapsi brīvs." Viņš vairs nav dzēris kopš tās dienas. Pareizticībā ir šādas sieviņas, kuras burtiski nešķiras no Tempļa .
Tā kā luterāņiem dievnams nav atvērts katru dienu, mums šādu lakatos ietinušos sieviņu ar pravietes dāvanām nav. Bet ir daiļas beibes ar teoloģisku izglītību, kas ar perfektu frizūru un kosmētiku grib augstpapēžu kurpēs iet altārī vai kāpt kancelē.
P.S. Kad es studēju LU Teoloģijas Fakultātē, tur Baznīcas vēstures seminārus vadīja tāda aizdīķa mācītāja Austra Reine. Viņai melnais mācītājas talārs bija ar elegantu šķēlumu sānos, un kad dievkalpojumos viņa sēdēja pārlikusi kājas, draudze varēja ievērtēt cik tās ir glītas.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.12.02 19:52:00
Aivars Nezinu, manā Bībelē tur nekā par prezbiterēm nav.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 19:53:27
Kristofers
Laikam jau Lapšāna kungs vairāk vērsa uzmanību uz publisko kalpošanu, proti, Anna sludināja visiem , kas Jeruzālemē uz pestīšanu gaidīja.
Varbūt, nav jēga savstarpēji vienam otru apkarot, bet jāmēģina to `puzzli` kopā likt.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 19:54:22
Kristofers
Ja tu ieskatītos grieķu tekstā, tu redzētu, ka runa ir par presbiterēm un presbiteriem. Tulkojumi vienmēr ir ar interpretāciju.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.12.02 19:59:29
Aivars Kurā pantā un nocitē to vietu grieķiski.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 20:01:44
Kristofers
paskaties blakus diskusijā. 5. nodaļa 2. pants, kas tulkots latviski `vecāku sievu`
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2009.12.02 20:10:38
πρεσβυτέρας ὡς μητέρας νεωτέρας ὡς ἀδελφὰς ἐν πάσῃ ἁγνείᾳ

νεωτέρας (neōteras) - jaunākas (sievietes) skaidri norāda, kā ir jāinterpretē πρεσβυτέρας (presbyteras) - kā vecākas sievietes. Iepriekšējos pantos Pāvils runā par vecākiem vīriem, sekojošos - par atraitnēm. Tātad konteksts nav par publiskās kalpošanas amatu.

Apgalvot, ka Pāvils te runā par prezbiterēm ir vienkārši pieķeršanās pie viena vārda, izraujot to no konteksta. Tā nav eksegēze, bet gan eisegēze - savu domu ienešana Bībelē, lai piespiestu sv. tekstu apstiprināt tavus iepriekšpieņēmumus.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 20:19:12
Kristofers
Nu tādā gadījumā Tev arī jānorok tēze, ka pirms tam 4. nodaļā un 5. nodaļas beigās ir runa par prezbiteriem, un iespējams arī Titam rakstītais ir jāpārvērtē.
Tik daudz par eisegēzēm.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.12.02 20:39:28
Nav jau jāiet tik tālu. Kā jau minēju, tajā pašā 2. pantā presbyteras pareizu interpretāciju norādā šī vārda antonīma neōteras lietojums šajā pašā pantā.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 20:44:05
Kristofers
Lai nu tā būtu! Man gan izskatās, ka tas ir veids, kā pārrakstīt spēles noteikumus starp a2 un d6.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.12.02 20:45:14
Bet vispār tas te ir offtopic . Tā diskusija par mācītāju konferenci ir aizgājusi in circulo. Katrs paliek pie sava, un man personīgi diemžēl nav laika visus tos pierakstītos palagus izlasīt.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.12.02 20:49:46
Aivars Laikam jau Lapšāna kungs vairāk vērsa uzmanību uz publisko kalpošanu, proti, Anna sludināja visiem , kas Jeruzālemē uz pestīšanu gaidīja.
Tur īsti vēl nebija ko sistemātiski sludināt. 30 gadi vēl bija jāgaida.
incognito
# Iesūtīts: 2009.12.02 21:03:06
...diskusija par mācītāju konferenci ir aizgājusi in circulo. Katrs paliek pie sava....

Atliek nobalsot, vairākuma viedokli kanonizēt, bet mazākumu izslēgt no baznīcas.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.12.02 21:03:49
incognito Te būs jāpagaida līdz nākamajai Sinodei.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.03 00:05:11
danar
Nevaru Tev palīdzēt. Domā.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.03 00:20:17
Kristofers

Aivars Lapšāns Lasām Dieva Vārdu kopā:
Un tur bija praviete Anna, Fanuēla meita, no Ašera cilts, tā bija ļoti veca un pēc savām meitas dienām viņa bija dzīvojusi septiņus gadus ar savu vīru. Un tā bija atraitne ap astoņdesmit četriem gadiem; tā nešķīrās no Tempļa, bet kalpoja Dievam dienām un naktīm ar gavēšanu un lūgšanu. Tā arī tai pašā stundā piegāja un slavēja To Kungu, par To runādama uz visiem, kas Jeruzālemē gaidīja uz pestīšanu. (Lūk. 2:36-37) Viņai un Sīmeanam Sv. Gars atklāja, ka Dievnamā ienestais bērniņš ir gaidītais Pestītājs.
Tātad mēs skaidri redzam, kā šī kalpošana izpaudās. Pārējais te ir Lapšāna interpretācija.
Šādas pravietes var sastapt arī mūsdienās konfesijās, kurās dievnams ir atvērts katru dienu, īpaši pareizticībā. Uz manas draudzes dievkalpojumiem nāk vīrs, kas reiz ir bijis alkohola atkarībā. Pareizticīgo baznīcā viņš lūdzies pie ikonas par atbrīvošanu. Ejot ārā no dievnama, viņu ir uzrunājusi veca sieviņa, sakot - "dēls, ej, un neatskaties, un tā tu tapsi brīvs." Viņš vairs nav dzēris kopš tās dienas. Pareizticībā ir šādas sieviņas, kuras burtiski nešķiras no Tempļa .
Tā kā luterāņiem dievnams nav atvērts katru dienu, mums šādu lakatos ietinušos sieviņu ar pravietes dāvanām nav. Bet ir daiļas beibes ar teoloģisku izglītību, kas ar perfektu frizūru un kosmētiku grib augstpapēžu kurpēs iet altārī vai kāpt kancelē.
P.S. Kad es studēju LU Teoloģijas Fakultātē, tur Baznīcas vēstures seminārus vadīja tāda aizdīķa mācītāja Austra Reine. Viņai melnais mācītājas talārs bija ar elegantu šķēlumu sānos, un kad dievkalpojumos viņa sēdēja pārlikusi kājas, draudze varēja ievērtēt cik tās ir glītas.


Ko lai saka. Tu esi kristiešiem bīstama persona. Lūkasa evaņģēlijā Anna Dieva templī sludina par Jēzu. Runa ir par to - vai sieva drīkst publiski sludināt Dieva vārdu Dievnamā. Bībele stāsta , ka to sievas ir darījušas. Neviens viņai ( Annai)to neaizliedza. Jo tādi ciniķi , kā Tu , cik saprotu vēl nebija. Ja Tev mācītājas šķēlums traucē , tad Tev ir tālu līdz sapratnei par ANNU un annām.
Palīdzēdams jauniešiem noturēt Dievkalpojumus , man nekad pat prātā nav ienācis padomāt , kā tā meitene visu priekšā runās, kāds būs viņās apģērbs , jo es tās meitenes augumā , acīs, redzu tikai Jēzus apģērbu. Meitenes ticību , nevis viņas pagāniskās izcelsmes miesisko atribūtiku. Tā ir bauslības uzspiešana, nepanesamu nastu uzkraušana. Kā jau Dieva vārdā ir teikts , ka ,,viņi citiem uzkrauj nepanesamas nastas.....,,,,paši nevēlās ieiet Dieva valstībā un citiem neļauj to darīt,,.....
Un nestāsti pekstiņus, ka luterāņu draudzes stāv ciet. Ej pa dienu Ģetrūdē, Domā, Krimuldā, Turaidā... un meklē Annas ...durvis ir vaļā, bet tās Tu tur nesatiksi savas neticības un nebrālības dēļ, jo pie ciniķiem Dievs nepiestājas ar pravietisku vārdu. Ja Tev ir durvis ciet , tad es to saprotu kāpēc. Tā ir likumsakarība, pēc tā kā Tu attiecies un izrunājies publiskā forumā pret ticības māsām.
Pie pareizticīgajiem sievas ne tikai staigā apkārt pa Dievnamu , bet vada lūgšanu Dievkalpojumus. Izrīko vīriešus. Patumšas Tev zināšanas par to , kas notiek pareizticīgajos. Protestantiem arī ir daudz sievu praviešu , tikai Tev līdzīgi par viņām ņirgājas un ...viņas norobežojas un sludina ticīgajiem.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 111 , pavisam kopa bijuši: 34890