atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu III
vilks
Iesūtīts: 2009.11.18 13:56:56
Trešā daļa diskusijai.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 47 . 48 . >>
AutorsZiņas teksts
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.11.19 09:41:55
Esiet mierīgi, LELB nevienam cilvēktiesības neatņems, dzeltenu zvaigzni nepiešūs, no ietves nokāpt neliks un virsū nespļaus, ja Jūs patiešām par to esat noraizējusies. Ja galīgā prāta aptumsumā kāds to mēģinātu darīt, Latvijā vēl ir policija, kas ar to ātri tiks galā.

Turklāt ordinācija nav cilvēktiesību jautājums - nevienam vīrietim un nevienai sievietei nav tiesību uz ordināciju tāpat kā nevienai sievietei nebija tiesību kļūt par mūsu Kunga māti. Tas vienmēr ir izredzētības un aicinājum jautājums. Ordinācijas tēmu parasti mēģina pārcelt uz tiesību sfēru, lai novirzītu diskusiju no Bībeles pamatiem.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.11.19 09:55:30
Viņas jau ir ordinētas, viņas jau kalpo LELB. Satversmes grozījumi pasaka, ka tas ir nelikumīgi. Tas jau tiks iecelts juridiskajā sfērā.
sievietes versija [87.110.52.246]
# Iesūtīts: 2009.11.19 09:57:31
Visi pārējie LELB darboņu galvās dzimušie plāni, kā viņas izolēt un novārdzināt, turpmāk būs likumīgi. Nevieni solījumi to nedarīt situāciju neglābs. Visi, kas metīsies aizstāvēt viņas kādos konkrētos gadījumos, arī tiks pasludināti ārpus likuma.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.11.19 10:01:53
Merlins

Tas vienmēr ir izredzētības un aicinājum jautājums.

Lūk, tam nu es pilnībā piekrītu! Un ar Kunga Māti arī kaut kā paralēles iznāk - vai tad jūdi pieļāva, ka Jēzus varētu piedzimt visai ikdienišķā veidā? Pie tam no sievas?!

Man šķiet, ka sieviešu ordinācijas jautājums tomēr nav atraujams no garīgā amata izpratnes. Varbūt tev šķiet, ka LELBā te viss ir pilnīgi skaidrs, bet man tomēr tā vis neliekas. Un tie izšķirošie jautājumi ir:

1. Vai JD garīgais amats ir izprotams līdzīgi kā VD - zināma starpniecība starp Dievu un cilvēkiem? Tas laikam ir mazliet vērojams iekš RKB.
2. Ja saskaņā ar Lutera skaidrojumu par vispārējās priesterības principu pasludināt absolūciju, sludināt un pat konsekrēt sv. Vakarēdienu (par pēdējo es neesmu drošs, bet pirmie divi ir neapšaubāmi, jo te iepriekš jau tika citēts Luters šajā jautājumā) ir tiesīgs ikviens kristietis, bet mācītāja pilnvara ir to darīt PUBLISKI. Tam viņš tiek aicināts, izglītots un pārbaudīts. Līdz ar to iznāk, ka mācītājs ir faktiski atbildīgs par to, lai Dieva Vārds un sakramenti tiktu pareizi izdalīti un pārvaldīti, bet vai tas nozīmē arī to, ka vispār tikai ordinēts mācītājs drīkst to darīt un tikai ordinēta mācītāja pasludinātajai absolūcijai, konsekrētajam vakarēdienam un pasludinātājam Vārdam ir spēks?
3. Vai apustuliskā sukcesija nozīmē roku ķēdīti no Pētera?

Tad, kad būs skaidrība šajos jautājumos, tad mums būs daudz vieglāk arī diskutēt par sieviešo lomu, jo tagad te viss tiek sajaukts vienā biezputrā - VD ar JD, tradīcija ar Rakstiem un tam visam klāt vēl liela daļa personīgās nepatikas vai patikas.
incognito
# Iesūtīts: 2009.11.19 10:10:34
Atbildot uz Kristofera iepriekšējās diskusijas daļas beigās izteikto viedokli, ka
Luterāņu Baznīcā, kur visu var mainīt, kur nav kanonu, kur Satversmi vēl tagad apspriež, kur Bībele pat īsti nefunkcionē kā norma, jo to tak varot interpretēt dažādi un moderni, daudzi iekļaujas, lai cīnītos. Lai cīnītos par savu uzskatu, par savām tiesībām, lai paregulētu Baznīcu kā man gribētos. Bet ar visu to cīņu, un pat ar uzvaru, kaut kas būtisks pietrūkst....cilvēks pamet regulējamo luterāņu Baznīcu, un pievienojas katoļu vai pareizticīgajai Baznīcai, kur viņš nevar mainīt neko. Izklausās pēc paradoksa, kā tad tā cīnītāj, bet, bijušais cīnītājs tagad ir laimīgs - jo ir iemantojis MIERU. ,

gribētu piebilst - protams, ja cilvēks meklē mieru un stabilitāti, tad varbūt katoļi vai pareizticīgie viņam ir piemērotāki. Bet arī liberāļiem jau ir vajadzīga kāda baznīca, vai ne?
Merlins
# Labojis Merlins: 2009.11.19 10:25:20
sievietes versija [87.110.52.246]

"Satversmes grozījumi pasaka, ka tas ir nelikumīgi. Tas jau tiks iecelts juridiskajā sfērā."

Jurisprudences speciālisti zina, ka likumiem nav atpakaļejoša spēka.

"Visi pārējie LELB darboņu galvās dzimušie plāni...

Man liekas, ka cilvēks, kam patiešām rūp personu tiesības un cieņa, nelietos tādus izteicienus kā "LELB darboņi", kam vismaz Latvijā lietotajā latviešu valodā ir izteikti negatīva, nicinoša nozīme ar mājienu uz korupciju.

"...galvās dzimušie plāni kā viņas izolēt un novārdzināt"

Kādas briesmu lietas Jūs stāstāt! Lūdzu pastāstiet tuvāk, kuri ir šie darboņi un kādi plāni ir dzimuši viņu galvās?! Ja kāds kaļ plānus izolēt un vārdzināt citas būtnes, tāds tūlīt pat ir jāatmasko un viņam jāatņem iespēja īstenot tādas noziedzīgas darbības. Ja jums ir informācija un pierādījumi, tad lūdzu tos neslēpiet, bet nosauciet vārdus un pastāstiet, kādas detaļas Jums par šiem plāniem ir zināmas un kā tie ir tapuši zināmi Jums?
teologa versija [78.84.207.222]
# Iesūtīts: 2009.11.19 10:48:31
sievietes versija [87.110.52.246] Vai sievietes versijas domas paceļas virs viņas vēlmes piecirst kāju un sacīt "es gribu, man pienākas" Dieva Vārds saka: Jo Dievs stāv pretim lepniem, bet pazemīgiem Viņš dod žēlastību.
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.19 10:54:11
masiks [212.93.96.2], tev kaa ateistam tiesham butu tikai prieks, ka shadi grozijumi satversmee tiktu pienjemti. Visticamak ari baznicas ienaidniekiem par to butu tikai prieks, ja vinji lidz tam aizdomatos.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:06:49
masiks [212.93.96.2]
Nu, un Tev šķiet, ka Baznīcas aicinājums ir sarūgtināt masiku?
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:08:02
Kaarlis
Vai tie, kas nedaudz atšķirīgāk skaidro sv.Rakstus ir ienaidnieki?
sandello [80.233.156.204]
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:11:11
Raimonds, ne vienmēr, bet ienaidnieki gan vienmēr atšķirīgi skaidro rakstus.
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:13:17
Raimonds, es domaju, ka katrai baznicai Raksti jamak skaidrot savas tradicijas ietvaros. Ja taa to dariit vairs nemak, tad jasak zvanit trauksmes zvani un domat par to, kaa atkal piepoteties un sanjemt baribas vielu no sakneem.
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:13:58
sandello [80.233.156.204]
Pats par sevi jautājumu uzstādījums dalīt un šķirot savējos uz svešajos (ienaidniekos) nav tas kristīgākais piegājiens.
sandello [80.233.156.204]
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:15:55
Raimonds, var daliit ticiigajos, greeciniekos un muitniekos
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:16:56
sandello [80.233.156.204]
Tādi, kādi mēs visi esam.
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2009.11.19 11:20:06
Kaarlis
Vai tad veselīgas diskusijas un paškritika kādam nāk par sliktu? Kā Pāvils raksta, novirzieniem arī jābūt . (1.Kor.11:19)
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:20:26
sievietes versija [87.110.52.246]
Pārceļoties iztēlē uz laiku pēc Sinodes, piemēram pēc gada, pie situācijas, kad Sinodes "vairākums" ir nobalsojis par šīs normas iekļaušanu LELB satversmē, kas būs mainījies? Būtibā uz visiem laikiem tiks pateikts, ka šis jautājums ir izdiskutēts, ka sieviešu aicinājums kalpot ar vārdu un sakramentu, kristīt, iesvētīt, laulāt, izvadīt, saņemt par to atalgojumu, ir nebiblisks. Sievietēm, kas atrodas LELB tiks noņemta zināma likumiska aizsardzība

Nu nešķiet, ka uzreiz pēc gada tas tā varētu izskatīties, bet tikpat interesants ir jautājums, kas notiks pēc 15 gadiem. Kaut kā šķiet, ka, ja bez nopietnām diskusijām, viss notiek caur ātru sinodes balsojumu, tad būs asumi un aizvainojumi vienreiz, bet pēc gadiem tas viss būs no jauna, kad pie šī punkta Satversmē ķersies un ap to cīnīsies. Citiem vārdiem sakot, nepanākot skaidru vienotību mācībā, bet mēģinot administratīviem līdzekļiem kārtot teoloģiskus jautājumus, tiek iestrādāta šķeltniecības bumba ar laika degli, kas pie tam varētu detonēt atkārtoti. Domāju tas nav neviena interesēs.
Varbūt tāpēc, necīnoties pret cilvēkiem, ir jāskaidro sava pārliecība, un arī jūs to varētu darīt tā punktu pa punktam.
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:31:52
Raimonds, jaa, es arii domaaju, ka novirzieniem jabut tikai shajaa gadiijumaa es to vienu novirzienu galigi nevaru saprast. Venigais iespejamais arguments peec manas saprashanas butu tas, kas Latvijas sabiedriba nav gatava, t.i., ka LV sabiedriba neatshkjiras no kadas Afrikas cilts vai, piemeram, Indijas sabiedribas. Man butu ljoti liels izbrins, ka taa mes tiekam ieverteti.
Kaarlis
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:33:24
masiks [212.93.96.2], Rakstus objektivi nevienam vel nav izdevies izskaidrot
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.19 11:38:27
Kaarlis
Ar ko tad mēs tik radikāli atšķiramies no kādas Āfrikas vai Indijas cilts? (Vismaz ja runa par kristiešiem)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 47 . 48 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 24 , pavisam kopa bijuši: 2802