atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu balsu skaits mācītāju konferencē
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.11.17 22:51:34
"Ar 39 mācītāju balsīm par, 32 pret un 11 mācītājiem, kas atturējās, mācītāju konference nolēma precizēt Satversmes regulējumu par garīdznieku ordināciju, iekļaujot tajā kā vienu no pazīmēm arī ordinējamās personas dzimumu..." Ja rakstā nav skaitliskas kļūdas, tad par Satversmes precizējumu nobalsoja mazākums, jo "atturas" balsis skaita pie "pret" balsīm.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
indriķis
# Iesūtīts: 2009.12.02 11:30:05
Adonika , tu esi apustule vai Pāvils?

Kur Jaunajā Derībā Tu atrodi šādus apgalvojumus - viņš akceptēja tā laika draudzes vadītājas -sievietes.
Runājot par versiju par ģimenes hierarhiju - tad pēc loģikas sanāktu, ka vadošajām kalpotājām jābūt neprecētām vai precētām ar pagāniem, jo draudzē , kurā būtu viņu vīri, viņām būtu tā kā tā jācieš klusu.
Un ja runa ir par ģimenes hierarhiju, pēc šādas pat loģikas - kāpēc lai runa nebūtu arī par draudzes hierarhiju.
Pāvils kā reiz Pastorālās vēstulēs runā par bīskapiem ( prezbiteriem ) - vīriem.
Un tur, kur parādās sievas, nekur neiet runa par vadošajām kalpotājām draudzē.
Tas , ka māsas ieņem cienījamu statusu draudzē , nenozīmē , ka tās ir bīskapes ( prezbiteres ) , resp. mācītājas.

indriķis
# Labojis indriķis: 2009.12.02 16:50:29
Adonika , neuzķeries uz Aivaru Lapšānu,
viņam vispār kaut kādas kreisās idejas par baznīcas vēsturi, pilnīgs sviests, nezinu no kurienes viņš tās rauj.
Adonika
# Labojis Adonika: 2009.12.02 18:08:57
Kur Jaunajā Derībā Tu atrodi šādus apgalvojumus - viņš akceptēja tā laika draudzes vadītājas -sievietes.
Priskilla bija sieviete - kopā ar savu vīru Akvilu vadīja mājas draudzi. Minēta trīs reizes, vienā no tām skaidrojot Dieva ceļu. Kas interesanti divās no tām trīs reizēm minēta pirms vīra.

jo draudzē , kurā būtu viņu vīri, viņām būtu tā kā tā jācieš klusu.
Par ciešanu klusu es jau minēju, ka tas attiecās uz konkrētu problēmu. Bet par mācīšanu - tur ir gradācijas tb mācīt no mācīt atšķirās. Ja pieņem, ka Pāvils noliedza sievietei būt skolotājai, tad tas neislēdz viņu kā vadītāju, kas būtībā ir draudzes mūsdienu mācītājs. Arī kā praviete var darboties. Un citā vietā, Pāvils tieši aicina sievietes konkrēti atraitnes mācīt labu.


inakentijs
# Iesūtīts: 2009.12.02 19:42:02
Esmu foruma pasīvs vērotājs un ticībā meklējošs, bet aizķēra A.Lapšāna teiktais: Draudze skatās , kas var ņemt kalpošanas amatus. Bet, ko nu, ja draudze ir nomaldījusies? Slinkums meklēt precīzu info LELB , bet cik saprotu, tad dažādus kalpošanas amatus ievēl draudzes kopsapulce, bet ne mācītāju.
Dīvaini, ka 2000 gadus par sievietēm - mācītājām, netika diskutēts, bet savstarpējo dialogu laikmetā tiek pieļauti ne tādi vien kompromisi.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 19:44:19
inakentijs
Man arī tā šķita, bet redz, izrādās jau 4. gs. diskutēja par sieviešu ordināciju.
inakentijs
# Labojis inakentijs: 2009.12.02 20:21:35
Aivars
Iespējams, bet acīmredzot tika nosodītas tāpat, kā viendzimuma attiecības. Cik saprotu, tad ticības tīrība visos laikos bijusi aktuāla. Tāpēc arī tika organizēti dažādi konsuli, kuros pieņēma ticības apliecības kuras arī tagad daļēji ir saistošas LELB. Būtībā domāju, ka ir apsveicami, ja mazās lauku draudzēs, kur trūkst mācītāju, daiļais dzimums organizē un vada dievkalpojumu kā evanģēlistes. Pieļauju domu, ka sieviešu - mācītāju jautājums nebūtu aktuāls, ja būtu pietiekošs vīriešu - mācītāju nodrošinājums.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.12.02 20:32:32
inakentijs
Ko lai saku? Mācies un piesakies kalpošanā!
Adonika
# Labojis Adonika: 2009.12.02 23:22:57
Iespējams, bet acīmredzot tika nosodītas tāpat, kā viendzimuma attiecības.
Par viendzimuma attiecībām ir ļoti skaidri pateikts Bībelē: Jeb vai jūs nezināt, ka netaisni neiemantos Dieva valstību? Nepievilieties! Ne netikli, ne elku kalpi, ne laulības pārkāpēji, ne malaki[A], ne vīriešu piegulētāji ,
ne zagļi, ne mantrauši, ne dzērāji, ne zaimotāji, ne laupītāji neiemantos Dieva valstību.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.03 01:12:52
Adonika

Zinu māsu kalpošanu un viņu degsmi par baznīcu izdzīvošanas nesavtīgo darbu. Milzīgs daudzums sievu ir atjaunojušas un izauklējušas baznīcas pēcpadomju un padomju laikā. Piem. māc. T. Rēdmaņa vecmamma Raunā visu padomju laiku maksāja komunistiem par baznīcu , lai to nepataisītu par ķimikāliju novietni. Naukšēnos sievas izmisīgi cenšas noturēt baznīcu, lai tā naizietu bojā. Tur aiz altāra ir redzams milzīgs caurums , kuru padomju laikos izcirta lai varētu braukt baznīcā smagā tehnika... Tādu stāstu pa Latviju ir simtiem.
Es šo kampaņu tveru kā Svētā Gara zaimošanu. ,,....kas zaimos Svēto garu , tam tas netiks piedots...,,

Tava teksta konteksts no Bībeles , ka zaimotāji neiemantos Dieva valstību....Ja kāds atļaujas zaimot , lai sieva nemaisās pa kanceli un altāri .....grūti saprast , kas šīe ir par cilvēkiem ...kā viņi tikuši vispār klāt pie Bībeles.....
Man reizēm uznāk tādas skumjas....ka gribās aiziet no tā visa , bet ....es pazīstu otro Luterāņu seju. Vīrus un sievas mācītājus un mācītājas pa visu Latviju , ar kuriem tiekos ... Redzu viņu kalpošanas degsmi un padarītos darbus savos novados....Grūti izšķirties. Arī pats esmu ļoti labā draudzē, kur viens par otru aizlūdz, ir kopā bēdās , neveiksmēs...būtībā izveidojusies īsta ģimene. Kur viens ar otru sacenšas Mī;estībā. Īsta Jēzus miesa....
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.03 01:28:04
Aivars Lapšāns
man neizprotama tava lasīt maniere - es atbildēju ar rakstu vietu, kurā minēts, ka homoseksuāli cilvēki neiemantos Dieva valstību, uz uzstādījumu par viendzimuma attiecībām. Bet Tu kaut ko par zaimošanu un sievietēm runā...
indriķis
# Labojis indriķis: 2009.12.03 12:15:18
Adonika , nu redzi, Tavi Jaunās Derības vērojumi apliecina, ka dievbijīgas sievietes vienmēr ir kalpojušas savam Kungam par slavu.
To apliecina arī tūkstošgadīgā baznīcas tradīcija.
Tomēr, par cik Raksti izskaidrojami ar Rakstiem, sieviešu kalpošana neattiecas uz viņu kalpošanu draudzes publiskajos - prezbitera ( bīskapa, mācitāja ) amatos.
Un JD liecību, ka māsas būtu ieņēmušas šos amatus - nav.
(Atcerēsimies, ka sievietes ir bijušas valdnieces, cienījamas sava nama pārvaldnieces u.c., savukārt tikai Svēto Rakstu autoritāte baznīcā ir bijusi tā, kuras dēļ baznīcā sievietes nav ieņēmušas šos amatus. Nez kāpēc vīriem laicīgajā pasaulē nav bijuši iebildumi, ka pār viņiem valda sieviete, tādi iebildumi, dēļ kuriem šāda prakse būtu aizliedzama. )
No tā izriet, ka tam Kungam uzticīgā baznīcā joprojām spēkā ir Kristus apustuļa Pāvila norādījumi Pastorālajās vēstulēs par bīskapiem un prezbiteriem - vīriem.
Un arī to apliecina baznīcas tūkstošgadīgā tradīcija.
Baznīcas mācība nav mūsdienu mainīgo socioloģisko atziņu mācība, baznīcas mācība ir apustuļu mācība.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.03 14:44:50
indriķis

Un arī to apliecina baznīcas tūkstošgadīgā tradīcija.

ļaunās pāvestības 1700 gadu dažu baznīcu tradīcija.

Luters māsām ir atļāvis teiksim kristīt , sludināt.
To arī Tava mīļā ļaunās pāvestības baznīca atļāva sievietēm kristīt, jo piķis nāca no denunciācijām.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.12.03 15:04:22
indriķisAdonika

Tomēr, par cik Raksti izskaidrojami ar Rakstiem, sieviešu kalpošana neattiecas uz viņu kalpošanu draudzes publiskajos - prezbitera ( bīskapa, mācitāja ) amatos.
Mācītājs var neietilpt prezbitera nominācijā , ja draudze viņu uz to nenominē. To arī māca Luters. Lai despotija neienāktu draudzē. Draudzei ir jāvērtē jaunais mācītājs , tikai tad viņu var uz kaut ko nominēt , jo prezbiteris ir draudzes kalpotājs ar pieredzi un svētu dzīvi citu acīs. Automātiski viss notiek tikai baznīcas konfesionālajā hierarhijā , bet Bībeles hierarhijā mācītājs ir rakstu mācītājs , kurš bijis Mozus kalpošanas cilvēks. Prezbiteri ir pavisam citi cilvēki. Tie ir draidžu uzticamības personas, īstie draudzes uzturētāji ar Dieva izdalītajām dāvanām.
Bīskapi arī pēc Bībeles nav mācītāji , bet vairāku draudžu ievēlēti pārstāvji , pārraugi. Tieši tā arī mācīja Mārtiņš Luters jaunajām draudzēm , kuras atkratījās no pāvestības jūga. M. Luters mācīja , ka no pašu draudzēm ir jāivēl cilvēki , kuri varētu būt bīskapi. Arī tas pats vērtējums kā Bībelē - nav Bībelē un Lutera mācībā teikts , ka bīskapam ir jābūt mācītājam. Protams , ka tas būtu vēlami , bet ne obligāti.
Par publisko kalpošanu. Publiskajā kalpošanā piedalās visi pasaules kristieši. Un kāds , ja piesavinās , ka viņš ir vienīgais publiskais pārstāvis sevi paaugstina. Jo Bībele skaidri un gaiši stāsta , ka visi gājuši , tikušies, ciemojušies ....sludinādami Dieva vārdu.
Indriķis grib piesavināties visu Dieva godu sev. Tā es to saprotu.
Vārds - mācītājs mūsdienās ir konfesionālas hierarhijas nominants. Grūti saprast Bībelē ko mācītājs vispār nozīmē. Jo Vārds mācītājs skolniekam vienmēr būs kā skolotājs, mācītājs , kurš kādam kaut ko māca. Bībele arī saka , ka mācītājam jāsagatavo svētie evaņģēlija pasludināšanai. Nu , uz priekšu. Jaunajā tulkojumā laikam šis teksts nemaz nav ar vārdu - mācītājs saistīts , bet skolotājs. Es iespējams varu kļūdīties , jāņem Bībele....

Un , ja Bībele saka , ka bīskaps ir vīrietis , tad tas jau nenozīmē , ka runa ir par mācītāju. Indriķis šo grib sev savākt....visu ...Indriķis grib sev - mācītājs, prezbiteris , bīskaps, vecajs., priesteris. Vispirms , protams uztaisot demagoģiju izmantojot Bībeli. Jo JD derības mācītāji tādi vispār nebija , jo tas nebija vajadzīgs( speciālās skolās mācījušies) . Domāju , ka sievām, mācītājām vajadzētu atturēties no bīskapes amata (vairāku draudžu pārstāve - praveste (LELB) ), ja jau tas ir Bībelē teikts. Bet mācītāja sieva drīkst būt, jo mācītājs ir Dieva vārda sludinātājs. Un to aizliegt ir grēks. Ir atšķirība starp VD mācītāju un JD mācītāju. VD mācītāji ir mācīti vīrieši pēc bauslības. Bet kristīgā skolā gājuši vīrieši un sievietes ir vienkārši sagatavoti Dieva vārda sludinātāji. Un sludināt Dieva vārdu drīkst visi.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.12.03 17:49:23
Aivar Lapšān!
"Nav tā. Ne pēc rakstiem ne praksē , ne tālredzīgi , ne pēc pavēles - bruņojieties ar visiem Dieva ieročiem...."
Pirmkārt, nevar bruņoties ar viesiem Dieva ieročiem, ja neņem vērā Dieva skaidro Vārdu. Ja sievietes kalpošanas amatas ir pretējs Dieva skaidrajam Vārdam par kalpošanas amata kandidātiem, tad šādas kalpošanas aizstāvēšana NAV bruņošanās ar Dieva ieročiem

"Jebkāda Dieva vārda sludināsanas aizliegšana nes sātanam uzvaru attiecīgajā vidē."
Protams, Dieva Vārds ir ar savu spēku, arī pretēji sludinātāja nepareizam/kļūdainam sludinājumam (Fil. 1:18). Tomēr, sludinātājam, kurš/a neievēro pareizo veidu vai pareizo saturu tas gan nav par pestīšanu (I kor. 9:27, sal. Jēk. 3:1).

Noslēdzot, Tu arī mini konkrētu piemēru ar evaņģēlisti "pagasta centrā". Es neesmu sacījis, ka sievietei (un ne tikai) nevajag sludināt Evaņģēliju kur un kad tas ir iespējams. Esmu iestājies par Rakstu mācību par sievieti ārpus publiskā kalpošanas amata. Ir atšķirība
Un tā tālāk [68.32.159.189]
# Iesūtīts: 2009.12.03 20:14:25
Voldemāram -
Saskaņā ar to pašu Pāvilu, pestīšana ir atkarīga no Dieva žēlastības ticībā uz Jēzu Kristu, nevis pareiziem darbības veidiem un formām (tā jau tad ir maģija!)

Evaņģēlija sludināšana, "kad un kur vien iespējams", jau ir publiska kalpošana. Vai tad ir vēl kāda publiskāka? Jeb pareizāka?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2009.12.03 21:16:57
Un tā tālāk [68.32.159.189]
publiska kalpošana ir tad, kad cilvēks ir aicināts un apstiprināts. To mēs redzam kaut vai Mozus piemērā - viņš tika aicināts, un, kad bija savu aicinājumu atklājis draudzei, arī apstiprināts. Protams, Mozus ir īpašs gadījums, draudzē parastajā tas notiek ar aicinājumu no draudzes un draudzes/baznīcas apstiprinājumu (ordinācija).
Nezinu kā gan pārējā kalpošana varētu būt publiska? It īpaši, mājās, darbā? Protams, var būt arī kādi izņēmumi. Piemēram, kāds politiķis, baņķieris, aktieris vai cits kāds cilvēks, kuru viedoklī ieklausās daudzi, apliecina savu ticību. Tomēr, tad tā ir viņa privātā liecība, nez vai tā būtu kvalificējama kā publiska kalpošana. Ir jau arī misionāri, bet arī tie parasti tiek ordinēti. Ir arī pašpaaugstinājušies bļāvēji, kas paši saviem spēkiem raujas sludināt publiski. Dažiem no tiem varētu būt aicinājums, bet lielākai daļai tas ir pārpratums.
Un vēl, Pāvilam un "un tā tālāk"`am acīmredzami atšķiras viedokļi par pestīšanu un amata kārtību. Tas pats Pāvils, kas skaidri runā par pestīšanu no žēlastības, norāda arī uz amata kandidātu izraudzīšanas kārtību. Tātad, ir atšķirība. Neklausies manī, ja negribi (dzīvojam brīvā valstī), bet Pāvilu nevajadzētu interpretēt pret Pāvilu
Adonika
# Iesūtīts: 2009.12.03 23:53:12
Tomēr, par cik Raksti izskaidrojami ar Rakstiem, sieviešu kalpošana neattiecas uz viņu kalpošanu draudzes publiskajos - prezbitera ( bīskapa, mācitāja ) amatos.
Un JD liecību, ka māsas būtu ieņēmušas šos amatus - nav.

Bet es tak jau minēju - Priskilla bija draudzes vadītāja nevis sava vīra sieva. Un tas ir minēts JD. vai problēma tur ka viņai nebija skaidri piekabināts attiecīgs tituls?

Un arī to apliecina baznīcas tūkstošgadīgā tradīcija.
Es nepārzinu luterāņu vēsturi un tradīcijas, bet pagājušā gadsimta lielākie Dieva kalpotāji bija tieši sievietes - Katrīna Kulmane ir viens no spilgtākajiem piemēriem. Tā man domāt tās baznīcas, ko mini, tradīcijas problēma ir dogmātiskās robežas.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.04 00:11:52
Voldemārs

Kas tas tāds - publiskais kalpošanas amats? Kas ir tāds publisks ticīgajam, kas var būt par apgrēcību ?
Vari paskaidrot? - publisks kalpošanas amats....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.04 00:19:23
Voldemārs

Ir jau arī misionāri, bet arī tie parasti tiek ordinēti.

Nu te Tev , brāl ir tumsa. Tu pat nezini , kā misionāri veido kalpošanas grupas.

publiska kalpošana ir tad, kad cilvēks ir aicināts un apstiprināts



Kā aicināts un kā apstiprināts? - Mācekļi Jēzum prasa : viens izdzen Tavā vārdā ļaunos garus (protams , ka arī sludina idzenot) , Jēzus to atļauj. Kāda Tev, Voldemār , daļa , ja kāds sludina publiski Dieva vārdu? Ko , Tu tajā pasākumā izskriesi priekšā un bļausi , ka tas sludina no sātana?

Aicināts nozīmē - Jēzus uzrunāts. Dievs tam cilvēkam ir izrādījis žēlastību. Viņš iet un sludina. Vai Tu pie kapa rausi nost sievu mācītāju , kad viņa runās Dieva vārdu dzīvajiem?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.12.04 00:24:53
Voldemārs

Pirms kaut ko raksti , pajautā , atrodi kādu labu ticības skolotāju. Un salīdzini to ar rakstiem. Ne tikai ar tiem , kurus Tev uzrāda skolotājs , bet izmanto visus rakstus , kas ir Bībelē. ja tas ir pagrūti , tad var ierīkot kladi un pierakstīt , lasot Bībeli tēmas , tās kārtojot pa nodaļām.
Tad Tev pavērsies cita aina. Nav viss tik vienkārši , jo Dievam visi kalpošanas varianti ir pieņemami. Mums tikai ne. Dievs pat atļāva teļu taisīt ... lai tikai pie prāta nāktu...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 16 , pavisam kopa bijuši: 34633