atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.05 22:16:08
Svētais
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.05 22:17:02
Aivars Lapšāns Bet tā ir.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.05 23:22:21
vilks Par to, ka sievas vīrieši (bīskapi un mācītāji) amatos iestūma es piekrītu. Bet kādam tā kļūda pēc tam ir jālabo. Kļūdas labot vienmēr ir grūtāk nekā kļūdīties.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.05 23:33:45
Svētais ko nozīmē mācīt vispārīgi?
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.06 00:42:55
Ivo Pavlovičs
Tā nebija un nav kļūda, bet Dieva pavēle - ejiet un sludiniet. Un kristieši to dara un darīs. Nav aizliegts sludināt evaņģēliju sievai. Tā ir interpretācija no burta - sievai es nepieļauju.....
Es ar tūdaļ Tev , Ivo uztaisīšu šī raksta interpretāciju - Pāvils to stāstīja , ka viņš savai sievai neļauj mācīt Pāvilu, jo P
āvila sieva bij neticīga , bet bāza degunu Pāvila sludināšanas lietās....
Tagad labot , nozīmē pēc Bībeles leksikona - sākt vajāšanas. Sātans to ļoti vēlās.....
Labāk pakomentē Luteru -..... tautas jeb kristīgajās draudzes piekrišana, par kuras ganiem tos grib nozīmēt, netiek prasīta. Kaut arī tieši šīm lietām būtu jābūt tautas ziņā — pašai draudzei . Pašai draudzei ir vislielākā teikšana par to, jo tā taču ir Dieva tauta, pār kuru nevar nozīmēt nevienu, ja tā pati to nav izvēlējusies.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.06 00:50:31
Nav jau nekāds noslēpums, ka sieviešu kalpošanā (tāpat kā vīrišķu) kļūdas var atrast.
Un tomēr. Kas tiek iedomāts ar `kļūdu labošanu`?
Šķiet, viena no ilgstošāk kalpojošām māsām ir Bitēna (atvainojos par konkrētas personas pieminēšanu, bet grūti bez konkrētības). Vai tagad vajadzētu viņu atstādināt? Ja kalpošana bijusi tik izcili antibibliska, varbūt ar steigu jāliek paziņojumi presē un medijos, ka visi, kas viņas kristīti, īstenībā ir nekristīti un aicināti līdz noteiktam datumam pārkristīties?
indriķis
# Iesūtīts: 2009.11.06 00:56:38
Mjā, Aivar Lapšān, kāpēc tu apgalvo to, ko neviens ortodoksas eklezioloģijas sekotājs nemāca - proti, it kā mēs aizliegtu sievai sludināt evaņģēliju.
Bet bīskapu (prezbiteru) jeb bīskapu un mācītāju amats gan viņām ir liegts saskaņā ar Raktos pamatotu draudzes gribu.
Pakomentējot Luteru - viņš māca pilnīgi pareizi, bet no vienas puses ir gadījumi, kad draudzes deleģē savas likumīgās aicināšanas tiesības īpaši izvēlētiem bīskapiem, no otras - par sieviešu ordināciju viņš nemāca, vai ne!
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.06 01:24:50
indriķis

Nu jau Tu , brāl , kļūsti sakarīgs. Bet mazas neprecizitātes ...., labi , teikšu , taisa mazu sajukumu.
Prezbiters tomēr nebūs bīskaps. Pēc Lutera jā, jo Luteram draudžu vecaji izvēlēja Bīskapu (prāvestu) . Prezbiters tak skaitās vecajs, ļoti pieredzējis svēts vīrs. Ne jau jauns džekiņš no teoloģiskā institūta.
Un protams, pēc rakstiem, tātad ,vairāku draudžu pārraugs nevarētu būt sieviete.
Paņemsim Vāciju, kur LELBA ir priecīgi par katru , kas var kalpot kā sievu tā vīru. Kas tad ir galvenais pie kalpošanas Vācijā ? - Protams, Dieva vārda sludināšana. Latvijā tak arī mācītāju, sludinātāju trūkums. Mums ir jābūt lojāliem. Tā ir sātana piespēlēta ideja - Zviedrija, eu, jūs tādi paši esiet . Taisiet sievām mutes ciet...Ja aiztaisīsi mutes ciet , tad Tev jāuzņemas atbildība par katru , kurš nav izglābts. Un arī atbildība par netālredzību.
Par vārdu- mācītājs arī ieviesīsim skaidrību. Mācītājs ir cēlies no - rakstu mācītājs. Vecās derības reliģiskais kalps. Tiklīdz mirst Jēzus , pārplīst priekškars un upurēšana beidzās. Līdz ar to arī rakstu mācītāja Mozus bauslība , kur reliģiskie kalpi ir vīrieši.
Sākas sludināšana. Pirmām kārtām sludināšana. Sludināšana līdz pat mūsu dienām. Visi sludina. Tas ir primārais pie dvēseļu glābšanas. Un likumskarīgi, ir teikts - te nav ne jūda ne grieķa , ne sievas ne vīra , visi vienā kalpošanas komandā. Pedarastijas grēks nerodas svētā augšminētā sadraudzē, kur ir arī sievas, bet tajā ,,sadraudzē,, , kur apraksta Jānis, laikam otrā trešā vēstule. Kur Diotrefs taisa savu baznīcu. Tur sātans strādā un ražo lezbietes un gejus. Grēks nevar ienākt svētā miesā , kā te daži uztraucas - caur sieviešu kalpošanu. Grēks nāk pa citām sparaugām. Un mēs izliekamies, ka neredzam.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.06 01:40:22
indriķis
ortodoksas eklezioloģijas

Varētu bez šitiem termiņiem izitkt. Man izejas pozīcija ir Jēzus laiks, pimais gadsimts.Citādi var nomaldīties patiesībās. Jo baznīcas sevi uzfrišina....
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.06 07:58:42
Kļūdas labot vienmēr ir grūtāk nekā kļūdīties.
āmen. un vēl grūtāk ir mēģināt saprast kļūdu cēloņus (nu, jebkurus citus kā "cilvēka grēcīgā daba," ko var lietot kā universālu attaisnojumu nekā nelabošanai) un kaut ko darīt to novēršanai.

toties īpaši viegli ir vienu kļūdu labot ar citu.

vilks
# Iesūtīts: 2009.11.06 08:01:56
Aivars
visi, kas viņas kristīti, īstenībā ir nekristīti un aicināti līdz noteiktam datumam pārkristīties?
Jā, un ja es kļuvu ticīga viņas draudzē un klausoties viņas sludināšanu, man ar skubu kļūt par nekristieti?
tādā ziņā man arhibīskapa līdzšinējais lēmums ļaut esošajām mācītājām kalpot un neordinēt jaunas ir šķitis iespējami labākais pie tās pārliecības, kas viņam ir. Proti, ka krīzes un mācītāju katastrofāla trūkuma laikā bija nepieciešamība arī pēc sieviešu kalpošanas, un iespēju robežās viņš ir darījis visu, lai tādas krīzes vairs nebūtu - bet tomēr ir cienījis gan savu prieksgājēju lēmumus, gan šo sieviešu kalpošanu, ļaujot viņām turpināt kalpot.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.06 08:38:25
vilks
Man jau arī tā šķiet. Līdz ar to ceru, ka, ja arī šis jautājums ir iniciēts, konferences dalībniekiem netrūks apdoma un takta izjūtas nesteigties ar nepārdomātiem lēmumiem, kas varētu tikai kalpot par piedauzību LELB iekšīšiem un āriņiem un aizēnot ne tikai Adventa laiku.
indriķis
# Iesūtīts: 2009.11.06 09:01:53
Aivar , cik ilgi var nesteigties ar , tavuprāt, nepārdomātiem lēmumiem?
Galu galā , ja arī konference rīkotos pēc nopietnākā risinājuma modeļa un mācītājas atceltu, viņām var izmaksāt labu kompensāciju un piedāvāt kādu garīgu kalpošanu arī ārpus šī amata.
Bet par piedauzību, pasaki, kas iekšīšiem un īpaši ārīšiem nav bijis par piedauzību?
vilks
# Iesūtīts: 2009.11.06 09:08:15
indriķis
viņām var izmaksāt labu kompensāciju un piedāvāt kādu garīgu kalpošanu arī ārpus šī amata.
nez vai tu viens visu mēri naudā vai arī citi cilvēki?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.06 09:09:59
indriķis
Galu galā , ja arī konference rīkotos pēc nopietnākā risinājuma modeļa un mācītājas atceltu, viņām var izmaksāt labu kompensāciju un piedāvāt kādu garīgu kalpošanu arī ārpus šī amata.

Piedāvā atpirkties?
Bet vispār Mācītāju konferencei nav pilnvaras atcelt mācītāju.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.06 09:15:58
Aivars Lapšāns Neviens nesaka, ka konkrētas sievietes sludina homoseksuālismu, vai ka tas caur viņām ienāk. Cik man zināms neviena no LELB kalpojošajām to nedara. Un neviens viņas tajā, protams, arī nevaino. Tā ir tava interpretācija, tava. Te ir runa par Svēto rakstu pārinterpretēšanu. Ja kāds saka, ka apustuļa Pāvila sacītais par sievām ir novecojis un neatbilst mūsu laikam, tad likumsakarīgi var apšaubīt arī citus viņa sacītos vārdus. Piemēram Rom 1:27
Un to arī dara.

Tu saki:Man izejas pozīcija ir Jēzus laiks, pimais gadsimts.Citādi var nomaldīties patiesībās. Jo baznīcas sevi uzfrišina....

Aivar, a kas pēc pirmā gadsimta Bazīca pārstāja eksistēt, vai kā. Un pēc kā tu spried par pirmo gadsimtu, kādi ir tavi izziņas avoti?

Jā, starp citu, bet pirmajā gadsimtā nebija nevienas sievietes prezbiteres, bīskapes, diakones... arī otrajā gadsimtā un trešajā un ceturtajā un piektajā .... o, dievdesmitajā parādījās - ļoti tuvu pirmajam gadsimtam un Jēzus laikam, ļoti autentiski. Kas tur, nieka 19 gadsimti.
danar
# Iesūtīts: 2009.11.06 09:33:10
AivarsBet neiet jau runa par kristisanu...Pavils runa par macisanu draudze.
Cik saprotu,ka ekstremalos apstaklos nokristit var jebkurs kristietis,ja macitajs uz vietas nav atrodams.Vai kludos...
No ka tad atkariga kristiba....tad ja kristibu veic "sliktais"macitajs,tad jau ta ar nederiga...nekrista jau sievas vai vira vardaa.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.06 09:36:44
danar Izņēmuma gadījumos var kristīt jebkurš kristietis.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.06 09:40:56
vilks Pie ticības var nākt dažādos veidos. Piemēram, viens man zināms cilvēks pie ticības nāca ateisma pulciņā. Tas, protams neattaisno ateisma propogandu, bet tikai pierāda to, ka Dievs lieto dažādus veidus, lai uzrunātu cilvēku.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.06 09:44:44
indriķis
Ir jau gan tomēr dažas lietas, kas par piedauzību nekalpo, bet dara Baznīcu pievilcīgu.
danar
Tā jau it kā būtu jābūt. Bet jautājums par heterodoksu kristītajiem tomēr šad un tad ir ticis cilāts.
Vēl jo vairāk, ja pieaudzis cilvēks pirms kristības ir ticis arī mācīts....
Bet nu tā mana piezīme drīzāk bija ne tika daudz ierosinājums, cik tāds mājiens uz iespējamām tālākām problēmām, ar ko gluži nevar nerēķināties.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 51 , pavisam kopa bijuši: 32923