atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu II
vilks
Iesūtīts: 2009.11.04 15:12:55
Turpinam diskusiju jaunā tēmā?
Ja diskusijā ir vairāk par 500 komentāriem, tā vairs labi nedarbojas.
Vecās tēmas beigas šeit.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
AutorsZiņas teksts
indriķis
# Iesūtīts: 2009.11.04 21:02:37
Es vnk redzu, ka tev patīk pravietot Cvikavas "praviešu" garā, bet Raksti tev ir bijuši nebijuši.
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.11.04 21:05:03
Aivars Lapšāns

Jautājumu par draudzes līdzdaļu draudzes mācītāja izvēlē var nostādīt šādi, kā saka Luetrs, tikai tad, ja izejas punktā sakrīt ar Dieva nolikto, resp., tas ir vīrietis, kā Svētie Raksti to māca. Ja draudzes griba nesakrīt ar Dieva gribu, tad - Draudze, turi muti! Pretējā gadījumā var iebraukt pilnīgās auzās. Jo ko ta darīt ar tām draudzēm, kas vienprātīgi sev par ganiem izvēlas homoseksuāļus, tad arī draudzes griba ir akceptējama, ko?


indriķis
# Iesūtīts: 2009.11.04 21:17:17
Nu ja , cilvēkiem saskaņā ar grēcīgo iedabu var patikt orģijas, tātad par ganiem var ievēlēt arī tos, kas šādas orģijas iedibinātu draudzē un veči saskries bariem. Esot jau bijušas vienā otrā novirzienā tamlīdzīgas sektas un tīri populāras.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.04 21:17:28
indriķis

Labi , iekopēšu. Ne jau visu Bībeli var no galvas zināt....

0 Tad Ķēniņš tiem atbildēs un sacīs: patiesi Es jums saku: ko jūs esat darījuši vienam no šiem Maniem vismazākajiem brāļiem, to jūs esat Man darījuši.
------------------------------------------------

Kā Tev nepielc. Ja tu pazemo māsu Jēzū Kristū , Tu pazemo mazāko. Kā Tu to nevari saprast. Bet ideoloģisku priekšrakstu izveidošana , neprasot draudzēm , kur kalpo māsas ir pret Luterānisma pamatprincipiem un iešana atpakaļ uz pāvestību. Kā to nevar saprast. Visu laiku māsas kalpoja Latvijā ļotiu labi, sludināja pret homoseksuālismu. Nē , kāds izdomāja , ka viņas ir jāpazemo. Tu izdari , jā , sitam nost... Beidzot es varu izteikties ....
Tā nedrīkst. Tas ir vajāšanu sākums. Tas ir nopietni.

indriķis
# Labojis indriķis: 2009.11.04 21:21:13
Ko tu man stāsti pasakas par luterisma pamatprincipiem.
Ne draudzes griba, bet Svētie Raksti ir visu lietu mēraukla.
Draudzes gribas absolutizēšana , ja tā ir pretrunā ar Rakstiem, tā pati pāvestība vien ir.
Lai nu kurš pret māsām ir bijis tik cieņpilns, kā es.
Un vai tad tikai kancelē un altārī var kalpot Dievam un draudzei?
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.04 21:39:56
Grēciniece
Dievs saka ko citu. Jaunajā derībā mācītājs ir rakstu mācītājs , kurš pārgājis Jēzus sekotāju pusē. Bīskaps ir pārraugs pār šīm draudzēm. Mācītājs tajos laikos reti kur bij bīskaps, jo bija milzums Jēzus sekotāju , Svētā Gara spēkā, kuri pravietiski vadīja pārraugāmās draudzes.Tur skaidri un gaiši teikts , ka vīrs. Ja ir runa par bīskapiem. Sieva nevar būt bīskaps. Pārraugs pār draudzēm. Bet Nav nekur teikts , ka sieviete nedrīkst sludināt evaņģēliju. Tas nav iespējams. Kur tad ir kļūda? Tas tak ir skaidri saprotams , ka baznīcas hierarhijā ir ieviesies netaktisks priekšraksts attiecībā pret draudzi , ka automātiski mācītājs ir vecaju vecajs. Vēl trakāk, tā ir tagad prakse LELBā , ka pat nepaprasot draudzei vienkārši atsūta mācītāju uz Dievkalpojumu un viņš paliek par šīs draudzes priekšnieku. Luters pret šādu praksi bija ļoti kategorisks.
Šajos laikos baznīcās mācītāji ir pakāpušies augstāk , nekā rakstos teikts. Draudzes vadībā Jaunā derība māca , ka ir vecaji. Luters to labi saprata. Mēs ne. Tāpēc arī tādas nesaskaņas rodas. Cik tad mums to sievu ir. Saudzēsim viņas. Mīlēsim. Pateiksimies. Nevis dosim māsām 30 gadu kalpošanas jubilejā beigtu žurku dāvanas kastē. Nu , nav tā kristietība.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.04 21:44:38
indriķis
Es Tev vairs nevaru palīdzēt. Domā - tas ir Tavs stils. Bet es Tev iesaku savu stilu. Krīti Jēzum pie kājām un atvainojies Jēzum , ka esi pret māsām savā sirdī ielaidis sātana dzeloni. Tad burts , ar kuru Tu nokauj savu māsu... kļūs par Jēzus atbildi - es nācu rakstus piepildīt.....ar Mīlestību .
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.04 22:08:08
Mulders
Tieshi otraadi... tas buutu kaadam jaapamato ar kaut kaadaam metodeem, kaapeec lai shis ierobezhojums attiektos uz aarpuskontexta esoshiem gadiijumiem par priekshnieceem, skolotaajaam... Shai zinjaa pieraadiijuma smagums gulstaas uz taa pleciem, kas grib izleekt no kotnexta!

Paga, paga. Netaisi šitās piruetes un neizlocies. Tas nav ārpuskonteksts, ja jautājums ir par to vai Pāvila vārdi aizliedz sievietēm mācīt Baznīcas mācību iestādēs iespējams nākamos draudžu ganus, un vai sievietes drīkst lemt sinodēs, virsvaldēs, un tā valdīt pār vīriem, kuriem šie lēmumi jāpilda. Tas viss attiecas uz Baznčias iekšēju dzīvi.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.04 22:29:36
Aivars Lapšāns
Tur skaidri un gaiši teikts , ka vīrs. Ja ir runa par bīskapiem. Sieva nevar būt bīskaps. Pārraugs pār draudzēm.

Bīskaps pēc JD ir (vienas) draudzes vecākais, draudzes pārraugs. Bīskapi mēdza arī sludināt.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.04 22:32:19
Gnidrologs
Ņemos es tāpēc, ka varu un ir interesanti. Vai ta jums te gribās tikai savstarpēju meždusaboičiku?

Jā, jautājumus par Baznīcu, par kalpošanu mēs gribam apspriest tikai savā starpā.
Sieviete
# Iesūtīts: 2009.11.04 22:40:51
Aivars Lapšāns , "kāds izdomāja , ka viņas ir jāpazemo. Tu izdari , jā , sitam nost... Beidzot es varu izteikties ....
Tā nedrīkst. Tas ir vajāšanu sākums."

ko tu fleitē???? kurš te taisās sievietes sist vai pazemot? es esmu sieviete un draudzes locekle, un cik zinu, neviena sieviete mācītāja vai evaņģēļiste, kas kalpo LELB netiek ne sista ne pazemota.
Ka neordinē jaunas, ir labi un pareizi. Nav ko uzkraut sievietēm šo smago nastu. un ar Bībeli arī nesaskan. Sliktākais ka pēc sieviešu kalpošanas par mācītājām maz pamazām nāk arī citi Bībeles tekstu interpretējumi, kas skaidro, ka homoseksuāla prakse ir OK un visi aizliegumi ir tikai vēsturiski noteikti
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.04 23:03:23
Aivars Lapšāns Aivar, tu te brauc visiem pa divi deviņi. Nu diskutē lūdzu pieklājīgi. Tad kad argumentēti runā pret sieviešu ordināciju, tad tu apvaino un saki ka notiek sieviešu pazemošana. Tu esi gatavs jebkuram savam oponentam piešūt "highway to hell".
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.05 00:06:33
SievieteIvo Pavlovičs
Protams , ka notiek pazemošana. Vismaz Indriķis to ir šajā forumā pateicis ko domā daudzi - lai nemaisās pa kājām. Indriķis vismaz neliekuļo . Pasaka ko domā. Kāpēc šo pazemošanas jautājumu netaktiskā formā vispār sāk apspriest no augšām? Tādā laikā , kad ir sācies reāls bads daudzās ģimenēs. Kāpēc neviens nav ieradies draudzēs un pajautājis. Sveiki mīļie. Miers ar jums. Man ir priekšlikums. Kā domājat jūs.....
Tā kristiešiem jāuzvedas. Neviena draudze , kur kalpo sievas nav šitādu jautājumu izvirzījusi. Lūdzu cienīt mazākos. Lūdzu cienīt Luterisma mantojumu.
komentārs [86.137.248.116]
# Iesūtīts: 2009.11.05 00:37:36
Sieviete
ko tu fleitē???? kurš te taisās sievietes sist vai pazemot? es esmu sieviete un draudzes locekle, un cik zinu, neviena sieviete mācītāja vai evaņģēļiste, kas kalpo LELB netiek ne sista ne pazemota.
Humors, vai? iesaku parunāt ar kādu no daudzajām masām, kas no baznīcas aizgājušas - tām ir nenormāli daudz stāstu par pazemojumiem. Par sitieniem gan varbūt nē.
indriķis
Vēlreiz par Gamalielu: redzi, tā jau ir Bībeles interpretācija. Faktiski ir tā, ka mēs katrs interpretējam Bībeli, tikai katram mums sava kulturālā nostādne. Amerikas liberāļiem - 200 gadu individuālisma paušana, teiksim, bijušajiem PSRS pavalstniekiem aizdomas par visu, kas ir jauns un svešs, Afrikas konservatīvajiem stingras kulturālās nostādnes par homoseksualitāti utt utt. Ja tiešām grib sv Rakstus burtiski tulkot, tad ir jāaug un jāveidojas Toričeli tukšumā.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.05 01:38:02
komentārs [86.137.248.116]

Āmen. Jo mēs visi esam priesteri, kuri saņēmuši Dieva vārdu caur Viņa žēlastību. Un kādam pateikt - Tu šodien slikti izskaties...tu nebūsi priesteris...kļūst smieklīgi...priekšlikums no cirka klaunu skolas rokasgrāmatas.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.05 09:30:28
Aivars Lapšāns Tu saki:
Un kādam pateikt - Tu šodien slikti izskaties...tu nebūsi priesteris...kļūst smieklīgi...priekšlikums no cirka klaunu skolas rokasgrāmatas.

Vai par izskatu ir runa, atgādinu tev, Aivar, ka Svētie Raksti aizliedz sievai būt par mācītāju. Pāvilam nepatīk doma, ka sieveite varētu vadīt draudzi. Tā raksta svētais Dieva Vīrs. Ja mēs ticam, ka Dievs caur viņu runāja, tad es secinu, ka ne vien Pāvilam netīk, ka sievas vada draudzi, bet Dievam arī ne. Tās nav manas emocijas par to, bet tā es lasu Rakstos un tā secinu.

Nu un par to pazemošanu. Pazemots jūtās tas, kurš kāzās ir iesēdies blakus līgavai un līgavainim un ar kaunu tiek aicināts pasēsties tālāk. Tāpat arī sieva, kura pretēji rakstu aizliegumam grib vadīt draudzi ieņem vietu kas tai nav paredzēta. Pazemojuma sajūta ir loģiskas sekas. Kas pats paaugstinās, tas taps pazemots. Ko lai vēl saka.

Es pieņemu, Aivar, ka tu sacīsi, ka es un sieviešu ordinācijas pretinieki paaugstinās, un ka viņi ir tie kurus Dievs pazemos. Ak jā, tu jau iepriekšējā diskusijā ko līdzīgu minēji! Bet atkārtošos, ka es nevēlos nevienu (sievieti) pazemot, bet tikai atsaucos uz to, ko saka Dieva Vārds un to kāda ir Kristīgās Baznīcas tradīcija. Es pazemojos, noliecu savu galvu Dieva Vārda un Bazīcas priekšā. Es apzinos sevi pārāk necienīgu, lai runātu tam pretī.


Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.05 10:15:35
Ivo Pavlovičs
Pirmkārt draudzi nevada mācītājs , bet draudzes vecākais. Mācītājs kristī, izdala vakarēdienu, kopā ar draudzi iedzīvina Dieva vārdu utt. Kurš to darīs ? -pēc protestantisma vecas tradīcijas un Lutera ieteikuma izlemj draudze. Šajo laikos ``sī kārts parasti iekrīt mācītājam automātiski, kas reizēm neatbilst protestantisma labajam garam, kur draudze labi zinādama , ka viņš ir homoseksuālists , dzērājs, ļauns cilvēks, apmelotājs, liekulis, ļauna darītājs ....atļauj viņam to darīt aiz tā iemesla , ka izmainīts Luterisma pamatprincips. Tāpēc es Merlina pārmetumus nepieņemu attiecībā par Straupes draudzi. Luters saka , ka pēc iespējas ātrāk jāatstādina no amata tādi cilvēki , kuri izjauc sadraudzi un pataisa par murgu draudzes dzīvi. Merlina ,,pamācība,, būt pazemīgam nav pielietojama šādos gadījumos. Mums jābūt pazemīgiem Dieva priekšā , nevis augšā minētajiem cilvēkiem . Tā ir svēto rakstu interpretācija un ielikšana situācijā , kur jārīkojas pēc citiem rakstiem - `,,būt taisnam , aizstāvēt pazemoto ( nepamatoti apmeloti par īpašumiem , Annas mūža darbs ,,novērtēts,, ar padzīšanu no iesvētes mācītājas amata, ko tai bija devusi nenoliedzami draudze pēc situācijas , ka vienkārši nebija kas bērnus un iesvētamos varētu mācīt).
Kāda ir atšķirība starp Pāvestības iedibināto kārtību un Lutera?
- Pāvestībā visa vara pieder apcirptajiem, kā to saka Luters. Mūsu ir daudz un mums ir taisnība , lemt un spriest spējas.
Lutera baznīca , protestantisms, ir atšķirīgs ar to , ka draudze ir pamatu pamats (lai pāvestība no augšas nevarētu manipulēt ar draudzēm). Kāpēc Luters iedibināja šādu kārtību? - Luters redzēja , ka vienīgais pareizais draudzes attīstības modelis ir caur svēto sadraudzi, lūgšanām , kopēju Dieva vārda studēšanu. Lai visi draudzes locekļi , ja vēlās , varētu nest evaņģēliju tautā un arī sludināt (pravietot, runāt Svētā gara spēkā, sludināt) savas draudzes priekšā. Luters atsaucas uz Korintiešiem 14.
Tu saki , svētie raksti aizliedz mācīt ? Ko Tu ar to domā? KāTu to saproti? Sludināt evaņģēliju ir atļauts visai radībai. Pat nožēlojamam homītim. Tu jau S ....muti neaizvērsi. Tas nav iespējams , jo skaidri un gaiši ir teikts , ka sievas pravietos ( sludinās, redzēs pravietiskus sapņus utt.) pravietot nenozīmē tikai pateikt kādu nozīmīgu , teiksim sapni. Pravietot nozīmē - Dieva Gara spēkā sludināt attiecīgās dienas problemātiku caur Svetā gara ieteikumiem.
Ja tu saki , ka sieva nedrīkst mācīt, ar to domādams , vadīt draudzi, tad Tu esi vēl lielākā ķezā. Jo ļoti daudz luterāņu draudzes burtiski izvelk sievas. Tā pati mācītājaTāļa Rēdmaņa vecāmamma . Finasiāli padomju laikos izvilka baznīcu. Tagad tas pats.
Atvainojos par auKsto toni dažos iepriekšējos komentāros. Mācītāja kngs. Pieņemu un atvainojos.
Aivars
# Labojis Aivars: 2009.11.05 11:00:18
Mulders
Nu re, tu tur ielasi to, ko gribi, un izgudro jaunu filtru, kāpēc mācīšana un valdīšana baznīcā attiecās tikai uz `garīgo amatu`, lai gan tekstā tiek runāts arī vienkārši par `vīriem`, kas aicināti pacelt rokas lūgšanās, un sievu, kam nav ļauts ne mācīt ne valdīt.
Un kad nevari pēc luteriskās hermenētikas principa `Raksti skaidro Rakstus` skaisti aprādīt, kā tas viss kopēji sabalsojas, sāc kritizēt cita viedokļa prezentanta uztveres un iespējams pat pestīšanas stāvokli, kur nu Tev pašam pienācās sirsnīgā lēnprātībā izskaidrot savu teoloģisko izpratni, kaut vai lai to saprastu arī tās sievieties, ko Tavi agrāki komentāri paspēja aizskart.
Nav glīši, veco zēn!
Bet īstenībā tā jau arī ir, ka muļķīši, kas lasīt nemāk Bībeli, nav ne vienā, ne otrā nometnē, un arī gudriem vīriem, tā arī nākas ārpus Sv. Rakstiem meklēt psiholoģiskus, racionālus, kultūrvēsturiskus un vēl visādus argumentus.
Un tas nebūt nenozīmē latento sātanismu vai homoseksualitāti. Drīzāk tā ir Dieva mīlēšana arī ar `visu savu prātu`. Ir tikai normāli ņemt vērā arī kultūrvēsturisko kontekstu, lasot Rakstus, jo pretējā gadījumā Tev pašam vajadzētu sandalītēs apkārt kātot ar kulīti plecā un kratīt no kājām putekļus centrāltirgū, tā vietā lai datoru izmantotu.
Aivars
# Iesūtīts: 2009.11.05 11:25:22
Nu pret orākulu, kurš zina, `kuri raksti kurus paskaidro` jau neviens neko neiespēj. Vēl jo vairāk, ja pieskaitīts `ēdenes čukstētāja` leģionam.
Bet par to `kopbildi` runājot, nāk prātā psiholoģisko testu bildītes, kur atšķirībā no kaut kādiem iekšējiem faktoriem viens ierauga raganu, otrs meiteni pie loga, viens redz skūpstu, otrs konjaka dozatoru.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.11.05 11:44:53
Mulder,
tu kaut kur pārmeti, ka citi neprot lasīt kontekstā utt. Tagad tas nāk pret tevi atpakaļ.

Vēstules ir strukturētas, protams, neviens normāls cilvēks savās vēstules nodaļas un teikumous nenumurē, tas ir ir vēlāk pielikts mūsu ērtībai.
Bet struktūra tajās ir, līdzīgi kā skolā mācījāmies rakstīt sacerējumus (ievads, iztirzājums, nobeigums).
1.Tim šī struktūra lielā mērā sakrīt nodaļām, kur 1.Tim1 ir ievads, konteksta uzstādījums, 1.Tim2 - vispārīga pamācība, doktrīna, un sākot ar 1.Tim3 - instruktāža ar pamatojums, kā realizēt doktrinālos principus.

Papēti, kas šajās diskutablajās rindās ir rakstīts, ko Raksti saka, atmetot savu viedokli, zināšanas, priekšstatus (pieņemot, ka tavs iepriekšējais viedoklis var būt kļūdains). Apskaties, kādi temrini ir lietoti citas valodās, īpaši labi palīdz dažādās angļu val. versijas. 1.Tim3 pamatā runa ir par draudzes vadītājiem, kuri pirmkārt vada, pārvalda, un kaut kur citur bija minēts par bīskapiem, kas arī sludina un māca.

Aivara (ar susļiku ) kautājumi ir 100% aktuāli, jo tīrā veidā tas, ko mēs izlasām, ir aizliegums sievietēm mācīt un vadīt, pie kam tālaākā instruktāža liek to pirmkārt attiecināt tieši uz ne garīgās klapoišanas amatiem (bet, protams, garīgi iedvesmotiem). No šejienes arī vērts (atmetot emocijas) ieklausīties Aivara L. viedoklī, jo tam ir zināms pamats.

Lai tiktu tuvāk pilnai bildei, lasām tālāk gan šo, gan citas vēstules.

Interesanta ir arī sekojoša vieta: 1.Tim 4:12-15. Timotejs ir jauns (no Ap.d. u.c. var secināt, ka Timotejs uz šo brīdi ir ap 35 gadu vecs), jaunāks par viņa pārvaldīšanā dotajiem vīriem, Timotejs ir svētīts caur roku uzlikšanu (ordināciju?) - ko tas viss nozīmē, ko mums no tā secināt?

Tiešām, visi šie jautājumi nav risināmi ar vienkāršu balsošanu par "vai sieviets drīkst ordinēt?", "vai par mācītāju var iecelt vīrieti, kurš nav izaudzinājis nevineu bērnu". Ir nepieciešama kompleksa pieeja jautājumam "kādam jābūt mācītājam?", un ļoti ceru, ka Mācītāju konference tieši to arī risinās.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 48 . 49 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 171 , pavisam kopa bijuši: 3361