atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu 11. novembris Mācītāju konferencē notiks diskusijas par satversmes grozījumiem attiecībā par sieviešu kalpošanu.
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2009.11.01 10:58:09
Ko teiksiet? Sākam diskusiju.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 16 . 17 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.02 11:28:49
Mulders
Kāds ir Tavs kalpošanas apostereori? Varu saderēt ka vispār nav. Tu esi teorētiķis aiz datora rakstu putekļos....

Tie Bībeles teksti neatbilst sarunas tēmai. Komunistika ietkmēšana ar ļeņina ideoloģijas paņēmieniem.
Sievas kalpo draudzēs. Iet pie slimajiem, ir pastāvīgās lūgšanās, dara misijas darbus , sludina Dieva vārdu ( nevis pienes upurus Muldera datoram)
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.02 11:30:38
Aivars Lapšāns Aivar, es nevienu nepazemoju. Es runāju par uzstādīto tēmu. Līdz pat pagājušā gadsimta sešdesmitajiem gadiem sievietes nekalpoja baznīcā kā mācītājas. Būt sievietei mācītājai tas ir kaut kas jauns un nebijis, divtūkstoš dados Baznīcā nepieredzēts.
Ir runa par zināmu subordināciju kas ir ielikta jau pie radīšanas: Kā svētais Pāvils saka- 1.Kor.11:9 Jo vīrs nav radīts sievas dēļ, bet sieva vīra dēļ.
Ef.5:22-24 Sievas, esiet paklausīgas saviem vīriem kā Tam Kungam. Jo vīrs ir sievas galva, tāpat kā Kristus ir draudzes galva, būdams Savas miesas Pestītājs. Bet, kā draudze ir paklausīga Kristum, tāpat arī sievas saviem vīriem visās lietās.

Un atsauce uz to kāpēc nedrīkst kalpot sniedzas arī līdz pat grēkā krišanas laikam: 1.Tim.2:12-14 taču mācīt es sievai nepieļauju, nedz valdīt pār vīru, bet viņai jāturas klusībā. Jo Ādams ir pirmais radīts, pēc tam Ieva. Un Ādams netika pievilts, bet sieva tika pievilta un krita pārkāpumā;
danar
# Labojis danar: 2009.11.02 11:35:44
Aivars LapšānsNu,bet ja sievas var visu+vel ar kvalitati,tad viriem nav vispar nekas vairs jadara.Tas viriem izdevigi,nav jauznemas vairs atbildiba.
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.02 11:46:49
Aivar! Cīņa pret sieviešu priesterību nav cīņa pret sievietēm. Tā nav arī cīņa pret sieviešu atrašanos un kalpošanu draudzē, bet tā ir cīņa pret jaunu nekristīgu praksi.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.02 11:55:17
Mulders
Pamklē, Mulder,. savu dzīves jēgas vārdu formulējumu. Žēl , ka Tev nav pelmeņu Tavā dzīves datorā. Tur jau tas āķis , ka Tev viss uzrakstīts, gan citāti , gan teorētiskā dzīve.
Kā ar Dvēseles un gara tekstiem? Pagājuši būs divi gadi. Vai esi ticis ar tiem skaidrībā. Neesi atbildējis. Tad jau laikam vēl ne.
sludina Dieva vārdu
Tas vinjaam nav ljauts!
- Nu tas ir sektantisms. Sektantisma galvenā atpazīšanas tēma - aizliegumi.
Ja cilvēks ir Jēzus pusē un lietas dara (sludina evaņģēliju) savā sirds degsmē atgriežot cilvēkus, tad tā ir apsveicama lieta.
Mācekļi Jēzum teica - re, viens dziedina nošķīries no mums....Ko atbild Jēzus? Viņš nav pret Mani, viņš nav pret jums....
Tāpat attiecībā par māsu kalpošanu . Viņas nav pret mums. Viņas nav pret Jēzu. `
Mūslaikos māsas ir viens milzīgs evaņģēlija pasludināšanas ierocis. labākais lāzers ar Blondu, brunetu , melnu, pelēku , zaļu , sarkanu staru
Raimonds
# Labojis Raimonds: 2009.11.02 11:58:47
Līdzīgi kā priesteru celibāts (par kuru, kā iekšēju Baznīcas kārtību tāpat diskutē, mēs zinām, ko saka Pāvils) tāpat arī sieviešu aicināšana kalpot, ir pašas Baznīcas garīgs lēmums. Domas vienmēr dalīsies. Piemēram, ja brālis ir piedzīvojis māsas svētīgo kalpošanu, pret savu sirdsapziņu nenoliegs to!

Jaunās Derības kalpošana vairāk ir pravietiska cik priesteriska, jo mums ir dzīvs un kalpojošs Augstais Priesteris.
(Ebr.7:22-27) "Tāpēc arī Jēzus ir tapis par labākas derības galvinieku.
(...) Viņam, tāpēc ka Viņš paliek mūžīgi, priestera amats ir neiznīcīgs. Tādēļ arī Viņš var uz visiem laikiem izglābt tos, kas caur Viņu nāk pie Dieva, vienmēr dzīvs būdams, lai tos aizstāvētu. Jo tāds augstais priesteris mums arī pienācās, svēts, bez ļaunuma, neaptraipīts, atšķirts no grēciniekiem un pacelts augstāk par debesīm, kam nevajag kā tiem augstajiem priesteriem ik dienas upurēt vispirms par saviem, pēc tam par tautas grēkiem. Jo to Viņš ir izdarījis reizi par visām reizēm, pats Sevi upurēdams."
Ivo Pavlovičs
# Labojis Ivo Pavlovičs: 2009.11.02 12:12:00
Raimonds Ir atšķirība starp celibātu un sieviešu priesterību. Apustulis Pāvils celibātu iesaka visiem, bet iesaka nevis pavēl. Ja Rakstos ir teikts ka presbiterim un bīskapam jābūt vienas sievas vīram, tad tā ir Rakstu prastība pēc stabilas ģimenes un morālas skaidrības, bet neuzliek par pienākumu precēties. sv. Pāvils saka arī to, ka celibāts ir laba lieta. Tādēļ, piemēram, Ortodoxajā Baznīcā ir gan precēti, gan neprecēti priesteri. Tai ziņā Romas Katoļu Baznīca uzliek nepanesamu nastu saviem priesteriem pieprastot obligāti palikt neprecētiem.

Kristīgajā Baznīcā piresterība ir saistīta ar sakramentu pārvaldīšanu. Mūsdienu jauno kustību ietekmē rodas iespaids ka mācītājs/priesteris ir galvenokārt runātājs.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:13:16
Raimonds
Āmen! Pāvils diemžēl nepeidzīvoja Jēzus ikdienu, kur viena no galvenajām sastāvdaļām bija nostāšanās pazemoto pusē. Jēzum vienmēr bija ko teikt pret paauKstinātiem cilvēkiem.
Jāņa 2. vēstule ir rakstīta māsai Jēzū Kristū. Kāda neraža lielkuļiem.....
Bet ,jau ,Jānis 3. šajā vēstulē raksta par Diotrefu, kurš uzmeties par draudzes vadītāju. (pārkāpis vecaju sistēmas principus, kur par draudzes vecākiem tiek ievēlēti ticībā, taisnībā stiprākie). Un sākas bardaks , paaugstināšanās , neiecietība, māsu pazemošanas formas, rakstu interpretācijas utt....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:18:11
Ivo Pavlovičs
Tai ziņā Romas Katoļu Baznīca uzliek nepanesamu nastu saviem priesteriem pieprastot obligāti palikt neprecētiem.
Šī nasta ir panesama. Protams , ne man ne Tev , jo mēs esam precēti. Ja saki , ka nav panesama , tad diemžēl tas priesteris nevar būt par priesteri. Vai nu viņš atmet mīlēšanos kā savas miesas ikdienu , vai jāiet prom no katoļiem. Nav variantu.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2009.11.02 12:19:30
Mulders
Mulder, Tu kļūsti neinteresants. Mācītāji tajos laikos bija rakstu mācītāji, kuri pārgāja ,,Jaunajā derībā,,. Visi nodarbojās ar mācīšanu - Kristus sludināšanu. Ka`sievas tā vīri. tas , ka Jānis pievērš uzmanību šai ,,Kundzei,, , nenozīmē , ka viņa bija rakstu mācītāja , bet Jānis zināja , ka viņas nams ir Kristus evaņģēlija centrs attiecīgā novadā. Iespējams šai kundzei bija savā dzīves vietā sapulču vieta , kur lauza maizes, sludināja, lūdza....
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:20:25
Aivars Lapšāns Redzi, nasta ir panesama, ja uz to ir aicinājums.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:20:49
Mulders žetons
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:23:20
Aivars Lapšāns Ja mēs tā emocionāli runājam, vai vari iedomāties ka ortodoxiem lieturģiju vadītu matuška?
Raimonds
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:30:11
Ivo Pavlovičs
Cik jauni, cik veci, cik veseli, cik labi sagatavoti kalpošanai utt. ir pašas Baznīcas garīgs lēmums, atkarībā kā viņi paši šo varu ir deliģējuši - sinodei vai garīgajai vadībai. Romas Baznīcā mēs redzam, ka viņi ir pieņēmuši šādu lēmumu, ortodoksie atkal citu lēmumu. Tas ir pašas Baznīcas konsensus.

Pie sakramenta pavēles un apsolījuma pats Kristus ir subjeks, pārējais ir kā mūsu konsensus.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:30:19
Ivo Pavlovičs
Es esmu bijis ortodoksu baznīcā , kur sieva vada rīta un vakara lūgšanu procesiju.
Ortodoksiem Dievnam ir ļoti līdzīgs vecās derības teltij. Tāpēc , tiešām man būtu grūti to iedomāties , ka sieva tur ietu ,,svētākajā vietā,,. Domāju , ka tas ir par iemeslu , ka tur sieva savu kāju nesper , jo vecās derības priesterība tiešām ir vīru daļa.
Bet tas jau nenozīmē , ka vecās derības laikā sievas nesludināja Dieva gribu. Estere izglāba savu tautu. Marija jau arī skaitās vēl vecās derības laikā, kur viņa pravieto par savu Dēlu.
Ivo Pavlovičs
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:34:59
Aivars Lapšāns Bet Aivar, tur jau tā lieta, saproti! Mīļas tās māsas, bet tak lai zina robežas. Rom.12:3-4 Tad nu es ieteicu ikvienam starp jums tās žēlastības vārdā, kas man dota: netiekties pāri noliktam, bet censties sevi apvaldīt saskaņā ar to ticības mēru, ko Dievs katram piešķīris. Jo, kā mums vienā miesā ir daudz locekļu, bet ne visiem locekļiem ir vienāds uzdevums
Svētais
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:38:46
Sievietes ir līdztiesīgas jebkurā kalpošanas amatā draudzē. Raksti uzliekot "ierobežojumus"uz sievietes kalpošanu, uzsver, ka tās ir sievas ( kas ir precētas), un tādējādi "nemāca"vīru, bet vīrs ir sievas galva un vīra galva ir Kristus. Tādējādi hierarhija, kas seko ir tāda, ka vīrs ir tas, kas mācās un māca sievai Dieva Vārdu un ne otrādāk. Taču Raksti ir vislielākā autoritāte arī vīra un sievas starpā. Ja kādu jautājumu nevar atrisināt, tad jāvēŗšas pie Rakstiem, prasot, ko Raksti saka šajā gadījumā. Rakstos ir neskaitāmi piemēri par pravietēm, kas runā Dieva Vārdu un Dievam nav pret to nekādu iebildumu.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:47:36
Ivo Pavlovičs
Jā , un šo uzdevumu katram dod Dievs. Un kādam pateikt - es to tev tagad aizliegšu , jo man pēkšni pienākusi tāda ,,gaisma,,. Ir pret rakstiem. Jo , kā Tu zini , ko šai ,,Marijai,, ir devis darī Dievs? Pēc augļiem un tikai pēc augļiem var atpazīt lietas. Un Latvijas māsu kalpošana ir ļoti augstā līmenī. Zviedrijas mēris te neienāks. Vari būt drošs. Ja kaut ko ta`du redzi , tad cel traci. Bet nedrīkst taču apšaut visus ebrejus , tikai aiz tā iemesla , ka kāds baņķieris, ebrejs būdams, ir Latviju uz ausīm nolicis. Latviju uz ausīm liek vīrieši - K......, S.........C..........
danar
# Iesūtīts: 2009.11.02 12:52:33
Aivars LapšānsBet ka var zinat ko Dievs liek darit sievietei?

Atvainojos par iejauksanos!
indriķis
# Iesūtīts: 2009.11.02 13:12:39
Aivar Lapšān,
Svētie Raksti skaidri un tiešā tekstā noraida sieviešu ordināciju par mācītājām, apustuļa Pāvila argumenti ir nepārprotami, galu galā viņš māca apustuļa autoritātē, kā tiešs un nepastarpināts tā Kunga vēstnesis. Moderno harizmātu sektu prakse šai , tāpat kā daudzos jautājumos ir pretrunā ar Rakstu mācibu.
Es brīnos ka tu negribi respektēt šī apustuļa autoritāti, to aizstādams ar kaut kādām jaunlaiku atziņām!!!

Baznīcas tradīcija skaidri un ar faktiem apliecina vēlmi sekot Rakstiem šai jautājumā.

Es pateikšu vēl skaidrāk - sieviešu ordinācijas konsekventa un skaidra noraidīšana vienreiz par visām reizēm un šādas attieksmes nostiprināšana kanoniskajos dokumentos ir LELB kā ortodoksas luterāņu baznīcas nākotnes izdzīvošanas jautājums.

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 16 . 17 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 55 , pavisam kopa bijuši: 34960